HELP!!!!!!!!!!

Lees informatie of stel vragen.
Sanne1983
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 mar 2022 21:53

Ongelezen bericht 23 aug 2022 20:57

Hallo mooie dames,

Ik heb het gevoel dat ik ten gevolge van mijn borstprothese een auto immuunziekte heb gekregen. Alleen door de artsen wordt niet bevestigd. Maar daar los van heb ik besloten om ze wel te verwijderen. Alleen ik weet het even niet meer en ik wil graag jullie advies en hulp.

Korte uitleg over situatie:
Ik heb altijd een hele mooie borsten van mezelf gehad, cup maat D. Tijdens mijn zwangerschap in 2010 ben ik 35 kilo aangekomen en borstvoeding gegeven waarbij mijn borsten naar maat dubbel G waren gegaan. Daarna weer afgevallen en was alleen huid over en was naar een cup B gegaan. Na 7 jaar hiermee te tobben, zonder goed na te denken waar ik het wil doen heb ik het bij Frans van Straten laten doen en vanaf het begin was het al niet goed, voornamelijk mijn linkerborst. Ik kan er ook niet op mijn linkerzij slapen en heb ook vergrote lymfeklier in mijn oksel.

Vanaf dat ik ze had ingezet, kreeg ik al na paar maanden opgezette lymfeklieren in mijn hals en heel veel onderzoeken gedaan en er kwam niets uit. Daarna begonnen mijn droge ogen, mega droge haren, in Oktober 2018 kreeg ik burn out klachten, erg moeheid, mijn bed niet uit kunnen komen en is eigenlijk niet meer weggegaan en is afgelopen jaren alleen maar erger geworden. Ik krijg na elke stress periode dat mijn lichaam heftig achteruit gaat. Het is uitgegaan met mijn relatie op 1-1- 21 en kreeg mega veel stress en daarna in Juni 2021 kwam naar voren dat ik een auto immuunziekte had ontwikkeld. 2 zelfs: Lupus en Sjogren. Afgelopen februari heb ik Corona gehad en sindsdien zijn mijn klachten verergerd waarbij ik mega moe en vochtophoping in mijn vingers en voeten heb ontwikkeld en veel gewrichtsontstekingen.

In afgelopen April heb ik besloten om mijn siliconen uit te laten halen. Veel gesprekken met mijn reumatoloog. Ik ben ook doorgestuurd naar plastisch chirurg bij de Bergman clinic Dr. Lichtenegger.
zij adviseerde om eerst om de explantatie, lift en lipofilling in een keer te doen, ik ben opgegeven moment weer voor een 2e gesprek gegaan omdat ik meer informatie wou en wou weten wat de verschil zou zijn als ik het in 2 delen zou doen omdat mijn lichaam echt op is.
Zij gaf aan dat het dan beter is om de explantatie eerst te doen, paar maanden wachten en dan de rest. Ze gaf ook aan om de kapsel weg te willen halen. Bij de Bergman als ik alleen de lift bij de explantatie zou doen, zou ik rond €4000 a €5000 moeten bij betalen.

Gister ben ik bij internist Beekman geweest en zij gaf aan om uit mijn hoofd te halen om lipofilling te doen, omdat ik nu al last heb van lymfoedeem en dat ik eerst explantatie moet doen en eventueel later kijken voor de rest.

Vandaag ben ik bij Wouter van der Pot geweest bij de Blooming plastisch chirurgie en hij gaf aan om de explantatie en lift met augumentatie van eigen weefsel te doen in een keer. Hij gaf ook aan om niet de kapsel weg te halen, maar schoon te maken, stukjes die hobbels etc... zijn goed in te branden, reinigen en dit beter effect zou hebben als ik het helemaal zou weghalen, dat er veel minder complicaties zouden optreden. Daarnaast augumentatie met mijn eigen weefsel was ook iets nieuws. Hij adviseerde geen lipofilling te doen, omdat ik nauwelijks vet heb. Maar dit wil ik nu ook niet.
Wat hij heel mooi uitlegde en dat verklaard mijn klachten!!!!! Hij gaf aan dat ik mentor heb, dat is een ruwe siliconen waarbij erbovenop met zoutkristallen gespoten zijn en ze los komen en gaan door de lichaam lopen, hij gaf aan ook al ging hij hard op bureau gooien kwamen al deeltjes los en dat hij sinds 2016 hierdoor mee gestopt is. Maar dit verklaard mijn klachten, mijn opgezette klieren en mijn lichaam te blijven toxine deeltjes te voeren en daarom dat mijn lymfeknopen en afweer systeem helemaal in de war is!!!!!
Ik vind zijn werk heel erg goed, maar hij vraagt mega veel, voor explantatie en borstlift met augumentatie van borstweefsel vraagt hij €9250. als ik geen explantatie bij hem doe, is het €8000. Hij werkt ook niet met de verzekeringen.

