Mammografie en echo voor explantatie?

Lees informatie of stel vragen.
Nushi
Berichten: 35
Lid geworden op: 14 sep 2021 23:15

Ongelezen bericht 15 okt 2021 23:57

Ik heb op 2 december een explantatie gepland staan , maar nu moet ik dus ook een mammografie en een echo maken ?

Ik vraag mij nu eigenlijk af waarom als ze er toch uit moeten en of het niet juist handig is om het na explantatie te doen?
Dr Roossink gaf aan dat het beter is om een mammografie te doen omdat mijn moeder borstkanker heeft gehad op best jonge leeftijd?

Ik lees nu ineens op het forum dat een mammografie juist wordt afgeraden ?
Natrelle 410 310cc
Mikkie
Berichten: 112
Lid geworden op: 19 apr 2019 09:24

Ongelezen bericht 16 okt 2021 01:08

Hoi Nushi,

Op het forum vindt je inderdaad verschillende onderwerpen die daarover gaan.
Ik zit ook in het proces van explantatie en ‘moest’ daarom ook een mammografie laten maken afgelopen zomer in Adam. Ik heb gezegd alleen een echo te willen doen, dit is ook gebeurd. In het ziekenhuis vertelden ze me dat het echt geen kwaad kon, maar dat zie ik anders.
Bij een mammografie worden je borsten platgedrukt, als je siliconen hebt is er een risico dat deze daardoor scheuren of in ieder geval door de druk er meer deeltjes loskomen.

Ikzelf heb in 2019 een mammografie laten maken (toen ik dit nog niet wist) en ervaar sindsdien echt een toename in mijn klachten.

Volg je gevoel en lees de onderwerpen erover hier, dan kan je een keus maken waar je achter staat 🙏🏻

Liefs 🌸
Monica
Berichten: 95
Lid geworden op: 29 jul 2021 15:09

Ongelezen bericht 16 okt 2021 14:03

Nushi schreef:
15 okt 2021 23:57
Ik heb op 2 december een explantatie gepland staan , maar nu moet ik dus ook een mammografie en een echo maken ?

Ik vraag mij nu eigenlijk af waarom als ze er toch uit moeten en of het niet juist handig is om het na explantatie te doen?
Dr Roossink gaf aan dat het beter is om een mammografie te doen omdat mijn moeder borstkanker heeft gehad op best jonge leeftijd?

Ik lees nu ineens op het forum dat een mammografie juist wordt afgeraden ?
Hi Nushi,

Ik wil je even geruststellen mbt tot een mammografie. Ik kreeg een aantal weken geleden een oproep voor het borstonderzoek mammografie. Ik heb met ze gebeld en mijn angst voor scheuren uitgelegd. Ze raden het toch aan om te doen. Ben er naartoe gegaan en nogmaals uitgelegd. Ik had een vriendelijke dame en deze deed mijn borsten vervolgens met heel veel zorg en drukte ze niet helemaal plat.Ik mocht zelf aangeven tot hoever ze mocht gaan en checkte ze vervolgens op evt. scheuren na het maken van de foto's waar ik bij stond. Ze kon me zover ze kon zien alvast geruststellen en het omliggende weefsel zou nog beoordeeld worden door een radioloog. Daar heb ik ondertussen een goede uitslag van. Bij implantaten kunnen ze nl nooit helemaal alles zien omdat ze geen röntgen doorlaten...
Mikkie
Berichten: 112
Lid geworden op: 19 apr 2019 09:24

Ongelezen bericht 16 okt 2021 21:36

Fijn dat jouw uitslag goed is Monica 🙏🏻

Er staan hier op het forum onder het kopje:
‘wat je moet weten over borstimplantaten’ een aantal onderwerpen geschreven door oa Luna dat je GEEN mammografie moet laten doen. Je kunt niet voorzichtig genoeg zijn vind ik. Omdat ik geen mammografie wilde hebben ze een echo gedaan, dat kan ook.
Better safe than sorry 🤗
Monica
Berichten: 95
Lid geworden op: 29 jul 2021 15:09

