Explantatie en borstlift, operatie door dr. Kappel

Deel ervaringen en foto's.
Francien
Berichten: 345
Lid geworden op: 20 feb 2013 04:40

Ongelezen bericht 25 mar 2013 15:23

Het valt erg mee hoor Es, dat lees je hier van bijna iedereen, dus zenuwen zijn eigenlijk helemaal niet nodig. Maar bijna iedereen heeft ze en achteraf lees je dan dat dat dus helemaal niet nodig was geweest.
esart88

Ongelezen bericht 25 mar 2013 19:22

Voor de operatie en napijn ben ik eigenlijk niet bang,maar heb wel angst voor wat dr Kappel aantreft hoop toch zo dat ze nog heel zijn al is dat met de linker waarscheinlijk niet mogelijk ..we zullen zien..

Hoe was je eerste werkdag vandaag Francien??

lfs Es FLOWER
Francien
Berichten: 345
Lid geworden op: 20 feb 2013 04:40

Ongelezen bericht 26 mar 2013 08:38

O, dat ging prima Es, ik had ook maar een korte dag, enkel vergaderingen. Normaal ben ik maandag altijd vrij. Vandaag werk ik alleen in de middag, morgen wel een heel volle dag voor de klassen, en donderdag ben ik alweer vrij, dus het is heel goed te doen, ik voel me echt prima! Beter dan voor de operatie, maar misschien had de spanning toen veel vat op me, ik leefde vooral naar de operatie toe.
Vandaag heb ik de laatste dag van mijn antibioticakuur en volgende week donderdag moet ik voor de controle.

En dan is het allemaal achter de rug als het goed is!
Dan hoop ik nooit meer een correctie of operatie aan mijn borsten nodig te hebben, die hebben al genoeg meegemaakt! :)
esart88

Ongelezen bericht 26 mar 2013 09:05

Nou die hebben idd genoeg meegemaakt en jijzelf ook,fijn dat je je zo goed voelt!

lfs es
Francien
Berichten: 345
Lid geworden op: 20 feb 2013 04:40

Ongelezen bericht 26 mar 2013 09:44

Ik denk echt dat het voor jou ook heel erg mee gaat vallen hoor Es, ook wanneer de prothese wel gescheurd zou zijn. Je hebt wel klachten, maar je bent ook niet verschrikkelijk ziek, zoals o.a. Luna dat wel is geweest.

Natuurlijk is het eng wanneer je er siliconen in je lijf zitten, maar het ene lichaam reageert daar veel heftiger op dan het andere. Als het goed is zit er bij mij ook wel wat, want hoewel de prothesen nog heel zijn zie je goed dat er aardige deuken in zitten.
Nou was ik niet ziek, maar het rare is dat ik me nu, na de operatie beter voel. Dat kan psychisch zijn, maar natuurlijk ook best lichamelijk!

Misschien ervaar jij dat ook, dat je merkt dat je je al heel snel na de operatie gezonder en gezonder gaat voelen. Dat kan dus ook!
Francien
Berichten: 345
Lid geworden op: 20 feb 2013 04:40

Ongelezen bericht 27 mar 2013 16:23

Zo, mijn korte werkweek zit er weer op, ik ben nu vrij tot en met tweede paasdag, wat een weelde! :)

Het ging prima hoor, deze week, gisterenavond heb ik zelfs nog een ouderavond gedraaid, en vandaag een volle dag voor de klassen. Maar ik ben nog alive and kickin', dus het gaat allemaal helemaal goed!!

Ik besef wel dat ik een enorme geluksvogel ben! Ziek ben ik niet, ik herstel eigenlijk bizar snel en ik voel me uitstekend, heel vrolijk en optimistich ook!
Elk moment geniet ik van het gevoel van bevrijding, van nooit, nooit meer iets in mijn lijf wat daar niet nodig is!

Ik draag gewoon een sportbh, en vandaag een strak t-shirt met een kort jasje er overheen en voor mensen die mij niet goed kennen is er helemaal niks aan mij te zien. Borsten heb ik nog gewoon, wel kleiner dan hiervoor, maar heel natuurlijk, en volstrekt niet plat.
Het past gewoon bij me, en het leven gaat nu door zonder die ballast achter mijn borstspier.

Het verbaasde me niet eens dat mijn borstspieren kapot bleken te zijn, het voelde zo raar al die tijd. Ik kan ze nu nog niet spannen, ze moeten eerst genezen, maar een kniesoor die daar op let.

Ik ben BLIJ!!!! :D
esart88

Ongelezen bericht 27 mar 2013 17:24

Ik word vrolijk van jou bericht héérlijk dat je je zo goed en bevrijd voelt Francien en ik vind het zo knap dat je alweer zoveel doet.'
Ik ben zelf ook meestal altijd wel weer snel op de been dus hoop dat dat straks ook het geval is,we'll see....'
Ach ja we wachten wel af hoe het eruit komt wie weet valt het mee..

liefs Es FLOWER
Francien
Berichten: 345
Lid geworden op: 20 feb 2013 04:40

Ongelezen bericht 27 mar 2013 18:48

Bij heel veel mensen valt het mee hoor Esart, vooral als ze nog relatief gezond zijn, dan gaat het snel met sprongen vooruit na de operatie.
Dat het zo snel zou gaan kon ik alleen maar dromen, de narcosetroep is zo op het gevoel ook bijna helemaal uit mijn lijf.
en nogmaals: die antibiotica heeft ook bijgedragen!
zon
Berichten: 70
Lid geworden op: 20 dec 2012 14:37

Ongelezen bericht 28 mar 2013 17:37

Hoi Francien,

Wat goed dat je voor een explantatie hebt gekozen! Mag ik vragen wat voor cup je had voor je bv? En hoe zien je borsten er nu uit? Weer (bijna) het zelfde als voorheen?

