Explantatie + lipofilling Loiza - Dr. Kappel

Deel je ervaringen en foto's.
Loiza
Berichten: 116
Lid geworden op: 22 apr 2019 21:03

Ongelezen bericht 15 jul 2019 13:55

Voorsteltopicβ€”>Loiza

Hi dames,

Hierbij een verslagje van mn explantatie en mn algemene "siliconen-ervaring". Ik doe em in Q&A stijl :D

1. Wanneer laten zetten: 2009, Velthuiskkiniek, Mentor, 295 cc druppelvormig onder de borstspier

2. Hoe lang mee gelopen: 10 jaar

3. Reden borstvergroting: esthetisch. Ik was zo goed als plat en wilde graag borsten die bij de verhouding van mn lichaam pasten. Ik ben vrij lang dus vond mn platheid destijds geen gezicht. Ik wilde bijv. graag "normaal" bikini's, bhs aan kunnen. Niet een M broekje en XS topje...

4. Reden 2 voor de borstvergroting in 2009: het idee dat het (siliconen) veilig zou zijn en eenmalige operatie in het leven. Als ik die indruk destijds niet had gehad, was ik er niet mee doorgegaan.

5. Tevreden over borstvergroting: eerst volgde een gewenningsperiode van +/- een jaar of 1.5, soms ook ontevreden nog steeds (sja, adolescentie brein, weinig zelfvertrouwen?). Mentaal vooral. Hierbij had ik perioden dat ik de nieuwe borsten zelfs wat te klein vond! Later volgende zo'n 6 jaar tevredenheid en plezier ervan. Mooie vorm, mooi gezet. Paste goed bij mn figuur. Ik paste alles, lekker praktisch. De afgelopen 2 jaar begon het mij wat meer tegen te staan, die toch wel harde borsten. Eerst stoorde me dat niet wegens de grootte, dat was alst ware de concessie. Maar nu vond ik mn borsten soms te groot, te hard. Het "zat" niet lekker meer. Ik voelde ze zitten, pijntjes, zeurtjes lokaal. Ik was er wel op uitgekeken. Ik vond het zelf een bijzondere gewaarwording dat mn eigen visie dus ook is veranderd.

6. Reden explantatie: allereerst het besef dat het naar alle waarschijnlijkheid niet levenslang houdbaar is en ik niet om de zoveel jaar geopereerd wil worden voor nieuwe titties. Ten tweede, de berichten (kennis) dat de veiligheid niet bewezen is en dat er juist berichten zijn dat het absoluut niet veilig is en siliconen bij een groep tot ernstige ziekten kan leiden. Daarbij komt dat ik het afgelopen jaar erge klachten heb ervaren (oa chronisch vermoeid, tinnitus) die eventueel gelinkt kunnen worden aan de siliconen. 1 plus 1 is: eruit halen die troep.

7. Ervaring explantatie dag: bij dr. Kappel geweest. Moesten int begin lang wachten, bijna 2 uur later dan gepland werd ik opgehaald. Beetje vervelend vond ik dat, spanning werd nog meer opgebouwd. Mega honger ook omdat ik nuchter was natuurlijk.... Viel bijna een paar x flauw wegens lage bloeddruk en spanning toen er een infuus geprikt moest worden. Infuus is ook op 3 plekken geprobeerd te prikken. Operatie verliep verder goed.

Implantaten waren heel. Kapsels niet helemaal verwijderd omdat het deels verweven zat met de spier. Ook weinig/niets? aan gewicht per implantaat verloren. Wel fijn gevoel!! Zwaar zeg die dingen. Ze lijken veel groter in de hand dan in mn borst.... direct ook 600 gram afgevallen :lol: en die kapsels leken wel stukjes gebakken spek. Wel stevig.

Liposuctie aan de zijkanten van mn benen. 200 cc geoogst, na reiniging 120 teruggezet, 60 per borst. Wat weinig, maar er was niet voldoende vet helaas. Het is geprobeerd in elk geval....

8. Hoe zijn de borsten nu, 3 dagen na explantatie: Ik heb even gekeken en heb nu prima borstjes. Hoi cupje A (of minder...). Tepel was eerst ingedeukt, onderkant ook, maar dat is rechts al mooier gevormd nu. Beetje slapjes de huid, maar dat was te verwachten na die bal van bijna 300 cc naar uhm +/- 60 cc. Links zit nog een deuk(je) in, aan de onderkant. Maar ik hoop/verwacht dat dat bijtrekt...

