Wat vertel je je kinderen, familie, vrienden, collega's als je geopereerd moet worden? Hoe pak je dat aan?

Lees informatie of stel vragen.
Marie
Berichten: 139
Lid geworden op: 22 okt 2020 14:59

Ongelezen bericht 26 feb 2021 19:04

Nina1 schreef: โ†‘
26 feb 2021 08:33
Dank Luna voor het ophalen van het oude bericht! Ik had al gezocht, maar kon het niet vinden.

En dank voor al jullie overwegingen en verhalen. Herkenbaar, die schaamte @Natural me again. Ik vind het eigenlijk wel gek, veel van ons hebben schaamte toen we nog onszelf waren, en ook schaamte na de BV. En @D-borah, daar had ik nog niet aan gedacht: zeggen dat je vullingen droeg en nu niet meer. Ik heb ook een keer zo'n flapuit-opmerking gehad van een man. Na een borrel en een knuffel: "Wat heb jij harde tieten!" Lekker dan, middenin de kroeg met collega's.

@WabiSabi, ik heb je verhaal gelezen. Ik lees een enorme vastberadenheid en kracht in je verhaal. En je bent al bijna aan de beurt he! Fijn. Mijn borsten voor de borstvergroting leken op die van jou. Misschien ietjes meer, maar niet veel. Ik ben ook van plan om voortaan puur natuur door het leven te gaan. Misschien een beetje padding, we gaan het zien. Ik ga 3 weken na jou bij Van Selms. Ik denk aan je!! En hoop dat je nafoto's wilt plaatsen en je ervaring wil delen.

En @Marie, zo lief dat je bloemen kreeg van je collega's! Ga je veel terug in cupmaat (vermoedelijk?).

Ik heb het gisteren een vriendin/oud-collega verteld. Zij wist niet dat ik een BV had gehad en had zelf haar ogen laten doen. Ik dacht: als we het nu toch over cosmetische ingrepen hebben. :lol: . Ik merk dat ik nu ik het besluit heb genomen, ook wat meer open wil zijn. Ik voel mijn kracht en dat voelt fijn.

Ik betrap me erop dat ik af en toe al bh's zit te kijken online. Jullie ook? Er is zoveel meer keuze nu voor kleine maatjes! Mooie bralettes. Mijn dochter (19) zei al tegen me "Mam, dan gaan we lekker samen mooie bh'tjes voor je kopen". Ze heeft zelf een tijdje bij Hunkemoller gewerkt, dus weet er wel wat van. Zo lief :) Eerst maar eens afwachten en herstellen straks! Spannend he, als je nog moet en je geen idee hebt hoe je lichaam er straks uitziet. En als je klachten hebt, of die weggaan!! Dat laatste is nog het belangrijkste voor velen van ons!

Liefs! Zo blij met dit forum! Heeft me ABSOLUUT over de streep geholpen.
Lieve Nina,

Echt fijn om te horen dat je ook zo blij bent met dit forum! Ik heb er ook zo veel aan! En heel herkenbaar dat je al bh's zit te kijken online. Dat doe ik ook namelijk, al weet ik nog niet of ik straks bh's kan kopen in de kleinste maat. Voor mijn borstvergroting was ik namelijk helemaal plat (dus had zelfs geen cup AA). Ik hoop heel erg dat ik straks in ieder geval een cup AA heb. Ik vind het ook zo'n raar idee dat dit weekend mijn laatste weekend met borsten is (zoals ik het zie) :( Volgende week word ik al geopereerd. Maar jij bent dus ook al bijna aan de beurt! Spannend hoor! En wat een lieve dochter heb je โ™ฅ

Liefs Marie
Mar3kids
Berichten: 327
Lid geworden op: 06 okt 2020 11:20

Ongelezen bericht 27 feb 2021 10:25

Hoi

Ik had met mijn BV het niet verteld, mijn ouders en mijn beste vriendin.
Nu ben ik wel opener geworden, ook omdat het verschil goed te zien Zou zijn en er ook in die jaren nieiwe vriendschappen erbij zijn gekomen. Iedereen was dupe lief, niemand reageerde raar. Wel dat ze het nooit hadden gedacht of gezien, maar wel zich afvroegen dat ik wel mazzel had zulke borsten en zo slank๐Ÿคฃ.
Mijn oudste van 14 had ik het verteld toen ik in het hele proces al zat. De andere 2 van 12 en 10 een paar dagen van te voren.
Waren wel geschrokken omdat ze van niks wisten en vonden het vooral naar dat ik geopereerd moest worden en waren bang dat ik er niet uit zou komen.