Ongelezen bericht 16 okt 2021 22:54

Mikkie schreef:
16 okt 2021 21:36
Fijn dat jouw uitslag goed is Monica 🙏🏻

Er staan hier op het forum onder het kopje:
‘wat je moet weten over borstimplantaten’ een aantal onderwerpen geschreven door oa Luna dat je GEEN mammografie moet laten doen. Je kunt niet voorzichtig genoeg zijn vind ik. Omdat ik geen mammografie wilde hebben ze een echo gedaan, dat kan ook.
Better safe than sorry 🤗
Hi Mikkie een echo had ik al eerder gehad en de mammo nu was niet meer die van paar jaar geleden. De dames die ze maken hebben steeds meer te maken met vrouwen die implantaten hebben dus zijn voorzichtig met je! Maar altijd doen waar je je goed bij voelt dat sowieso!
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9069
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 17 okt 2021 08:48

Monica schreef:
16 okt 2021 22:54

Hi Mikkie een echo had ik al eerder gehad en de mammo nu was niet meer die van paar jaar geleden. De dames die ze maken hebben steeds meer te maken met vrouwen die implantaten hebben dus zijn voorzichtig met je! Maar altijd doen waar je je goed bij voelt dat sowieso!
Lieve Monica,

Mammografie met implantaten raden we echt af. Wat die verpleegkundigen of radiologen ook roepen. Wij zijn de experts sinds 92 en hebben heel wat narigheid gezien.
Maar iedereen moet het natuurlijk zelf bepalen. Toch bestaat er een kans op scheuren (hoe voorzichtig ze ook proberen te zijn) en dan ben je verder van huis...
Ook versterkt mammografie het zweten. Dus tja...
Een mammografie heeft verder ook niet veel toegevoegde waarde voor het controleren van implantaten.

Liefs, Luna❤

Deel over mammografie: https://meldpuntklachtensiliconen.com/f ... m.php?f=89
Website ~ Rechtszaak Allergan ~ Klachten melden ~ Contact

"Motherhood: All love begins and ends there."
Monica
Berichten: 95
Lid geworden op: 29 jul 2021 15:09

Ongelezen bericht 17 okt 2021 10:01

Luna MKS schreef:
17 okt 2021 08:48
Monica schreef:
16 okt 2021 22:54

Hi Mikkie een echo had ik al eerder gehad en de mammo nu was niet meer die van paar jaar geleden. De dames die ze maken hebben steeds meer te maken met vrouwen die implantaten hebben dus zijn voorzichtig met je! Maar altijd doen waar je je goed bij voelt dat sowieso!
Lieve Monica,

Mammografie met implantaten raden we echt af. Wat die verpleegkundigen of radiologen ook roepen. Wij zijn de experts sinds 92 en hebben heel wat narigheid gezien.
Maar iedereen moet het natuurlijk zelf bepalen. Toch bestaat er een kans op scheuren (hoe voorzichtig ze ook proberen te zijn) en dan ben je verder van huis...
Ook versterkt mammografie het zweten. Dus tja...
Een mammografie heeft verder ook niet veel toegevoegde waarde voor het controleren van implantaten.

Liefs, Luna❤

Deel over mammografie: https://meldpuntklachtensiliconen.com/f ... m.php?f=89
Lieve Luna,

Dank je wel voor je reactie, soms weet je ook niet meer wat nu goed is en wat niet..Dat zweten bijvoorbeeld wist ik helemaal niet... weer wat geleerd! :-) Ze gaan er binnenkort in ieder geval uit! Dat gaat een hoop onzekerheid weg nemen!

Liefs, Monica
Stef
Berichten: 128
Lid geworden op: 04 feb 2021 20:58

Ongelezen bericht 17 okt 2021 10:11

En dan nog een vraagje hierover Luna ?
Hoeveel tijd mag er tussen een explantatie met lipo een mammografie gemaakt worden ? Een jaar ofzo ?

