Explantatie en lipofilling Lieke door dr. Roossink

Deel je ervaringen en foto's.
Lieke
Berichten: 42
Lid geworden op: 18 jan 2020 10:50

Ongelezen bericht 26 jan 2020 14:44

Mijn voorsteltopic staat hier: viewtopic.php?f=16&t=2722

Bedankt voor alle reacties!
Afgelopen donderdag ben ik geopereerd, explantatie en lipofilling. Voorafgaand aan de operatie sprak ik Drs Roossink en ze vertelde dat ze de mailwisselingen had gezien over de vergoeding. Ze vertelde ook dat sinds een paar maanden vergoeding mogelijk is bij systematische klachten en dat dit nog niet bij iedereen bekend is. Ze vertelde dat ze met me mee gaat werken om voor vergoeding in aanmerking te komen!! Zo blij mee!

Operatie is heel goed gegaan, boven verwachting veel vet weggehaald, 215 ml per borst terug geplaatst. Nu hopen dat het blijft zitten. En voor mij het beste nieuws, de implantaten waren nog heel! Al heb ik wel veel klachten van siliconen gehad, Ik ben blij dat ik deze stap heb genomen.
Ben nu 3 dagen verder, heb het gevoel dat er een vrachtwagen over me heen is gereden. Maar had begrepen dat het vanaf nu alleen maar beter kan gaan.
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9077
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 26 jan 2020 16:40

Lieve Lieke, vergoeding explantatie op grond van systemische klachten is al sinds mei 2018 mogelijk en niet pas sinds een paar maanden...
Daarom blijf ik, als een gek๐Ÿ˜‰, vrouwen hierop wijzen, omdat pc's dat vaak niet eens weten... Wat te gek is voor woorden natuurlijk!๐Ÿ˜ 

Blij dat je bent verlost, joepie!!!๐Ÿฅณ

Herstel maar gauw!๐Ÿ’‹
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op


"Soms is het leven niet anders. Je kan het aanvaarden of je kan het bevechten. Je kan gaan liggen of je kan opstaan." - Geschreven door een hele moedige en integere dame.
Sammie
Berichten: 514
Lid geworden op: 13 dec 2019 05:07

Ongelezen bericht 26 jan 2020 23:15

Fijn dat het zo gegaan is.
Ben blij voor je dat je verlost bent.
Liefs en beterschap
Sammie
Chika
Berichten: 175
Lid geworden op: 25 aug 2019 16:45

Ongelezen bericht 27 jan 2020 09:53

Fijn lieke dat het goed is gegaan en de protheses nog heel waren!!! Succes met de verdere afhandeling van vergoeding!Ik zit er ook nog middenin. Heel gedoe en gaat veel tijd en energie in zitten waardoor het allemaal in fases moet. Heb de energie en denkvermogen er niet meer voor om dit soort dingen snel te kunnen doen en regelen. Vast herkenbaar voor velen. Hopelijk krijg ik straks alles weer terug, en daar bedoel ik niet eens de kosten meeโ˜บ๏ธ.
Succes en vooral en goed herstel๐ŸŒบ
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9077
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 27 jan 2020 10:15

Lieve meiden, voorheen was er een termijn waarbinnen je in bezwaar kon gaan. Tegenwoordig niet meer. Het hoeft in ieder geval niet meer binnen een paar weken zoals dat eerst wel was.
Maar mocht je bang zijn niet op tijd te zijn, dan kun je altijd een voorlopig bezwaar op nader aan te voeren gronden opsturen. Dan schrijf je alleen dat je in bezwaar gaat tegen de beslissing, omdat je operatie wel medisch noodzakelijk was. En dat je de gronden (argumenten met bewijsstukken) later opstuurt.
Komt goed, blijf vechten!!!!

Chica uit Spanje is het grootste goede voorbeeld dat laat zien dat het รฉcht kan! Ze is sinds 2012 bezig om de vergoeding voor elkaar te krijgen!
Ze heeft een dikgevuld medisch dossier. Haar arts dr Kingma was niet op de hoogte van de standpunten van het ZiN ik heb Chica geadviseerd haar daar op te wijzen en tevens op het nieuwe aanvraagformulier voor de verzekering. Chica had een opsomming van haar medisch dossier naar dr. Kingma gestuurd. Aan de hand daarvan heeft dr. Kingma het nieuwe aanvraagformulier ingevuld. De medische gegevens heeft Chica zelf aangeleverd. Na al deze jaren is de vergoeding eindelijk rond en ze wordt op 5 februari geopereerd!

Dus het kan en het kan ook zonder brief internist! Als je veel bewijzen hebt, dan kan het gewoon.

