Angst

Lees informatie of stel vragen.
Christine64
Berichten: 42
Lid geworden op: 26 jun 2022 18:05

Ongelezen bericht 11 jul 2022 17:39

Explantatie topic: viewtopic.php?f=4&t=4373

Lieve mensen allemaal .
Morgen heb ik dan eindelijk mijn eerste gesprek in het ter gooi an in Hilversum. ( diac utrecht nam mij niet serieus dus via zilveren kruis overgestapt .
Ben zo vreselijk nerveus alleen maar huilen zal het dan toch eindelijk gebeuren, zit er ook misschien meer dan alleen kapotte prothese
Waarom zie ik zo vreselijk tegen de operatie op ben zo bang weet wel dat ik binnen nu en 6 weken al geopereerd wordt . Dat ik misschien mijn eigen aa cup overhoud interesseert mij niet maar ik ben zo zenuwachtig .
Kan ik ooit weer stoppen met alle medicatie die ik slik ( oxazepam zoplicon en copitalopram dit alles tegen angsten en depressie nu weet ik het zeker dat het allemaal komt door mij protheses hoor .wat mis ik mijn man nu extra het is zo zwaar dit .
Ik ben ook veel voorbereiding aan het lezen op dit forum maar ik zet door herkennen jullie dit ook. Ik heb jullie echt even nodig hoor pb mag ook
Liefs Christine
Ilja
Berichten: 355
Lid geworden op: 07 feb 2021 13:40

Ongelezen bericht 11 jul 2022 20:18

Christine64 schreef: โ†‘
11 jul 2022 17:39
Lieve mensen allemaal .
Morgen heb ik dan eindelijk mijn eerste gesprek in het ter gooi an in Hilversum. ( diac utrecht nam mij niet serieus dus via zilveren kruis overgestapt .
Ben zo vreselijk nerveus alleen maar huilen zal het dan toch eindelijk gebeuren, zit er ook misschien meer dan alleen kapotte prothese
Waarom zie ik zo vreselijk tegen de operatie op ben zo bang weet wel dat ik binnen nu en 6 weken al geopereerd wordt . Dat ik misschien mijn eigen aa cup overhoud interesseert mij niet maar ik ben zo zenuwachtig .
Kan ik ooit weer stoppen met alle medicatie die ik slik ( oxazepam zoplicon en copitalopram dit alles tegen angsten en depressie nu weet ik het zeker dat het allemaal komt door mij protheses hoor .wat mis ik mijn man nu extra het is zo zwaar dit .
Ik ben ook veel voorbereiding aan het lezen op dit forum maar ik zet door herkennen jullie dit ook. Ik heb jullie echt even nodig hoor pb mag ook
Liefs Christine
Hoi Christine,
Wat goed dat je hier op het forum je verhaal schrijft. Je zal hier veel steun vinden met lotgenoten. Soms helpt het om even
je verhaal kwijt te kunnen. Zelf heb ik ook mede dankzij dit forum mijn protheses laten verwijderen.
Je hoeft echt niet bang te zijn. Het is een hele lichte ingreep en je zal vrij snel herstellen. Natuurlijk zijn er kleine kansen
op complicaties maar meestal gaat het goed. Probeer er positief in te staan. Als je rustig de narcose in gaat dan kom
je er ook rustig uit. Ik heb ook bijna geen pijn gehad terwijl bij mij ook het kapsel is verwijderd en de huid is strak getrokken.
Ik lees dat je medicatie gebruikt tegen angsten en depressie. Ik heb zelf veel last van paniekaanvallen en een vreselijk nerveus gevoel.
Daarvoor gebruik ik ook oxazepam en citalopram. Ik hoopte dat mijn klachten over zouden gaan na het verwijderen van de
siliconenprotheses. Helaas is dat bij mij niet het geval maar ondanks dat ben ik blij dat ze eruit zijn.
Waarschijnlijk zijn mijn klachten door de overgang maar heel stiekem hoopte ik dat ze zouden verdwijnen na het verwijderen
van de protheses. Ieder lichaam is anders dus wie weet kom jij er wel vanaf. Heel veel sterkte en hou je taai. Het komt goed. ๐Ÿ™๐Ÿ€๐Ÿ˜˜

