Explantatie en lipofilling dr Niessen (minder goed resultaat)

Deel je ervaringen en foto's.
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9077
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 13 nov 2020 10:04

We schreven tegelijk Sammie😉
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op


"Soms is het leven niet anders. Je kan het aanvaarden of je kan het bevechten. Je kan gaan liggen of je kan opstaan." - Geschreven door een hele moedige en integere dame.
Sammie
Berichten: 514
Lid geworden op: 13 dec 2019 05:07

Ongelezen bericht 15 nov 2020 09:08

hihihi Luna, wat leuk, stiekem dachten we aan elkaar
Natural me again
Berichten: 162
Lid geworden op: 24 feb 2020 20:01

Ongelezen bericht 15 nov 2020 14:18

Zusss schreef:
13 nov 2020 08:49
Hoi naturel me again,

Voel zo erg je emotie in dit verhaal en snap het zoooo goed....
Zou je een echo adviseren van je buikwand voor je op consult gaat. Heb ik ook gedaan. Dan weet je wat er speelt.
Ook nog steeds last van mijn buik na 8,5mnd. (PB mag ook) Mijn littekens zie je ook nog, een kleine cm groot. Ze vallen in mijn slip, dus ik stoor mij er zelf niet aan, maar idd wegtrekken doen ze niet...dus ja je hebt zeker een punt.
Hoe groot zijn ze bij jou? Vind het zo rot voor je.🤗

Veel sterkte!!! Kus😘
Dank je wel voor je berichtje Zusss, en wat een goede tip van de echo! Kunnen ze dan ook zien wat de plek is (vocht/ littekenweefsel/ vet)? En wat kwam er bij jou uit (als ik dat mag vragen)? Wel naar zeg dat je ook nog last hebt van je buik na 8,5 maand :( Ik merk ook weinig verbetering. Niessen mailde vrij luchtig dat het waarschijnlijk met een kleine ingreep hersteld kan worden, maar ik hoor dan alleen maar: nieuwe littekens of weer vanaf 0 af aan beginnen met mijn oude. En nog steeds ben ik bang dat er dan iets anders beschadigd raakt, mijn vertrouwen is een beetje weg merk ik.

Mijn lipo littekens zijn ook een kleine cm groot. Ze vallen net als bij jou weg in mijn slip, maar zelf vind ik het toch vervelend zeker omdat het meerdere plekken zijn. Ik luisterde laatst naar het verhaal van een dame op YouTube die ook explantatie + lipo had gedaan, en zij vertelde hetzelfde, dat ze niet had verwacht dat die plekjes na (bij haar) 1.5 jaar nog zo paars en zichtbaar zouden zijn.

Zelf was ik voor mijn operatie op zoek gegaan naar foto's van lipolittekens, maar kon hier amper iets over vinden. Misschien kan ik zelf na een paar maanden foto's van de littekens plaatsen, of kunnen we daar een topic met foto's over maken zodat vrouwen er een beter idee van kunnen krijgen. Of zou ik de enige zijn die zich hier druk om maakt haha.
Natural me again
Berichten: 162
Lid geworden op: 24 feb 2020 20:01

Ongelezen bericht 15 nov 2020 14:24

Emerald schreef:
13 nov 2020 09:02
Ik baal zo voor je dat je niet helemaal tevreden bent.... Wel fijn dat de klachten zijn afgenomen. Was bij jou nou wel of niet het kapsel weggehaald?

Wat je littekens betreft, als ze dik en rood zijn kunnen siliconenpleisters echt een enorm verschil maken. Ik heb het zelf ook ervaren. Je moet het wel echt consequent gebruiken maar het werkt echt! Ze worden platter, soepeler en de kleur wordt lichter. Je schijnt ook gel te hebben maar daar heb ik geen ervaring mee. Misschien kan het jou ook helpen 💐
Dank je wel, Emerald. Mijn klachten zijn wel afgenomen inderdaad, dat is echt heel fijn!! En er is geen kapsel weggehaald bij mij. Mijn lichaam schijnt nauwelijks kapsel aan te maken (ook van mijn pc gehoord die een wissel heeft gedaan), dus er viel ook niet veel weg te halen.

Ik gebruik siliconenpleisters voor de littekens op mijn borsten, idd een goede tip! De littekens op mijn borsten zijn nog roze, maar ze zijn heel vlak, soepel en zacht. De pleisters heb ik ook geprobeerd op de lipoplekjes, ze vallen er alleen steeds vanaf, omdat ze zo klein zijn denk ik en mijn broek/ ondergoed er overheen schuurt. Misschien kan ik het met een siliconengel proberen... Overigens, ik ben ze ook aan het behandelen bij de dermatoloog met microneedling + Alhydran en in een later stadium ga ik ze nog laseren, maar vooralsnog nog niet heel veel resultaat op die plekjes.
Natural me again
Berichten: 162
Lid geworden op: 24 feb 2020 20:01

Ongelezen bericht 15 nov 2020 14:35

Luna MKS schreef:
13 nov 2020 10:02
Wat ontzettend zielig dat je je zo voelt😢 Kan me je emoties heel goed voorstellen en de boosheid. Maar helaas zijn resultaten altijd onvoorspelbaar en daar kan geen enkele pc iets aan doen. Ik denk dat je dat ook wel weet maar je bent gewoon heel erg verdrietig😢
Ik denk dat je je littekens echt tijd moet geven. Het kan even duren maar ze zullen nog wel afnemen. Tenzij jij extra littekenweefsel aanmaakt. Is dat het geval? Je was toch naar een huidtherapeut? Wat zei die tegen je?

