Voorbereiding eerste consult explantatie

Lees informatie of stel vragen.
Jojootje
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 jan 2023 15:47

Ongelezen bericht 15 jan 2023 12:21

Hallo dames,

Ik moet eventjes van me af schrijven.
Volgende week de heb ik mijn eerste consult voor de explantatie.
En eerlijk gezegd begin ik het een beetje spannend te vinden, niet omdat ik tegen een implantaatloos leven opkijk, maar wat gaat er allemaal gebeuren...en hoe houd ik mij daarmee staande, tot dat de boel hersteld weer is.
Zijn er trouwens meer hier die een Siliconoom hebben (gehad)?

Ik merk dat ik langzaamaan meer lichamelijke klachten krijg. Ook heeft voor mijn gevoel de mammogram mij geen goed gedaan. Het siliconoom in mijn rechterborst is veel gevoeliger geworden, maar mijn linkerborst is ook nogsteeds beurs en pijnlijk.
Ik had het moeten weigeren, maar ze zeiden zo netjes de druk is niet zo hoog als bij een mammogram zonder implantaten en het is maar eventjes e.d.
Maar ik was te goed van vertrouwen....enfin ik moet ook wel weer door.

Ik heb een hele waslijst aan vragen gemaakt over de explantatie, maar vraag me af of die 20 minuutjes voor het consult daar voldoende voor zijn.
Ook ben ik een beetje nerveus voor de PC.
De PC die ik had bij implantatie was een hel sympathieke man en gewoon geruststellend. Hij zij toen ook heb je ooit twijfelt of wil je checken laat dat dan ook gerust doen. Hij zou vlak na mijn operatie elders gaan werken.
Ik ben nu ingepland bij prof v/d Lei, ik heb hem niet eerder meegemaakt of gesproken en kan ook niks over hem terug vinden op dit forum... Ik hoop dat hij mij goed kan/wil helpen...maar als hij mij een naar gevoel geeft...wat moet ik dan???

Ik wil ze zo graag eruit....en het liefst zo snel mogelijk....maar ik weet dat dit gevoel wordt gedraagt door allen hier.

Liefs Jo
Alina35
Berichten: 22
Lid geworden op: 09 nov 2022 22:06

Ongelezen bericht 15 jan 2023 14:36

Hi Jo

Ik ben twee weken geleden bij pc geweest voor een eerste consult. Net als jij had ik heel veel vragen waarvan ik van te voren al wist dat ik ze niet allemaal zou kunnen stellen.

Alles waar je vooraf antwoord op kan vinden op internet en niet per se antwoord van pc voor nodig hebt zou ik proberen op te zoeken. Verder zal een verpleegkunde veel van de logistieke vragen kunnen beantwoorden. Deze vragen heb ik zelf zoveel mogelijk voor de verpleegkundige bewaard. De echte medische vragen waar ik graag van de plastisch chirurg antwoord op wilde heb ik gelukkig wel kunnen stellen. Ik had ongeveer een half uur de tijd. De chirurg heeft vaak zelf ook een lijstje met vragen en informatie die hij moet geven in het half uur. Ik heb daarom vrij vroeg in het gesprek aangegeven dat ik zelf ook best wat vragen had die ik hoopte te kunnen stellen. In de informatie die ik achteraf heb gekregen stond ook dat ik eventueel een tweede afspraak kon maken indien niet al mijn vragen beantwoord waren. Wellicht is dat bij jouw pc ook een optie.

Hopelijk heb je hier wat aan. Fijne zondag nog

Groetjes Alina
Jojootje
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 jan 2023 15:47

Ongelezen bericht 16 jan 2023 11:54

Hey Alina,

Bedankt voor je reactie, je hebt een goed punt... ik was alweer vergeten dat ik niet alleen met een PC een gesprek heb. Ik heb mijn vragen nu gesplitst.
Heb jij voor je gevoel de duidelijkheid gekregen die je wou? Of loop je nog met vragen om?

Liefs Jo
Alina35
Berichten: 22
Lid geworden op: 09 nov 2022 22:06

Ongelezen bericht 16 jan 2023 21:49

Hi Jo,

Ik heb voor zover mogelijk wel duidelijkheid gekregen. Als je echt nog vragen hebt of twijfelt na het eerste gesprek zou ik een tweede gesprek aanvragen.

Ik wil explantatie en lipofilling tegelijk laten doen. En vooral over de lipofilling had ik veel vragen. Sommige vragen kunnen niet beantwoord worden omdat het onderzoek er nog niet is. Maar op de belangrijkste vragen heb ik wel een antwoord op basis waarvan ik een beslissing heb kunnen maken. Wat voor mij helemaal duidelijk is, is dat ik de implantaten er zsm uit wil hebben. Alles beter dan die implantaten..

Veel succes met het consult

Groetjes
Alina
Plaats reactie

Terug naar “Over explantatie en voorbereiding”