Explantatie en lipofilling dokter Niessen (en vraag over volume verlies in de loop van de tijd)

Deel je ervaringen en foto's.
sasan
Berichten: 31
Lid geworden op: 03 jun 2019 19:50

Ongelezen bericht 10 mar 2020 15:25

Hallo dames,

afgelopen 27 februari ben ik geholpen door dokter Niessen.

Ik zou graag informatie uitwisselen met meisjes/vrouwen die deze zelfde ingreep hebben laten doen.

Ik heb op mijn 23e (8,5 jaar geleden) Allergan borstimplantaten laten zetten.
De eerste onverklaarbare klachten begonnen al na een jaar - al had ik toen geen idee dat het door de borstimplantaten zou kunnen komen.
Na zeven jaar van vreemde gezondheidsklachten (van ontstekingen op rare plekken tot amper voedsel nog kunnen verdragen i.v.m. buikpijn-klachten na het eten) werd ik door het krantenartikel over Allergan in de Trouw aan het denken gezet.
Na veel lees en opzoek-werk heb ik toen een operatie gepland.

Toen ik mijn implantaten kreeg had ik geen borstontwikkeling. Een aa-cup was zelfs nog te groot eigenlijk - daarom heb ik nu gelukkig kunnen kiezen voor lipofilling. De operatie is nu anderhalve week geleden en ik voel me heel goed, gelukkig. Maar drie dagen pijn gehad en borsten zijn amper blauw. Ik kan nu makkelijk weer een uur wandelen en m'n benen zijn al heel soepel; fijn. Ik heb nu een handvol - een 75A - klein maar ik ben er blij mee. Ze waren de eerste week nog veel voller, maar merk dat nu bijna al het vocht eruit is - links houdt nog iets meer vast.

Nu ben ik op dit moment heel tevreden, maar ik zit, zoals voor sommigen van jullie misschien herkenbaar zal zijn ook met de vraag; wat blijft er over - waar moet ik me op voorbereiden? Ik lees dat het grootste volumeverlies komt door het vocht wat wegtrekt, maar ik ben vooral benieuwd naar wat er ongeveer overblijft na 3,4,5,6 maanden. Natuurlijk lees je de gemiddelden van tussen de 50 en 80 %, maar ik zou graag van dames die deze ingreep hebben laten doen zelf eens horen wat de ervaringen zijn.

Als er iemand is die dit met mij zou willen delen lees ik het graag.

Groetjes en dankjewel !
Zusss
Berichten: 637
Lid geworden op: 23 dec 2019 06:32

Ongelezen bericht 10 mar 2020 16:21

Hoi Sasan,

Zelf ben ik de 25e geopereerd en ook lipo bij Niessen.
Ben net als jij erg benieuwd wat het verloop van het volumeverlies is.

Fijn dat je je al zo goed voelt en een stuk wandelt. πŸ‘ŒπŸ»πŸ€πŸ’ͺ🏻

Liefs,
Zusss
In 2020 bevrijd na 20 jaar ☯️
Op naar een gezond(er) lichaam βš–
sasan
Berichten: 31
Lid geworden op: 03 jun 2019 19:50

Ongelezen bericht 10 mar 2020 19:20

Hai Zusss,

Hoe voel jij je?

x
Zusss
Berichten: 637
Lid geworden op: 23 dec 2019 06:32

Ongelezen bericht 10 mar 2020 20:01

sasan schreef: ↑
10 mar 2020 19:20
Hai Zusss,

Hoe voel jij je?

x
Hoi Sasan,

Ik ben sinds gisteren begonnen met wandelen.
Merk dat dat nog erg tegenvalt, ook al was het maar 15a 20min.
Moest er lang van bijkomen. Dat ik slecht slaap sinds de operatie zal hier ook wel mee te maken hebben.
En daarvoor ook erg slecht geslapen vd brandende borsten dus zit nog in de min...

Het komt vast allemaal goed. Het begin is er.

Mijn stijfheid neemt gelukkig wel af. Eerste 6 dagen kon ik zelf niet uit bed komen.

