Mijn explantie en lipofilling ervaring 10-9-2020

Deel je ervaringen en foto's.
sashafierce
Berichten: 33
Lid geworden op: 05 mei 2020 22:43

Ongelezen bericht 10 sep 2020 23:45

Lieve dames,

Vandaag was ik aan de beurt voor explantie en lipofilling bij dr. Niessen. Wat een lief team heeft hij en wat een ontzettend begripvolle en empathische en kundig arts!

Ik had 23 jaar siliconen en heb 6 maanden geleden een prothesewissel gehad bij Dr van Selms en hoewel het er prachtig uitzag werden de klachten erger. Na veel onderzoek besloten voor explantie en lipofilling.

Ik werd heel goed opgevangen in Amstelveen door het team van dr. Niessen. Wat een lieve mensen!
Ik was best zenuwachtig en vreselijk bang voor het resultaat daar ik veel vet rond mijn taille en flanken en rug heb maar bijna geen borstweefsel.
Toch heeft Dr. Niessen er 300 CC per borst in weten te krijgen. Hij zei wel dat het even afwachten is om te zien wat ervan overblijft omdat ik zo weinig klierweefsel heb.
In eerste instantie schrok ik toen ik wakker werd ( totaal niet misselijk en pijn was dragelijk dus prima wakker geworden) omdat ik zag dat mijn rechterborst een ingedeukte tepel had. Maar dat is gelukkig in de loop van de dag bijgetrokken.
Na beschuitjes en ijsje en thee en plassen mocht ik naar huis.

Vooralsnog viel de pijn wel mee. Ik merkte wel snel dat het rechter prikgaatje van de liposuctie bovenkant bikinilijn onwijs lekte ( dat spul wat ze erin spuiten icm bloed) en daardoor mijn pak aan de rechterkant wel echt doorweekt was. En ik ben om 08.00 uur geholpen, het is nu 23.30 en dat is helaas nog onveranderd ( maar misschien hoort dat erbij?) dus ik wacht het nog even af en verwissel steeds steriele gaasjes.

Mijn borsten zijn helemaal vuurrrood! De hele borst! Ik denk behoorlijke bloeduitstorting maar again denk ik dat dat er bij hoort?
Ze zien er nu qua grootte nog even groot uit als met protheses en qua vorm misschien zelfs een beetje beter, maar ik besef me heel goed dat er nog vocht uit gaat en gedeeltelijk ook vet uitgaat.
Ik bid en bid dat er zoveel mogelijk blijft zitten πŸ™πŸ½
Ze liggen wel wat verder uit elkaar ( minder cleavage)
En idd en profiel wat platter maar ik zou een gat in de lucht springen als dit het zou blijven....
Wel ietwat pijnlijk maar dragelijk.
De pijn in de lipo areas nemen nu wel een beetje toe.
Alsnog dragelijk.

Mijn implantaten waren de motiva 310 full profile dual plane. En die waren nog net zo goed als nieuw.
Ik merk nog niks qua verbetering gezondheid, maar ik voel wel voor de eerste keer dat ik geen lichaamsvreemde dingen in mijn lijf heb zitten.
Ik ben altijd dankbaar geweest dat ik siliconen had want dat heeft ervoor gezorgd dat ik van flink gepest tot mijn 17e en niet zo verder wilde, naar weer volledige joy kon gaan. En ik had de 1e 23 jaar Nagor 200CC dus een goeie B cup en ondanks de complicaties achteraf nog altijd dankbaar en blij dat ik die keuze kon en mocht maken.

En nu ben ik heel blij en dankbaar dat deze lipofilling nu een optie is en ik hoop en bid dat het mooi word en bij mijn lichaam zal passen.
Tot nu toe lijkt het alsof ik zelfs dikker ben geworden op de lipo plekken terwijl er 600 CC uit is en dr Niessen zei dat ze zelfs wat vet hebben weggegooid.
Misschien wel door de zwelling die er al is?