Lieve groetjes Ilja
Christine64
Berichten: 42
Lid geworden op: 26 jun 2022 18:05

Ongelezen bericht 11 jul 2022 21:19

Hoi ilja

Wat een lieve woorden en fijn dat je mij schrijft dat voelt goed hoor .
De medicijnen kijk ik wel of ik daar vanaf komt maar mijn lichaam doet pijn me gewrichten en alles . Kan nu ook njet werken ik ben verpleegkundig dus zwaar werk .
Ik zal als ik geopereerd wordt proberen positief en aan wat leuks te denken .
Ik hou jullie op de hoogte heb niet veel mensen om mij heen en sinds 2 jaar weduwe .
Dank je wel voor je lieve woorden meid
Liefs Christine
Christine64
Berichten: 42
Lid geworden op: 26 jun 2022 18:05

Ongelezen bericht 11 jul 2022 21:20

Hoi ilja

Wat een lieve woorden en fijn dat je mij schrijft dat voelt goed hoor .
De medicijnen kijk ik wel of ik daar vanaf komt maar mijn lichaam doet pijn me gewrichten en alles . Kan nu ook njet werken ik ben verpleegkundig dus zwaar werk .
Ik zal als ik geopereerd wordt proberen positief en aan wat leuks te denken .
Ik hou jullie op de hoogte heb niet veel mensen om mij heen en sinds 2 jaar weduwe .
Dank je wel voor je lieve woorden meid
Liefs Christine
Ilja
Berichten: 355
Lid geworden op: 07 feb 2021 13:40

Ongelezen bericht 11 jul 2022 21:51

Christine64 schreef: โ†‘
11 jul 2022 21:20
Hoi ilja

Wat een lieve woorden en fijn dat je mij schrijft dat voelt goed hoor .
De medicijnen kijk ik wel of ik daar vanaf komt maar mijn lichaam doet pijn me gewrichten en alles . Kan nu ook njet werken ik ben verpleegkundig dus zwaar werk .
Ik zal als ik geopereerd wordt proberen positief en aan wat leuks te denken .
Ik hou jullie op de hoogte heb niet veel mensen om mij heen en sinds 2 jaar weduwe .
Dank je wel voor je lieve woorden meid
Liefs Christine
Oh, wat vreselijk dat je je man hebt verloren. Je staat hier nu helemaal alleen voor. Je mag mij altijd een privรฉ berichtje sturen hoor.
Ten alle tijde als je iemand nodig hebt. Ik werk ook niet door de vele klachten die ik heb, dus ik heb alle tijd voor je.
Doen hoor!

Lieve groetjes Ilja
Inge
Berichten: 25
Lid geworden op: 03 jan 2022 11:50

Ongelezen bericht 11 jul 2022 21:53

Lieve Christine,

Ik krijg tranen in mijn ogen als ik je berichten lees, dat je zo bang bent en je zo eenzaam voelt raakt me...๐Ÿ˜ช

Hopelijk heb je morgen een goed gevoel bij je consult en zullen je angsten voor de operatie en de periode daarna weggenomen worden. Ikzelf ben ruim 2 weken geleden geopereerd, alleen explantatie, en ik voel me zo goed! Het herstel gaat veel sneller dan bij een borstvergroting.

Ik vond de hele beleving van de operatie eigenlijk best fijn, klinkt raar, maar ik vond het fijn om na maanden van onzekerheid en angsten over de implantaten en het vergiftigen van mijn lichaam, alles over te laten aan de chirurg en zijn fantastische team.
In de operatiekamer voelde ik dat ik in handen van een supergoed team was, en lag echt te genieten van hun samenwerking en voelde me heerlijk wegzakken in de narcose. Toen ik wakker werd, totaal geen pijn, alles was helder, en ik voelde me fantastisch. Iedereen was zo lief.

Na thuiskomst heb ik mezelf moeten dwingen om rust te nemen, mijn energielevel was zo hoog, lang niet meer zo gevoeld. Ik hoop dat dat bij jou ook zo fijn zal gaan. Bereid je goed voor op de operatie, door gezond te eten en voor jezelf te zorgen, informeer van tevoren goed welke medicijnen je voor de operatie wel of niet mag blijven slikken.
Verwen je lichaam in de aanloop weken naar de operatie toe, neem een maskertje, smeer je huid lekker in met bodylotion maakt niet uit wat maar wees even heel lief voor je lichaam. Dat met je lichaam bezig zijn is ook een soort van rituele voorbereiding, voor mij heeft dat heel veel rust gegeven voor de operatie.