Wbt de bh. Ik pas geen 1 BH. In elk geval niet met beugels, voor de grap geprobeerd aan te doen maar de beugel leunt op mijn rib en de cup staat compleet voor mijn borst. Ook zonder beugels is de cup veelste groot.Ik leg mij er maar bij neer dat ik een bralette draag of sporttop met padding. Ach die zitten ook heerlijk! En in de zomer draag ik een bikini top. Die zijn nu in de mode dus dat is handig en met kleine borsten past dat natuurlijk prima๐Ÿ˜Š.
Susana
Berichten: 799
Lid geworden op: 30 jun 2019 14:43

Ongelezen bericht 28 feb 2021 11:11

Van de implantaten wisten alleen mijn ouders, man en beste vriendin....ik schaamde daarvoor!!
Van de explantatie, wisten ook alweer mijn ouders, 2 vriendinnen, man en op hetzelfde dag na de operatie verteld aan mijn kinderen. Bij de eerste operatie waren ze zo klein dat ze niet konden herinneren.
Nu kon ik niet meer omheen....schaamte speelde ook een rol alweer...voornamelijk tegenover mijn dochter die net puber werd...
Het was een teken dat ik nog niet zover was met mijn proces...denk na de explantatie heeft 1 jaar lang geduurd tot ik helemaal mezelf kon accepteren, omarmen en schaamte vrij kon zijn.
Daarna heb ik mijn hele verhaal verteld op mijn eigen website, sociale media...zo kon ik dit afsluiten en nu ben ik gewoon open over deze thema, zo kan ik ook anderen hier mee helpen, die ook schaamte voelen of zichzelf niet kan accepteren!
Explantatie + borstlift 2 september 2019
Je klachten melden: viewtopic.php?f=142&t=1689 ๐Ÿ€
Voor vragen over borst- en littekenverzorging: info@inbalanstotaal.nl ๐Ÿ’Œ
Website massagepraktijk: https://www.inbalanstotaal.nl/borstmassage/ ๐Ÿฆ‹
Susana's blog: https://www.inbalanstotaal.nl/blog/ โœ๏ธ
Nina1
Berichten: 71
Lid geworden op: 04 feb 2021 08:30

Ongelezen bericht 01 mar 2021 19:43

Susana schreef: โ†‘
28 feb 2021 11:11
Van de implantaten wisten alleen mijn ouders, man en beste vriendin....ik schaamde daarvoor!!
Van de explantatie, wisten ook alweer mijn ouders, 2 vriendinnen, man en op hetzelfde dag na de operatie verteld aan mijn kinderen. Bij de eerste operatie waren ze zo klein dat ze niet konden herinneren.
Nu kon ik niet meer omheen....schaamte speelde ook een rol alweer...voornamelijk tegenover mijn dochter die net puber werd...
Het was een teken dat ik nog niet zover was met mijn proces...denk na de explantatie heeft 1 jaar lang geduurd tot ik helemaal mezelf kon accepteren, omarmen en schaamte vrij kon zijn.
Daarna heb ik mijn hele verhaal verteld op mijn eigen website, sociale media...zo kon ik dit afsluiten en nu ben ik gewoon open over deze thema, zo kan ik ook anderen hier mee helpen, die ook schaamte voelen of zichzelf niet kan accepteren!
Mij helpt het om de schaamte te delen. Open te zijn tegen andere vrouwen, niet alleen over mijn borsten, maar over alles waar je schaamte over zou kunnen hebben. "Schaamte moet gezien worden" leerde ik ooit op een coachopleiding. Wat heeft jou geholpen om te kunnen accepteren?
29 maart 2021 - explantatie door Van Selms
mei 2003 - McGhan 410 ST MM, 320 CC op de spier
Mijn verhaal: viewtopic.php?f=16&t=3437
Nina1
Berichten: 71
Lid geworden op: 04 feb 2021 08:30

