Het meisje met de twee ruggen (explantatie/lipofilling)

Deel je ervaringen en foto's.
Nica
Berichten: 35
Lid geworden op: 18 mar 2021 22:25

Ongelezen bericht 25 mar 2021 06:17

Lieve allemaal,

In de pubertijd werd ik “het meisje met de twee ruggen genoemd”. Desondanks kreeg ik een vriend die mij accepteerde zoals ik was, mijn huidige man. We kregen twee kinderen. Ik gaf borstvoeding en toen ik stuwing kreeg, had ik nog nooit zulke grote borsten gezien. Die blijdschap duurde maar kort, want wat deed dat zeer. Mijn moeder zei altijd, “de magerste koeien zijn de beste melkkoeien”. Ze had gelijk, onze kinderen heb ik 9 maanden borstvoeding gegeven en mijn vriezer zat vol met afgekolfde melk. Natuurlijk bleef er niets meer van mijn borsten over, het waren twee erwten op een plankje. Ik voelde mij er niet prettig bij en zeker niet vrouwelijk. Ik liet mij informeren door een PC, puur alleen voor informatie, maar binnen een maand lag ik onder het mes. Al mijn bezwaren veegde hij van tafel, zoals… ‘kan ik nog borstvoeding geven als er meer kinderen komen en kan ik over vier maanden nog meedoen aan een hardloopwedstrijd enz’. Twee borsten, het was veel geld, maar wat was ik er blij mee. Ik kreeg het merk Innamed, wat later Allegan werd genoemd. Ik heb begrepen dat die in 2018 van de markt is gehaald. Waarom ben ik nooit gewaarschuwd?

Maar goed, ik was blij, ondanks dat de ene prothese anders geplaatst was. Hij leek wel kleiner dan de ander, maar dat werd bij de nacontrole van tafel geveegd, want iedere borst is anders. Ik was allang blij, dus liet ik het zo. Ruim vijftien jaar heb ik deze protheses in mijn lijf gehad. Twee kinderen borstvoeding gegeven ( de protheses waren achter de spier geplaatst). Ik had een bescheiden cupmaat van 230 g, niemand in mijn omgeving heeft er iets van gemerkt en mijn beste vrienden weten tot op heden niet wat ik in mijn lijf heb gehad. De klachten had ik vrijwel direct al. Hoofdpijn en nekpijn kwam mij niet onbekend voor, want na twee aanrijdingen heb ik whiplash opgelopen. Dus daar had ik al mee leren leven, feestjes afzeggen, moe, niet tegen teveel geluiden kunnen enz. Maar ik heb in al die jaren veel meer klachten ontwikkeld. Ik zal ze niet allemaal opnoemen, want het is jullie bekend, oa last van lymfeklieren in nek en hartproblemen, bobbeltjes in borst dus echo en mammografie. Ik zag er van de buitenkant “normaal” uit, klagen doe je niet zo snel, want met kinderen en werk, het gaat gewoon door. Totdat ik het programma Radar kreeg te zien. Die angst, onzekerheid, verdriet. Een ding wist ik zeker, de protheses moesten eruit. Alles viel op zijn plek.

Het is nu precies twee weken geleden dat ik geopereerd ben door Frank Niessen. Ik ben vrij slank, maar hij wist evengoed 135 cc lipofilling in mijn borsten te doen. Uit narcose, hoorde ik dat de rechterkant (degene die nooit goed heeft gezeten) lek was. Ik kreeg de goede prothese mee naar huis. Wat ben ik blij dat ze eruit zijn. Maar ja, dan slaat de onzekerheid en verdriet wederom genadeloos toe. Wat hebben mijn kinderen hieraan over gehouden? Wat zweeft er door mijn lijf? Waarom ben ik nog zo moe en voel ik nog steeds steken? Ik kan mijn angst en onzekerheid alleen hier op dit forum kwijt. Jullie weten hoe ik mijn voel. Thuis moet ik er weer zijn voor mijn kinderen en straks ga ik ook weer werken. Van huis uit ben ik opgevoed met niet zeuren maar doorgaan en wat geweest is , is geweest. Wederom aan de buitenkant zie je niets aan mij, maar van binnen voel ik mij onzeker en verdrietig. Ik laat dat voor mezelf toe en weet dat het alleen maar beter gaat straks. Ik ga het voedingsplan van Frank Niessen volgen en ontgiften. Hopelijk blijft er dan nog wel wat van mij over, want ik heb geen gram vet aan mijn lijf. Ik zit eraan te denken om een coach, zoals een orthomoleculair arts of iets dergelijks te nemen. Wie heeft er ervaring met het voedingsplan van Frank Niessen en wat raden jullie mij aan, wat betreft voedingscoach? Ik wil over een aantal maanden ook een bloedtest laten doen, geen idee wat ik dan precies moet laten testen, maar oa mijn vitaminen en hoe kan ik testen of mijn lymfeklieren wel goed zijn? Verder vraag ik mij af of het zinvol is om een klacht in te dienen bij de fabrikant van de protheses Allergan. Aan de andere kant, wat schiet ik ermee op. Het kwaad is al geschied en hopelijk hebben mijn kinderen er niets aan overgehouden.