Bij de Bergman doen ze geen lift met eigen borstweefsel, dit heeft Lichtenegger niet voorgesteld ieder geval en gaf aan dat er veel ziekteverwekkers in de kapsels zitten en hierdoor het beste is om het uit te halen, maar je kan dan ook deuken krijgen. Maar wat Wouter van der Pot voorstelde was ook logisch, hij voelde ook dat mijn kapsel best dun was en als hij het goed zou reinigen en aanbranden hetzelfde, maar ook beter effect zal krijgen ook minder complicaties met veel bloedingen van binnen.

Maar ik weet het even niet meer, ik heb veel angst voor de littekens en asymmetrie en dat het mega lelijk zou uit gaan zien.

Wat zouden jullie doen? Ik weet het even niet. Alleen mijn lichaam is op en wilt dat de siliconen eruit gaan. De operaties zijn ook allemaal mega duur.

HELPPPP!!!!!!!
Essi
Berichten: 1916
Lid geworden op: 31 jan 2019 17:11

Ongelezen bericht 24 aug 2022 00:16

Goh ik lees je wanhoop in je verhaal.
Wat naar voor je. Ik kan je geen advies geven hier in omdat ik niets van die techniek weet. Het is wel heel veel geld.
Zelf denk ik dat eerst explantatie om je lichaam rust te geven en daarna kijken wat nodig is wel een goed idee.
Ik hoop dat er nog wat dames naar je schrijven voor advies.
Succes met het maken van jou keuze
Liefs essi
Sanne1983
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 mar 2022 21:53

Ongelezen bericht 24 aug 2022 07:09

Lieve Essi,

Bedankt voor je reactie, lees je echt goed, ben echt wanhopig en erg ziek van de siliconen.

Ik moet ook nog paar maanden wachten tot ze eruit gaan!

Ook omdat ik de eerste keer niet goed gehandeld heb qua arts keuze en ik heb hierdoor afgelopen 4 jaar zo erg geleden, vind ik het heel lastig! Doe ik er goed aan om de kapsel weg te halen of wat Wouter zegt, wegbranden en reinigen? Want er blijkt dat de pathogenen in de kapsel blijven hangen.

Ik weet ook niet waar ik de juiste informatie kan halen.

Ik ben echt op en droom om weer gezond te kunnen zijn.
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9068
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 24 aug 2022 11:29

Lieve Sanne,

Wat naar dat je zoveel paniek voelt :( Ik snap je heel goed, maar weet alsjeblieft dat uiteindelijk alles goed kom, lieverd.

Zoals ik in het andere berichtje aangaf heb jij met jouw aandoening gewoon recht op vergoeding van de explantatie. En dokter Beekman zal ervoor zorgen dat je die krijgt. Aanvullende behandelingen worden alleen bij vrouwen die geamputeerd waren vergoed. Je kunt de kosten wel deels van de belasting aftrekken als jouw pc een aanvullende behandeling adviseert, omdat de vorm van je borsten door de implantaten dermate is aangetast dat deze behandeling nodig is.

De Belastingdienst is streng, dus je moet wel goed kunnen aantonen dat jouw borsten er niet meer uit zien zoals voor de borstvergroting. Als je de behandeling meteen tijdens de explantatie laat doen, is het handig als de pc foto's van je borsten maakt nadat de implantaten zijn verwijderd. Dan is de schade aan je weefsel te zien en heb je daar dus bewijzen van mocht dit nodig zijn. Echter zou ik in jouw situatie geen lipofilling doen, omdat je een ernstige ziekte hebt die ervoor zorgt dat jij kwetsbare vaten hebt door ontstekingen. Dokter Beekman raadt het je niet voor niets af, je hebt immers lymfoedeem. Ik zou haar advies echt opvolgen, want zij is internist en weet hier meer over dan de pc.

Ik weet niet welke behandeling die pc Wouter van der Pot bedoeld. Er bestaat geen andere behandeling dan lipofilling of reconstructie met eigen weefsel. Het 2e wordt alleen gedaan bij vrouwen die geamputeerd zijn. Ik ben op de hoogte van alle methodes voor reconstructie en vergroting.

