Borstkanker na implantaten

Stel hier je vragen.
plantje

Ongelezen bericht 08 dec 2019 13:23

Ik heb sinds 20 jaar siliconen implantaten. Sinds ik borstkanker heb gehad (7 jaar geleden) heb ik kapselvorming aan 1 kant door de bestraling. Nieuwe implantaten erin en kapsel weg laten halen en toen kreeg ik double bubble en kapselvorming. De chirurg heeft kapselvorming weer weggehaald en het implantaat vastgemaakt aan het borstvlies en hierdoor heb ik een deuk aan de zijkant van mijn borst. Ik heb nu al heel lang pijn aan die borst, het begint weer te kapselen en ik ben er klaar mee. Ik wil ze er nu uit laten halen. Het vreemde is dat elke keer, als ik dit bespreek, ik allerlei alternatieven krijg aangeboden. Vet aan de zijkant van mijn borst zodat het niet meer pijnlijk is of injecties met corticosteroïden. Ik wil ze er gewoon uit, ik voel ze elke dag en het doet pijn. Ik ben wel heel erg bang wat ik over houd. Ik had namelijk ooit een A cup. Waarschijnlijk wordt de explantatie vergoed maar ik wil eigenlijk nu alvast een afspraak maken voor een borstlift of een benelli lift? Dat ik weinig overhoud vind ik niet erg maar ik ben vooral bang dat ik loshangende vellen overhoud. Een soort harmonica-achtig iets. Wie van jullie heeft ook 500 cc weg laten halen? En had ook een A cup? Hoe ziet het er nu uit, wat raden jullie me aan? Benelli of borstlift? En een goede kliniek in Amsterdam? Ik weet eerlijk gezegd niet welke implantaten ik heb. Geruwde druppelvormige, dat weet ik wel. 17 december heb ik weer een afspraak en dan houd ik voet bij stuk, ik wil ze eruit. Graag jullie advies.
Essi

Ongelezen bericht 08 dec 2019 17:47

Welkom plantje,
Wat een weg heb je al af moeten leggen. Ik snap je besluit helemaal. Ik kan je niet adviseren, ik zat op 310 cc, en was ook bang voor het resultaat. Is trouwens prima geworden zonder lift. Mijn explantatie is door van Selms gedaan in de Jan van Goyen kliniek Amsterdam. Was erg tevreden.
Succes met de stappen die je gaat ondernemen.
Liefs essi
plantje

Ongelezen bericht 10 dec 2019 21:32

Dank je wel voor je reactie. Ik ben vandaag langs dr. Niessen geweest en hij komt op mij heel betrouwbaar en ervaren over. Ik heb de knoop doorgehakt en laat de implantaten bij hem eruit halen. Dan krijg ik meteen, op zijn advies, lipofilling en in eerste instantie geen lift o.i.d. Ik was erg zenuwachtig omdat ik hier al zo lang naar toe leef. Morgen word ik gebeld om in te plannen, waarschijnlijk in februari.
Wat me heel erg aanspreekt is het hele behandelplan. De vitamines e.d. van tevoren, de ontspanning, het detoxen etc. Alles om je lichaam in optimale staat van herstel te brengen. Alles wat hij vertelde sterkte mij in mijn beslissing, dat het de juiste is. Zo blij deze troep uit mijn lichaam te laten verwijderen. Ik zal voor de operatie foto's plaatsen en uiteraard na de operatie.
Susana

Ongelezen bericht 11 dec 2019 18:05

Plantje, wat pittig allemaal!! Ik had ook een flinke kapselvorming en die was echt pijnlijk en heel hard, ik had veel pijn daardoor. Na de explantatie heb ik geen pijn meer. Ik heb wel een lift laten doen en heb een volle C overgehouden, ik denk dat ze zijn gegroeid door de jaren heen.
Ik wens je heel veel succes tijdens deze proces 🌺
Explantatie + borstlift 2 september 2019
Je klachten melden: viewtopic.php?f=142&t=1689 🍀
Voor vragen over borst- en littekenverzorging: info@inbalanstotaal.nl 💌
Website massagepraktijk: https://www.inbalanstotaal.nl/borstmassage/ 🦋
Susana's blog: https://www.inbalanstotaal.nl/blog/ ✍️
Essi

Ongelezen bericht 12 dec 2019 20:15

Super plantje. Laat je me weten wat de datum gaat worden, dan zet ik je op het lijstje voor de komende operaties en tellen we samen met je af.
Liefs essi
plantje

Ongelezen bericht 12 dec 2019 20:48

17 januari word ik geholpen, zo fijn dat het al zo snel gaat gebeuren. Ik tel de dagen af, straks verlost van die troep in mijn lijf.
Evy01

Ongelezen bericht 12 dec 2019 23:34

Pff Wat en heftig verhaal! Ik herken de weg van operatie naar operatie om kapselvorming te verwijderen. Beter werd het er niet op, sterker nog
het werd steeds slechter. Ik was er klaar mee... Na lang zoeken kwam ik ook bij Dr Frank Niessen terecht. Zijn holistische aanpak sloot helmaal bij mij aan omdat ik oa ook ortholeculair voedingscoach ben. Zijn eerlijke advies, het kijken naar de mogelijkheden waren doorslaggevend voor mij. Afgelopen 6 december ben ik geopereerd. Eindelijk de protheses eruit (na 20 jaar) en met het beetje vet wat ik heb lipofilling en een tepellift.
Het was een heftig weekje maar ik ga iedere dag een stapje vooruit. O ik ben zo blij en dankbaar met de keuze. Eindlijk verlost van zo iets onnatuurlijks in je lichaam. Maar ook de geestelijke belasting, iedere dag, ieder moment, de gedachte die je bezig houd met dit dilemma en deze onbewust met je mee draagt.. Go for it girl! Succes!
plantje

