Haa Flora en andere dames,
Daar ben ik weer! Ik reageer even hier, denk handiger
Afgelopen vrijdag heb ik dus explantatie gehad en dat is goed gegaan! Beter dan verwacht zelfs.
Omdat mijn protheses achter de borstspier zaten dacht ik dat niet al het kapsel weg kon worden gehaald. Maar Dr. Kappel heeft de protheses met al het kapsel via de en bloc methode eruit gehaald. Super fijn! Ik heb het kapsel kunnen zien. De protheses waren nog intact, een opluchting! Wel is duidelijk te zien dat de protheses leger zijn, ze zijn ingedeukt/ rimpelig. Maar dat was te verwachten na zo'n lange tijd (20 jaar!) in m'n lijf te hebben gezeten.
Toen ik uit de narcose kwam heb ik me flink beroerd gevoeld. Nog steeds heb ik daar last van en ben erg licht/wazig in m'n hoofd. (Nou weet ik van mezelf wel dat ik daar wat meer dan gemiddeld gevoelig voor ben) Ik vind de beroerdheid vervelender dan de pijn. Ik heb de eerste dagen naproxen geslikt en ben sinds dinsdag over op ibuprofen en paracetamol en dat gaat prima. De drains mochten er afgelopen maandag uit. Gek gevoel wel en aan één branderig maar viel mee gelukkig.
Ben wel erg plat hoor, kleine welving heb ik zeg maar. Maar misschien is dat zelfs nog wondvocht. Die pijn van 20 jaar geleden (van geen borsten hebben) komt dan wel terug. Gek voelt het allemaal maar. Ben er wel mee bezig maar had eigenlijk verwacht nog meer. Denk dat dat wel een voordeel is van de wazigheid/beroerdheid
Ik ga weer Netflixen (gelukkig bestaat dat!). Tot een volgende keer!
Veel liefs, Esther A