27 januari dr. van Selms explantatie + lipofilling

Deel je ervaringen en foto's.
Bibi23

Ongelezen bericht 12 jan 2021 13:45

Hallo dames,

Woensdag 27 januari is het zover. Dan heb ik mijn explantatie + lipofilling bij Dr. van Selms. Zo spannend! Vooral omdat ik eigenlijk nog een beetje twijfel over de lipofilling.

Ik ben 41 jaar, moeder van 2 kids, 1.68 m en 74 kg. Door weinig sporten en teveel snoepen ben ik het laatste (corona :lol: )jaar 5 kg aangekomen. Deze wil ik eigenlijk eraf. Maar ik heb ook gelezen dat je niet meer moet afvallen na een lipofilling. Ik ben gewoon nu niet happy met mijn extra kledingmaat meer. Er wordt vet voornamelijk weggehaald uit mijn flanken en buik. Is dat ook een kledingmaat, of is dat minimaal?
De protheses moeten er i.i.g. zo snel mogelijk uit. Ik heb ze nu bijna 21 jaar (oepsie :roll: ) erin zitten, en het zijn ook PIP implantaten. Gelukkig heeft de echo geen gekke dingen laten zien. Dus dat is een geruststelling.

Groetjes Bibi
Mar3kids

Ongelezen bericht 12 jan 2021 14:04

Spannend hoor!
Je kan beter nu niet afvallen.
Bij mij is het niet te merken of te zien dat er vet weggehaald is. Ik ben van mijzelf erg slank en er is bijna 300 cc weggehaald. Zie niet dat ik nog slanker ergens ben geworden.
Als je bent aangekomen kan het zijn dat je wellicht lipofilling niet nodig hebt. Wat gaf Selms aan?
X
Bibi23

Ongelezen bericht 12 jan 2021 15:05

Van Selms gaf aan dat bij alleen explantatie ik ongeveer een gemiddeld cup B zou overhouden. En bij lipofilling een kleine cup C. Iets minder dan een cupmaat. Hij probeert 300 cc per borst in te brengen. Daarvan zal de helft of misschien ietsje meer van oplossen.
Ik heb nu 75E, soms 75F. ER is destijds 245 cc en 290 cc in gegaan.

Wat is jouw bmi? Die van mij 26,3. Ik zou graag onder de 25 bmi willen, wat ik heel lang heb gehad. Dat zou 5 kg zijn. Ik ben zo bang dat al het gedoe van lipofilling dan voor niets is geweest.... Vandaar ik nu zo twijfel.
Mar3kids

Ongelezen bericht 12 jan 2021 15:52

Bibi23 schreef:
12 jan 2021 15:05
Van Selms gaf aan dat bij alleen explantatie ik ongeveer een gemiddeld cup B zou overhouden. En bij lipofilling een kleine cup C. Iets minder dan een cupmaat. Hij probeert 300 cc per borst in te brengen. Daarvan zal de helft of misschien ietsje meer van oplossen.

Wat is jouw bmi? Die van mij 26,3. Ik zou graag onder de 25 bmi willen, wat ik heel lang heb gehad. Dat zou 5 kg zijn. Ik ben zo bang dat al het gedoe van lipofilling dan voor niets is geweest.... Vandaar ik nu zo twijfel.
Mijn BMI is 18.
Nogmaals lijnen is niet slim na je lipofilling.
Voor mij heb je al een prachtige cupmaat zonder lipo, Ik heb nu met lipo een A schat ik zo in.
Maar je moet doen waar jij je goed bij voelt.
Succes .
X
Bibi23

Ongelezen bericht 12 jan 2021 17:23

Ik vind het zo lastig... Die 5 kg teveel zit mij in de weg. Maar de PIP protheses wil ik er wel zsm uit.
Ik ben nu 75 E / F gewend, zonder filling zal cup B overblijven.
Pfff ik word gek van mijzelf. :roll: ;)
Dana

Ongelezen bericht 12 jan 2021 19:11

Bibi23 schreef:

Dr. Van selms gaf bij mij aan dat ik door gebrek aan eigen weefsel alleen "lege hangende zakjes" zou overhouden.
Dit is in mijn geval pertinent niet waar.

Hoewel de pc vaak een hele reële inschatting kan maken, klopt het niet altijd.
Bedenk voor jezelf wat je wilt bereiken. Je kunt ook ervoor kiezen om het een periode aan te kijken. Lipo kan ook als je niet met het resultaat kunt leven. Ik heb zelf geen lipo gehad maar ik kan me voorstellen dat het niet zinvol dat je nu of net na de operatie gaat afvallen.
Bibi23

Ongelezen bericht 12 jan 2021 19:23

Dana schreef:
12 jan 2021 19:11
Bibi23 schreef:

Dr. Van selms gaf bij mij aan dat ik door gebrek aan eigen weefsel alleen "lege hangende zakjes" zou overhouden.
Dit is in mijn geval pertinent niet waar.

