Lipofilling borsten dr Niessen (nooit implantaten gehad)

Deel je ervaringen en foto's.
Zonnebloem
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mar 2021 00:58

Ongelezen bericht 14 mar 2021 07:52

Dag allemaal,

Niet eerder heb ik gepost op dit forum, wel las ik al een tijdje mee.

Een maand geleden heb ik lipofilling van mijn borsten gedaan bij dr. Niessen. Na 3 zwangerschappen en bijna 5 jaar borstvoeding was het tijd om mijn borsten weer wat meer terug te brengen naar het pre moederschap tijdperk :-). Ik heb in t verleden nooit siliconen overwogen en hoopte altijd dat de techniek ooit iets zou voortbrengen als het verplaatsen van vet.

Er is vet weggehaald bij mijn buik, rug en flanken. De eerste dagen slapen vond ik afzien, maar daarna ging het prima. Buik erg opgezwollen, ik dacht echt: komt dit nog goed?! Flanken blauw en borsten knalrood. Er is 250 cc ingebracht in elke borst.

Ik had er al rekening mee gehouden dat de borsten nog in volume zouden afnemen en dat is ook gebeurd. Ik zit nu op een volle B. Hopelijk blijft t zo en zo niet overweeg ik volgend jaar een tweede poging te doen. Het vet zou bij een tweede keer beter kunnen hechten.

Wat ik eigenlijk het meest spannend vind is mn buik. Hoe zal deze er uiteindelijk uit komen te zien? Mijn huid is gelukkig elastisch, maar er zijn nog duidelijk vochtplekken te zien en een onregelmatige structuur, onder de navel. Ik doe 2 keer per week een after lipo massage en dat zou ik iedereen aanbevelen. Jammer dat dit niet standaard bij de nazorg in Nederland wordt geadviseerd. In het buitenland is dat veel gebruikelijker.

Al met al kijk ik tevreden terug op de ingreep, maar blijft het spannend hoe het er allemaal definitief uit komt te zien.

De drukkleding vond ik trouwens ook vervelend. Ik had 2 x maat L van Lipolastics. Na 2 weken was dit te groot geworden en merkte ik dat er nauwelijks meer compressie was. Nu n maat M aangeschaft, met zo’n foam ding voor je buik, maar ook nu vind ik de compressie nog tegenvallen. Vooral voor onder de navel waar bij mij t meeste vocht zit. Iemand nog tips?
Susana
Berichten: 800
Lid geworden op: 30 jun 2019 14:43

Ongelezen bericht 14 mar 2021 10:52

Hoi Zonnebloem,
Wat fijn om te lezen dat alles is goed verlopen...klopt hier zijn niet zo goed met de nazorg, de lymfebehandelingen zijn heel belangrijk na de lipo.
Het definitieve resultaat zie je pas na ongeveer 4-6 maanden, zo was in mijn geval.
In ieder geval, ik wens je een mooie resultaat!💜
Explantatie + borstlift 2 september 2019
Je klachten melden: viewtopic.php?f=142&t=1689 🍀
Voor vragen over borst- en littekenverzorging: info@inbalanstotaal.nl 💌
Website massagepraktijk: https://www.inbalanstotaal.nl/borstmassage/ 🦋
Susana's blog: https://www.inbalanstotaal.nl/blog/ ✍️
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9077
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 14 mar 2021 13:44

Hoi Zonnebloem, dank je voor je bericht! Zo waardevol voor vrouwen die net als jij kozen voor lipo ipv implantaten.
Ik ga je bericht verplaatsen, ok?
Wat betreft de vraag over vocht, kan Susana je helpen. Dit is haar vakgebied, dus je kunt altijd een pb of mailtje sturen.

Houd ons op de hoogte van je vorderingen!👍

Veel liefs, Luna❤
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op


"Soms is het leven niet anders. Je kan het aanvaarden of je kan het bevechten. Je kan gaan liggen of je kan opstaan." - Geschreven door een hele moedige en integere dame.
Plaats reactie

Terug naar “Lipofilling”