Het is een heel verhaal geworden. Ik moest dit van mij afschrijven. Hoe gaat het nu met mij nu twee weken na de operatie? Ik ben nog steeds heel moe, ’s nachts word ik wakker van de pijn in mijn benen, maar het gaat iedere dag wat beter. De blauwe plekken op mijn benen trekken weg. Ik heb bescheiden borstjes. De linkerkant had een flinke deuk en is minder vol dan rechts, maar ja… iedere borst is weer anders. Ik merkte wel dat ik met mijn schouders naar voren loop, ipv met de borst vooruit. Toch weer die onzekerheid, het pubermeisje van toen. Vanaf vandaag ga ik met mijn borst vooruit lopen. Ben ik trots op wie ik ben en dat ik er ben en dat ik er mag zijn. Vier het leven, hou van jezelf. Liefs Nica
WabiSabi
Berichten: 180
Lid geworden op: 28 jan 2021 06:50

Ongelezen bericht 25 mar 2021 06:36

Nica, wat een herkenning op veel punten. Het blijft ongelooflijk hoeveel wij vrouwen gemeen hebben.
De twee ruggen, de erwten op een plank. Het maar doorgaan, de “niet lullen maar poetsen” mentaliteit. De klachten. Ik kan doorgaan...
Een moedig besluit om ze te laten verwijderen en ook jouw opluchting zal groot zijn. Het traject ernaar toe is een achtbaan.
Ik zelf ben ook twee weken geleden geopereerd door Van Selms, mijn foto’s staan in mijn topic. Niet voor lipo gegaan omdat van Selms mij daar uitermate ongeschikt voor vond. Ik heb besloten dat dit is wat het is en ik het op geen enkele manier meer ga verbergen. Mijn zelfvertrouwen groeit met de dag merk ik, gewoonweg omdat ik trots ben om eindelijk het lichaam te durven laten zien wat mij gegund is en ik gezond durf en wil zijn.
Ik kan nog eindeloos over mezelf en onze siliconen ellende schrijven...
Hoop dat jouw klachten zullen verdwijnen en jouw opluchting het gaat winnen van je onzekerheid.
Veel liefs!
Nica
Berichten: 35
Lid geworden op: 18 mar 2021 22:25

Ongelezen bericht 25 mar 2021 06:43

Dank je WabiSabi voor je reactie. Ik vind het zo fijn om dit te delen en de info uit te spitten op dit forum. We lopen eigenlijk dus nu gelijk qua herstel. Het is inderdaad een opluchting dat ze eruit zijn. Ik hoop over een paar weken, als mijn benen dat toelaten, om een rondje te gaan hardlopen. Ik ben benieuwd hoe dat gaat voelen. Heb jij van je PC Selms ook een voedingsadvies en vitaminen gekregen? Jammer dat de sauna nog niet open kan, anders had ik wekelijks mijn afvalstoffen in de sauna later verdampen....
WabiSabi
Berichten: 180
Lid geworden op: 28 jan 2021 06:50

