Explantatie + Lipofilling Tuttebol bij dr. Niessen op 08-05-2020

Deel je ervaringen en foto's.
Tuttebol
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 mar 2020 23:02

Ongelezen bericht 09 jun 2020 18:53

Lieve vrouwen,

Ik ben 8 mei 2020 geholpen door dr. Niessen voor een explant plus 185cc lipofilling per borst. Ik ben 25 jaar oud, vrij slank maar met vetjes (hihi) en heb de implantaten er na 5 maanden uit laten halen. Tijdens het zetten in december heb ik ook een borstlift erbij gehad. TLDR; onderaan in het paars!

Mijn voorstel topic vind je hier: viewtopic.php?f=16&t=2934

De week voor de operatie
Oh ik was zo nerveus. Ik bleef maar verhalen op het forum en facebook zoeken zodat ik mij gerust kon stellen. Wat als ik weer een slechte keuze maak waar mijn lijf slecht op reageer? Wat als ik nog verder van huis ben en vele euro’s lichter? Wat als er onherstelbare dingen gebeuren? Piekeren piekeren piekeren. Ik ben met veel moeite bij mijn besluit gebleven. Oh zoveel opzoeken op internet. Al deze vrouwen waren zo blij, dan zal ik ook wel blij zijn hoop ik.

Bijzonder genoeg ging de dag ervoor en de dag zelf extreem ontspannen. Ik was vrolijk, was benieuwd en was er niet zo mee bezig in principe. Op naar de kliniek (5 minuten rijden wat een mazzel!) en daar wachten op dr Niessen. Toen ik werd afgetekend voelde ik wel wat trillende beentjes maar niks geks. Lieve verpleger zoals altijd en verder niemand op de kleine zaal. Infuus werd geprikt, en ging voor de verandering goed! En weer eventjes wachten. Vervolgens word je naar de operatiekamer gereden en dan word het wel griezelig. Toch wel een steriele kamer en ook flink koud. Toen werd er iets door mijn infuus gespoten en dat voelde niet lekker zoals altijd. Het infuus werd ook een beetje dik. Oh nee toch niet goed. Weer opnieuw prikken. Toen begon mijn lijf wel te reageren. Trillen en licht worden in mijn hoofd. Gelukkig lig je al! Beetje tegen de medewerkers praten, gevraagd of ik een muziekje op mijn oren mocht en weg was ik. Het idee dat je je ogen dicht doet en direct weer open was een fijn vooruitzicht. Of ik nou muziek op mijn oren heb gehad? Geen idee.

Na de operatie
Dag 0 Hey daar ben ik weer. Ik voelde me zo helder, en vrolijk en.. prima. Ik trilde flink maar verder niks? Ik keek direct naar beneden en wauw dat waren flinke borsten. Yes! Ik zat wel onder de bloed vegen en voelde een beetje logische pijn aan mijn verse wonden onder de borst en dat was het wel. Weer lekker praten met de verpleger tot ik een andere vrouw op de kamer hoorde. Iemand die ik ook vandaag geholpen werd waar ik al mee had gesproken! Gezellig. Misschien hebben we iets te luid gepraat over de behandeling maar zij werd ook al snel geholpen. Ik moest plassen dus mocht op de poo (…) en na een beschuitje en een kwartiertje later voor mijn gevoel werd ik aangekleed en mocht ik alweer naar huis. Alles ging prima. Lopen voelde inderdaad als heftige spierpijn maar niks extreems. Ben nog even in het mooie weer naar de huisarts gelopen. Voor de zekerheid wel een lift terug genomen. Nog steeds vrolijk en helder. Lekker avond gegeten en vervolgens op mijn rug geslapen. Dat is toch uiteraard wat minder want je ligt heel stijf, maar ging niet bijzonder slecht. Naar omstandigheden prima. Ook geen pijn als je gewoon ligt. Implantaten zagen er nog normaal uit, geen verkleuring geen scheuren en geen verdikt kapsel.s

Dag 1 kreeg ik wel iets meer pijn, maar wederom niks extreems. Ik heb alleen maar paracetamol geslikt en dat was meer dan voldoende. Je loopt zo traag, de trap op en af duurt vrij lang tree voor tree maar wederom niks te klagen. Opstaan uit een bank gaat ietswat moeizaam maar alles lukt zelf wel. Deze nacht heb ik iets minder goed geslapen, toen begon mijn rug wel wat zeer te doen.

Er zit apart tape onder de borst geplakt, lijkt op leukopor. Het was een beetje doorbloed en zat helemaal niet lekker dus had besloten het er voorzichtig af te halen de volgende dag. Vervolgens een paar dagen nog afgedekt met schoon gaas in de BH.

