Contra indicatie operatie privekliniek

Lees informatie of stel vragen.
Lonastar
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 okt 2020 19:14

Ongelezen bericht 06 jul 2021 04:14

1e bv stond ik 2 uur na operatie in bergman kliniek bilthoven alweer buiten. In auto wel gespuugd maar verder geen issues gehad. Ik heb in 2005 operatie in zh cwz nijmegen omdat dr. Bauland toevallig daar werkte, keus was dus de arts en niet of pk of zh was. na de operatie prothesewissel en borstlift 5 dagen in ziekenhuis gelegen door de narcose en gedoe eromheen. Misselijk ontzettende hartkloppingen en hoge hartslag paar dagen…ik dacht mijn hart klopt mijn borstkas uit….1 overnachting werden uiteindelijk 5 dagen ziekenhuis, niet kunnen plassen dacht men dat is de oorzaak van hoge snelle hartslag, blaas catheter gehad…..kon na dag zelf weer plassen, paar keer spugen en dag of 3 algehele malaise. Paar weken na ontslag onderzoek gehad hartfilmpje en 24 uur kastje meting niks gevonden.

Ik heb astma maar al zeker 10 jaren geen noemenswaardige last of medicatie voor genomen en verder eigenlijk geen bewezen afwijkingen aan hart e.d. Wel ooit bij curettage narcose in 2003 een licht hartruisje ontdekt maar na onderzoek (geen idee meer hoe, lang leve brainfrog) dacht hartfilmpje, niks gevonden.

Daarom op basis van die slechte operatie ervaring denk ik dat een prive kliniek mij niet goedkeurt en ik in een zh geopereerd moet worden maar is dat ook zo? Buiten het feit dat ik zelf denk in een zh veiliger te zijn maar is dat ook zo?

Eigenlijk dus niks afwijkends gevonden maar ik ben nu doodsbang voor narcose en dat mijn hart weer op hol slaat en ik hartaanval krijg ofzo, pffff zware paniek,,,, dus nu in mijn hoofd. Daarom denk ik als er wat gebeurt dat ik in ziekenhuis betere overlevingskans heb dan in een kliniek, 😱 zo bang ben ik dus. Dit is echter wel bepalend voor keus van een pc, mijn voorkeur gaat naar dr. Selms of dr. Kappel en in zh weet ik geen (in mijn ogen goede explantatie pc die kapsels verwijdert en die ook goede lift kan doen). Lipofilling erbij durf ik niet eens omdat ik dan nog langer onder narcose moet terwijl ik van nature zelf 1 borst groter is dan andere zou beetje lipo in 1 borst beter eindresultaat geven. Door deze narcose issue en waar en bij wie consulten ben ik al 2 weken “van slag” en huilen en “bevroren” waardoor ik geen actie kan ondernemen en dat is verloren tijd….ik loop letterlijk al 2 weken met buikpijn en zenuwen voor de operatie alsof ik morgen onder het mes moet terwijl ik niet eens keus kan maken. Kan iemand met mij meedenken met name risicos die ik loop in een privekliniek tov zh maar ook de angst in mijzelf waardoor ik nu niet kan doorpakken? Liefs lonastar
1998 BV monobloc hydrogel r 240 cc l 260 cc (gaandeweg pijnklacht)
2015 Prothesewissel met borstlift
CUI rond cohesief Laag Profiel r 335 cc l 395 cc
gaandeweg diverse klachten
2021 Explantatieplannen met borstlift :idea:
Juli 2021 gediagnosticeerd met Asia/BII
September 2021 explantatie vergoeding in aanvraag
29 november 2021 explantatie en borstlift dr. Stolarczyrk Bovenij Amsterdam
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9068
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 06 jul 2021 09:14

Hoi Lonastar,

Ik kwam gisteren niet meer toe aan je berichten, want ik had echt een veel te lange dag. Ik trek dat niet meer... :(

In dit topic lees je welke vrouwen niet in een kliniek geopereerd morgen worden viewtopic.php?f=188&t=3316
Angst is geen reden om niet in een privékliniek geopereerd te worden. Problemen met narcose wel.
Overigens kun je ook nog met je huisarts overleggen, deze kent je en kan je een indicatie geven of je wel of niet in een privékliniek geopereerd mag worden.