Ik ben nog vrij suf van de narcose dus sorry al mijn verhaal ietwat onsamenhangend is, maar ik heb heel veel gehad aan de ervaringen op deze site en wil hier graag aan bijdragen door oom mijn ervaring te delen.

En superbedankt voor de lieve reacties die ik heb gehad!
Daar heb ik zeker kracht uit kunnen putten!

Mochten er nog vragen zijn, beantwoord ik die graag.
Voor nu truste en heel veel kracht en licht voor jullie allen!
πŸŒ»πŸ€πŸŒ·

Liefs Sasha
sashafierce
Berichten: 33
Lid geworden op: 05 mei 2020 22:43

Ongelezen bericht 11 sep 2020 05:47

Ik maak me nu toch best een beetje zorgen want mijn borsten zijn echt vuurrood. Ik heb dat bij niemand op dit forum gelezen. De meesten hadden β€œ alleen” wat blauwe/gele/ rode plekken.
Ik heb geen koorts... weet iemand of dit slecht nieuws is? πŸ˜•
Muisje
Berichten: 351
Lid geworden op: 07 jan 2014 09:36

Ongelezen bericht 11 sep 2020 07:17

Jeeeh, je hebt het achter de rug πŸ˜ƒ. Ik heb geen lipofilling gehad en kan je dus geen antwoord geven op je vraag. Ik zou gewoon vandaag met de kliniek bellen en vragen of dit normaal is. Zij weten daar het meeste van.
Nu goed gaan herstellen, knap goed op. Hopelijk horen de rode borsten erbij.

Liefs Mieke
2010 monoblock Hydrogel implantatie.
Explantatie 2 september 2020 :D :D :D
2022 diagnose non hodgkin :cry: :cry: :cry:
EvaSarah
Berichten: 323
Lid geworden op: 03 jul 2020 11:44

Ongelezen bericht 11 sep 2020 07:47

Jeetje dat rode weet ik ook niet? Is het al minder?
Ik heb alleen explantatie gedaan...
hopelijk blijft er lekker veel vet zitten β€οΈπŸ‘Œ
Eurosilicone 280cc vanaf 2004
Sammie
Berichten: 514
Lid geworden op: 13 dec 2019 05:07

Ongelezen bericht 11 sep 2020 07:58

he
Wat goed dat je ervaring zo fijn is.
Nu herstellen.

Hoe gaat het na de eerste nacht? Lekt dat ekje bij je lies nog?
En je rode borsten? Of het normaal is, zal bij iedereen anders zijn denk ik. Wordt jij snel rood of blauw? Dan zal je nu ook heftiger reageren denk ik.
Idd gewoon even bellen vandaag met al je vragen.

En de oogst plekken? Die zijn natuurlijk wat opgezet door vocht. Daar is ook heel wat gebeurt. Moet ook herstellen. Zal echt wel minder gaan worden. Maak je daar geen zorgen over.

Laat je even weten wat ze zeiden?
Liefs Sammie
Jettie
Berichten: 74
Lid geworden op: 23 jun 2020 19:55

Ongelezen bericht 11 sep 2020 10:46

Je hebt het achter de rug. Wat fijn!
Hoe gaat het nu met je? Wat zeiden ze bij de kliniek?
Eurosilicone 180 cc vanaf 2004
Explantatie en lipofilling 1 okt 2020 Dr Niessen
sashafierce
Berichten: 33
Lid geworden op: 05 mei 2020 22:43

Ongelezen bericht 11 sep 2020 13:29

Lieve Mieke, EvaSarah, Sammie en Jettie,
Dank jullie wel voor jullie lieve berichtjes en lieve woorden.

Ik heb vannacht geen oog dicht gedaan dus ik hoop dat het de komende nacht wel wat beter wordt.
Ik heb dr Niessen gesproken over de rode borsten en ik heb zeer waarschijnlijk een ontsteking in de borsten.
Hij zei zolang het maar geen infectie wordt, is t nog ok.
Als het blauw wordt dan gaat het de goeie kant op, maar als het zondag nog steeds rood is moet ik hem een foto appen en dan zal hij mij anti biotica voorschrijven.
Ik had ook al anti biotica via het infuus gehad dus hij doet het liever niet, maar als het moet dan moet het wel.

