Even voorstellen, mijn verhaal.. Explantatie en lipofilling bij Niessen

Deel je ervaringen en foto's.
Melisstol
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 okt 2020 21:04

Ongelezen bericht 15 mar 2021 17:01

Hi allemaal,

ik heb lang getwijfeld of ik mezelf voor ging stellen, maar met de gedachte dat ik wellicht één lotgenoot kan helpen, kan ik niet anders dan mijn verhaal delen..

Mijn naam is Melissa, moeder van 2 jonge kinderen (6 jaar en 2 jaar) en al mijn hele leven bekend met het syndroom van Ehlers Danlos (EDS). Chronische vermoeidheid is mij dus niet vreemd. Maar sinds de zwangerschap van mijn jongste begon ik extreem vermoeid te raken en ging dit niet meer weg. Daarnaast had ik allerlei andere vage klachten, welke de afgelopen 2 jaar niet afnamen, maar juist toe leken te nemen. In maart 2020 was ik overspannen en besloot ik wat gas terug te nemen betreft werk en tijd voor mezelf te maken om mijn batterij op te laden. Op dag één ging heel Nederland in lockdown en was tijd voor mezelf er niet echt bij. Wel begon ik met iedere middag naar bed te gaan, een powernapje om de batterij op te laden. In april ben ik weer begonnen met halve dagen werken, maar ik voelde me totaal niet beter dan daarvoor. Ik kreeg contact met een psycholoog die mij kon helpen met het accepteren van het leven met een chronische ziekte (de EDS) en dus ook met het leven indelen rondom zo'n middagslaapje. Een confronterende periode waarin ik eigenlijk ook niet volledig kon accepteren dat mijn verdere leven er zo uit zou zien. 
En toen kwam die bewuste uitzending van Radar, ergens in september. Bij toeval had ik gezien dat het over borstimplantaten ging, waardoor het mijn aandacht had en ik een opname had ingesteld aangezien we die avond iets anders gingen kijken. 's avonds ging mijn telefoon. Een vriendin van mij vroeg of ik Radar zat te kijken, want het ging toch echt over mij, zei ze. Bij het zien van de uitzending kon ik alleen maar huilen. Ik ben niet gek, dacht ik. 

Ik heb heel mijn pubertijd bij de kinderarts gelopen, ben vroeg aan de pil gegaan in de hoop dat dit iets met mijn hormonen zou doen, maar mijn borstontwikkeling bleef uit. Op mijn 18e had ik dan ook mijn eerste consult bij een plastisch chirurg in het UMC. Deze arts had ervaring met EDS waardoor dit goed voelde. Aangezien ik nul borstontwikkeling had, heeft zorgverzekeraar CZ toen de operatie vergoed. Ik kreeg de welbekende implantaten Allergan 410, aangezien deze niet om de zoveel jaar vervangen hoefden te worden en ik dankzij de EDS al genoeg ziekenhuis ellende in mijn rugzak had, voelde dit als een goede keuze. In augustus 2008 (toen was ik inmiddels 19 jaar) ben ik geopereerd. 

Inmiddels ben ik op 16 januari 2021 geopereerd door dokter Niessen. Wat een opluchting. De explantatie is me zo ontzettend meegevallen. Ik was na de operatie van het plaatsen van de implantaten beperkter en beroerder dan nu. Aangezien ik ondanks twee zwangerschappen nog steeds plat zou zijn (en met plat bedoel ik geen AA, maar echt helemaal plat) koos ik voor lipofilling. Doodeng gezien de EDS, maar dokter Niessen gaf aan dat het wel degelijk kon. Ik had alle vertrouwen in hem en ben zo blij dat ik dit heb aangedurfd. De operatie is goed gegaan, al vertelde dokter Niessen wel dat hij zich vergist had in de hoeveelheid vet dat ik had en dat hij echt wel voorzichtiger moest zijn tijdens de operatie gezien de EDS. Maar ondanks dat is het resultaat echt heel mooi. Klein, maar zo natuurlijk en zoveel mooier dan het ooit is geweest. Ja, ik was bont en blauw na de operatie, maar zelfs dit viel me mee. Na twee weken begonnen de drukpakken wat aangenamer te zitten en het smeren met Weleda sportmassage olie (met Arnica) heeft me ook enorm geholpen. 

De operatie is nu 8 weken geleden en ik volg met een heel goed gevoel alle adviezen van Mittsu-institute op. Helaas is de vermoeidheid nog altijd enorm en merk ik betreft de klachten nog geen verschil, maar ik hoop echt dat dit met de tijd iets beter zal worden. Mijn implantaten hebben 12,5 jaar in mijn lichaam gezeten, dus ik verwacht ook geen wonderen. Mijn hoop is gevestigd op het moment dat mijn middagslaapjes verleden tijd zijn. Dat zou me heel gelukkig maken. Tot die tijd geniet ik van alle mooie dingen in het leven, hoe klein dan ook en ben ik dankbaar voor mijn nieuwe borsten en een geslaagde operatie. 

Een warme groet,
Melissa

P.s. Ik zal mijn drukkleding (maat M) en een nog nieuwe (!!!) BH (maat 80 A/B) van Lipoelastic ook te koop aanbieden onder het juiste kopje, mocht iemand interesse hebben. 
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9077
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 15 mar 2021 18:41

Hoi Melisstol,

Bij mij werd als kind hypermobiliteit vastgesteld. In de tienerjaren kwamen daar steeds meer klachten bij, ook chronische vermoeidheid en steeds meer (sub)luxaties. En ik had nog niet eens implantaten laten zetten....
Op mijn 25ste, liet ik implantaten zetten, en toen was het einde echt helemaal zoek...en kwam er nog veel meer ellende bij...

Ik ben blij dat je door Radar de waarheid hebt ontdekt en van die troep bent verlost. En ik hoop dat je weer terug kunt naar hoe het ging vóór de implantaten. Geef niet op!🙏

Dank je voor je ervaring voor anderen. Ik zal je berichtje naar het deel lipofilling ervaringen verplaatsen.

Fijne avond!😘
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op


"Soms is het leven niet anders. Je kan het aanvaarden of je kan het bevechten. Je kan gaan liggen of je kan opstaan." - Geschreven door een hele moedige en integere dame.
Melisstol
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 okt 2020 21:04

Ongelezen bericht 15 mar 2021 19:46

Dankjewel Luna, we blijven positief, op naar herstel!
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9077
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 16 mar 2021 12:08

Melisstol schreef:
15 mar 2021 19:46
Dankjewel Luna, we blijven positief, op naar herstel!
🙏
Ik had je trouwens gemaild, mocht je meer willen weten over mijn weg met deze problemen.
Helaas kun je wat in je genen zit, niet zomaar doen verdwijnen, maar het weghalen van de implantaten, zal je absoluut gaan helpen. Was bij mij ook zo.

😘
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op


"Soms is het leven niet anders. Je kan het aanvaarden of je kan het bevechten. Je kan gaan liggen of je kan opstaan." - Geschreven door een hele moedige en integere dame.
Plaats reactie

Terug naar “Lipofilling”