Ik wil je niet het gevoel geven dat ik je niet begrijp, want dat doe ik wel. Maar probeer nu eerst aan het belangrijkste te denken en dat is dat die rommel er z.s.m. uit moet. De rest komt later echt wel als het mogelijk is en nodig is. Ik denk dat een lift in jouw situatie wel nodig kan zijn, maar dat lipofilling echt geen must is. Een lift is minder ingrijpend dan lipofilling. Liposuctie is in jouw situatie niet verstandig. Vooral omdat de ziekte nu erg actief is. Als na verwijdering en een tijdje ontgiften je lichaam wat meer tot rust is, zou je opnieuw bij dokter Beekman kunnen informeren.

Over het kapselverhaal heb ik al heel veel geschreven (ook al veel verwijderd...). Ik raad je aan om in ieder geval het informatie topic hierover te lezen. Bekijk ook even de foto's van verwijderde implantaten en kapsels. Dat moet zoveel mogelijk je lichaam uit.

Sterkte lieve schat. Ik denk aan je!

<3 <3 <3
Website ~ Rechtszaak Allergan ~ Klachten melden ~ Contact

"Motherhood: All love begins and ends there."
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9068
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 25 aug 2022 20:55

Lieve Sanne,

Misschien voelde je je niet zo goed door mijn berichtje, omdat het confronterend is. En ik begrijp je heel erg goed.
Helaas kan ik het mooier maken dan het is. En dat kan dokter Beekman ook niet.
Het is in jouw situatie echt heel belangrijk om naar haar te luisteren. Actieve Lupus is niet niks.

Ik had trouwens nog voor je gekeken op de site van die Wouter van der Pot en ook daar staat niets over een nieuwe behandeling.
Ik vermoed dat hij doelde op vergroting met zoutwater protheses. Ik zou dat in jouw geval ook niet doen.

Hoop dat je zo lekker zult slapen. Er komt heus wel een oplossing lieverd

Kusss en ik denk aan je😘😴❤️
Website ~ Rechtszaak Allergan ~ Klachten melden ~ Contact

"Motherhood: All love begins and ends there."
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9068
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 26 aug 2022 07:55

Een video met een boodschap voor jou❤️😇

Deze maakte ik in 2013. In de video zie je quotes van onze leden die vanaf de oprichting bij ons zijn. We hadden een heel hecht groepje op het forum in de beginjaren. Vrouwen waar ik nu nog mee bevriend ben. Er is ook een besloten Facebookgroep van oude leden. Fantastische vrouwen!❤️💪
Website ~ Rechtszaak Allergan ~ Klachten melden ~ Contact

"Motherhood: All love begins and ends there."
Sanne1983
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 mar 2022 21:53

Ongelezen bericht 31 aug 2022 15:54

Lieve lieve Luna,

Wow, wat ben ik blij dat ik jouw berichtjes nu gelezen heb. Ik kom net van een retraite en was off-line.
Terug komend op Wouter van der Pot, hij bedoelde reconstructie met mijn eigen weefsel als vulling. Hij noemde het auto augmentatie. OP zijn website staat als: Borstlift met auto-augmentatie € 7.790,- Algehele narcose Ja

Ik heb ook besloten dat ik geen lipofilling wil, dit had Wouter ook niet geadviseerd, maar alleen explantatie met borstlift. Ik ga vanavond de hele gedeelte van kapselvorming goed doornemen, ik merk dat ik met zoveel vragen en ontwetenheid zit en nergens hulp krijg wat een juiste keuze zou zijn. Ik ben echt dankbaar voor dit forum. Luna heel erg bedankt voor de actieve inzet en beschikbaarheid van dit forum.

Trouwens ik ben snel niet van de kaart, ik heb zoveel meegemaakt en tot op heden, ik ben best realistisch en onwijs dankbaar voor jouw informatie.

Mag ik weten wat jouw achtergrond is? en waarom jij zo actief jouw hart en tijd inzet?

Liefs,
Sanne
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9068
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 02 sep 2022 07:36

Lieve Sanne,

Ik kon niet eerder reageren, want ben druk geweest en erg moe.

Ik heb nu gezien wat er bedoeld wordt met auto-augmentatie. Dit is dus niet hetzelfde als reconstructie met eigen weefsel. Dat wordt alleen na amputatie gedaan. Auto-augmentatie is eigenlijk een soort lift van de borsten. Er wordt dus geen nieuw weefsel in de borsten ingebracht zoals bij lipofilling of reconstructie wordt gedaan. Het is een speciale manier van hermodelleren. Er is niet veel over te vinden, onder mijn bericht in ieder geval een stukje en tevens wat foto's.

Er is dus geen sprake van vergroting. Het oogt wel als vergroting omdat de borsten worden gelift. Maar in principe blijft het totale volume hetzelfde. Zelfs iets kleiner, want er wordt huid weggesneden. Maar het oogt wel als vergroting. De foto's die ik zag zijn erg mooi!