9. Hoe voelt het nu: als een verademing. Letterlijk geen gewicht meer op mn borst. Dat gezeur daar is gewoon weg. Waar ik eerder dacht dat het van spierpijn kwam, straling naar mn schouders, armen, is gewoon verlicht/weg nu. Dat viel mij als eerste op. Pijn is te doen. Gewoon ongemakkelijk ook met die drains. Eerste 2 dagen na operatie was het ergst. Benen ook dikke pijn en branden van de liposuctie. Hello pijnstillers. Mentaal en emo gister. Intens zo'n ervaring .. even flink gejankt.

Zo'n drain ging ook lekken snachts en we wisten toen niet wat te doen. Dat was erg naar! Midden in de nacht de doktersdienst gebeld en die wisten het ook niet... dokter kappel gebeld en die gaf aan , washandje erop. Oh... okΓ©. Mn hulp viel bijna flauw van het zicht dus mn andere hulp mocht een washandje gaan "plakken"... de volgende dag wel om gelachen *) lag ik daar met wondvocht op mn bed, mn ene hulp op de grond te puffen en de ander kappel aan de lijn met washandje in de weer.

Drains mochten er na 3 nachten uit, yes! Meer bewegingsvrijheid. Heeft mn huisarts keurig gedaan.

10. Ervaring arts, team; operatie is goed verlopen. Tevreden daarover. Aardige medewerkers. Kappel zelf heb ik wat wisselende ervaringen mee wat betreft sociale, communicatie skills, vond haar soms onvriendelijk overkomen, wat ik niet begreep en waar ik mij naar over voelde. Denk dat ze wel heel kundig is in haar vak, daarvoor kwam ik er immers! Gezien haar ervaring en onderzoek. Wel fijn dat ze sochtends belt om te vragen hoe het gaat.

11. Tot slot. Uhm als ik eerlijk ben, had ik stiekeme hoop dat ze groter zouden zijn met die lipofilling. Dat is jammer. Ook had ik vannacht gedroomd dat mn borsten helemaal ingedeukt waren en ik vond het er niet uitzien in mn droom.. angst blijkbaar! Dus het esthetische houdt me wel wat bezig maar moet ook eerlijk zeggen dat ik ze in prima vorm vond toen ik er vanmorgen voor het eerst echt goed naar keek, klein maar fijn. En ik kijk er naar uit om hiermee verder te gaan!

Dit forum heeft mij goed geholpen en als ik iemand nog kan helpen met een vraag....

Xxxxx
Laatst gewijzigd door Loiza op 16 jul 2019 13:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Was 10 jaar de eigenaresse van 300cc siliconen per borst - in juli 2019 explantatie gehad - nu puur natuur inclusief een espressokopje eigen vet per borst. Ben echt verrassend blij met het resultaat :)!
Essi
Berichten: 1916
Lid geworden op: 31 jan 2019 17:11

Ongelezen bericht 15 jul 2019 15:38

Hoi loiza,
Wat een duidelijk overzicht heb je gemaakt!
Fijn ook om je eerlijke antwoorden te lezen.
Duidelijk, je ervaring, je angst, je teleurstelling over het terug geplaatste vet, en uiteindelijk ook je berusting over het resultaat nu.
Eigenlijk is het vooral de angst over het resultaat en de berusting er over daarna, iets waar bijna iedereen hier doorheen gaat.
Het is logisch natuurlijk. Ooit zo ijdel geweest om die vergrotingte nemen....
Ik zie onder tussen door mijn euforie en mijn opluchting dat ik ben verlost van die rommel ook echt wel dat ze klein en wat rimpelig zijn. Maar ik ben vrij!
Heel veel succes met je verdere herstel.
Blijf ons op de hoogte houden hoor.
Groetjes essi
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9077
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 15 jul 2019 16:00

Dank voor je verslag!πŸ‘
Heb hem even verplaatst naar 'Explantatie en lipofilling' πŸ˜‰
πŸ’‹Luna
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op


"Soms is het leven niet anders. Je kan het aanvaarden of je kan het bevechten. Je kan gaan liggen of je kan opstaan." - Geschreven door een hele moedige en integere dame.
Susana
Berichten: 800
Lid geworden op: 30 jun 2019 14:43