Tot nu toe vrij weinig blauwe plekken. Vooral geel. Ik had mij voorbereid op echt diep zwarte plekken die ik wel heb gezien op het forum want ik bruise snel, maar bijzonder genoeg zag het er keurig uit. Ik heb eigenlijk geen last van het pak. Alleen met naar de wc gaan denk je als er maar niks tegen aan komt, maar dat gebeurt gelukkig niet.

Vanaf dag 3 of 4 ben ik weer op mijn zij gaan slapen want dat voelde goed en ben ik ook gestopt met medicatie (paracetamol only). Het was echt niet nodig.

1 week Gesprek met dr Niessen ging ook snel, hij tevreden ik tevreden, waarschuwde mij wel dat ze nog wat slapper zullen worden en dat volume ga verliezen :c Ik probeer me erop voor te bereiden maar dat is lastig. Ze zijn zo mooi nu. Ik hou hoop! Ook vertelde meneer mij dat ik de tape voor een week had moeten laten zitten. Oeps. Mij is niks verteld. Maar de wonden zien er echt prachtig uit.
Dus al met al het herstel gaat echt super goed. Op dit moment (net geen twee weken later) lijkt alles zo goed en snel te herstellen het is echt bizar. Ik denk dat goede voeding en de supplementen echt niet voor niks zijn geweest. Mijn vorige operatie (inplant en lift) ging echt half niet zo soepel als deze. De wonden gaan zo snel dicht nu en geen roodheid niks. Hopelijk blijft er ook wat over van het o zo fijne volume. Dit is het echt waard tot nu toe.

4,5 week
Alles ging zo goed en normaal dat ik niks meer opgeschreven. Ik mag nu na 4 weken het pak overdag uit maar het voelt toch net even prettiger met, en aangezien het nog niet erg warm is laat ik hem lekker zitten. Ik ben door mijn liposomale vitamine C heen en er verschenen direct puistjes op mijn huid, die anders zo mooi egaal was ☹ Ik ga kijken hoe pillen werken want liposomaal is mij iets te duur.

Nu de vraag waar iedereen enorm op zit te wachten, er is tot nu toe nog NIKS verdwenen wat mij is opgevallen. Ik heb foto’s gemaakt en zo goed mogelijk dezelfde omstandigheden geprobeerd te houden maar ook daarop zie ik eigenlijk geen verschil. Laten we hopen dat Niessen de code heeft gekraakt! (de foto’s komen nog, deze moet ik nog eerst voorbereiden etc)

TLDR; Helder uit narcose, mooie volle borsten met 185cc erin. Verschil tussen rechts en links ineens veel duidelijker en geen kapsels. Herstel met maar 3 dagen paracetamol. Eerste drie nachten beetje oncomfortabel maar daar bleef het bij. Ik besluit om het pak iets langer dan 4 weken te dragen want dat voelt goed. Ze zijn heerlijk zacht en voelen van mij. Zou het zo nog een keer doen en kan het iedereen aanraden.

Ik hou alles bij op de eerste pagina in deze post, zodat we niet zo door al die berichten heen hoeven voor foto's of antwoorden op belangrijke vragen.
Laatst gewijzigd door Tuttebol op 10 jun 2020 12:08, 1 keer totaal gewijzigd.
13 Dec 2019 245cc mentor laten zetten plus lift
8 Mei 2020 eruit icm Lipofilling. 185cc geplaatst. Herstel is extreem voorspoedig! Tot nu toe écht waard.
Zusss
Berichten: 637
Lid geworden op: 23 dec 2019 06:32

Ongelezen bericht 09 jun 2020 20:39

Hoi Tuttebol,

Wat heb je het mooi verwoord! 💜

Blij voor jou hoe alles gegaan is en ik hoop dat alle geplaatste vetjes blijven zitten bij jou. 🍀🍀
Bij mij bijna niets verdwenen nu na 3,5 maand.

Zelf ben ik ook heel tevreden over Niessen en de lipofilling.
Zelf moest ik 6 weken overdag het lipopak en 12 weken snachts in totaal. Jij maar 4 overdag officieel dan?

Dat van die pleister wist ik ook niet...ik had de "leukopor" er ook afgehaald op de 4e dag geloof ik. De wond was toen ook al gesloten gelukkig.
Dacht ergens gelezen te hebben op dag 3...
Anyway tis goed gegaan.

Goed herstel verder!!

Liefs,
Zusss
In 2020 bevrijd na 20 jaar ☯️
Op naar een gezond(er) lichaam ⚖
Tuttebol
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 mar 2020 23:02

Ongelezen bericht 10 jun 2020 10:43

Hi Zusss,

Ja bij mij zei hij dus doe maar 4 weken pak en 4 weken niet sporten. Maar aangezien in de brochure 6 weken all day staat en nog langer half hou ik dat maar gewoon aan. Zolang het niet te heet is is het geen ramp! Lekker warm zelfs als de nachten koud zijn!