Ik zie elke dag wel een kleine groei, elke stap is er 1😊

Fijn herstel voor jou gewenstπŸ€πŸ’œ
In 2020 bevrijd na 20 jaar ☯️
Op naar een gezond(er) lichaam βš–
Scorpio
Berichten: 171
Lid geworden op: 23 okt 2019 23:16

Ongelezen bericht 10 mar 2020 20:23

Hoi hoi. Ik ben de 28e bij Niessen geweest voor explantatie en lipo. Hier ook geen borstweefsel voor de operatie en nu een klein handje vol. Ook ik ben er blij mee als t zo blijft
want voor bv nooit iets gehad. maar Niessen gaf vandaag aan op controle dat er nog wel wat afgaatπŸ˜• dat zou ik heel erg jammer vinden. Het is nu al een klein cupje.

Hier merk ik dat t op dag 7 /8 echt wel wat beter gaat. Nog stijf in de schouders. En mijn littekens steken een beetje nu hij de pleisters er af heeft gehaald. Ook uren in de auto gezeten is ook niet heel fijn ( paar flinke hobbels). Ik ben nu erg moe. Gisteren een stukje gelopen 10 min ofzo...echt een klein stukje maar viel tegen. Komt wel weer. Gelukkig nog vrij deze week. . Ik mocht gewoon op zij of buik slapen. Alleen niet een te strakke bh.Laten we hopen dat de nieuwe techniekv Niessen goed werkt en er wat over blijft.

πŸ’•πŸ™πŸ»
Meer dan 20jr implantaten. Reden: Nul borstweefsel.
28 feb. 2020 explantatie en lipo bij Niessen ivm zorgen en vage klachten.
Estelle
Berichten: 118
Lid geworden op: 29 apr 2019 22:47

Ongelezen bericht 10 mar 2020 21:53

Hoi Niessen heeft er bij mij 90 cc per borst in gedaan en zei op het consult na 6 maanden dat veel is blijven zitten ik heb nu een mooie a75 cup. Volgens mij is Niessen er heel erg goed in dus houd goede moed! Liefs Estelle
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9077
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 11 mar 2020 10:42

Lieve meiden, in dit artikel een weergave van het verlies aan volume in de loop van in de tijd http://www.beautifulabc.com/nl/lipofill ... t-algemeen Dit linkje staat ook gewoon bij de info....
Ik zal hem voor het gemak nog even bij het vraag en antwoordtopic zetten over lipofilling.

X Luna
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op


"Soms is het leven niet anders. Je kan het aanvaarden of je kan het bevechten. Je kan gaan liggen of je kan opstaan." - Geschreven door een hele moedige en integere dame.
sasan
Berichten: 31
Lid geworden op: 03 jun 2019 19:50

Ongelezen bericht 11 mar 2020 10:44

Hai Zusss,

Inderdaad, elke dag een stapje meer, op je eigen tempo. Hai Scorpio, ben jij de 28e geweest? Dan ben je toch al ruim op dag 12? Klopt dat? In ieder geval veel beterschap allebei. Estelle, dankjewel voor je reactie. Had jij ook geen borstweefsel van jezelf ooit (als ik vragen mag)?

X
sasan
Berichten: 31
Lid geworden op: 03 jun 2019 19:50

Ongelezen bericht 11 mar 2020 10:45

Dankjewel Luna, ik heb dat natuurlijk gezien, maar dat zijn cijfers (zoals ik in m’n eerste bericht typte - ik zou t graag van dames zelf eens horen).

Liefs
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9077
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 11 mar 2020 10:55

Dat begrijp ik, maar je kunt het schema aanhouden, want het komt met de werkelijkheid overeen.
De eerste 6 weken zie je de meeste volumeafname. Daarna zie je langzaam wat meer afnemen, dit gaat door tot ongeveer 4 maanden. Wat er na ongeveer 4 maanden zit, zal blijven hoewel je in de loop van het jaar nog wel iets kunt verliezen, maar dat is minimaal en amper te zien.
De eerste 6 weken dus de grootste volumeafname. Daarna nog een beetje als alles goed gaat.
Eerst hield dr. Niessen 3 maanden aan om te kijken naar het eindresultaat, nu 4 maanden geloof ik of zelfs 6 maanden, omdat er altijd nog wat kan verdwijnen.

