Nog een echo laten maken voor explantatie?

Lees informatie of stel vragen.
djr1985
Berichten: 112
Lid geworden op: 26 aug 2019 12:10

Ongelezen bericht 22 okt 2019 13:00

Hoi dames,

Gister was ik dus op consult bij dr Van Selms. Ik heb dit hele proces eigenlijk buiten de huisarts om gedaan, omdat ik geen klachten had waardoor ik al bij de huisarts kwam, en ik er nu zelf voor kies om ze te verwijderen gezien de leeftijd (15 jaar oude implantaten).
Dr van Selms zei dat het zinvol kan zijn om een echo te maken. Als daarop te zien is dat de implantaten lek zijn, zou het kunnen dat de verzekering het vergoed. Achteraf (na explantatie) indienen als blijkt dat ze lek waren, is veel lastiger.

Nu weet ik niet wat te doen. Ik lees hier namelijk dat op een echo lang niet alles te zien is, dus ben bang dat ik m voor niets laat maken (wel of geen explantatie hangt er toch niet vanaf). En ik neem aan dat het van mijn eigen risico gaat? Dus dan maak ik eigenlijk alleen maar meer kosten aan dit hele gebeuren.
Wie kan mij vertellen hoeveel je voor een echo betaalt?

Groetjes!
Sinds 2004 McGhan 410, 245 cc. 15 jaar later laten verwijderen door dr Van Selms in dec 2019.
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9068
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 22 okt 2019 14:19

Hoi,
Je kunt op de website van de Nederlandse Zorgautoriteit de tarieven opzoeken.
https://zorgproducten.nza.nl/ZoekZorgproduct.aspx

Ik zou altijd om een echo of mri vragen ivm mogelijke scheur en recht op vergoeding. Maar snap je dilemma wel als je verder geen andere zorgkosten hebt en dan het eigen risico moet betalen.

Succes!

Liefs, Luna
Website ~ Rechtszaak Allergan ~ Klachten melden ~ Contact

"Motherhood: All love begins and ends there."
Moeke
Berichten: 312
Lid geworden op: 15 jul 2019 22:47

Ongelezen bericht 22 okt 2019 19:47

Hi djr,

Aangezien je nog dit jaar geopereerd wordt ben je je eigen risico toch al kwijt! Dat zal niet meer worden door een echo of mri, dus gewoon doen zou ik zeggen👍
It's time to change the world!

Voor veel vragen en antwoorden kun je hier terecht:
viewtopic.php?f=208&t=2033
Heb je lichamelijke klachten door je implantaten, meld dit dan hier:
https://www.rivm.nl/meldpunt-bijwerkingen-implantaten
Heb je klachten over de zorg die je kreeg meld dit dan hier:
https://www.landelijkmeldpuntzorg.nl/burger/home
N.a.v. de uitzending van Radar bestaat er de mogelijkheid om ook hier een klacht te melden:
https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... -bij-icij/
djr1985
Berichten: 112
Lid geworden op: 26 aug 2019 12:10

Ongelezen bericht 22 okt 2019 20:43

Moeke schreef:
22 okt 2019 19:47
Hi djr,

Aangezien je nog dit jaar geopereerd wordt ben je je eigen risico toch al kwijt! Dat zal niet meer worden door een echo of mri, dus gewoon doen zou ik zeggen👍
Ik heb nog helemaal niets van mijn eigen risico gebruikt hoor :-) en ik zag dat een echo van een borst in mijn ziekenhuis 400 euro kost :shock: dus ik laat het maar denk ik....
Sinds 2004 McGhan 410, 245 cc. 15 jaar later laten verwijderen door dr Van Selms in dec 2019.
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9068
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 22 okt 2019 20:45

Lieve Moeke,

Stel dat ze geen vergoeding krijgt, moet ze de operatie en ook nog eens voor de echo betalen, dus ik begrijp wel het dilemma.
Aan de andere kant, achteraf vergoeden kan wel, maar wordt lastiger. Sommige verzekeringen eisen dat er vooraf een echo is gemaakt. Het is eerder voorgekomen dat ze moeilijk deden. Tenzij de pc goed kan aantonen dat de scheur er al zat en dit niet tijdens de operatie is gebeurd.

Sterkte en succes djr!

💋
Website ~ Rechtszaak Allergan ~ Klachten melden ~ Contact

"Motherhood: All love begins and ends there."
Moeke
Berichten: 312
Lid geworden op: 15 jul 2019 22:47

Ongelezen bericht 22 okt 2019 21:10

Och, jullie hebben helemaal gelijk. Ik ga inderdaad uit van vergoeding van de operatie. Sorry😳
It's time to change the world!