Dat leukopor plakkertje vond ik ook erg raar.

Ja fijn he? Ik ben ook super tevreden. Ook de prijs is volgens mij lager en de chirurg beter (denk ik!). Ik heb al iemand anders ook naar hem doorgestuurd, die ook bewust kiest voor geen siliconen! Yes :D

Groetjes, Tuttebol
13 Dec 2019 245cc mentor laten zetten plus lift
8 Mei 2020 eruit icm Lipofilling. 185cc geplaatst. Herstel is extreem voorspoedig! Tot nu toe écht waard.
Myrthe
Berichten: 45
Lid geworden op: 05 mar 2020 17:53

Ongelezen bericht 10 jun 2020 11:01

Wat fijn om te lezen dat alles zo voorspoedig gaat.
Je hebt de juiste keuze gemaakt, om de implantaten te laten verwijderen.
Maar heb je nu 185cc per borst gekregen?
Geniet er lekker van, van je nieuwe jij xxx
19 december 2007 Monobloc Silicone geplaatst
27 februari 2020 explantatie ivm klachten
Sammie
Berichten: 514
Lid geworden op: 13 dec 2019 05:07

Ongelezen bericht 10 jun 2020 11:29

Wat fijn zo een uitgrebreid verslag. Helpt zovele.
En nog fijner dat het zo goed met je gaat. Super om te horen. Word ik blij van.
Hopen dat de stijgende lijn blijft voortzetten.
Straks lekker nieuwe dingen shoppen en ene gezond en fitaal leven beginnen. Helemaal puur en natuur.
Geniet ervan.

Liefs Sammie
Tuttebol
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 mar 2020 23:02

Ongelezen bericht 10 jun 2020 12:11

Dankjewel iedereen!

Ja het voelt zo goed nu. Zoals velen kon ik ook niet wennen aan die dingen in je lijf en dit voelt gewoon echt van mij. Ik had deze keuze nooit gemaakt zonder dit forum dus enorm bedankt! <3

Jep 185cc per borst, achteraf gezien verschillen mijn borsten dus van vorm, maar echt een klein beetje.

Ik ben ook daarbij gestopt met hormonen en alle andere niet lichaamseigen troepies en het voelt inderdaad erg goed!

Liefs Tuttebol
13 Dec 2019 245cc mentor laten zetten plus lift
8 Mei 2020 eruit icm Lipofilling. 185cc geplaatst. Herstel is extreem voorspoedig! Tot nu toe écht waard.
Mariaa
Berichten: 66
Lid geworden op: 18 mei 2020 19:34

Ongelezen bericht 17 aug 2020 12:27

Bedankt voor je mooie verslag!

Is het erg zichtbaar aan het oogstgebied dat daar vet is weggehaald?
Ik ben bang voor asymmetrie
Evie
Berichten: 85
Lid geworden op: 16 jun 2020 23:38

Ongelezen bericht 17 aug 2020 19:46

Hi Tuttebol,

Wat onwijs fijn dat je goed herstelt en tevreden bent. Dank je wel voor je uitgebreide verslag.

Ik ben donderdag aan de beurt bij Dr. Niessen. Explantatie en lipo. Stelt mij toch beetje gerust. Begint nu toch wel beetje spannend te worden.

Liefs Evie
sashafierce
Berichten: 33
Lid geworden op: 05 mei 2020 22:43

Ongelezen bericht 17 sep 2020 04:51

Tuttebol schreef:
10 jun 2020 12:11
Dankjewel iedereen!

Ja het voelt zo goed nu. Zoals velen kon ik ook niet wennen aan die dingen in je lijf en dit voelt gewoon echt van mij. Ik had deze keuze nooit gemaakt zonder dit forum dus enorm bedankt! <3

Jep 185cc per borst, achteraf gezien verschillen mijn borsten dus van vorm, maar echt een klein beetje.

Ik ben ook daarbij gestopt met hormonen en alle andere niet lichaamseigen troepies en het voelt inderdaad erg goed!

Liefs Tuttebol
Hi Tuttebol,

Hoe gaat het nu met je? Voel je je weer helemaal de oude?
En is er nog wat afgegaan van de volume van je borsten wat je kunt zien?
Ik ben net een week geleden geopereerd.
Ik hoop ZO dat er geen volume afname zal zijn 🤞🏽🍀
Ik lees veel over dames die de nieuwe methode van dr Niessen hebben gehad dat er alles of bijna alles blijft zitten.

Liefs Sasha
Plaats reactie

Terug naar “Lipofilling”