Ongelezen bericht 25 mar 2021 13:42

Hi Nica, Van Selms geeft geen voedingsadviezen. Zelf heb ik nooit iets aanvullends geslikt behalve vitamine D.
Dat wil ik nu twee weken na de operatie wel gaan doen, dus ik heb besteld; chlorella, machnesium, muti van Vitals, collageen en omega 3. Mij leek dit de juiste aanvulling voor nu en niet te veel en ingewikkeld.
Ik ben wel beniewd naar het advies van Niessen.
Jij schrijft over hardlopen, dat doe ik ook, van Van Selms mag ik vanaf nu alles. Krachttraining, opdrukken, hardlopen, zwemmen, tillen, alles…. Bijzonder he!? Ik kan het me bijna niet voorstellen maar hij was heel overtuigend.
Susana
Berichten: 800
Lid geworden op: 30 jun 2019 14:43

Ongelezen bericht 25 mar 2021 16:01

Lieve Nica,
Bedankt voor het delen van jou verhaal!! Veel herkenning voor ons allemaal!
Klopt ik ken geen vrouw met gelijke borsten, elke borst is uniek zowel van binnen als van buiten.
Wat ben ik blij voor jou, dat alles achter de rug is en dat je trots op jezelf bent!! Want ik ben ook trots op je!
Blijf met ons jou proces delen!
Liefs,
Susana
Explantatie + borstlift 2 september 2019
Je klachten melden: viewtopic.php?f=142&t=1689 🍀
Voor vragen over borst- en littekenverzorging: info@inbalanstotaal.nl 💌
Website massagepraktijk: https://www.inbalanstotaal.nl/borstmassage/ 🦋
Susana's blog: https://www.inbalanstotaal.nl/blog/ ✍️
Essi
Berichten: 1916
Lid geworden op: 31 jan 2019 17:11

Ongelezen bericht 25 mar 2021 17:18

Lieve Nica,
Het is idd een heel verhaal. Het is herkenning op veel fronten.
Ik wens je een goed herstel.
Liefs essi
Lien
Berichten: 125
Lid geworden op: 12 feb 2021 20:09

Ongelezen bericht 25 mar 2021 20:56

Lieve Nica,
Wat hebben we veel gelijkenissen op veel vlakken. Gelukkig zijn ze eruit. De zorg om kinderen heb ik ook, mijn jongste is net 1 geworden en ik heb hem maandenlang met een lek implantaat gevoed. Maar we wisten het niet. Ik neem het mezelf kwalijk maar realiseer me dat dat zinloos is en niet helpt.

Ik zat er ook aan te denken een diëtist, coach, orthomoleculair arts oid om ondersteuning te vragen. Het valt bij mij niet binnen de verzekering en je bent snel veel geld kwijt. De kappel zei dat het lichaam heel slim is en zichzelf goed kan reinigen. Dat vind ik een fijne gedachte, ik geloof er ook in.

Heel veel sterkte en succes!
Liefs, lien
Lien
Berichten: 125
Lid geworden op: 12 feb 2021 20:09

Ongelezen bericht 25 mar 2021 20:58

WabiSabi schreef:
25 mar 2021 13:42
Hi Nica, Van Selms geeft geen voedingsadviezen. Zelf heb ik nooit iets aanvullends geslikt behalve vitamine D.
Dat wil ik nu twee weken na de operatie wel gaan doen, dus ik heb besteld; chlorella, machnesium, muti van Vitals, collageen en omega 3. Mij leek dit de juiste aanvulling voor nu en niet te veel en ingewikkeld.
Ik ben wel beniewd naar het advies van Niessen.
Jij schrijft over hardlopen, dat doe ik ook, van Van Selms mag ik vanaf nu alles. Krachttraining, opdrukken, hardlopen, zwemmen, tillen, alles…. Bijzonder he!? Ik kan het me bijna niet voorstellen maar hij was heel overtuigend.
Wow wabisabi! Mag jij 2 weken na de operatie alles alweer doen?! Er staat toch een hersteltijd van 6 weken voor..? Dat herinnerde ik me iig van de bv destijds. Zou wel fijn zijn, dan kan ik die kleine lekker weer rondsjouwen haha!
Lien
Berichten: 125
Lid geworden op: 12 feb 2021 20:09

Ongelezen bericht 25 mar 2021 21:27

WabiSabi schreef:
25 mar 2021 13:42

ik heb besteld; chlorella, machnesium, muti van Vitals, collageen en omega 3.
Hoi Wabisabi,
Magnesium en collageen zijn aanvullend aan de adviezen die hier op het forum worden gegeven toch? Hoe kom je daar zo bij? Ik ben heel benieuwd!
Bedankt alvast, veel liefs
Nica
Berichten: 35
Lid geworden op: 18 mar 2021 22:25