Ongelezen bericht 15 jul 2019 16:55

Bedankt voor je uitgebreide verhaal! πŸ’œπŸ€πŸŒΈ
Explantatie + borstlift 2 september 2019
Je klachten melden: viewtopic.php?f=142&t=1689 πŸ€
Voor vragen over borst- en littekenverzorging: info@inbalanstotaal.nl πŸ’Œ
Website massagepraktijk: https://www.inbalanstotaal.nl/borstmassage/ πŸ¦‹
Susana's blog: https://www.inbalanstotaal.nl/blog/ ✍️
Loiza
Berichten: 116
Lid geworden op: 22 apr 2019 21:03

Ongelezen bericht 15 jul 2019 17:32

Essi schreef: ↑
15 jul 2019 15:38
Hoi loiza,
Wat een duidelijk overzicht heb je gemaakt!
Fijn ook om je eerlijke antwoorden te lezen.
Duidelijk, je ervaring, je angst, je teleurstelling over het terug geplaatste vet, en uiteindelijk ook je berusting over het resultaat nu.
Eigenlijk is het vooral de angst over het resultaat en de berusting er over daarna, iets waar bijna iedereen hier doorheen gaat.
Het is logisch natuurlijk. Ooit zo ijdel geweest om die vergrotingte nemen....
Ik zie onder tussen door mijn euforie en mijn opluchting dat ik ben verlost van die rommel ook echt wel dat ze klein en wat rimpelig zijn. Maar ik ben vrij!
Heel veel succes met je verdere herstel.
Blijf ons op de hoogte houden hoor.
Groetjes essi
Hi Essi, thanks voor je reactie. Het is inderdaad een stukje berusting! Kleine hobbeltjes als borsten, ook prima. Ben benieuwd hoe het verder verloopt ook, ik geef nog wel een update. Liefs
Was 10 jaar de eigenaresse van 300cc siliconen per borst - in juli 2019 explantatie gehad - nu puur natuur inclusief een espressokopje eigen vet per borst. Ben echt verrassend blij met het resultaat :)!
Loiza
Berichten: 116
Lid geworden op: 22 apr 2019 21:03

Ongelezen bericht 15 jul 2019 17:32

Luna schreef: ↑
15 jul 2019 16:00
Dank voor je verslag!πŸ‘
Heb hem even verplaatst naar 'Explantatie en lipofilling' πŸ˜‰
πŸ’‹Luna
Graag gedaan! Oja, ok! 😘
Was 10 jaar de eigenaresse van 300cc siliconen per borst - in juli 2019 explantatie gehad - nu puur natuur inclusief een espressokopje eigen vet per borst. Ben echt verrassend blij met het resultaat :)!
Loiza
Berichten: 116
Lid geworden op: 22 apr 2019 21:03

Ongelezen bericht 15 jul 2019 17:33

Susana schreef: ↑
15 jul 2019 16:55
Bedankt voor je uitgebreide verhaal! πŸ’œπŸ€πŸŒΈ
😘😘
Was 10 jaar de eigenaresse van 300cc siliconen per borst - in juli 2019 explantatie gehad - nu puur natuur inclusief een espressokopje eigen vet per borst. Ben echt verrassend blij met het resultaat :)!
Tina
Berichten: 118
Lid geworden op: 07 mei 2019 16:19

Ongelezen bericht 15 jul 2019 18:34

Wat fijn Loiza!! Idd wat een verlichting he! Fijn dat het achter de rug is, nu lekker herstellen😘
Dorie
Berichten: 471
Lid geworden op: 13 jun 2018 13:05

Ongelezen bericht 16 jul 2019 08:45

Super fijn overzicht. Beterschap met alles
explantatie januari 2020 dr niessen, januari 2021 lipofilling
Loiza
Berichten: 116
Lid geworden op: 22 apr 2019 21:03

Ongelezen bericht 16 jul 2019 13:22

Thanks ladies!!
Was 10 jaar de eigenaresse van 300cc siliconen per borst - in juli 2019 explantatie gehad - nu puur natuur inclusief een espressokopje eigen vet per borst. Ben echt verrassend blij met het resultaat :)!
Vivje74
Berichten: 68
Lid geworden op: 14 apr 2019 14:56

Ongelezen bericht 30 jul 2019 15:09

Hoe is het nu met je? Ik word volgende maand geopereerd door dr Niessen en nu ik vakantie heb slaat de twijfel ineens toe. Niet vanwege de explantatie maar de lipofilling houdt me bezig. Hoe gaat dat herstel, veel pijn (gehad)?

