Door angst stel ik de operatie steeds uit

Lees informatie of stel vragen.
Gwensvc
Berichten: 15
Lid geworden op: 22 aug 2019 08:19

Ongelezen bericht 22 jun 2020 16:12

Hi Luna,

Inderdaad jouw woorden kloppen als een bus. Voor je het weet zijn er weken, maanden voorbij. Ik ben zo bang van de narcose en de operatie dat ik zeer onzeker ben bij het uitkiezen van de chirurg. Dit komt ook omdat mijn eerste ervaring met een chirurg enkele maanden geleden, toen ik van explantatie sprak en aangaf geen nieuwe implantaten te willen, ik een zeer vreemde en ongepaste reactie kreeg. Ik wil echt een goed gevoel bij een dokter en normaal ben ik een aanpakker en absoluut geen twijfelaar. Maar de angst heeft me te pakken en doet me de ingreep steeds vooruitschuiven.
Ik heb net een bericht gedaan naar mijn arts om door te geven dat ik in september de ingreep wil laten uitvoeren. Ik weet dat ik enorm opgelucht ga zijn maar ben zo bang. Ik ben niet zo bang voor het resultaat (dat zien de dan wel weer) alhoewel dat ik daar natuurlijk wel bij stilsta... maar kies wel heel duidelijk voor een gezond lichaam!

Ik heb wel nog een vraagje: is het aangewezen om voor de ingreep naar een immunoloog te gaan. En nadien ook? Of is dat niet noodzakelijk. Na de ingreep, begin je dan met een soort detoxkuur of andere tips? Wat draag ik na de ingreep, een door zachte sportbh? 101 vragen dus...

Liefs
Gwen
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9068
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 22 jun 2020 18:06

Hoi Gwen,

🌹Welkom!🌹

Ik heb even een eigen topic voor je gemaakt. Die andere is meer informatief bedoeld.

Wat zielig dat je door angst de operatie steeds hebt uitgesteld. Maar heel goed van je dat je er toch voor gaat in september!πŸ’ͺ

Naar een internist ga je om de diagnose ASIA of BII te krijgen, zodat je de operatie vergoed krijgt. Dus heb je systemische klachten, zou ik dat wel doen. Tenzij je een dik gevuld medisch dossier hebt waaruit blijkt dat je al een lange weg hebt afgelegd.

Ik vraag je even het Welkomsbericht te lezen. Dit is belangrijk, zodat je weet hoe alles werkt en waar de belangrijkste onderwerpen staan. Dan kom je ook bij de topics waar de antwoorden staan op je vragen. Ook over het bezoeken van de internist, de vergoeding en het ontgiften.

Ik wens je heel veel sterkte en succes voor de komende tijd!β˜€οΈ

Heel veel liefs,

Luna πŸ˜˜πŸ’•πŸ’•πŸ’•
Website ~ Rechtszaak Allergan ~ Klachten melden ~ Contact

"Motherhood: All love begins and ends there."
Zusss
Berichten: 637
Lid geworden op: 23 dec 2019 06:32

Ongelezen bericht 22 jun 2020 21:55

Hoi Gwen,

Snap je onzekerheid zo goed. Heb zelf ook meerdere negatieve ervaringen bij plastisch chirurgen gehad...was ik toen de juiste maar tegen gekomen...

Goed dat je nu ook een PC hebt gevonden die goed voelt voor jou.πŸ’œ

Zelf droeg ik na explantatie een BH van lipoelastic. Er zijn meerdere merken. Zelf vond ik deze heel fijn. Ritssluiting aan de voorkant zou ik sowieso aanbevelen.

Ook ben ik aan het ontgiften, eerst via "plan Niessen" en nu met o.a chlorella.

Een internist heb ik zelf niet bezocht,maar ga er nog wel heen. Dit hoeft niet persee hoor.

Succes met je reis.

Liefs,
Zusss
In 2020 bevrijd na 20 jaar ☯️
Op naar een gezond(er) lichaam βš–
Sammie
Berichten: 514
Lid geworden op: 13 dec 2019 05:07

Ongelezen bericht 22 jun 2020 23:57

Hi
Welkom

Lastig he al die twijfels en onzekerheden. En dan ook nog een arts die niet fijn reageerde.

Ik kwam ook heel onzeker en angstig hier op het forum terecht. Maar na lezen van alle info en alle liefdevolle hulp van de dames is dat weggegaan. Het geeft zoveel steun en vertrouwen.

