Oké, mijn relaas, best lang geworden..
We zijn om 7 uur van huis vertrokken, 9 uur daar. Opname kwartiertje later. Allemaal wegwerpspullen, laken, jasje, gordijnen. Viel me echt op.
Patty nog even gezien. Was maar kort want zij moest bijkomen en ik al snel naar de ok, ze wenste me nog heel veel goeds. Toen ik terug kwam was ze al weg.
Dr Kappel kwam eerst langs, vragenlijst, scorelijst, nog 3 formulieren tekenen. En foto’s gemaakt.
Naar ok gewandeld op klompen, anesthesist kwam eerst nog langs, ook ok medewerkers stelden zich voor. Time out procedure.
Hij zei dat er zuurstof uit het kapje kwam maar dat was duidelijk iets anders, daar zat een luchtje aan zeg maar... Gesprek ging over big registratie verliezen maar uiteindelijk over vakantie in Denemarken, leuke dingen, narcose via infuus en out…
“U bent klaar" hoorde ik heel ver weg, duurde echt even voor ik weer een besef van realiteit had. Ik werd al snel omhoog gezet, of ik eten wilde.. pff geef me even de tijd om wakker te worden. Glaasje water mocht gelukkig ook eerst.
2 drains in. Verrassend hoe lekker een beschuitje met jam is als je al anderhalf jaar aan keto doet!
Het was koud, ik kreeg zo’n lekkere föhn onder de dekens. Dat hielp wel. Ivm spataders ok vorige week hem wel met mijn voeten naar het voeteneind gewerkt, je wil niet ook daarvan complicaties.
Uiteindelijk in de kleren en wachten op dr Kappel.
Deze kwam al na een uurtje, met de protheses. Mijn “man” werd er door haarzelf bijgeroepen. Was erg fijn dat hij erbij kon zijn.
De implantaten waren verre van intact en dat is een understatement. De linker had een gat waar je zo de gel uit kon drukken en was helemaal plakkerig, de rechter was compleet uit de buiten laag. Als je weleens zo’n horror implantaat hebt gezien, die lijm zeg maar. Die.. dus, zat bij mij rechts.
Allebei een flink dik kapsel (baker4)vol met siliconen en calcificaties. Dat was echt schrikken. Ik wil de foto’s posten maar nu nog even niet.
De kapsels worden verder niet onderzocht want er is geen verdenking op ALCL o.i.d.
De implantaten heb ik mee. Het zijn Mc Gahn’s, geruwde uit 1999.
Toen nog even bijkomen op de bankjes in de ontvangstruimte.
Hier zag ik dat de linker drain niet vacuüm was. Ik ben zelf weer even terug gelopen naar de verkoever. Gevraagd of hij op vacuüm moest. Dr Kappel heeft alles weer in orde gemaakt. De drain was wat naar buiten gekomen waardoor alle gazen en het topje het bloed op hadden gevangen. Drain is weer terug geduwd, afgeplakt want de hechting was geknapt. Weer opnieuw verbonden. Vacuüm zit er nu nog steeds op dus dat gaat goed. Je bent echt in hele deskundige handen bij dr Kappel!
Weer terug in de bankjes fijn gepraat met 2 vrouwen die inmiddels al zo'n 2 a 3 mnd verder zijn. Erg fijn! Ik geloof dat ik wel heel veel gepraat heb, ze vonden dat ik er erg goed bijzat
Nog even naar de wc en een blik in de spiegel. Was in die zin indrukwekkend dat ik mezelf herkende! Als een soort oude bekende zo van: Hè, daar ben je! Heel bijzondere gewaarwording, maakte me blij!
Schiet er weer een beetje vol van als ik eraan terug denk.
Ik heb geen idee hoe laat we zijn gaan rijden maar om 18 uur waren we weer thuis ongeveer.
Nu lekker op de bank en heerlijk gegeten met dank aan mijn lief die me in het hele proces al met heel veel liefde opvangt en aanhoort.
We willen erg graag met ontgiften en zone dieet ed aan de gang. Dat is maar een kleine aanpassing aan het keto dieet dat scheelt. Verder wacht ik nog een aantal weken voor de chlorella ed eerst mijn lijf beetje bij laten komen.
Nou, best een heel verhaal geworden maar ik ben bang dat, als ik tot morgen wacht, ik de helft vergeten ben.
Liefs een opgeluchte Moeke.
PS mijn halsspieren zijn soepel! Kan alle kanten opdraaien, nou ja, zover anatomisch mogelijk
O, en mijn hart voel ik steeds bonzen.