Ik zou wel goed nadenken over het kapsel, want zoveel mogelijk verwijderen is belangrijk. Vrouwen denken dat het allemaal wel meevalt, maar er komen veel vrouwen terug met klachten (ook aan de borsten) door achtergebleven kapsel.

Hierbij nog de informatie en foto's.

“Auto-augmentatie met borstlift is een nieuwe techniek om zowel de borsten te liften als het eigen verslapte klierweefsel als een soort natuurlijk implantaat weer op de juiste positie te plaatsen. We nemen de verslapte huid in en brengen de tepelhof omhoog, maar hechten ook het klierweefsel van de borst rondom terug op de borstspier. Je krijgt dan meer ronding in de borst. Hier zien we hele mooie stabiele resultaten van.”
IMG_20220902_074309.jpg
Wat betreft de vergoeding heb je daar ook gewoon recht op als je een auto-immuunziekte hebt. Lees de voorwaarden van het Zorginstituut Nederland in dit topic maar en wijs je artsen daar op. Geef het niet op! En mocht je hulp nodig hebben, kun je mij mailen via het contactformulier.

Hier lees je meer over ons team en waarom wij ons inzetten.

Ik hoop dat je iets aan mijn info hebt. Ik zal eens met Engelse zoektermen zoeken naar deze lift methode. Met Engelse zoektermen is er overal veel meer over te vinden. Kan je alleen niet beloven dat ik dat vandaag nog kan doen, want ik loop achter met mijn werk. En ben nog steeds erg moe.

Heel veel liefs en goed dat je je hoofd koel houdt. Alles komt/is goed!🙏

Kusss😘🥰
Website ~ Rechtszaak Allergan ~ Klachten melden ~ Contact

"Motherhood: All love begins and ends there."
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9068
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 02 sep 2022 08:06

Toch even snel een Engelstalig artikel gevonden/gelezen.

Het weefsel dat ze snijden wordt op een speciale manier weer in de borst gedaan, dus er is geen volume verlies door verwijderen van de huid of borstweefsel zoals dat gebeurt bij traditionele borstlift.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik deze nieuwe methode nog niet kende. Zal er meer informatie over zoeken en ook op onze website plaatsen.

Kon het niet laten toch te googlen😉

😘🥰
Website ~ Rechtszaak Allergan ~ Klachten melden ~ Contact

"Motherhood: All love begins and ends there."
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9068
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 02 sep 2022 08:12

👉Met video

Ziet er wel heftig uit. Ik denk eerlijk gezegd dat dokter Beekman in dit stadium hier niet achter zal staan...omdat je ziekte erg actief is momenteel. Ik zou haar wel om advies vragen oke. Laat eventueel dit filmpje zien.

Kusss 😘
Website ~ Rechtszaak Allergan ~ Klachten melden ~ Contact

"Motherhood: All love begins and ends there."
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9068
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 02 sep 2022 09:50

Website ~ Rechtszaak Allergan ~ Klachten melden ~ Contact

"Motherhood: All love begins and ends there."
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9068
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 02 sep 2022 19:24

Ik gaf je vandaag eerder een linkje naar iets over ons team waar je kunt lezen waarom ik mij inzet. Dat vroeg je namelijk.
Maar dit is het uitgebreide verhaal:
Beperkingen, wat siliconen met ons leven doen
En het is een stil leed..😢

Maar je wilt niet weten wat men deed met mijn fysieke klachten en hoe ze gebruikt zijn...

Mijn weg was afschuwelijk en nog. Maar gelukkig ben ik sterker dan alles! Alleen vandaag voel ik me niet sterk, ik ben echt overwerkt.

Sorry voor dit in jouw topic, maar je vroeg om mijn verhaal. This is it.

Welterusten lieve meiden and NEVER GIVE UP!!!💪💪💪

❤️❤️❤️LOVE❤️❤️❤️ Luna
Website ~ Rechtszaak Allergan ~ Klachten melden ~ Contact

"Motherhood: All love begins and ends there."
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9068
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 04 sep 2022 19:41

Lieve Sanne, hier een paar video's waarin een explantatie wordt gedaan en daarna auto-augmentatie👍

https://youtu.be/YkTYYbKO2VI
https://youtu.be/XL78UKORgbs
https://youtu.be/7ECQPaH7vnE

Er zijn er meer. Google bij video's op: 'breast implant removal auto augmentation'

😘💕💕💕
Website ~ Rechtszaak Allergan ~ Klachten melden ~ Contact

"Motherhood: All love begins and ends there."
Sanne1983
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 mar 2022 21:53

Ongelezen bericht 04 sep 2022 20:20

Lieve Luna,

Aller eerst mijn mega grote dankbaarheid voor jouw hulp!!!!!! Ik ben niet zo snel met reageren omdat er veel op mij afkomt en met de moeheid, eigen zaak en single mam heel lastig is om alle ballen hoog te houden. Ik kan mij ook niet ziek melden en door alles erop en eraan voel ik dat mijn lichaam op aan het branden is. Ik hoop dat ik het kan redden tot ik geopereerd wordt.