Ongelezen bericht 04 jan 2020 09:43

Hallo Evy01, hoe gaat het nu met je? Ben je blij met het resultaat?
Ik ben onverwacht gisteren geholpen. Ik werd afgelopen donderdag gebeld of ik de operatiedatum wilde vervroegen naar 3 januari, helemaal blij dus. Enige nadeel was dat ik de prepare fase nog niet begonnen was met alle vitamines en dergelijke. Maar ik heb er toch voor gekozen om dit aanbod aan te nemen.
Ik heb nu vooral een spierpijn gevoel bij alle gedeeltes waar liposuctie is gedaan. Ik moet wennen aan heel wat minder borst maar ben dolgelukkig. Ik voel me geestelijk nu al beter. Ik zal straks een foto maken hoe het eruit ziet. Ik heb ook een foto gemaakt van hoe het was. Ik heb gelukkig alleen paracetamol nodig, daar red ik het wel mee. Ik ben ook erg benieuwd hoe het er na een tijdje uit zal gaan zien omdat er toch wat van de lipofilling verdwijnt. Ik heb het een aantal collega's op mijn werk verteld maar niet iedereen en vraag me af hoe ze zullen reageren. Van cup E/G naar B is nogal wat. Ik voel me geestelijk top en ben echt superblij dat ik geen troep meer in mijn lichaam heb!
bloempje70

Ongelezen bericht 04 jan 2020 10:47

Wat fijn dat je het allemaal al achter de rug hebt! Ik ben heel benieuwd naar het resultaat 😃
23-1-2020 explantatie Allergan inspira TRF 265 gram door dr. Niessen en 170 cc lipofilling per borst
Essi

Ongelezen bericht 04 jan 2020 14:56

Top, Je hebt het achter de rug. We hebben je door de snelheid niet eens succes kunnen wensen.
Heel veel succes met je herstel.
Liefs essi
Katoo

Ongelezen bericht 04 jan 2020 15:17

Rappe tijden ☺️ Ik herken helemaal war je zegt: geestelijk al zoveel beter, die troep uit je lichaam BAM👊🏼
Wens je een goed herstel.

GR Katoo
kerysa

Ongelezen bericht 05 jan 2020 19:25

plantje schreef:
04 jan 2020 09:43
Hallo Evy01, hoe gaat het nu met je? Ben je blij met het resultaat?
Ik ben onverwacht gisteren geholpen. Ik werd afgelopen donderdag gebeld of ik de operatiedatum wilde vervroegen naar 3 januari, helemaal blij dus. Enige nadeel was dat ik de prepare fase nog niet begonnen was met alle vitamines en dergelijke. Maar ik heb er toch voor gekozen om dit aanbod aan te nemen.
Ik heb nu vooral een spierpijn gevoel bij alle gedeeltes waar liposuctie is gedaan. Ik moet wennen aan heel wat minder borst maar ben dolgelukkig. Ik voel me geestelijk nu al beter. Ik zal straks een foto maken hoe het eruit ziet. Ik heb ook een foto gemaakt van hoe het was. Ik heb gelukkig alleen paracetamol nodig, daar red ik het wel mee. Ik ben ook erg benieuwd hoe het er na een tijdje uit zal gaan zien omdat er toch wat van de lipofilling verdwijnt. Ik heb het een aantal collega's op mijn werk verteld maar niet iedereen en vraag me af hoe ze zullen reageren. Van cup E/G naar B is nogal wat. Ik voel me geestelijk top en ben echt superblij dat ik geen troep meer in mijn lichaam heb!
Hoi Plantje!
Ik moest glimlachen toen ik jouw berichtje zag, ze hadden me ook gebeld of ik eerder kon hihi
Dr Niessen had je geen lift aanbevolen en alleen lipofilling zie ik. Ik moet zeggen dat ik super benieuwd ben naar het resultaat :oops: 500 cc eruit halen is niet niets. Bij mij gaat er ook best veel uit, 375.
Hoeveel cc heeft hij kunnen inspuiten?
Ik wens je een goed herstel! 💋
Explantatie + lipofilling Dr Niessen 16 januari 2020. Mentor coh II 375 cc. Vervangen door 165 cc eigen vet :D Happy!!
plantje

Ongelezen bericht 10 jan 2020 12:50

Ik moet vanmiddag voor nacontrole. Ik heb wel 1 borst die lager hangt dan de ander, het kan dus zijn dat hij nog een borstlift aanraadt aan 1 kant. Dan zal ik daar echt over moeten nadenken. Ook wil ik vanmiddag vragen hoeveel erin is gegaan. Ik denk dat, als ik ik geen lipofilling had gedaan, 1 platte borst had gehad, nu ben ik best wel tevreden met de dikte. Ze zijn alleen erg ongelijk, dat is wel jammer.
Ik zal morgen verder reageren.
Plaats reactie

Terug naar “Esthetisch resultaat”