Ongelezen bericht 25 mar 2021 21:51

Lieve allemaal, wat fijn om al jullie reacties te lezen. We voelen met elkaar mee en we begrijpen elkaar. Hoe lief degene ook zijn in onze omgeving die van de implantaten afweten, zoals familie en misschien ook vrienden...angst, verdriet en boosheid wordt niet altijd begrepen of je wilt mensen er niet mee belasten. Voor en na de operatie is er die vreselijke onzekerheid. Ik heb me vandaag ingelezen wat betreft voedingscoach, maar idd weer extra kosten echt hoog en ik heb vertrouwen in jullie artsen Kappel en Selma’s en ik hou me aan het uitgebreide voedingsplan van mijn pc Niessen. Waarom dan meer geld uitgeven?Natuurlijk doen we het voor een gezond lichaam, maar we zijn al zo geconfronteerd met het moeten vertrouwen hebben in... de operatie, het herstel, dat onze kinderen er niets aan hebben overgehouden, dat de pijn minder gaat worden enz. Het vertrouwen dat ons sterke lijf de rommel zelf gaat opruimen kan er ook wel bij. Ik koop wel de duurdere merken vitamines, misschien hou ik mij daar ook mee voor de gek, tenslotte is de supplementen-industrie ook big business. Het is nu twee weken na de operatie. Ik mag na 2 weken weer rustig opbouwen met sporten. Ik mag wel tillen, maar doe het rustig aan met zware dingen. Misschien hangt het sporten af wat betreft operatie explantatie in combinatie met lipofilling. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat het vet vroegtijdig verdampt. Ik heb vandaag met mijn platte voorkant nieuwe kleding gekocht. Dat vond ik best spannend want de verkoopster is een bekende van mij. Wat haal ik mezelf in mijn hoofd dat mensen gaan denken dat ik geen borsten heb. Ik werd goed geholpen en dat wat ik heb uitgekozen stond fantastisch, lekker veel kleur. Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik, wanneer deze sport-bh na 3 mnd weer ingeruild mag worden voor een bh met vulling, ik gelijk een paar setjes ga aanschaffen. Idd mijn pc zei dat ik 3 mnd mijn sport bh moet blijven dragen, best lang. Wat er niet of nauwelijks zit, kan ook niet verdwijnen toch? Als jullie goede tips hebben voor een fijne bh die voor nu ook goed te dragen is, dan hoor ik dat graag. Liefs Nica
Lien
Berichten: 125
Lid geworden op: 12 feb 2021 20:09

Ongelezen bericht 25 mar 2021 21:57

Hi Nica,
Ik leg m'n telefoon zo weg maar even een snelle reactie, ik heb een postoperatieve sport top. Ik vind 'm heel mooi en er zit wat padding in!
Veel liefs, xx
Nica
Berichten: 35
Lid geworden op: 18 mar 2021 22:25

Ongelezen bericht 25 mar 2021 22:14

Bedankt voor je tip. Ik ga het morgen gelijk opzoeken. Liefs Nica
Lien
Berichten: 125
Lid geworden op: 12 feb 2021 20:09

Ongelezen bericht 26 mar 2021 08:16

Deze heb ik: https://www.wehkamp.nl/magic-bodyfashio ... lsrc=aw.ds

En ik vind 'm super mooi zitten. Eigenlijk zoals ik was met implantaten. Ik heb maat s, maar hij zit bij mij wel echt strak om de taille (48kg,1.64mtr). De ha zei dat aandrukken goed is, dus dat strakke accepteer ik maar gewoon.
Xx
WabiSabi
Berichten: 180
Lid geworden op: 28 jan 2021 06:50

Ongelezen bericht 26 mar 2021 08:22

Inderdaad een mooie Lien! Wat ben jij een tenger poppetje, 48 kilo 😁
Nica
Berichten: 35
Lid geworden op: 18 mar 2021 22:25

Ongelezen bericht 28 mar 2021 15:24

Lieve Lien, bedankt voor je tip wat betreft sport top bij Wehkamp. Ik heb hem al binnen, maatje m besteld en het zit heel mooi en lekker. Hoe gaat het nu met je?
Plaats reactie

Terug naar “Lipofilling”