Help: wat zouden jullie doen?

Lees informatie of stel vragen.
Liaska
Berichten: 28
Lid geworden op: 09 jul 2021 16:20

Ongelezen bericht 04 aug 2021 14:46

Ik sta op 7 september ingepland voor de explantatie en kapselverwijdering bij een arts waar ik een goed gevoel bij heb. Dit kwam ook fijn uit zo, want zo kan ik toch nog even met mijn lief op vakantie om me mentaal voor te bereiden op de ingreep.

Gezien ik er nu zo ontzettend veel mee bezig ben, groeien mijn angsten met de dag. Ik voel steeds meer ongemakken die ik toeken aan de siliconen. Zodoende heb ik vanochtend gebeld om te vragen of ik eerder terecht kon.

Ik werd net teruggebeld en ze hebben een plekje vrij op 16 augustus. Echter.. wel bij een arts waar ik een minder goed gevoel bij had. Zij was de eerste arts die ik bezocht in mijn zoektocht en ze adviseerde me toch echt om er nieuwe implantaten in te zetten. Het zou nl anders echt een afschuwelijk aanzicht worden. Ze is ontzettend ervaren, maar is toch echt een arts die voor het esthetische kiest. In mijn beleving is ze zeker zeer vaardig, maar heb ik het gevoel dat ze niet 100% achter mijn keuze (explantatie zonder filling of lift) staat.

Wat is nu wijsheid... kiezen voor de snellere weg, of 3 weken langer wachten en er met meer vertrouwen in gaan?
Laat ik het gevoel om nog even op vakantie te kunnen gaan, stiekem toch te zwaar meewegen?
Ook al staat zij niet 100% achter mijn keuze, wil dat natuurlijk nog niet zeggen dat ze geen goede prestatie gaat leveren.

Pffff, ik weet het even niet meer :(

Liefs, Lisette
Liefs,
Lisette
Kirsie86
Berichten: 57
Lid geworden op: 17 jul 2021 15:51

Ongelezen bericht 04 aug 2021 15:07

Hoi Lisette,

Ik lees een stukje herkenning in je verhaal. Nu ik zo met de explantatie bezig ben, wijt ik nu elk pijntje door de protheses. En ervaar ook dagen dat ik angstig ben. Wat mij betreft mag de explantatie snel gebeuren, ook omdat ik een beetje hypochonder aangelegd ben.

Ik begrijp volstrekt dat je wanneer de mogelijkheid zich biedt, dat je liever voor de snellere weg kiest. Maar ik denk dat een klik en een arts die achter je keuze staat ook enorm belangrijk zijn.

Persoonlijk zou ik kiezen voor een arts die volledig achter mij staat, zeker als het ‘maar’ om 3 weken gaat.

Ik wens je veel sterkte!
Essi
Berichten: 1916
Lid geworden op: 31 jan 2019 17:11

Ongelezen bericht 04 aug 2021 17:15

Ik zou ook die drie extra weken wachten.
De arts die jou een goed gevoel gaf is belangrijker dan drie weken eerder onder het mes.
Succes met het maken van jou keuze.
Liefs essi
Ilja
Berichten: 355
Lid geworden op: 07 feb 2021 13:40

Ongelezen bericht 04 aug 2021 17:56

Hoi Lisette,

Als ik jou was dan zou ik op je gevoel af gaan. Er zijn zoveel plastisch chirurgen die nog implantaten plaatsen.
Zelf ben ik door een professor geopereerd toen ik bij een borstreconstructie door borstkanker een lipofilling kreeg.
Tijdens ons gesprek vond ik hem arrogant en gaf mij geen goed gevoel. Ik had 4,5 maand gewacht totdat hij tijd had om te opereren.
Omdat ik al zo lang had gewacht heb ik het toch door hem laten doen. Wat heb ik daar achteraf spijt van.
Ik had een mooie lipofilling in de borsten maar helaas zijn mijn benen waar hij het vet uit heeft gehaald echt verminkt.
Ik vind het echt zo erg maar het is toch gebeurd. Dus Lisette, ga echt op je gevoel af. Heel veel succes.

Groetjes Ilja
Mikkie
Berichten: 112
Lid geworden op: 19 apr 2019 09:24

Ongelezen bericht 05 aug 2021 19:53

Hoi Lisette,

Herkenbaar, ik zit ook in het traject voor explantatie.
Ik weet nog niet precies wanneer, maar de arts die het bij mij gaat doen daar heb ik een heel goed gevoel over, waardoor ik daar rust in heb. Dus of het nu volgende week of over een aantal weken zou zijn, is me om het even.

Het belangrijkste is naar mijn idee dat die 3 weken niet zoveel verschil zullen maken wat betreft je klachten en het herstel daarvan. Vertrouw op je intuïtie. Die heeft het altijd goed 🙏🏻
Ga lekker genieten van je vakantie met je partner en ontspannen en vol vertrouwen de operatie in bij een arts waar je dat bij kan. Dat gaat zeker bijdragen ook aan je herstel! 🍀
Succes met je keuze 🌸

Liefs! 🥰
Liaska
Berichten: 28
Lid geworden op: 09 jul 2021 16:20

Ongelezen bericht 06 aug 2021 13:22

Dank jullie voor het meedenken :)

Ik heb de knoop doorgehakt en blijf bij de arts waar ik me prettig bij voel.

Het is al allemaal spannend genoeg, dus een korte vakantie zal goed doen.

Liefs,
Lisette
Liefs,
Lisette
Essi
Berichten: 1916
Lid geworden op: 31 jan 2019 17:11

Ongelezen bericht 06 aug 2021 15:36

👍😘
Plaats reactie

Terug naar “Over explantatie en voorbereiding”