Sterkte!

Liefs Zon
Francien
Berichten: 345
Lid geworden op: 20 feb 2013 04:40

Ongelezen bericht 28 mar 2013 19:37

Ha, Zonnetje! Voor mij BV had ik een kleine A-cup, na mijn BV een D, en nu een grote A/ kleine B!!
Ik ben hartstikke blij!

Mijn borsten zitten nog vol met pleisters en korstjes, maar ik ben ongeloof lijk blij!
Kijk even naar de foto's van de explantaties, daar kun je allerlei na-foto's zien..
vanda
Berichten: 95
Lid geworden op: 10 jan 2013 11:24

Ongelezen bericht 28 mar 2013 19:43

zitten die foto's er van jou dan al bij, francien? ik heb nu, na 3 weken nog steeds draadjes onder mijn rechterborst. net visdraad...ik dacht dat het oplosbaar was, maar als ik er aan trek, dan doet het pijn...weet niet goed wat ik er mee aan moet...denk dat ik maar eens lekker lang in bad ga liggen, misschien weken ze dan wel los....
Francien
Berichten: 345
Lid geworden op: 20 feb 2013 04:40

Ongelezen bericht 28 mar 2013 23:25

Vraag anders toch eens of ze oplosbaar zijn Marjon! Sas had ook zoiets, een assistente wilde bij haar de draadjes verwijderen en dat ging niet, dat deed ook pijn!
Bleken ze toch oplosbaar te zijn!!

Mijn foto's staan er ook tussen hoor, er zijn allemaal verschillende draadjes!
Francien
Berichten: 345
Lid geworden op: 20 feb 2013 04:40

Ongelezen bericht 17 mei 2013 19:28

Hee meiden, ik ben echt nog alive and kicking hoor!! Hoewel...het is wel waanzinnig druk met de examens en de CITO's op het ogenblik.
Vandaar dat ik een poos veel minder actief ben geweest. Maar ik kreeg mailtjes van mensen die zich echt ongerust maakten...excuses hiervoor, dat was natuurlijk helemaal mijn bedoeling niet!!

Met mij gaat het goed hoor, het leven gaat gewoon weer door en ik was al meteen gewend aan mijn kleinere borstjes, en ik ben er nog steeds heel blij mee dat die prothesen eruit zijn. Ze zaten zo raar en hoog, en nu is het weer helemaal normaal.

Ik ga nu even jullie pb's lezen, ik wist niet dat die op mij aan het wachten waren, want ik heb ook helemaal geen waarschuwing gekregen. Mogelijk belanden ze in de box "ongewenst", ik kijk dat straks even na. Maar gelukkig berichtten Luna en Marjon mij per gewone mail, anders was ik rustig nog weken door blijven suffen, zonder me te realiseren dat er mensen op mij zitten te wachten.

Nogmaals mijn excuses meiden! Het gaat gewoon goed met me, maar ik heb het nu even ontzettend druk!!
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9071
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 19 mei 2013 14:24

Meisje, heb veel aan je gedacht na het lezen van je mooie woorden. Ben blij dat je er weer bent en wat zien je borsten er nu mooi uit!!! Wordt steeds mooier en mooier en mooier! Ik= :D
+LOVE+ Luun
Website ~ Rechtszaak Allergan ~ Klachten melden ~ Contact

"Motherhood: All love begins and ends there."
Francien
Berichten: 345
Lid geworden op: 20 feb 2013 04:40

Ongelezen bericht 19 mei 2013 16:11

Dank je wel Luna, ik ben er ook nog steeds hartstikke blij mee!! :)
En natuurlijk heb ik littekens en mijn borsten zullen nooit perfect zijn, en de rechter is nog steeds groter dan de linker, maar zo "gewoon" als ze nu zijn zijn ze mijn hele leven nog niet geweest. Niet in mijn tienertijd, toen was het een en al gezwel, niet na de verwijdering van de knobbels, toen had ik al flinke littekens en erg veel deuken, niet na mijn zwangerschappen, toen waren ze heel klein en leeg, en vooral niet na mijn BV, zoals jullie op de foto's hebben kunnen zien.
Mijn littekens zijn nog wat donker, maar die worden in de loop van de tijd wel lichter, daar vertrouw ik op. Alles was beter dan die misvormde ballonnen, maar mevrouw Kappel heeft me voor mij zo mooi mogelijke borsten gegeven: gewone borstjes!!
Plaats reactie

Terug naar “Borstlift (met of zonder lipofilling)”