Liefs, Luna
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op


"Soms is het leven niet anders. Je kan het aanvaarden of je kan het bevechten. Je kan gaan liggen of je kan opstaan." - Geschreven door een hele moedige en integere dame.
sasan
Berichten: 31
Lid geworden op: 03 jun 2019 19:50

Ongelezen bericht 11 mar 2020 11:13

Hai Luna,

Dankjewel voor je uitleg. Ik heb echter contact met een dame die zich in November heeft laten helpen bij Niessen. Haar omvang (rondom ter hoogte van tepels) is vanaf 3 weken na operatie tot nu (4 maanden later) exact hetzelfde gebleven. Door dit verhaal werd ik dus benieuwd naar andere ervaringen, begrijp je. Elk lichaam is anders.

x
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9077
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 11 mar 2020 11:35

Natuurlijk is ieder lijf anders, maar het verloop gaat altijd hetzelfde. Alleen kan er bij de ene dame minder zwelling zijn geweest dan bij de andere en kan er bij de ene ook meer vet overleven dan bij de ander, waardoor het verloop verschillend lijkt, maar dat is dus niet zo. Het verloop gaat bij iedereen hetzelfde, maar de resultaten kunnen natuurlijk verschillend zijn en dat is niet te voorspellen helaas. Maar gelukkig wordt de techniek steeds beter en worden resultaten steeds beter en overleefd er veel en zie je alleen een volumeafname door vermindering van vocht. En dan nog een klein beetje en dus misschien wel een overleving van 80 of zelfs 90 procent! :D
Bij een grotere omvang zie je overigens over het algemeen minder snel een verschil bij volumetoename en volumeafname. Bij een kleinere omvang zie je sneller als er iets verdwijnt, maar ook als er iets bijkomt :D
Wees gewoon geduldig lieve Sasan, ga ervan uit dat wat je na 6 weken hebt, ook ongeveer zal zijn wat je overhoud maar dan een beetje minder vol. Maar wees ook voorbereid als het minder wordt dan je verwachtte. Je kunt nog altijd voor een 2e keer gaan. Over het algemeen pakt de 2e keer altijd veel beter en overleeft er meer vet en er kan dan ook veel meer ingespoten worden. Natuurlijk moet je dan wel genoeg donorvet hebben.

Kusjes!
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op


"Soms is het leven niet anders. Je kan het aanvaarden of je kan het bevechten. Je kan gaan liggen of je kan opstaan." - Geschreven door een hele moedige en integere dame.
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9077
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 11 mar 2020 12:14

Lieve Sasan,

Ik heb even je titel gewijzigd en er wat aan toegevoegd. Zo kunnen anderen dit sneller vinden en reageren.

X Luna
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op


"Soms is het leven niet anders. Je kan het aanvaarden of je kan het bevechten. Je kan gaan liggen of je kan opstaan." - Geschreven door een hele moedige en integere dame.
sasan
Berichten: 31
Lid geworden op: 03 jun 2019 19:50

Ongelezen bericht 11 mar 2020 14:14

Dankjewel Luna !
Zusss
Berichten: 637
Lid geworden op: 23 dec 2019 06:32

Ongelezen bericht 11 mar 2020 14:18

Klopt Luna, 4 maanden na operatie ga je terug voor het eindresultaat.πŸ˜ƒ

Dr Niessen gebruikt sinds enkele weken een nieuwe techniek dus het is voor iedereen spannend hoeveel er blijft zitten.
En de 1 is de ander niet.
Komt vast goed bij iedereen πŸ’œ wat ik zo lees is iedereen wel tevreden.
In 2020 bevrijd na 20 jaar ☯️
Op naar een gezond(er) lichaam βš–
Plaats reactie

Terug naar β€œLipofilling”