Groetjes
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9069
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 17 okt 2021 10:58

Monica schreef:
17 okt 2021 10:01

Lieve Luna,

Dank je wel voor je reactie, soms weet je ook niet meer wat nu goed is en wat niet..Dat zweten bijvoorbeeld wist ik helemaal niet... weer wat geleerd! :-) Ze gaan er binnenkort in ieder geval uit! Dat gaat een hoop onzekerheid weg nemen!

Liefs, Monica
Dat snap ik, lieve Monica. Er wordt heel wat misinformatie verspreid. En ze praten elkaar maar na en nemen van alles aan, dat gewoon niet klopt. Maar wij registreren sinds 92 vele meldingen. En duiken sinds 92 in de wetenschap.

Blij dat ze er snel uit gaan!👍😀😘
Website ~ Rechtszaak Allergan ~ Klachten melden ~ Contact

"Motherhood: All love begins and ends there."
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9069
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 17 okt 2021 11:06

Stef schreef:
17 okt 2021 10:11
En dan nog een vraagje hierover Luna ?
Hoeveel tijd mag er tussen een explantatie met lipo een mammografie gemaakt worden ? Een jaar ofzo ?

Groetjes
Ik zou zelf idd een jaar wachten bij lipo. Tenzij er een reden is om het te doen, dan echt niet zo lang wachten! Het kan namelijk ook al veel eerder. Hier is er een ander topic met deze vraag:
https://meldpuntklachtensiliconen.com/f ... 7&start=15
Website ~ Rechtszaak Allergan ~ Klachten melden ~ Contact

"Motherhood: All love begins and ends there."
Nushi
Berichten: 35
Lid geworden op: 14 sep 2021 23:15

Ongelezen bericht 17 okt 2021 23:07

Luna MKS schreef:
17 okt 2021 08:48
Monica schreef:
16 okt 2021 22:54

Hi Mikkie een echo had ik al eerder gehad en de mammo nu was niet meer die van paar jaar geleden. De dames die ze maken hebben steeds meer te maken met vrouwen die implantaten hebben dus zijn voorzichtig met je! Maar altijd doen waar je je goed bij voelt dat sowieso!
Lieve Monica,

Mammografie met implantaten raden we echt af. Wat die verpleegkundigen of radiologen ook roepen. Wij zijn de experts sinds 92 en hebben heel wat narigheid gezien.
Maar iedereen moet het natuurlijk zelf bepalen. Toch bestaat er een kans op scheuren (hoe voorzichtig ze ook proberen te zijn) en dan ben je verder van huis...
Ook versterkt mammografie het zweten. Dus tja...
Een mammografie heeft verder ook niet veel toegevoegde waarde voor het controleren van implantaten.

Liefs, Luna❤

Deel over mammografie: https://meldpuntklachtensiliconen.com/f ... m.php?f=89
Ik las dus indd dat het wordt afgeraden maar toen de arts die de explantatie zelf zou doen het toch nodig vond ivm borstkanker twijfelde ik dus . Want ze gaan er al uit en vroeg dus waarom het moest en ze gaf aan ivm borstkanker van mijn moeder . Vindt het zo verwarrend ben dus aan het twijfelen om dr Roossink toch te bellen en vragen of het wel echt moet
Natrelle 410 310cc
Ilja
Berichten: 355
Lid geworden op: 07 feb 2021 13:40