Omdat je angst zo ontzettend groot is, denk ik dat je beter naar een ziekenhuis kunt gaan. Ik zou zelf echt niet met zoveel angst door een operatie heen willen gaan. Er staan genoeg pc's op de lijst die in een ziekenhuis opereren en kundig genoeg zijn om de operatie goed uit te voeren. Ik weet dat dokter van Loenen heel goed is in borstliften. Zij opereerde mij. Ik heb geen lift gehad, maar wel foto's gezien. Je kunt dus altijd foto's bekijken bij artsen om een beeld te krijgen van hoe goed ze zijn. Er zijn vrouwen van ons ook bij haar geweest voor een lift en dat was gewoon mooi.

Mijn kapsels heeft ze zoveel mogelijk verwijderd. Nu staat ze er iets anders in, dus of ze een voor haar 'te dun' kapsel zal verwijderen, weet ik niet...
Maar van Loenen is natuurlijk niet de enige pc, er zijn er meer. Ik zou wat rondzoeken en bellen met de afdeling en je vragen stellen en consulten inplannen. Begin bij 3 en zie of daar iets tussen zit voor je. Zo niet, zoek je weer verder.

Een aantal pc's van de Jan van Goyen kliniek opereren ook in een ziekenhuis. Misschien is dat nog een optie. Dit zijn heel goede chirurgen.

Ik wens je heel veel succes!

Liefs, Luna
Website ~ Rechtszaak Allergan ~ Klachten melden ~ Contact

"Motherhood: All love begins and ends there."
Essi
Berichten: 1916
Lid geworden op: 31 jan 2019 17:11

Ongelezen bericht 06 jul 2021 12:24

Hey Lonastar,
Ik lees je bericht nu twee keer achter elkaar, en zie dat je eerder een borstlift hebt laten uitvoeren.
Weet je zeker dat je nu wéér een lift nodig hebt?
Ik kan je aanraden om in ieder geval bij van Selms langs te gaan.
Zelf ben ik echt goed geholpen bij het JvG
Was enorm bang voor de narcose omdat mijn eerdere ervaringen van narcose niet fijn waren. Deze keer ging het echt super! Niet misselijk of lastig wakker worden.
Bij mij geen astma of hart problemen, maar ivm medicatie die ik gebruiken moet was het ook nog even spannend of ik wel in een p.k geholpen zou kunnen worden. Mijn ervaring is dat ze echt geen enkel risico met je lopen. Als het te gevaarlijk is om je daar te opereren gaan ze er niet aan beginnen. Je kan je voor stellen dat niemand risico wil lopen om een operatie uit te voeren als ze de veiligheid niet kunnen waarborgen van de persoon in kwestie.
Heel veel succes.
Liefs essi
Lonastar
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 okt 2020 19:14

Ongelezen bericht 06 jul 2021 12:25

Luna MKS schreef:
06 jul 2021 09:14
Hoi Lonastar,

Ik kwam gisteren niet meer toe aan je berichten, want ik had echt een veel te lange dag. Ik trek dat niet meer... :(

In dit topic lees je welke vrouwen niet in een kliniek geopereerd morgen worden viewtopic.php?f=188&t=3316
Angst is geen reden om niet in een privékliniek geopereerd te worden. Problemen met narcose wel.
Overigens kun je ook nog met je huisarts overleggen, deze kent je en kan je een indicatie geven of je wel of niet in een privékliniek geopereerd mag worden.

Omdat je angst zo ontzettend groot is, denk ik dat je beter naar een ziekenhuis kunt gaan. Ik zou zelf echt niet met zoveel angst door een operatie heen willen gaan. Er staan genoeg pc's op de lijst die in een ziekenhuis opereren en kundig genoeg zijn om de operatie goed uit te voeren. Ik weet dat dokter van Loenen heel goed is in borstliften. Zij opereerde mij. Ik heb geen lift gehad, maar wel foto's gezien. Je kunt dus altijd foto's bekijken bij artsen om een beeld te krijgen van hoe goed ze zijn. Er zijn vrouwen van ons ook bij haar geweest voor een lift en dat was gewoon mooi.