Nu is veel voor mij duidelijk. De kapsel moet er voor zover mogelijk helemaal er uit. Ik denk dat ik mijn operatie in 2 delen dan maar moet doen, zal wel ongeveer €4000 extra zijn dan. Maar ik zal zeker met Beekman gaan overleggen. Ik heb ook met Dr. Booij afspraak op de 17e. Ik vind het moeilijk om te kiezen bij welke ps ik het laat doen.

Maar mijn lichaam is zooooooo erg op, ik heb contact met Beekman, zou geeft aan dat mijn auto immuun ziekte niet door de siliconen komt, maar ik zag een filmpje in de topics van Jan Willem Cohen Tervaert en dat verklaarde heleboel en de hoop als ik ze uithaal mijn klachten zullen verminderen. Want na mijn gesprek met Beekman waren al mijn hoop weggezakt.

De techniek die Wouter aangeeft spreekt mij wel aan. Hoe kan ik je prive bericht of email versturen?

Heel erg bedankt voor het delen van jouw verhaal, ik voel mij zo niet alleen. Ik vind in Nederland zo weinig vrouwen die hier last van hebben , maar op Amerikaanse forums zie je zoveeeeeel vrouwen die ook een auto immuunziekte hebben gekregen.

Liefs,
Sanne
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9068
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 04 sep 2022 20:34

Sanne1983 schreef:
04 sep 2022 20:20
Lieve Luna,

Aller eerst mijn mega grote dankbaarheid voor jouw hulp!!!!!! Ik ben niet zo snel met reageren omdat er veel op mij afkomt en met de moeheid, eigen zaak en single mam heel lastig is om alle ballen hoog te houden. Ik kan mij ook niet ziek melden en door alles erop en eraan voel ik dat mijn lichaam op aan het branden is. Ik hoop dat ik het kan redden tot ik geopereerd wordt.

Nu is veel voor mij duidelijk. De kapsel moet er voor zover mogelijk helemaal er uit. Ik denk dat ik mijn operatie in 2 delen dan maar moet doen, zal wel ongeveer €4000 extra zijn dan. Maar ik zal zeker met Beekman gaan overleggen. Ik heb ook met Dr. Booij afspraak op de 17e. Ik vind het moeilijk om te kiezen bij welke ps ik het laat doen.

Maar mijn lichaam is zooooooo erg op, ik heb contact met Beekman, zou geeft aan dat mijn auto immuun ziekte niet door de siliconen komt, maar ik zag een filmpje in de topics van Jan Willem Cohen Tervaert en dat verklaarde heleboel en de hoop als ik ze uithaal mijn klachten zullen verminderen. Want na mijn gesprek met Beekman waren al mijn hoop weggezakt.

De techniek die Wouter aangeeft spreekt mij wel aan. Hoe kan ik je prive bericht of email versturen?

Heel erg bedankt voor het delen van jouw verhaal, ik voel mij zo niet alleen. Ik vind in Nederland zo weinig vrouwen die hier last van hebben , maar op Amerikaanse forums zie je zoveeeeeel vrouwen die ook een auto immuunziekte hebben gekregen.

Liefs,
Sanne
Hoi lieverd,

Vreselijk dat je er alleen voor staat met je kinderen en je zaak :(

Jij hebt met je ziekte gewoon recht op vergoeding, dus laat je niks wijsmaken! Ik mail jou wel even, oké? Maar ik zal nu niet inhoudelijk in gaan op dingen, want ik ben moe. Je kunt mij dan terugmailen en dan mail ik je morgen uitgebreider.

Wij hebben over de 8000 vrouwen in ons bestand en velen hiervan hebben auto-immuunziekten, dus je bent zeker niet de enige.

Houd vol!!!!

Slaap lekker zo meteen lieverd.
💋💋💋 en ❤️❤️❤️
Website ~ Rechtszaak Allergan ~ Klachten melden ~ Contact

"Motherhood: All love begins and ends there."
Plaats reactie

Terug naar “Over explantatie en voorbereiding”