Tevens zei hij dat de afstand tussen mijn tepel en de onderkant van mijn borst heel klein was en dat werd opgerekt door de prothese, dus hij heeft het meeste vet aan de onderkant erin gedaan. En hij zei dat ik moeilijke borsten had, maar dat hij wel denkt dat er 200 CC overblijft uiteindelijk. Ik vroeg hem of de ontsteking niet schadelijk was voor de vetcellen, maar dat was volgens hem niet zo.

Verder heb ik nu wel meer pijn. Vooral in de liposuctie gebieden. Hij zei dat hij aardig wat buikvet heeft weggehaald, dus daarom voel ik dat waarschijnlijk zo.
Ik zie er alleen helaas nog niet veel van, maar geduld is een schone zaak πŸ˜‰

Het vocht met bloed is inmiddels redelijk gestopt bij de gaatjes van mijn liposuctie gebied.
Ik heb alleen wel dat mijn borsten heel erg olie-achting zijn. Misschien is dat wel het spul wat ze erin spuiten om je vet los te maken.

Het is dus nu afwachten hoe het allemaal gaat worden en ik bid en hoop op het besteπŸ™πŸ½πŸ€β€οΈ

Nogmaals dank jullie wel voor het meeleven en de superlieve berichtjes. Dat geeft ook kracht hoor πŸ€—
Ik wens jullie uiteraard ook alle licht en kracht toe ☺️
Muisje
Berichten: 351
Lid geworden op: 07 jan 2014 09:36

Ongelezen bericht 11 sep 2020 13:34

sashafierce schreef: ↑
11 sep 2020 13:29
Lieve Mieke, EvaSarah, Sammie en Jettie,
Dank jullie wel voor jullie lieve berichtjes en lieve woorden.

Ik heb vannacht geen oog dicht gedaan dus ik hoop dat het de komende nacht wel wat beter wordt.
Ik heb dr Niessen gesproken over de rode borsten en ik heb zeer waarschijnlijk een ontsteking in de borsten.
Hij zei zolang het maar geen infectie wordt, is t nog ok.
Als het blauw wordt dan gaat het de goeie kant op, maar als het zondag nog steeds rood is moet ik hem een foto appen en dan zal hij mij anti biotica voorschrijven.
Ik had ook al anti biotica via het infuus gehad dus hij doet het liever niet, maar als het moet dan moet het wel.

Tevens zei hij dat de afstand tussen mijn tepel en de onderkant van mijn borst heel klein was en dat werd opgerekt door de prothese, dus hij heeft het meeste vet aan de onderkant erin gedaan. En hij zei dat ik moeilijke borsten had, maar dat hij wel denkt dat er 200 CC overblijft uiteindelijk. Ik vroeg hem of de ontsteking niet schadelijk was voor de vetcellen, maar dat was volgens hem niet zo.

Verder heb ik nu wel meer pijn. Vooral in de liposuctie gebieden. Hij zei dat hij aardig wat buikvet heeft weggehaald, dus daarom voel ik dat waarschijnlijk zo.
Ik zie er alleen helaas nog niet veel van, maar geduld is een schone zaak πŸ˜‰

Het vocht met bloed is inmiddels redelijk gestopt bij de gaatjes van mijn liposuctie gebied.
Ik heb alleen wel dat mijn borsten heel erg olie-achting zijn. Misschien is dat wel het spul wat ze erin spuiten om je vet los te maken.