Ongelezen bericht 17 okt 2021 23:11

Hoi Nushi. Persoonlijk zou ik geen mammografie laten maken. Ik heb zelf ook siliconenprotheses en ik heb ooit 1 keer een mammografie
laten maken. Na de mammografie gaf mijn plastisch chirurg aan dat ik dat niet meer moest doen. Zij was er geen voorstander van en zette in mijn dossier dat ik geen mammografie meer mocht maken. Ik had borstkanker gehad en ik kreeg voortaan een echo.
Toen ze iets op de echo zagen kreeg ik een mri scan met contrastvloeistof. Overigens heeft mijn moeder een paar jaar geleden
een mammografie laten maken van haar siliconenprotheses. Bij 1 borst ging het mis. Die heeft een soort peervorm gekregen.
Ik las ook nog dat je graag wil weten wanneer je na explantatie een lipofilling kunt doen. Binnenkort gaan mijn siliconenprotheses
er uit. Ik heb geen borstweefsel meer door amputatie van mijn borsten. Ik moet het 3 maanden laten genezen en krijg daarna
lipofilling. Hopelijk heb je iets aan deze informatie. Heel veel sterkte.

Groetjes Ilja
Nushi
Berichten: 35
Lid geworden op: 14 sep 2021 23:15

Ongelezen bericht 17 okt 2021 23:14

Ilja schreef:
17 okt 2021 23:11
Hoi Nushi. Persoonlijk zou ik geen mammografie laten maken. Ik heb zelf ook siliconenprotheses en ik heb ooit 1 keer een mammografie
laten maken. Na de mammografie gaf mijn plastisch chirurg aan dat ik dat niet meer moest doen. Zij was er geen voorstander van en zette in mijn dossier dat ik geen mammografie meer mocht maken. Ik had borstkanker gehad en ik kreeg voortaan een echo.
Toen ze iets op de echo zagen kreeg ik een mri scan met contrastvloeistof. Overigens heeft mijn moeder een paar jaar geleden
een mammografie laten maken van haar siliconenprotheses. Bij 1 borst ging het mis. Die heeft een soort peervorm gekregen.
Ik las ook nog dat je graag wil weten wanneer je na explantatie een lipofilling kunt doen. Binnenkort gaan mijn siliconenprotheses
er uit. Ik heb geen borstweefsel meer door amputatie van mijn borsten. Ik moet het 3 maanden laten genezen en krijg daarna
lipofilling. Hopelijk heb je iets aan deze informatie. Heel veel sterkte.

Groetjes Ilja
dank je wel voor je bericht , ik ga het morgen cancelen , ik krijg trouwens geen lipofilling dat was iemand anders die reageerde . Ik krijg een minilift na explantatie.
Dank je wel 🙏🏼
Natrelle 410 310cc
Ilja
Berichten: 355
Lid geworden op: 07 feb 2021 13:40

Ongelezen bericht 17 okt 2021 23:19

Groot gelijk. Het is jou lichaam. Ze zullen je denk ik proberen te overtuigen dat het geen kwaad kan. Dat hoor ik van veel vrouwen
die zich dan soms om laten praten. Hopelijk sta je sterk in je schoenen. Sorry dat ik iemand anders verwarde met de lipofilling.
Heel veel sterkte.

Groetjes Ilja
Mikkie
Berichten: 112
Lid geworden op: 19 apr 2019 09:24

Ongelezen bericht 18 okt 2021 07:31

Hallo lieve dames,

Mijn moeder heeft ook borstkanker gehad toen ze jong was. Daarom gaf dr Roossink bij mij ook aan dat het goed was om dr mammografie te doen.
Ik heb het zoals ik eerder zei niet gedaan, ook omdat ik in 2019 wel deed en sindsdien een flinke toename van klachten ervaar.
Ik heb niet gebeld naar het JvG dat ik de mammografie niet heb gedaan, maar als jij je daar beter bij voelt kun je natuurlijk wel even bellen.
In het olvg probeerden ze me er wel van te overtuigen om de mammografie te laten maken, ik heb meerdere keren moeten zeggen dat ik het echt niet deed.
Een echo zoals Ilja zegt is ook voldoende en je kapsel wordt strakjes toch ook onderzocht door de patholoog.

Je zou altijd over een jaartje (of eerder als dat nodig is) een mammografie kunnen laten maken.
Succes met je keuze! 🍀🤗
Plaats reactie

Terug naar “Over explantatie en voorbereiding”