Succes!!!!
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op


"Soms is het leven niet anders. Je kan het aanvaarden of je kan het bevechten. Je kan gaan liggen of je kan opstaan." - Geschreven door een hele moedige en integere dame.
Chika
Berichten: 175
Lid geworden op: 25 aug 2019 16:45

Ongelezen bericht 27 jan 2020 10:32

Hoi Luna,
Dank je voor je reactie!!
Ja, ik las het v Chica. Ongelooflijk Maar hoopvol indd. Jeetje wat is zij er lang mee bezig geweest๐Ÿ˜”.
Ik ga vandaag de zorgverz bellen met de vraag of het nog uitmaakt binnen hoeveel weken. Er staat niks op de brief. Inmiddels ben ik al wel heel ver, maar ben ook al even bezig. Ook omdat door verhuizingen mijn dossier incompleet was bij de huidige HA.. Heb ik ook 2 weken lang achter aan moeten bellen en vragen. Dus ik verwacht het deze week op te kunnen sturen.
Al ben ik nu wel ziek. De griep. Een week voor de ingreep๐Ÿ˜ณ. Ik wordt nog door jvg teruggebeld, want vraag me af wanneer ik bij griep wel of niet mag worden geopereerd. Getver, baal ervan. Het gaat allemaal niet vlekkeloos. Maar goed, ook daar sta ik niet alleen in! Maar soms door alles (en voornamelijk door al de klachten en dat ik daardoor niks kan hebben) laat ik de moed nog wel eens zakken๐Ÿ˜”.
Er in blijven geloven dat alles goed gaat komen, of in ieder geval.. Beter wordt dan nu๐Ÿ˜€

Liefs chika
Chika
Berichten: 175
Lid geworden op: 25 aug 2019 16:45

Ongelezen bericht 27 jan 2020 10:35

Ik hoor nu net van de zorgverz dat er in indd inprincipe geen tijdslimiet aan zit. Dat een aanvraag wel 1 jaar geldig blijft. Gelukkig๐Ÿ˜Š
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9077
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 27 jan 2020 10:51

Chika schreef: โ†‘
27 jan 2020 10:35
Ik hoor nu net van de zorgverz dat er in indd inprincipe geen tijdslimiet aan zit. Dat een aanvraag wel 1 jaar geldig blijft. Gelukkig๐Ÿ˜Š
Hartstikke fijn!!!!! :D

Inderdaad zijn vele vrouwen echt heel lang bezig, vooral wanneer ze bij de SKGZ moeten aankloppen :(
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op


"Soms is het leven niet anders. Je kan het aanvaarden of je kan het bevechten. Je kan gaan liggen of je kan opstaan." - Geschreven door een hele moedige en integere dame.
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9077
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 30 jan 2020 20:30

Lieve Lieke, heb een eigen explantatie topic voor je gemaakt :D
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op


"Soms is het leven niet anders. Je kan het aanvaarden of je kan het bevechten. Je kan gaan liggen of je kan opstaan." - Geschreven door een hele moedige en integere dame.
Lieke
Berichten: 42
Lid geworden op: 18 jan 2020 10:50

Ongelezen bericht 30 jan 2020 22:03

Hoi Luna,
Dank je wel, alleen werd ik in JvG geopereerd door Drs Roossink๐Ÿ˜Š
Klopt het dat het is afgeschermd? Ik ben er nog niet aan toe om nu foto's te plaatsen.Nog te confronterend, maar wil dat binnenkort wel gaan doen.
En dank je Luna voor alles wat je voor ons doet, alle informatie die je geeft, het meeleven en meedenken.Heel fijn!
Dankje๐Ÿ˜˜
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9077
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 30 jan 2020 22:21

๐ŸคฃIk wist het wel maar op de een of andere manier foutje gemaakt..

Voor de foto's kun je een apart topic in afgeschermd deel aanmaken๐Ÿ˜‰
Hier kan dat: viewforum.php?f=262

Kus!๐Ÿ’•
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op


"Soms is het leven niet anders. Je kan het aanvaarden of je kan het bevechten. Je kan gaan liggen of je kan opstaan." - Geschreven door een hele moedige en integere dame.
Cejaba
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 mar 2019 00:43

Ongelezen bericht 22 feb 2020 16:46

Hey Lieke,

Ik wil ook lipofilling tijdens explantatie doen. Ben je tevreden met het resultaat tot nu toe?
Hoe verliep de operatie?
Heb je veel pijn op de liposuctie plekken?
Ik wil heel veel weten want overweeg ook Roossink!

Groetjes, Cejaba
Rosa
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 okt 2021 18:04

Ongelezen bericht 13 okt 2021 10:18

Hoi,
Wat fijn dat je je verhaal wil delen. Ik zou je wat willen vragen. Je hebt 215 terug geplaatst gekregen. Is dat optisch een groot verschil ten opzichte van de 290 die je had, of vindt je dat zelf mee vallen? En hoeveel lokaties waren er nodig om op 215 te komen? (Zou je wellicht ook je bmi of kledingmaat willen delen?)