Sterkte meis, fijn dat je hier terecht kunt met je vragen en het delen van je angsten, dat is het fijne van dit forum ๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜˜โคโค
Stef
Berichten: 128
Lid geworden op: 04 feb 2021 20:58

Ongelezen bericht 11 jul 2022 22:52

Lieve Christine ,

Ik reageer eigenlijk niet meer zoveel maar kwam toevallig even kijken op het forum vandaag .
Je berichtje raakt mij ook . Maar hoop dat je ons geloofd als we je zeggen dat de operatie zelf echt meevalt . Ik was er ook heel zenuwachtig voor maar uiteindelijk net wat iedereen al eerder tegen mij zei , het stelde niet veel voor !

Het verlies van je man lijkt me vreselijk , dat is iets waar we je niet in kunnen gerustellen . Een gemis, en vooral als
Je voor keuzes staat ,en je dat graag had willen delen. maar misschien is hij ergens, en houdt hij je hand vast . Wel mag je alles vragen aan ons . Wij zijn er ook voor je .

Toi toi toi !

Dikke knuffel
Christine64
Berichten: 42
Lid geworden op: 26 jun 2022 18:05

Ongelezen bericht 12 jul 2022 10:55

Hallo lieve mensen


Wat een lieve en opbeurende woorden.
Zojuist net bij de pc geweest ze heeft mij onderzocht en dacht een kapot kapsel .
Aankomende donderdag krijg ik een echo en ......een mammografie niet blij mee maar omdat er borstkanker zit in de familie moet het maar . Ze gaan er toch uit .
Volgende week dinsdag belt ze terug over de uitslag want het moet ook nog naar de zorgverzekering enzo .

Ze zei wel dat ik niets zal overhouden was ff slikken ook gaf ze geen 100 procent garantie dat al mijn klachten zouden verdwijnen .
Het was een fijn gesprek en hoop dat het alleen mijn protheses zijn en niet wat anders dus weer even een weekje spanning
Als alles rond is met de verzekering waar ik niet bang voor ben gaat ze alles in werking zetten voor de explatatie.

Liefs erica
Mikkie
Berichten: 112
Lid geworden op: 19 apr 2019 09:24

Ongelezen bericht 12 jul 2022 12:54

Christine64 schreef: โ†‘
12 jul 2022 10:55
Hallo lieve mensen


Wat een lieve en opbeurende woorden.
Zojuist net bij de pc geweest ze heeft mij onderzocht en dacht een kapot kapsel .
Aankomende donderdag krijg ik een echo en ......een mammografie niet blij mee maar omdat er borstkanker zit in de familie moet het maar . Ze gaan er toch uit .
Volgende week dinsdag belt ze terug over de uitslag want het moet ook nog naar de zorgverzekering enzo .

Ze zei wel dat ik niets zal overhouden was ff slikken ook gaf ze geen 100 procent garantie dat al mijn klachten zouden verdwijnen .
Het was een fijn gesprek en hoop dat het alleen mijn protheses zijn en niet wat anders dus weer even een weekje spanning
Als alles rond is met de verzekering waar ik niet bang voor ben gaat ze alles in werking zetten voor de explatatie.

Liefs erica
Hoi lieve Erica,

Wat naar om te horen dat je zo angstig bent.
Ik kan je ook geruststellen. Mijn explantatie (met borstlift) was oktober vorig jaar. Het is me echt meegevallen. Door de lift was mijn herstel wat langer, maar wat heerlijk dat die protheses eruit waren! Het komt echt goed!

Ik heb alleen een echo laten maken en een mammografie geweigerd. Dat is namelijk echt niet goed als je protheses hebt! Door de druk kunnen ze kapot gaan en er komen sowieso nog meer deeltjes in je lichaam.
In mijn familie zit ook borstkanker. Je kunt ook achteraf nog een mammografie laten maken.
Je kunt over de risicoโ€™s van een mammografie larne maken met protheses verschillende berichten op het forum over terugvinden. Kijk anders even bij mijn posts.

En heb je vragen oid, mag je me een bericht sturen.

