Explantatie Esther - Dr. Kappel

Deel je ervaringen en foto's
Esther

Ongelezen bericht 18 apr 2019 14:21

Voorsteltopic—>Esther

Haa Flora en andere dames,
Daar ben ik weer! Ik reageer even hier, denk handiger :)
Afgelopen vrijdag heb ik dus explantatie gehad en dat is goed gegaan! Beter dan verwacht zelfs.
Omdat mijn protheses achter de borstspier zaten dacht ik dat niet al het kapsel weg kon worden gehaald. Maar Dr. Kappel heeft de protheses met al het kapsel via de en bloc methode eruit gehaald. Super fijn! Ik heb het kapsel kunnen zien. De protheses waren nog intact, een opluchting! Wel is duidelijk te zien dat de protheses leger zijn, ze zijn ingedeukt/ rimpelig. Maar dat was te verwachten na zo'n lange tijd (20 jaar!) in m'n lijf te hebben gezeten.
Toen ik uit de narcose kwam heb ik me flink beroerd gevoeld. Nog steeds heb ik daar last van en ben erg licht/wazig in m'n hoofd. (Nou weet ik van mezelf wel dat ik daar wat meer dan gemiddeld gevoelig voor ben) Ik vind de beroerdheid vervelender dan de pijn. Ik heb de eerste dagen naproxen geslikt en ben sinds dinsdag over op ibuprofen en paracetamol en dat gaat prima. De drains mochten er afgelopen maandag uit. Gek gevoel wel en aan één branderig maar viel mee gelukkig.
Ben wel erg plat hoor, kleine welving heb ik zeg maar. Maar misschien is dat zelfs nog wondvocht. Die pijn van 20 jaar geleden (van geen borsten hebben) komt dan wel terug. Gek voelt het allemaal maar. Ben er wel mee bezig maar had eigenlijk verwacht nog meer. Denk dat dat wel een voordeel is van de wazigheid/beroerdheid ;) Heb trouwens nog wel een doof gevoel in m'n rechter borst en tepel, even schrok ik maar volgens mij moet dat wel goed komen. Ik las bij Bren en Fabvic11 over steken en bubbeling in de borst, ook dat is herkenbaar. De branderigheid/steken voelde ik vooral als de pijnstillers uitwerkte. Dat gebubbel had ik tot gisteren in m'n rechterborst (waar ik dus gevoel mis).
Ik ga weer Netflixen (gelukkig bestaat dat!). Tot een volgende keer!
Veel liefs, Esther A
Flora

Ongelezen bericht 18 apr 2019 16:36

Heeee Esther,

Wat fijn om van je te lezen.
Gelukkig is alles goed gegaan! :)

Kalm aan en herstellen van je operatie.
Op naar genezing!!

Liefs, Flora
Daniëlle Slingerland

Ongelezen bericht 18 apr 2019 17:04

Esther schreef:
18 apr 2019 14:21
Haa Flora en andere dames,
Daar ben ik weer! Ik reageer even hier, denk handiger :)
Afgelopen vrijdag heb ik dus explantatie gehad en dat is goed gegaan! Beter dan verwacht zelfs.
Omdat mijn protheses achter de borstspier zaten dacht ik dat niet al het kapsel weg kon worden gehaald. Maar Dr. Kappel heeft de protheses met al het kapsel via de en bloc methode eruit gehaald. Super fijn! Ik heb het kapsel kunnen zien. De protheses waren nog intact, een opluchting! Wel is duidelijk te zien dat de protheses leger zijn, ze zijn ingedeukt/ rimpelig. Maar dat was te verwachten na zo'n lange tijd (20 jaar!) in m'n lijf te hebben gezeten.
Toen ik uit de narcose kwam heb ik me flink beroerd gevoeld. Nog steeds heb ik daar last van en ben erg licht/wazig in m'n hoofd. (Nou weet ik van mezelf wel dat ik daar wat meer dan gemiddeld gevoelig voor ben) Ik vind de beroerdheid vervelender dan de pijn. Ik heb de eerste dagen naproxen geslikt en ben sinds dinsdag over op ibuprofen en paracetamol en dat gaat prima. De drains mochten er afgelopen maandag uit. Gek gevoel wel en aan één branderig maar viel mee gelukkig.
Ben wel erg plat hoor, kleine welving heb ik zeg maar. Maar misschien is dat zelfs nog wondvocht. Die pijn van 20 jaar geleden (van geen borsten hebben) komt dan wel terug. Gek voelt het allemaal maar. Ben er wel mee bezig maar had eigenlijk verwacht nog meer. Denk dat dat wel een voordeel is van de wazigheid/beroerdheid ;) Heb trouwens nog wel een doof gevoel in m'n rechter borst en tepel, even schrok ik maar volgens mij moet dat wel goed komen. Ik las bij Bren en Fabvic11 over steken en bubbeling in de borst, ook dat is herkenbaar. De branderigheid/steken voelde ik vooral als de pijnstillers uitwerkte. Dat gebubbel had ik tot gisteren in m'n rechterborst (waar ik dus gevoel mis).
Ik ga weer Netflixen (gelukkig bestaat dat!). Tot een volgende keer!
Veel liefs, Esther A
Wat fijn dat je even een update hebt gegeven Esther, moest steeds aan je denken de afgelopen dagen!
Doe het rustig aan en ik heb gehoord dat er echt nog wat kan veranderen het eerste jaar in je borst, daar waar ze eerst plat zijn direct na de explant.
Genoeg te kijken op Netflix, en als je je verveelt weet je ons te vinden ;)
Liefs Danielle
Essi