Voor veel vragen en antwoorden kun je hier terecht:
viewtopic.php?f=208&t=2033
Heb je lichamelijke klachten door je implantaten, meld dit dan hier:
https://www.rivm.nl/meldpunt-bijwerkingen-implantaten
Heb je klachten over de zorg die je kreeg meld dit dan hier:
https://www.landelijkmeldpuntzorg.nl/burger/home
N.a.v. de uitzending van Radar bestaat er de mogelijkheid om ook hier een klacht te melden:
https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... -bij-icij/
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9068
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 22 okt 2019 21:15

Lieve Djr zag je berichtje pas na de mijne, sorry.
Een echo van borsten is echt niet zo duur hoor dacht ik.
Ik zou het echt via de Nederlandse Zorgautoriteit uitzoeken, omdat tarieven echt niet flink mogen afwijken van wat zij bepaald hebben.
Succes!!❤

Lieve Moeke maakt niet uit joh. Kussies mop!!!💗
Website ~ Rechtszaak Allergan ~ Klachten melden ~ Contact

"Motherhood: All love begins and ends there."
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9068
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 22 okt 2019 21:43

Even voor je gekeken. De prijs zit rond de 90 euro en geen 400. Ik denk dat je de prijs voor een volledig onderzoek bij de mammapoli hebt gekeken.
Ik zou wel heel duidelijk aangeven dat het om een echo gaat om je protheses te laten onderzoeken en dus géén onderzoek naar kanker aangezien ze je bijna zeker zullen dwingen een mammo te laten doen.... Zo gaat dat als je voor een onderzoek aan je borsten (echo controle protheses) komt. Om gek van te worden!!!🤨
Website ~ Rechtszaak Allergan ~ Klachten melden ~ Contact

"Motherhood: All love begins and ends there."
djr1985
Berichten: 112
Lid geworden op: 26 aug 2019 12:10

Ongelezen bericht 22 okt 2019 22:27

Bedankt voor jullie reacties! Dan heb ik niet goed gekeken, weet gewoon niet zo goed waar het onder valt... Maar 80 euro is een stuk beter te doen dan 400 euro ja. Ik kan mijn huisarts er eens over bellen..
Sinds 2004 McGhan 410, 245 cc. 15 jaar later laten verwijderen door dr Van Selms in dec 2019.
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9068
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 22 okt 2019 22:43

90 euro niet 80😉 Je kunt je ziekenhuis ook bellen en dan weet je meteen de exacte prijs. Zou ik wel even doen. En nogmaals, laat je ha in de aanvraag duidelijk schrijven dat het om een echo gaat ter controle van protheses en dus géén onderzoek borstkanker. Anders heb je grote kans dat ze je ook nog eens voor een mammo laten betalen en die is duurder... En beiden samen helemaal😕
Website ~ Rechtszaak Allergan ~ Klachten melden ~ Contact

"Motherhood: All love begins and ends there."
djr1985
Berichten: 112
Lid geworden op: 26 aug 2019 12:10

Ongelezen bericht 22 okt 2019 23:29

Pff ik ben weer veel te veel aan het googlen, zit weer met hartkloppingen op de bank en wou dat ze er morgen al uit gingen.

Blijf zo boos op mezelf dat ik al 15 jaar zonder ook maar één check, echo, of wat dan ook met die dingen rondloop! :oops: :x

Ben bang als ik door de echo erachter kom dat ze lek zijn, ik helemaal slapeloze nachten heb tot de explantatie 19 dec.. En dan duurt dat nog heeel lang.....

:cry: :cry: :cry:
Sinds 2004 McGhan 410, 245 cc. 15 jaar later laten verwijderen door dr Van Selms in dec 2019.
Moeke
Berichten: 312
Lid geworden op: 15 jul 2019 22:47

Ongelezen bericht 23 okt 2019 10:48

djr1985 schreef:
22 okt 2019 23:29
Pff ik ben weer veel te veel aan het googlen, zit weer met hartkloppingen op de bank en wou dat ze er morgen al uit gingen.

Blijf zo boos op mezelf dat ik al 15 jaar zonder ook maar één check, echo, of wat dan ook met die dingen rondloop! :oops: :x

Ben bang als ik door de echo erachter kom dat ze lek zijn, ik helemaal slapeloze nachten heb tot de explantatie 19 dec.. En dan duurt dat nog heeel lang.....

:cry: :cry: :cry:
He lieverd,

Weet je, de echo bevestigd alleen maar. Onzekerheid is erger dan het niet weten. Als ze gescheurd zijn verklaard dat gewoon het een en ander. Het is fijn dat je geen klachten hebt dus de kans dat ze gescheurd zijn lijkt daarom niet zo groot. Het is gewoon verstandig gezien de leeftijd ervan. Mochten ze gescheurd zijn wordt de operatie ook nog eens vergoed. Ik weet niet hoe het werkt bij dr Selms maar als ze gescheurd zijn zou je kunnen bellen met de kliniek of de operatiedatum vervroegd kan worden.