Groetjes Viv
Gina66
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 jul 2019 16:17

Ongelezen bericht 30 jul 2019 16:34

Hoi Vivje74,

Ik ben op half mei geopereerd door Dr. Niessen, explanatie en lipofilling en borstlift.
Ook ik maakte me veel zorgen over hoe t zou worden en was zenuwachtig.
Maar ik had ernstige kapselvorming en ontsteking in een van mn borsten en wist gewoon zeker dat dit de juiste en enige weg was.
Dr. Niessen is een vakman, zeer bevlogen, bezit heel veel energie en heeft mij zo gelukkig gemaakt met nieuwe borsten.
Ik ben van een e-cup naar een c-cup gegaan en het is echt echt prachtig.
Er is aan iedere kant "'maar"" 70cc vet ingespoten, want meer vet kon niet geoogst worden.
In de loop van de tijd ben ik wel een gedeelte vet verloren, maar het eindresultaat mag er zijn.
Zodra ik tijd heb ga ik fotos posten van voor en na.
Ook voel ik me mentaal en fysiek veel beter.

Liefs Gina
Gina66
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 jul 2019 16:17

Ongelezen bericht 30 jul 2019 16:39

PS
Het herstel is snel gegaan.
Ik smeer dagelijks met lidtekencreme, de lidtekens vervagen snel.
De liposuctie (mn flanken) gaf een paar daagjes pijn, maar dat was alles.
Alleen de narcose van 2 uur was best pittig, ik heb daar al met al een maand last van gehad, moe en grocky in mn hoofd.
Nu moet ik wel zeggen dat ik topfit was, ik loop halve marathons en ben zelf personal trainer.
Dr. Niessen schrijft een uitgebreid supplementen programma voor ter voorbereiding en dat heb ik braaf geslikt.
Geweldig, ik merkte het ook bij mijn sportprestaties, ging zo fit de operatie in.
wilmaatje
Berichten: 152
Lid geworden op: 11 mei 2019 18:35

Ongelezen bericht 30 jul 2019 21:21

Gina66 schreef: ↑
30 jul 2019 16:39
PS
Het herstel is snel gegaan.
Ik smeer dagelijks met lidtekencreme, de lidtekens vervagen snel.
De liposuctie (mn flanken) gaf een paar daagjes pijn, maar dat was alles.
Alleen de narcose van 2 uur was best pittig, ik heb daar al met al een maand last van gehad, moe en grocky in mn hoofd.
Nu moet ik wel zeggen dat ik topfit was, ik loop halve marathons en ben zelf personal trainer.
Dr. Niessen schrijft een uitgebreid supplementen programma voor ter voorbereiding en dat heb ik braaf geslikt.
Geweldig, ik merkte het ook bij mijn sportprestaties, ging zo fit de operatie in.
Raar zolang crocky van narcose, hartje was ook 6 weken zo moe na operatie, , het is ook niet niks , 3 dubbele operatie
Vivje74
Berichten: 68
Lid geworden op: 14 apr 2019 14:56

Ongelezen bericht 31 jul 2019 19:43

Gina66 schreef: ↑
30 jul 2019 16:34
Hoi Vivje74,

Ik ben op half mei geopereerd door Dr. Niessen, explanatie en lipofilling en borstlift.
Ook ik maakte me veel zorgen over hoe t zou worden en was zenuwachtig.
Maar ik had ernstige kapselvorming en ontsteking in een van mn borsten en wist gewoon zeker dat dit de juiste en enige weg was.
Dr. Niessen is een vakman, zeer bevlogen, bezit heel veel energie en heeft mij zo gelukkig gemaakt met nieuwe borsten.
Ik ben van een e-cup naar een c-cup gegaan en het is echt echt prachtig.
Er is aan iedere kant "'maar"" 70cc vet ingespoten, want meer vet kon niet geoogst worden.
In de loop van de tijd ben ik wel een gedeelte vet verloren, maar het eindresultaat mag er zijn.
Zodra ik tijd heb ga ik fotos posten van voor en na.
Ook voel ik me mentaal en fysiek veel beter.

Liefs Gina
Dank voor je reactie Gina! Ik heb nu ook een e-cup, dus benieuwd wat erover blijft na filling maar fijner vond ik het te lezen dat herstel prima verliep. De lijst met supplementen heb ik ook gekregen en ga ik ook zeker gebruiken. Ik kon juist niet meer sporten vanwege mijn vage klachten dus ik hoop echt dat ik dat straks weer kan oppakken!

Groetjes Viv
Plaats reactie

Terug naar β€œLipofilling”