Zoals Luna zegt, op al je vragen is er een topic te vinden. Je kan overal iedereen zijn ervaring lezen en kijken wat bij jou past. Niet iedereen vind hetzelfde fijn.
Alle tips en trics, adviezen en hulp bij alle rompslomp eromheen, je kan het allemaal vinden.

Succes en veel sterkte
Liefs Sammie
Essi
Berichten: 1916
Lid geworden op: 31 jan 2019 17:11

Ongelezen bericht 23 jun 2020 12:44

Hoi Gwensvc,
Welkom hier op het forum.
Wat goed dat je nu stappen gaat ondernemen om voor een gezonder lijf te kiezen.
Rot dat je ook een nare ervaring hebt gehad bij een arts.
Ik wens je heel veel succes met het pad wat je gaat bewandelen.
Als je een operatie datum heb kun je het aan me door geven zodat ik je op de lijst komende operaties kan zetten.
Dan tellen we samen af naar jou dag.
Liefs essi
Gwensvc
Berichten: 15
Lid geworden op: 22 aug 2019 08:19

Ongelezen bericht 14 sep 2020 16:53

Hi dames,

Terug van (even) weggeweest maar ondertussen toch wel knopen doorgehakt. Nu vrijdag 18/09 gaat de rotzooi uit mijn lijf. Ik ben blij maar wel heel erg bang. Zowel voor de ingreep als voor de onzekerheid hoe het er gaat uitzien. Ik probeer mijn weekje tot vrijdag zo stressloos mogelijk te houden maar weet niet of ik daar ga ik slagen. Het enige wat ik nog moet halen is een BH (moet ik die van dag 1 na de ingreep al aan) en ik heb geen idee hoe ik die kopen aangezien dat ik de maat niet kan inschatten. Ik heb wel gekozen om explantatie te doen zonder lift. Ik ga eerst kijken hoe mijn lichaam zich hersteld zonder dat ik weer extra lidtekens ga laten maken. Wish me luck! πŸ€

PS: tips wat betreft BH heel erg welkom x
Muisje
Berichten: 351
Lid geworden op: 07 jan 2014 09:36

Ongelezen bericht 14 sep 2020 18:04

Hoi Gwensvc,

Ik weet precies hoe je je voelt. Ik heb er 3 jaar over gedaan om tot explantatie te komen. Ik was zo vreselijk bang, vooral voor de narcose ( heb eerder problemen gehad op uitslaap kamer). Ik ben de 2de geholpen. Achteraf viel het mee, ik heb aangegeven dat ik heel erg bang was en ben super opgevangen en gerustgesteld. Ben zo blij dat ik het heb laten doen.
Je mag best bang zijn hoor, als je er maar niet te erg in meegaat. Nog even volhouden, over een week kan ook jij zeggen dat je het achter de rug hebt en beginnen aan een gezonder leven.
De BH krijg je op de OK aan. Ik ben uitgegaan van de cup die ik voor de implantatie had, een A en dat past goed.
Alvast heel veel succes, komt allemaal goed πŸ‘πŸ€πŸ’‹

Liefs Mieke
2010 monoblock Hydrogel implantatie.
Explantatie 2 september 2020 :D :D :D
2022 diagnose non hodgkin :cry: :cry: :cry:
Essi
Berichten: 1916
Lid geworden op: 31 jan 2019 17:11

Ongelezen bericht 14 sep 2020 20:35

Gwensvc schreef: ↑
14 sep 2020 16:53
Hi dames,

Terug van (even) weggeweest maar ondertussen toch wel knopen doorgehakt. Nu vrijdag 18/09 gaat de rotzooi uit mijn lijf. Ik ben blij maar wel heel erg bang. Zowel voor de ingreep als voor de onzekerheid hoe het er gaat uitzien. Ik probeer mijn weekje tot vrijdag zo stressloos mogelijk te houden maar weet niet of ik daar ga ik slagen. Het enige wat ik nog moet halen is een BH (moet ik die van dag 1 na de ingreep al aan) en ik heb geen idee hoe ik die kopen aangezien dat ik de maat niet kan inschatten. Ik heb wel gekozen om explantatie te doen zonder lift. Ik ga eerst kijken hoe mijn lichaam zich hersteld zonder dat ik weer extra lidtekens ga laten maken. Wish me luck! πŸ€