Ik vraag dit omdat ik bij mijn intake (bij een andere kliniek) als advies kreeg om 3 lokaties te kiezen (maat 42, genoeg buik- en beenvet dacht ik zelf), om mijn protheses van 220 te vervangen. Dit bracht echter zoveel kosten met zich mee dat ik dat niet red en voor 2 lokaties moet kiezen.
Ik heb wel een afspraak staan met mevrouw Roossink (als second opinion) , maar als ik met haar verder ga, zal mijn operatie ook weer later vallen dan ik hem nu heb staan bij kliniek 1. Het zou mij misschien helpen met al mijn twijfel, als jij hierover wat zou willen delen.
Hartelijke groeten
J-I-L
Berichten: 58
Lid geworden op: 03 okt 2021 09:29

Ongelezen bericht 13 okt 2021 10:47

Rosa schreef: โ†‘
13 okt 2021 10:18
Hoi,
Wat fijn dat je je verhaal wil delen. Ik zou je wat willen vragen. Je hebt 215 terug geplaatst gekregen. Is dat optisch een groot verschil ten opzichte van de 290 die je had, of vindt je dat zelf mee vallen? En hoeveel lokaties waren er nodig om op 215 te komen? (Zou je wellicht ook je bmi of kledingmaat willen delen?)

Ik vraag dit omdat ik bij mijn intake (bij een andere kliniek) als advies kreeg om 3 lokaties te kiezen (maat 42, genoeg buik- en beenvet dacht ik zelf), om mijn protheses van 220 te vervangen. Dit bracht echter zoveel kosten met zich mee dat ik dat niet red en voor 2 lokaties moet kiezen.
Ik heb wel een afspraak staan met mevrouw Roossink (als second opinion) , maar als ik met haar verder ga, zal mijn operatie ook weer later vallen dan ik hem nu heb staan bij kliniek 1. Het zou mij misschien helpen met al mijn twijfel, als jij hierover wat zou willen delen.
Hartelijke groeten
Mijn chirurg had 300cc willen inspuiten.
Echter, hij heeft maar 70cc vet kunnen oogsten uit mijn benen รฉn mijn buik!
En dat terwijl ik echt niet enorm slank ben, maat 40 onderkleding.
Rosa
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 okt 2021 18:04

Ongelezen bericht 13 okt 2021 11:00

J-I-L schreef: โ†‘
13 okt 2021 10:47
Rosa schreef: โ†‘
13 okt 2021 10:18
Hoi,
Wat fijn dat je je verhaal wil delen. Ik zou je wat willen vragen. Je hebt 215 terug geplaatst gekregen. Is dat optisch een groot verschil ten opzichte van de 290 die je had, of vindt je dat zelf mee vallen? En hoeveel lokaties waren er nodig om op 215 te komen? (Zou je wellicht ook je bmi of kledingmaat willen delen?)

Ik vraag dit omdat ik bij mijn intake (bij een andere kliniek) als advies kreeg om 3 lokaties te kiezen (maat 42, genoeg buik- en beenvet dacht ik zelf), om mijn protheses van 220 te vervangen. Dit bracht echter zoveel kosten met zich mee dat ik dat niet red en voor 2 lokaties moet kiezen.
Ik heb wel een afspraak staan met mevrouw Roossink (als second opinion) , maar als ik met haar verder ga, zal mijn operatie ook weer later vallen dan ik hem nu heb staan bij kliniek 1. Het zou mij misschien helpen met al mijn twijfel, als jij hierover wat zou willen delen.
Hartelijke groeten
Mijn chirurg had 300cc willen inspuiten.
Echter, hij heeft maar 70cc vet kunnen oogsten uit mijn benen รฉn mijn buik!
En dat terwijl ik echt niet enorm slank ben, maat 40 onderkleding.
Dank je wel, wat fijn dat je reageert. Ik krijg meteen weer 1000 vragen. Ik ben zo blij dat hier een plek is om er open over te praten. Zonder schaamte.

Zie je nu in je buik en benen wel verschil? Zijn die echt dunner dan daar voor? Is het zo weinig omdat het filteren niet goed uitpakte, of weet je dat niet?
Koos jij voor 2 lokaties, of schatte de arts in dat dat voldoende zou zijn?
Ben jij zelf nu in vrede met je lichaam, of denk je erover om nog een behandeling in de toekomst te gaan doen?
Zou ik je mogen vragen wat jij hebt moeten betalen voor deze behandeling?
Plaats reactie

Terug naar โ€œLipofillingโ€