Hoelang hebben jullie gewacht met explantatie?

Lees informatie of stel vragen.
Roos1210
Berichten: 81
Lid geworden op: 26 feb 2020 20:07

Ongelezen bericht 05 okt 2020 12:20

Hi Evacr,

Bij mij is het best een lang proces geweest van iets meer dan een jaar. De eerste maanden ben ik vooral bezig geweest met onderzoek en wennen aan het idee. Daarna allerlei onderzoeken gehad bij de internist waar ook wat tijd overheen ging en ik heb consults gehad bij 2 artsen om te kijken waar ik me het prettigst bij voelde.

Toen ik eenmaal mijn besluit had genomen duurde het denk ik ongeveer 4 weken tot de operatie.
Muisje
Berichten: 351
Lid geworden op: 07 jan 2014 09:36

Ongelezen bericht 05 okt 2020 15:36

Ik had mijn implantaten van 2010. Heb er 3 jaar, vanaf 2017, over gedaan om echt de stap te zetten ze te laten verwijderen. Door Corona heb ik half jaar moeten wachten.

Liefs Mieke
2010 monoblock Hydrogel implantatie.
Explantatie 2 september 2020 :D :D :D
2022 diagnose non hodgkin :cry: :cry: :cry:
EvaSarah
Berichten: 323
Lid geworden op: 03 jul 2020 11:44

Ongelezen bericht 05 okt 2020 18:13

Hoi Eva,

Ik Ad mijn implantaten 15 jaar... en na een rot jaar van ziekenhuis in en uit met allerlei rare klachten ben ik binnen 2 maanden geopereerd! Eigenlijk vanaf de eerste verwijzing van de huisarts.
Ik had 7 augustus de intake bij dokter van Selms, 9 augustus de echo (kapotte Implantaat) 7 september onder het mes 👌
Ik wilde zo snel mogelijk er van af... maar hier werd 1 alles vergoed. Maar ook als ik geen vergoeding had gekregen had ik het gedaan... ik denk dat ik zo snel om was omdat het ziek zijn echt klaar was voor mij!
Meteen na de explantatie (eerste nachten niet van operatie pijn) sliep ik weer ❤️ Dat deed ik al drie jaar niet meer 😖 (lees pas rond 3 in slaap vallen en om 6 uur weer klaar wakker zijn, of in slaap vallen en van de pijn arm, oksel, borst, nek, hartkloppingen weer wakker worden en nooit meer in slaap komen).
Voor de rest heb ik nog wel klachten maar anders dan voor de operatie. Geduld hebben zeggen ze 🙈

Ik hoop echt zo dat iedereen de vergoeding gaat krijgen ❤️ Zodat geld geen probleem meer geeft!
Hopelijk ben je snel in staat lichamelijke, geestelijk en financieel instaat om de stap te zetten ❤️

Liefs EvaSarah
Eurosilicone 280cc vanaf 2004
Sammie
Berichten: 514
Lid geworden op: 13 dec 2019 05:07

Ongelezen bericht 05 okt 2020 19:06

hi

Ik kwam na bijna 2 jaar ziek te zijn geweest en niet beseffen waar het van kwam afgelopen dec op dit forum terecht. En vanaf toen ben ik hard gaan werken om het zsm voor elkaar te krijgen. ( dossiers opgevraagd bij alle ziekenhuizen, ook de kliniek van de implantatie. Een map aangemaakt om alles te documenteren zodat ik naar artsen en voor de verzekering alles bij elkaar had. En bewijs had voor de verzekering)
Maar ik was dus al 2 jaar bij allerlei artsen in onderzoek. Eind dec afspraak gemaakt bij een pc, kon eind januari terecht, vergoeding aangevraagd bij verzekering. Ik kon 1 april geopereerd worden maar Corona gooide roet in het eten. Uiteindelijk 18 mei geopereerd.

Toen ik in dec hier kwam was het voor mij duidelijk. Siliconen zijn de boosdoener. Had ook pijn aan mijn borsten zelf op het eind dus was wel duidelijk voor mij. En toen wilde ik het zo snel mogelijk.

Liefs Sammie
Cat
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 nov 2020 13:16

Ongelezen bericht 14 dec 2020 09:54

Hallo Eva,

Mijn implantaten zijn vanaf ca. 2001, dus veel te lang met de bekende klachten, vervolgens ben ik vanaf 2017 bezig geweest om deze te laten verwijderen. verzekerd bij zilveren kruis en ik werd toen door hun afgewezen; eindelijk gingen ze dit jaar akkoord en ik heb geen moment getwijfeld om deze te laten verwijderen, mijn operatie gepland op 14 jan. a.s. vind ik wel reuze spannend, omdat ik niet weet wat ik kan verwachten, hoe m'n borsten erna er uit komen te zien en de herstelperiode ook erg spannend.
groet,
Cat
Lizzy2020
Berichten: 29
Lid geworden op: 05 nov 2020 19:28

Ongelezen bericht 14 dec 2020 11:34

Hi Eva,
Ik had allerlei vage klachten. Na het zien van Radar red.28 sep. Wilde ik er meteen vanaf. 6 dagen later kon ik terecht en nog eens 10 dagen later geopereerd. Maar ik had het geld op mijn spaarrekening staan en besloten dat dit voor nu belangrijker was dan alles.
Sterkte met je weg.

Liefs liz
Prisq
Berichten: 20
Lid geworden op: 30 dec 2019 00:23

Ongelezen bericht 15 dec 2020 21:39

Ik heb 2 jaar over de beslissing gedaan. Ik vond dit zelf erg lang maar ik werd tussentijds zwanger van m'n tweede dochter en heb de gedachte toen opzij geschoven. 10 dec geopereerd en ben erg opgelucht. Heb al die tijd met stress ervan rondgelopen
Plaats reactie

Terug naar “Over explantatie en voorbereiding”