Eerste ervaring vacuümpomp en lipofilling

Deel je ervaringen en foto's.
Ilja
Berichten: 355
Lid geworden op: 07 feb 2021 13:40

Ongelezen bericht 23 feb 2022 14:34

Voor de vrouwen die geamputeerde borsten hebben wil ik hier graag mijn ervaring delen.
Ik ben een vrouw van 54 jaar en ben 2x getroffen door borstkanker. Beide keren was het een voorstadium (DCIS)
Beide borsten werden geamputeerd en gereconstrueerd met siliconenprotheses en lipofilling.
Vanaf 2004 heb ik siliconenprotheses gehad en was heel blij met mijn prachtige reconstructie.
In 2018 kreeg ik nieuwe siliconenprotheses van het merk Natrelle. Ook kwam ik zwaar in de overgang en werd steeds zieker.
Na vele onderzoeken kwam er niks uit en besloot ik om mijn siliconenprotheses te laten verwijderen.
Het was een hele zware beslissing die ik zelf heb gemaakt op basis van alle informatie van dit forum.
Op 5 november zijn mijn siliconenprotheses verwijderd incl. het kapsel. Ik was ineens helemaal plat 😂
Op 22 februari ben ik opnieuw geopereerd. Ik heb eerst 2 weken vacuümpompen moeten dragen 10 uur per dag aan 1 stuk.
Deze zorgen ervoor dat de bloedvaten geactiveerd worden zodat het vet kan ingroeien. Ook rekt de huid langzaam op.
Helaas was dit behoorlijk pijnlijk want de randen van de cups zogen door de druk naar binnen.
De 10 uur per dag kon ik niet altijd volhouden maar ik deed mijn best en zocht afleiding.
Je zag de borsten steeds meer oprekken en dat was zo mooi om te zien. Het gaf zoveel voldoening.
Het vet is uit mijn buik en flanken gehaald en er is 170 cc per borst ingespoten.
Ik moet nu 6 weken een strakke correctie broek dragen en een los hemdje. Er mag geen druk op de borsten komen.
De volgende dag na de operatie moeten de cups weer 2 weken gedragen worden. De kracht van de vacuümpomp is nu heel laag.
Gelukkig gaat het goed en heb ik weinig pijn tot nu toe. Waarschijnlijk krijg ik nu nog 2 tot 3 operaties om een c cup te bereiken.
Er moeten 3 a 4 maanden tussen zitten voor de volgende operatie. Ondanks dat het zwaar is ben ik er heel blij mee.
Ik weet waar ik het voor doe. Ik ga ervoor.
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9077
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 23 feb 2022 15:52

Lees straks je verhaal lieverd.
In ieder geval bedankt voor het delen. Je helpt vele anderen hiermee!🙏👍
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op


"Soms is het leven niet anders. Je kan het aanvaarden of je kan het bevechten. Je kan gaan liggen of je kan opstaan." - Geschreven door een hele moedige en integere dame.
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9077
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 23 feb 2022 18:13

Mooie samenvatting lieverd!😍😘
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op


"Soms is het leven niet anders. Je kan het aanvaarden of je kan het bevechten. Je kan gaan liggen of je kan opstaan." - Geschreven door een hele moedige en integere dame.
Ilja
Berichten: 355
Lid geworden op: 07 feb 2021 13:40

Ongelezen bericht 23 feb 2022 21:46

Luna MKS schreef:
23 feb 2022 18:13
Mooie samenvatting lieverd!😍😘
Ik doe mijn best. Wordt vervolgd. 🥰
Plaats reactie

Terug naar “Lipofilling”