Het is heftig om te horen dat ze gescheurd zijn, zonder meer. Het is goed om er rekening mee te houden, eigenlijk altijd als je implantaten hebt.
Niet meer op je buik slapen, niet op de trilplaat in de sportschool, geen zware dingen tillen. Gewoon rekening houden ermee en niet nog erger maken dan het al is.
Ik had mijn tweede setje bijna 20 jaar en ze waren beide gescheurd. Ik kon ook niet wachten tot ze eruit waren dus ik begrijp je helemaal! Ben direct gestopt met hardlopen en sporten en grasmaaien met de zitmaaier enzo.

Maar, het gaat gewoon gebeuren. En je herstel zal ingaan vanaf dat ze eruit zijn. Wist je trouwens dat ook emotioneel zijn en paniekerig worden, bang zijn en veel zorgen maken, in de put zitten en depressie, ook symptomen kunnen zijn van de siliconen? Het zou zo maar kunnen dat je je toch veel beter voelt als ze eruit zijn, dan dat je nu zelf kunt voorzien. Voor mijzelf kan ik zeggen dat het leven een stuk lichter is geworden!

Wees vooral blij met jezelf, dat je zo wijs bent geweest om op onderzoek uit te gaan en besloten hebt voor explantatie. Je doet er echt goed aan! En lek of niet, maakt voor deze twee maanden vergeleken met 15 jaar ook niet zo heel veel meer uit.
En nog een tip, stop met googelen! Ga even niet jezelf kwellen met enge filmpjes en enge verhalen op facebook enzo. Heeft totaal geen meerwaarde. Je moet lief zijn voor jezelf nu!!

Liefs, Moeke
It's time to change the world!

Voor veel vragen en antwoorden kun je hier terecht:
viewtopic.php?f=208&t=2033
Heb je lichamelijke klachten door je implantaten, meld dit dan hier:
https://www.rivm.nl/meldpunt-bijwerkingen-implantaten
Heb je klachten over de zorg die je kreeg meld dit dan hier:
https://www.landelijkmeldpuntzorg.nl/burger/home
N.a.v. de uitzending van Radar bestaat er de mogelijkheid om ook hier een klacht te melden:
https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... -bij-icij/
djr1985
Berichten: 112
Lid geworden op: 26 aug 2019 12:10

Ongelezen bericht 23 okt 2019 16:01

Dank je wel voor je bericht Moeke.. Gek ook hoe ik 's avonds alles niet echt meer overzie, en dan 's morgens weer helder kan denken. Heb de huisarts gebeld vanmiddag, wordt morgen even teruggebeld over de verwijzing voor een echo.

Ik ben inderdaad echt een doemdenker, angstig en niet echt positief persoon. Ben heel benieuwd of ik daar verschil ik ga merken na explantatie!

Bij het plannen van de operatie vroeg ze nog of ik gebeld wilde worden als er eerder een plekje vrij is, maar ik ben eigenlijk heel blij met de operatiedatum zo voor de kerstvakantie, dat geeft ook weer rust in mn hoofd dat ik op mn werk eigenlijk niets hoef te regelen of te vertellen. Dus inderdaad, op die 15 jaar maken die twee maanden niet zoveel meer uit..

Ennuh.... IK STOP MET GOOGLEN :lol:
Sinds 2004 McGhan 410, 245 cc. 15 jaar later laten verwijderen door dr Van Selms in dec 2019.
djr1985
Berichten: 112
Lid geworden op: 26 aug 2019 12:10

Ongelezen bericht 24 okt 2019 13:33

Heb een afspraak gemaakt en ook even doorgevraagd naar de kosten, maar het zou dan 76 euro per kant zijn, keer 2, is dus ruim 150 euro. Waarom is dat dan weer een stuk hoger :roll: Of bedoelden jullie ook de kosten per kant?
Sinds 2004 McGhan 410, 245 cc. 15 jaar later laten verwijderen door dr Van Selms in dec 2019.
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9068
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 24 okt 2019 13:45

Lieverd, ieder ziekenhuis maakt eigen prijzen maar die mogen niet veel afwijken van wat de Nza bepaalt.
Hier zie je bijvoorbeeld de prijs in het Martini ziekenhuis: https://www.martiniziekenhuis.nl/Docume ... ostiek.pdf
Je zou even naar andere ziekenhuizen kunnen bellen en de prijzen opvragen.

Succes lieverd!

Ps. Zou best kunnen dat ze in de prijs ook een mammo hebben meegenomen. Om gek van te worden!!!
Een echo doen ze bijna nooit zonder mammo echt om gestoord van te worden!!! :evil:
Website ~ Rechtszaak Allergan ~ Klachten melden ~ Contact

"Motherhood: All love begins and ends there."
Plaats reactie

Terug naar “Over explantatie en voorbereiding”