Hoewel de pc vaak een hele reële inschatting kan maken, klopt het niet altijd.
Bedenk voor jezelf wat je wilt bereiken. Je kunt ook ervoor kiezen om het een periode aan te kijken. Lipo kan ook als je niet met het resultaat kunt leven. Ik heb zelf geen lipo gehad maar ik kan me voorstellen dat het niet zinvol dat je nu of net na de operatie gaat afvallen.
Ben jij ook geopereerd door Van Selms? En ben je tevreden met het resultaat?
Dana

Ongelezen bericht 12 jan 2021 23:09

Ja ik heb 8 dagen geleden explantatie gehad bij van Selms.
Ik ben heel tevreden. Tot dusver met het resultaat als over het Jan van Goyen en alle mensen die er werken.
Dr. Van Selms is een vriendelijke en kundige man. Hij heeft het met mij wel kort gehad over een mogelijk tegenvallend resultaat, maar ik ben op dat gesprek over lipo en/of borstlift niet ingegaan want ik had voor mezelf al bepaald dat ik nu alleen explantatie wilde.
Bibi23

Ongelezen bericht 13 jan 2021 08:48

Wat fijn! Hoe voel je je nu? Kan je goed slapen, en heb veel pijn gehad?
Dana

Ongelezen bericht 13 jan 2021 09:40

Bibi23 schreef:
13 jan 2021 08:48
Wat fijn! Hoe voel je je nu? Kan je goed slapen, en heb veel pijn gehad?
Alleen de eerste nacht heb ik slecht geslapen en heb niet echt pijn gehad. Ik ben ook alweer aan het werk.
Maar ik heb alleen explantatie gehad en dat is toch anders dan gecombineerd met lipo
Mave

Ongelezen bericht 27 jan 2021 07:58

Lieve Bibi,
Succes vandaag! Ik hoop dat je wat geslapen hebt en dat je niet te gespannen bent. Het komt allemaal goed!
Bibi23

Ongelezen bericht 27 jan 2021 08:18

Mave schreef:
27 jan 2021 07:58
Lieve Bibi,
Succes vandaag! Ik hoop dat je wat geslapen hebt en dat je niet te gespannen bent. Het komt allemaal goed!
Dank je wel!! Redelijk goed geslapen. Van 4 tot 5 even wakker gelegen, maar gelukkig weer in slaap gevallen. Wel gedroomd dat ik geopereerd werd. Ging heel raar allemaal. Ik hoop straks in de werkelijkheid wat meer gestructureerd😂
Dorie

Ongelezen bericht 27 jan 2021 08:50

Sterkte vandaag!!!
explantatie januari 2020 dr niessen, januari 2021 lipofilling
Bibi23

Ongelezen bericht 27 jan 2021 09:15

Dorie schreef:
27 jan 2021 08:50
Sterkte vandaag!!!
Dank je!!
Bibi23

Ongelezen bericht 27 jan 2021 20:29

Het is voorbij.... Rond 18.40 uur thuis, na een terugrit van 1 uur en een kwartier. Om 11.30 uur moest ik mij melden. Ik mocht gelijk naar de verpleegafdeling, en de opname ging van start. Bloeddruk meten (erg laag, dus had een injectie hiervoor in mijn been gehad, dat was iets met langzame afgifte, dan die wat hoger bleef), operatiekleding aan, haarnetje, infuus in hand.

En toen nog een klein half uurtje gewacht op Dr. van Selms. Hij kwam net uit de OK. Een mevrouw naast mij had precies dezelfde operatie. Hij moest nog een boterhammetjes eten zei hij :D . Hij had mij eerst nog afgetekend met een dikke Edding stift :lol:

De operatie heeft iets langer geduurd. 3 uur. Veel pijn nu. Branden, druk, alles. En lek uit de openingen. Ziet er vervelend uit, want zit ook bloed bij. Slachtveld, haha. Nu een Tramadol, dicofenac en paracetemol, mag allemaal tegelijk. Helpt nog niet echt. Alles begin al blauw te worden. Maar ook dat wist ik. Volgens het boekje dus. Ben zo moe. Van de narcose. De terugrit uit Amsterdam was niet fijn. Elke beweging, hoe klein ook voel je. En die verlichting van de lantaarns, ik werd er misselijk van. Dus de rit naar huis mijn ogen dicht gehouden.

Ik werd na de narcose wakker, en ik moest mij echt even orienteren. Ik was een dialoog in mijn hoofd aan het houden van: ik moet nog geopereerd worden, of toch niet? Zou ik al klaar zijn? Geen idee. Ik ga slapen, ben moe. Haha.

Drinken en eten ging prima. Totaal niet misselijk daar (alleen vd autorit dan, door de verlichting). Ik kon al best snel plassen. 2x. En thuis ook al 2x geplast. Ik krijg daar, na de operatie een drukpak aan, tot aan de knieeen. En een druk bh. Krijg ik allemaal van de kliniek. Dus super. Het is nu alleen zeik nat, van het vocht wat overal uit sijpelt.

Ik probeer zo lang mogelijk op te blijven. Want mijn rug voelt gebroken. De komende tijd niet op zij en buik slapen. Alleen op de rug.
Het goede nieuws: de protheses zijn in tact! Geen scheuren, en dat na 20 jaar. Kapsel wordt netjes onderzocht. Ik heb de protheses meegekregen. Wat zijn die krengen zwaar!!

Ik ben zo blij, zo blij.
Het is voorbij.. over.. nooit meer. Klaar nu. En herstellen. Ik hoop op een redelijke nacht.
Plaats reactie

Terug naar “Lipofilling”