Liefs, Mikkie โ˜€๏ธ
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9069
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 12 jul 2022 13:56

Lieve meiden, jullie steun aan elkaar ontroert mij๐Ÿ˜ข๐Ÿ’—

Dank jullie wel!๐Ÿ™

Al mijn liefs voor iedereen en speciaal voor de meiden die het nu erg zwaar hebben๐Ÿ˜ข

Luna๐Ÿ˜˜๐Ÿ’ž๐Ÿ’•
Website ~ Rechtszaak Allergan ~ Klachten melden ~ Contact

"Motherhood: All love begins and ends there."
Ilja
Berichten: 355
Lid geworden op: 07 feb 2021 13:40

Ongelezen bericht 12 jul 2022 16:32

Christine64 schreef: โ†‘
12 jul 2022 10:55
Hallo lieve mensen


Wat een lieve en opbeurende woorden.
Zojuist net bij de pc geweest ze heeft mij onderzocht en dacht een kapot kapsel .
Aankomende donderdag krijg ik een echo en ......een mammografie niet blij mee maar omdat er borstkanker zit in de familie moet het maar . Ze gaan er toch uit .
Volgende week dinsdag belt ze terug over de uitslag want het moet ook nog naar de zorgverzekering enzo .

Ze zei wel dat ik niets zal overhouden was ff slikken ook gaf ze geen 100 procent garantie dat al mijn klachten zouden verdwijnen .
Het was een fijn gesprek en hoop dat het alleen mijn protheses zijn en niet wat anders dus weer even een weekje spanning
Als alles rond is met de verzekering waar ik niet bang voor ben gaat ze alles in werking zetten voor de explatatie.

Liefs erica
Wat fijn dat je bij de pc geweest bent. Het begin is er. Ik wil je niet bang maken maar persoonlijk zou ik niet met je siliconenprotheses
een mammografie laten maken. Ik heb zelf 2x borstkanker gehad en heb nooit een mammografie laten maken.
Mijn toenmalige pc raadde het ook af. Je zou misschien beter als je siliconenprotheses eruit zijn een mammografie kunnen
laten maken. Ik hoop dat je hierdoor niet heel onzeker wordt maar ik heb echt het beste met je voor.

Lieve groetjes Ilja
Essi
Berichten: 1916
Lid geworden op: 31 jan 2019 17:11

Ongelezen bericht 12 jul 2022 17:00

Fijn dat je al wat steun van de dames hebt mogen ontvangen.
Ik ben zelf nu even niet veel meer aanwezig door privรฉ omstandigheden.
Ik wens je heel veel liefs. De operatie valt altijd mee, maar iedereen kijkt er zo tegen op.
Succes lieverd
Liefs essi
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9069
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 12 jul 2022 17:04

Lieve Ilja, dankjewel voor je opmerking over de mammo!
Ik heb een beroerde dag, zoals zo vaak de afgelopen maanden... Kan info even niet goed opnemen. Normaal wel ondanks vele klachten of stress, maar op dit moment is het echt to much.

Fijn dat jullie meekijken. Doe dat vooral, want jullie helpen mij enorm!

๐Ÿ˜˜
Website ~ Rechtszaak Allergan ~ Klachten melden ~ Contact

"Motherhood: All love begins and ends there."
Ilja
Berichten: 355
Lid geworden op: 07 feb 2021 13:40

Ongelezen bericht 12 jul 2022 17:11

Luna MKS schreef: โ†‘
12 jul 2022 17:04
Lieve Ilja, dankjewel voor je opmerking over de mammo!
Ik heb een beroerde dag, zoals zo vaak de afgelopen maanden... Kan info even niet goed opnemen. Normaal wel ondanks vele klachten of stress, maar op dit moment is het echt to much.

Fijn dat jullie meekijken. Doe dat vooral, want jullie helpen mij enorm!

๐Ÿ˜˜
Spijtig om te horen dat het niet zo lekker gaat. Daar kan ik mij ook bij aansluiten ๐Ÿ˜‚
Het leven gaat door en we maken er maar wat van. Soms lees ik hier mee en dan reageer ik erop.
Het geeft mij altijd een goed gevoel dat je door eigen ervaring dingen met mensen kunt delen.

Heel veel beterschap lieve Luna ๐Ÿ€๐Ÿ™๐Ÿ’‹
Christine64
Berichten: 42
Lid geworden op: 26 jun 2022 18:05

Ongelezen bericht 12 jul 2022 21:29

Lieve dames .
Ik heb tot donderdag te beslissen of ik echt de Mammo wil ik twijfel nu echt wel hoor .
Zo blij met jullie dit is mij houvast .

Weet alleen niet hoe ik iemand een pb kan sturen

Liefs van mij
Plaats reactie

Terug naar โ€œOver explantatie en voorbereidingโ€