Mijn kapsels heeft ze zoveel mogelijk verwijderd. Nu staat ze er iets anders in, dus of ze een voor haar 'te dun' kapsel zal verwijderen, weet ik niet...
Maar van Loenen is natuurlijk niet de enige pc, er zijn er meer. Ik zou wat rondzoeken en bellen met de afdeling en je vragen stellen en consulten inplannen. Begin bij 3 en zie of daar iets tussen zit voor je. Zo niet, zoek je weer verder.

Een aantal pc's van de Jan van Goyen kliniek opereren ook in een ziekenhuis. Misschien is dat nog een optie. Dit zijn heel goede chirurgen.

Ik wens je heel veel succes!

Liefs, Luna
Dank je wel voor je tijd en lieve bericht, ik verwacht ook niet snel een antwoord ik weet hoe “slecht” “we” er hier aan toe zijn, ben zelf dagen bezig met mijn lange berichten in een apart document daarna kan ik knippen en plakken op het forum, zo vermoeiend allemaal he, ik denk zelf ook beter een zh juist omdat ik echt bang ben. Deze set zit 16 jaar en zal niet op week meer of minder aankomen dat ik moet zoeken waar ik op consult zal gaan. Ik ge me goed inlezen, je adviezen laten doordringen en dan maar eens een start maken. Liefs lonastar
1998 BV monobloc hydrogel r 240 cc l 260 cc (gaandeweg pijnklacht)
2015 Prothesewissel met borstlift
CUI rond cohesief Laag Profiel r 335 cc l 395 cc
gaandeweg diverse klachten
2021 Explantatieplannen met borstlift :idea:
Juli 2021 gediagnosticeerd met Asia/BII
September 2021 explantatie vergoeding in aanvraag
29 november 2021 explantatie en borstlift dr. Stolarczyrk Bovenij Amsterdam
Lonastar
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 okt 2020 19:14

Ongelezen bericht 06 jul 2021 12:27

Essi schreef:
06 jul 2021 12:24
Hey Lonastar,
Ik lees je bericht nu twee keer achter elkaar, en zie dat je eerder een borstlift hebt laten uitvoeren.
Weet je zeker dat je nu wéér een lift nodig hebt?
Ik kan je aanraden om in ieder geval bij van Selms langs te gaan.
Zelf ben ik echt goed geholpen bij het JvG
Was enorm bang voor de narcose omdat mijn eerdere ervaringen van narcose niet fijn waren. Deze keer ging het echt super! Niet misselijk of lastig wakker worden.
Bij mij geen astma of hart problemen, maar ivm medicatie die ik gebruiken moet was het ook nog even spannend of ik wel in een p.k geholpen zou kunnen worden. Mijn ervaring is dat ze echt geen enkel risico met je lopen. Als het te gevaarlijk is om je daar te opereren gaan ze er niet aan beginnen. Je kan je voor stellen dat niemand risico wil lopen om een operatie uit te voeren als ze de veiligheid niet kunnen waarborgen van de persoon in kwestie.
Heel veel succes.
Liefs essi
Ja ik heb zeker weer een lift nodig door aankomen, afvallen, leeftijd e.d. Hangen mijn borsten en sowieso de tepel zit te laag daar kom ik dus niet onderuit. En al helemaal niet als ook nog de protheses eruit gaan. Ik ga denk ik sowieso bij jvg kliniek maar eens op consult…. Liefs lonastar
1998 BV monobloc hydrogel r 240 cc l 260 cc (gaandeweg pijnklacht)
2015 Prothesewissel met borstlift
CUI rond cohesief Laag Profiel r 335 cc l 395 cc
gaandeweg diverse klachten
2021 Explantatieplannen met borstlift :idea:
Juli 2021 gediagnosticeerd met Asia/BII
September 2021 explantatie vergoeding in aanvraag
29 november 2021 explantatie en borstlift dr. Stolarczyrk Bovenij Amsterdam
Plaats reactie

Terug naar “Over explantatie en voorbereiding”