Het is dus nu afwachten hoe het allemaal gaat worden en ik bid en hoop op het besteπŸ™πŸ½πŸ€β€οΈ

Nogmaals dank jullie wel voor het meeleven en de superlieve berichtjes. Dat geeft ook kracht hoor πŸ€—
Ik wens jullie uiteraard ook alle licht en kracht toe ☺️


Ik ga voor je duimen dat de roodheid wegtrekt en je je snel beter gaat voelen. πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ€πŸ€πŸ€

Liefs Mieke
2010 monoblock Hydrogel implantatie.
Explantatie 2 september 2020 :D :D :D
2022 diagnose non hodgkin :cry: :cry: :cry:
Essi
Berichten: 1916
Lid geworden op: 31 jan 2019 17:11

Ongelezen bericht 11 sep 2020 15:25

Heerlijk, je hebt het achter de rug.
Ik hoop dat je lekker opgaat knappen en dat het geen ontsteking voor je gaat worden.
Liefs essi
sashafierce
Berichten: 33
Lid geworden op: 05 mei 2020 22:43

Ongelezen bericht 11 sep 2020 23:02

Muisje schreef: ↑
11 sep 2020 13:34
sashafierce schreef: ↑
11 sep 2020 13:29
Lieve Mieke, EvaSarah, Sammie en Jettie,
Dank jullie wel voor jullie lieve berichtjes en lieve woorden.

Ik heb vannacht geen oog dicht gedaan dus ik hoop dat het de komende nacht wel wat beter wordt.
Ik heb dr Niessen gesproken over de rode borsten en ik heb zeer waarschijnlijk een ontsteking in de borsten.
Hij zei zolang het maar geen infectie wordt, is t nog ok.
Als het blauw wordt dan gaat het de goeie kant op, maar als het zondag nog steeds rood is moet ik hem een foto appen en dan zal hij mij anti biotica voorschrijven.
Ik had ook al anti biotica via het infuus gehad dus hij doet het liever niet, maar als het moet dan moet het wel.

Tevens zei hij dat de afstand tussen mijn tepel en de onderkant van mijn borst heel klein was en dat werd opgerekt door de prothese, dus hij heeft het meeste vet aan de onderkant erin gedaan. En hij zei dat ik moeilijke borsten had, maar dat hij wel denkt dat er 200 CC overblijft uiteindelijk. Ik vroeg hem of de ontsteking niet schadelijk was voor de vetcellen, maar dat was volgens hem niet zo.

Verder heb ik nu wel meer pijn. Vooral in de liposuctie gebieden. Hij zei dat hij aardig wat buikvet heeft weggehaald, dus daarom voel ik dat waarschijnlijk zo.
Ik zie er alleen helaas nog niet veel van, maar geduld is een schone zaak πŸ˜‰

Het vocht met bloed is inmiddels redelijk gestopt bij de gaatjes van mijn liposuctie gebied.
Ik heb alleen wel dat mijn borsten heel erg olie-achting zijn. Misschien is dat wel het spul wat ze erin spuiten om je vet los te maken.

Het is dus nu afwachten hoe het allemaal gaat worden en ik bid en hoop op het besteπŸ™πŸ½πŸ€β€οΈ

Nogmaals dank jullie wel voor het meeleven en de superlieve berichtjes. Dat geeft ook kracht hoor πŸ€—
Ik wens jullie uiteraard ook alle licht en kracht toe ☺️


Ik ga voor je duimen dat de roodheid wegtrekt en je je snel beter gaat voelen. πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ€πŸ€πŸ€

Liefs Mieke
Dankjewel ☺️
sashafierce
Berichten: 33
Lid geworden op: 05 mei 2020 22:43

Ongelezen bericht 11 sep 2020 23:03

Essi schreef: ↑
11 sep 2020 15:25
Heerlijk, je hebt het achter de rug.
Ik hoop dat je lekker opgaat knappen en dat het geen ontsteking voor je gaat worden.
Liefs essi
Dankjewel ☺️ Ik zal hier bijhouden hoe het me vergaat.