PS: tips wat betreft BH heel erg welkom x
Wat goed dat je knopen hebt door gehakt.
Het gaat allemaal goed komen. Als het straks achter de rug is zal je zien dat je je nu druk maakt om niets. Tja het resultaat zal per lichaam verschillen. Fijn dat je je lijf de tijd geeft om te herstellen.
Het verschil per arts is groot als het gaat om de post operatie b.h
Soms moet je hem zelf aanschaffen. Soms krijg je hem van de kliniek. Soms is een strak hempje genoeg. Soms zit er tape om heen. Ik kan niet zeggen wat jou arts voor regels heeft .
Ik wens je nu al vast veel succes
Laat me nog even weten bij welke arts je de operatie last doen, dan zet ik je op de lijst van komende operatie's
Liefs essi
Gwensvc
Berichten: 15
Lid geworden op: 22 aug 2019 08:19

Ongelezen bericht 14 sep 2020 20:46

Hi,
Ik wordt geopereerd door dr Tondu, plastisch chirurg verbonden aan UZA Edegem.
Grtjes
G.
Essi
Berichten: 1916
Lid geworden op: 31 jan 2019 17:11

Ongelezen bericht 14 sep 2020 20:47

πŸ‘πŸ˜˜
Gwensvc
Berichten: 15
Lid geworden op: 22 aug 2019 08:19

Ongelezen bericht 14 sep 2020 20:57

Muisje schreef: ↑
14 sep 2020 18:04
Hoi Gwensvc,

Ik weet precies hoe je je voelt. Ik heb er 3 jaar over gedaan om tot explantatie te komen. Ik was zo vreselijk bang, vooral voor de narcose ( heb eerder problemen gehad op uitslaap kamer). Ik ben de 2de geholpen. Achteraf viel het mee, ik heb aangegeven dat ik heel erg bang was en ben super opgevangen en gerustgesteld. Ben zo blij dat ik het heb laten doen.
Je mag best bang zijn hoor, als je er maar niet te erg in meegaat. Nog even volhouden, over een week kan ook jij zeggen dat je het achter de rug hebt en beginnen aan een gezonder leven.
De BH krijg je op de OK aan. Ik ben uitgegaan van de cup die ik voor de implantatie had, een A en dat past goed.
Alvast heel veel succes, komt allemaal goed πŸ‘πŸ€πŸ’‹

Liefs Mieke
Hi Mieke, Thx voor je lieve berichtje. Ik ben ook heel erg bang voor de narcose. Het niet weten hoe je lichaam er gaat uitzien na de ingreep maakt me ip dit moment ook wat onzeker maar ik heb het gevoel dat dat wel gaat goedkomen. Probeer me al voor te houden dat ik in het begin heel erg ga schrikken maar dat dat momentopnames zijn. Mijn lichaam gaat tijd nodig hebben. Ik ga zo blij zijn dat het achter de rug gaat zijn en dat ik eindelijk verlost ben van de siliconen uit mijn lichaam. Ook al ben ik altijd zeer tevreden geweest over het mooie resultaat, ik was toch altijd bang voor de dag dat ze eruit moesten. Nu dus! 15 jaar later. Wat vliegt de tijd! Liefst Gwen
EvaSarah
Berichten: 323
Lid geworden op: 03 jul 2020 11:44

Ongelezen bericht 15 sep 2020 08:00

Heel veel succes Gwen! Wat bij mij enorm hielp was de afspraak met de anesthesist van tevoren! Ik heb van de zomer een nare ervaring met narcose gehad. En vorige week met de explantatie totaal niet πŸ™
Liefs EvaSarah
Eurosilicone 280cc vanaf 2004
Evie
Berichten: 85
Lid geworden op: 16 jun 2020 23:38

Ongelezen bericht 15 sep 2020 21:35

Heel veel succes vrijdag!!

Gr, Evie
Gwensvc
Berichten: 15
Lid geworden op: 22 aug 2019 08:19

Ongelezen bericht 18 sep 2020 12:28

Dankuuuu dames!
Ik ben volop (angstig) aan het afwachten ...
Zou tegen 11u aan de beurt zijn maar nog steeds aan het wachten. Niet goed voor de zenuwen maar probeer mijn mindset al op vanavond thuis te zetten. Wish me luck! πŸ€πŸ€πŸ€
Muisje
Berichten: 351
Lid geworden op: 07 jan 2014 09:36

Ongelezen bericht 18 sep 2020 12:43

Komt goed πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ€πŸ€πŸ€
2010 monoblock Hydrogel implantatie.
Explantatie 2 september 2020 :D :D :D
2022 diagnose non hodgkin :cry: :cry: :cry:
Plaats reactie

Terug naar β€œOver explantatie en voorbereiding”