Ongelezen bericht 01 mar 2021 19:49

Mar3kids schreef: โ†‘
27 feb 2021 10:25
Wbt de bh. Ik pas geen 1 BH. In elk geval niet met beugels, voor de grap geprobeerd aan te doen maar de beugel leunt op mijn rib en de cup staat compleet voor mijn borst. Ook zonder beugels is de cup veelste groot.Ik leg mij er maar bij neer dat ik een bralette draag of sporttop met padding. Ach die zitten ook heerlijk! En in de zomer draag ik een bikini top. Die zijn nu in de mode dus dat is handig en met kleine borsten past dat natuurlijk prima๐Ÿ˜Š.
Hi,

Ik kwam deze websites tegen voor kleine cups. Misschien ken je ze wel, maar ik post ze toch maar even: https://www.littlewomen.com/collections/aaa-cup-bras
https://www.lulalu.com/?rfsn=4395796.1b ... 796.1b9270

En gelukkig zijn bralettes helemaal in nu! Daar ga ik denk ik ook voor!
29 maart 2021 - explantatie door Van Selms
mei 2003 - McGhan 410 ST MM, 320 CC op de spier
Mijn verhaal: viewtopic.php?f=16&t=3437
Susana
Berichten: 799
Lid geworden op: 30 jun 2019 14:43

Ongelezen bericht 02 mar 2021 10:32

Nina1 schreef: โ†‘
01 mar 2021 19:43
Susana schreef: โ†‘
28 feb 2021 11:11
Van de implantaten wisten alleen mijn ouders, man en beste vriendin....ik schaamde daarvoor!!
Van de explantatie, wisten ook alweer mijn ouders, 2 vriendinnen, man en op hetzelfde dag na de operatie verteld aan mijn kinderen. Bij de eerste operatie waren ze zo klein dat ze niet konden herinneren.
Nu kon ik niet meer omheen....schaamte speelde ook een rol alweer...voornamelijk tegenover mijn dochter die net puber werd...
Het was een teken dat ik nog niet zover was met mijn proces...denk na de explantatie heeft 1 jaar lang geduurd tot ik helemaal mezelf kon accepteren, omarmen en schaamte vrij kon zijn.
Daarna heb ik mijn hele verhaal verteld op mijn eigen website, sociale media...zo kon ik dit afsluiten en nu ben ik gewoon open over deze thema, zo kan ik ook anderen hier mee helpen, die ook schaamte voelen of zichzelf niet kan accepteren!
Mij helpt het om de schaamte te delen. Open te zijn tegen andere vrouwen, niet alleen over mijn borsten, maar over alles waar je schaamte over zou kunnen hebben. "Schaamte moet gezien worden" leerde ik ooit op een coachopleiding. Wat heeft jou geholpen om te kunnen accepteren?
Ik heb een hele proces doorgelopen met alles tools die door mijn hele leven heb verzameld zoals NLP, familie opstelling, etc etc...maar voornamelijk het delen en lezen de ervaringen van andere vrouwen, de opleiding over borstweefselbehandeling, het schrijven van een onderzoek scriptie over borsten...ik kan niet iets specifiek noemen, maar alles heeft me geholpen gedurende mijn proces, wat mijn borsten betreft.
Ik weet niet of schaamte "moet" gezien worden (resoneert minder bij mij deze zin)....wel "gedeeld" als je wilt helen en verwerken...ook met compassie kijken naar je eigen schaamte...gezien meestal zit heel diep! en gaat ook gekoppeld aan vele overtuigingen. Het proces begint als je eerlijk durf naar jezelf te kijken...dat is wel wat!
In ieder geval over min borsten ben ik schaamte vrij :D
Explantatie + borstlift 2 september 2019
Je klachten melden: viewtopic.php?f=142&t=1689 ๐Ÿ€
Voor vragen over borst- en littekenverzorging: info@inbalanstotaal.nl ๐Ÿ’Œ
Website massagepraktijk: https://www.inbalanstotaal.nl/borstmassage/ ๐Ÿฆ‹
Susana's blog: https://www.inbalanstotaal.nl/blog/ โœ๏ธ
Mar3kids
Berichten: 327
Lid geworden op: 06 okt 2020 11:20

Ongelezen bericht 02 mar 2021 19:59

Nina1 schreef: โ†‘
01 mar 2021 19:49
Mar3kids schreef: โ†‘
27 feb 2021 10:25
Wbt de bh. Ik pas geen 1 BH. In elk geval niet met beugels, voor de grap geprobeerd aan te doen maar de beugel leunt op mijn rib en de cup staat compleet voor mijn borst. Ook zonder beugels is de cup veelste groot.Ik leg mij er maar bij neer dat ik een bralette draag of sporttop met padding. Ach die zitten ook heerlijk! En in de zomer draag ik een bikini top. Die zijn nu in de mode dus dat is handig en met kleine borsten past dat natuurlijk prima๐Ÿ˜Š.
Hi,