Liefs Sasha
muszika
Berichten: 84
Lid geworden op: 05 jan 2020 09:51

Ongelezen bericht 12 sep 2020 08:42

Hallo Sacha,

Hoe gaat het nu, hoe voel je ? zijn de borsten niet meer rood, of moest je toch een extra antibioticum kuur ? en hoe is het met de pijn?
Ik ben op 1 oct op de beurt, dus ik ben al heel erg aan het stressen. Wat soort bh draag je , hetzelfde maat wat je had ? of kleiner? Ik heb 2 PI unique confort en 1 PI FILLING.
Ik denk dat met de zwelling het huidige maat bh is oke.

Nog een fijne weekend,

groetjes Muszi
sashafierce
Berichten: 33
Lid geworden op: 05 mei 2020 22:43

Ongelezen bericht 12 sep 2020 10:19

muszika schreef: ↑
12 sep 2020 08:42
Hallo Sacha,

Hoe gaat het nu, hoe voel je ? zijn de borsten niet meer rood, of moest je toch een extra antibioticum kuur ? en hoe is het met de pijn?
Ik ben op 1 oct op de beurt, dus ik ben al heel erg aan het stressen. Wat soort bh draag je , hetzelfde maat wat je had ? of kleiner? Ik heb 2 PI unique confort en 1 PI FILLING.
Ik denk dat met de zwelling het huidige maat bh is oke.

Nog een fijne weekend,

groetjes Muszi
Hi Muszi,

Het gaat best ok. Afgelopen nacht de 2e nacht gehad en eindelijk goed geslapen. Ik slaap wel heel licht zodat ik weet dat ik niet op mijn zij rol, maar heb voor mijn doen een goeie nacht gemaakt.

De borsten zijn gelukkig qua roodheid aan het bijtrekken. Het wordt langzamerhand wat donkerder en minder dus ik hoef denk ik geen extra anti biotica gelukkig.
De pijn is best dragelijk. Af en toe een steek in mijn borst en ook veel jeuk ( hoor dat dat alleen maar goed is).
De lipo pijn neemt ook geleidelijk af. Is er natuurlijk nog wel, maar merk wel dat het ietsje minder al is.
Ik zie wel al dat mijn borsten al een stukje kleiner zijn ( uiteraard vocht wat afneemt) maar hoop echt dat ze niet veel kleiner meer worden. Vooralsnog heb ik een hele mooie cup zoals het nu is, maar goed er zal natuurlijk wel nog wat verdwijnen.

Ik heb de pi comfort Unique. Mijn normale bh maar met siliconen was 85B en Belinda zei dat ik best de 90B kon bestellen omdat de omtrek misschien net ff wat lekkerder zit als je geopereerd bent. Daar heeft ze absoluut gelijk in!
Zit echt prima! De cup is was al ietsje te grootte implantaten en nu zonder zeker iets te groot, maar niet storend. Dan weet ik iig dat de vetcellen niet extra afsterven.
Het gaat vast helemaal goedkomen Muzsi, maak je echt geen zorgen. De pijn is echt dragelijk ( ik slik wel paracetamol en diclofenac en zo nodig een morfine tabletje) en het resultaat .... tot nu toe prachtig maar ik zit pas op dag 3 dus dat moet ik ook afwachten.
Probeer er vooral rustig in te gaan en er wordt daar heel goed voor je gezorgd!
Pokeren heel fijn weekend voor jou.

Liefs Sasha
sashafierce
Berichten: 33
Lid geworden op: 05 mei 2020 22:43

Ongelezen bericht 12 sep 2020 10:30

Sorry dat moest zijn β€œ ook fijn weekend voor jou” en geen pokeren 🀣. Stomme auto correct πŸ™ˆ
Evie
Berichten: 85
Lid geworden op: 16 jun 2020 23:38

Ongelezen bericht 12 sep 2020 11:55

Hi Sachafierce,

Hoop dat de roodheid minder gaat worden. Bij mij is nu na drie weken de pijn bij de plekken waar ze het vet weg hebben gehaald helemaal weg. En nog steeds het idee dat het niet minder is. Dus hoop ik dat het voor jou na het eerste vocht ook verder zo blijft.

Komt vast goed. πŸ˜ƒ

Liefs Evie
Plaats reactie

Terug naar β€œLipofilling”