Ongelezen bericht 18 apr 2019 21:02

Yesssss!
Je hebt het achter de rug, wat fijn voor je. En super fijn dat ze met kapsel en al er uit zijn gekomen. Ik wens je een heel goed herstel
Dikker knuffel Essi
Sol

Ongelezen bericht 18 apr 2019 21:56

Heel fijn Esther A!!

Goed om te horen dat je er goed doorgekomen bent. Doe rustig aan en laat je verwennen :D

Dikke knuffel 💐
Bren

Ongelezen bericht 18 apr 2019 22:05

Hoi Esther A,

Fijn dat je het erop hebt zitten! Ik ben ook super plat, al lijkt er sinds vandaag ook een kleine welving in mijn linkerborst te komen.. Ze veranderen iedere dag wel wat, en ik probeer er iedere dag even naar te kijken in de hoop dat het wat gaat wennen. Danielle heel fijn om te horen dat het nog in een jaar kan bijtrekken!
Sterkte en een goed herstel voor jou Esther!

Liefs Bren
Sol

Ongelezen bericht 18 apr 2019 22:11

Bren schreef:
18 apr 2019 22:05
Hoi Esther A,

Fijn dat je het erop hebt zitten! Ik ben ook super plat, al lijkt er sinds vandaag ook een kleine welving in mijn linkerborst te komen.. Ze veranderen iedere dag wel wat, en ik probeer er iedere dag even naar te kijken in de hoop dat het wat gaat wennen. Danielle heel fijn om te horen dat het nog in een jaar kan bijtrekken!
Sterkte en een goed herstel voor jou Esther!

Liefs Bren
Het is echt zo lieve Bren. Ze trekken rustig bij. Soms nog wel maanden na de tijd. Echt waar. Have a little faith schat. 💋
Luna MKS

Ongelezen bericht 18 apr 2019 22:51

Lieve Esther,
Ben zo blij voor je dat het achter de rug is en dat alles goed ging :D
Doet mij altijd zoveel goed als er weer een dame is verlost van die ondingen!!!
Laat je lekker verwennen en vertroetelen door je lief :D

Heel veel kusjes en slaap lekker ;)

💕💐💋
Esther

Ongelezen bericht 19 apr 2019 16:10

Dank je wel voor jullie lieve reacties Flora, Danielle, Essi, Sol, Bren en Luna! :)
Fijne paasdagen allemaal!
Marbat

Ongelezen bericht 19 apr 2019 19:09

Fijn dat het achter de rug is en fijn dat je ons deze update hebt gegeven.
Beterschap en hele fijne Paasdagen gewenst🌹
Flora

Ongelezen bericht 24 apr 2019 21:03

Hi Esther A,

Hoe gaat het met je?
Is het beroerde gevoel weg?
Kom het gevoel aan je rechterborst al terug?
Herstel je goed?
En mentaal?

Liefs! Flora
Plaats reactie

Terug naar “Explantatie”