Ik kwam deze websites tegen voor kleine cups. Misschien ken je ze wel, maar ik post ze toch maar even: https://www.littlewomen.com/collections/aaa-cup-bras
https://www.lulalu.com/?rfsn=4395796.1b ... 796.1b9270

En gelukkig zijn bralettes helemaal in nu! Daar ga ik denk ik ook voor!
O deze ken ik niet, dank je wel !
Ja bralettes zitten fijn, maar ook tops bij de New Yorker, zitten heel fijn. Die heb ik van mijn dochter gepakt en zitten heerlijk en iets dikkere vulling. Vindt ik met strakke truitjes wat fijner.
Mikkie
Berichten: 112
Lid geworden op: 19 apr 2019 09:24

Ongelezen bericht 11 aug 2021 21:14

Hoi!
Ik zit in het proces van explantatie en vroeg me af of iemand tips heeft hoe je dit een dochter van 6 uitlegt?
Ik wil het simpel voor haar houden maar wel zo vertellen dat ze in ieder geval een beetje snapt dat we na de operatie rustig aan moeten doen ๐Ÿ˜Š
Judith38
Berichten: 61
Lid geworden op: 21 apr 2021 11:36

Ongelezen bericht 12 aug 2021 22:50

Vandaag explantatie gehad.
Eerst wilde ik het ze niet vertellen...misschien uit bescherming.
Volledig op gevoel, is het anders gegaan.
Mijn kinderen zijn 5&7(bijna8).
Ze waren heel nieuwsgierig wat er in die pot zat en wat er in het ziekenhuis gedaan was.
We hebben handschoenen aangedaan en de magische pot geopend.
Jongens: heel voorzichtig want dit is giftig en gevaarlijk, nooit zelf aankomen. Het is chemisch afval.
Ze mochten voelen, knijpen, wegen en ruiken.
Alles met ongewoon geduld en heel voorzichtig.
Daarna de bovenkant van de lege borst laten zien (geen littekens ed, ik heb geen drain)

Reactie: zat dat gif daar? In je lichaam? Waarom heb je dat niet eerder weg laten halen? Als we voorzichtig zijn met mama, kunnen we weer eerder leuke dingen doen. En ben je niet meer zo moe. Wij gaan je helpen beter te worden.
Als je morgen uitgeslapen bent, maken wij je ontbijt.
(de oudste is nogal eigengereid ๐Ÿ˜‰)

De schatten ๐Ÿฅฐ

Later op de avond kneep mijn man er zacht in, er kwam zichtbaar gel uit....bam! Scheur ๐Ÿ˜ณ

Ik zag er heel erg tegenop. Maar het ging vanzelf, zonder dwang of angst. Puur de kinderlijke nieuwsgierigheid beantwoord.

Ik hoop dat je iets hebt aan deze "verse" ervaring.
Anita
Berichten: 107
Lid geworden op: 08 jun 2021 21:17

Ongelezen bericht 15 aug 2021 20:31

Bedankt Judith voor je verhaal. Je hebt het achter de rug. Ik hoop dat jij je goed voelt en lekker opknapt. En wat een lieve kinderen heb jij๐Ÿฅฐ fijn zo'n begripvol gezin. Heel veel sterkte!! Liefs, Anita๐ŸŒบ
Judith38
Berichten: 61
Lid geworden op: 21 apr 2021 11:36

Ongelezen bericht 16 aug 2021 10:21

De start was veelbelovend...
Ze hebben het echter twee dagen volgehouden ๐Ÿ˜…
Daarna was het nieuwtje ervan af.
Met een regelmatige herinnering doen ze het prima.
Voordeel voor hun is dat mijn kleine sportruimte (heb niet zoveel met sportscholen) voor nu is omgetoverd tot een waar Lego paleis.
Ze hebben eigenlijk wat meer actie nodig maar dat gaat nu simpelweg niet.
De spelcomputer heeft normaal gesproken niet mijn voorkeur...maar is momenteel regelmatig mijn redding.
Dan kan ik even een powernap doen. Narcose moeheid.
Plaats reactie

Terug naar โ€œOver explantatie en voorbereidingโ€