Ik hoop dat je met de tijd anders gaat kijken. Dat het minder zal zijn dan je dacht.

Weet dat ik aan je denk!!!🙏❤❤❤❤❤
Dank je wel, Luna. Misschien kan mijn pc er inderdaad niets aan doen. Ik ga 16 december terug naar Niessen en ga het dan bespreken met hem. Denk dat mijn gevoel erbij wat negatief is geworden, door verschillende dingen bij elkaar opgeteld (de gehaastheid i.c.m. dat oude litteken wat niet helemaal uitgesneden was, de plek op mijn buik, afspraken tijdens het consult gemaakt vergeten tijdens het aftekenen). Hopelijk kan hij het tijdens de controle wat meer uitleggen, wat er precies is gebeurd en waarom. Misschien is het gewoon pech, dat kan natuurlijk ook, complicaties kunnen bij iedereen gebeuren.

Mijn dermatoloog heeft wel gezegd dat mijn littekens wat rood zijn, maar dat dit normaal is in deze eerste fase. De lipoplekjes vond ze ook wat harder, haar verwachting was dat het nog wel weg zou trekken en het straks minder gaat opvallen. Ik hoop het echt, zeker als die op mijn buik straks misschien voor een tweede keer open moeten, maar dat zal ik de 16e wel horen...

Liefs!
Natural me again
Berichten: 162
Lid geworden op: 24 feb 2020 20:01

Ongelezen bericht 15 nov 2020 14:42

En dank je wel @Essi en @Sammie, heel lief :)
Soms lukt het ook de boosheid/ frustratie los te laten. Ik moet er gewoon niet naar kijken, dan ga ik me automatisch richten op dat ik me zoveel beter voel (fysiek), en ik voel me zoveel gelukkiger als ik niet steeds naar al mijn imperfecties kijk. Alleen soms op een zwak moment, dan kom ik uit de douche en valt mijn oog toch weer op de spiegel, en auw dan gaat het weer mis. Probeer nu om een maand niet te kijken, heb een kalender voor mezelf gemaakt van 30 dagen :lol: Uiteindelijk moet ik het toch een keer onder ogen zien, maar wil die focus er afhalen, zeker omdat de littekens waarschijnlijk nog verbeteren en het geen zin heeft er elke dag bovenop te zitten en me dan continu rot te voelen om iets wat toch wel zal veranderen.
Zusss
Berichten: 637
Lid geworden op: 23 dec 2019 06:32

Ongelezen bericht 15 nov 2020 19:11

Op de echo van de buikwand kunnen ze veel zien ja.
Wat precies allemaal weet ik niet, maar zou het in jouw geval wel overwegen. Dan kun je de mogelijke uitkomst ook bespreken. Via de huisarts kan je een verwijzing krijgen.

Goed idee een topic over hechtingen/ lipo hechtingen.
Dan kunnen anderen ook zien hoe het kan worden. Juist goed.

Veel sterkte!🤗
In 2020 bevrijd na 20 jaar ☯️
Op naar een gezond(er) lichaam ⚖
Dovi
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 nov 2020 08:46

Ongelezen bericht 15 nov 2020 23:45

Hey! Ik ben me aan het oriënteren voor een explantatie en twijfel tussen dr. Niessen en dr. Kappel. Wat zijn voor en tegens voor beide? Ik ik had een mini AA en heb nu D (wou C maar is groter uitgevallen). Ik denk er over om ook lipo te doen omdat ik liever niet terug wil naar AA en los vel (wat ik waarschijnlijk zou krijgen als ik alleen explantatie doe). Ik kan niet goed vinden wat de goede en minder goede ervaringen met beide artsen is. En ik heb met de implantatie al mega veel ongeluk gehad bij de Bergman kliniek dus zou heeeel graag nu een soort van minimaal geschonden uit de strijd willen komen

Liefs Do
Natural me again
Berichten: 162
Lid geworden op: 24 feb 2020 20:01

Ongelezen bericht 16 nov 2020 18:15

Dovi schreef:
15 nov 2020 23:45
Hey! Ik ben me aan het oriënteren voor een explantatie en twijfel tussen dr. Niessen en dr. Kappel. Wat zijn voor en tegens voor beide? Ik ik had een mini AA en heb nu D (wou C maar is groter uitgevallen). Ik denk er over om ook lipo te doen omdat ik liever niet terug wil naar AA en los vel (wat ik waarschijnlijk zou krijgen als ik alleen explantatie doe). Ik kan niet goed vinden wat de goede en minder goede ervaringen met beide artsen is. En ik heb met de implantatie al mega veel ongeluk gehad bij de Bergman kliniek dus zou heeeel graag nu een soort van minimaal geschonden uit de strijd willen komen

Liefs Do
Ja ik snap het. Is het een optie om bij beide artsen op consult te gaan en te kijken bij wie jij je beter voelt? Wat betreft minder goede ervaringen, kan ik helaas zeggen: zie mijn topic. Als je aangeeft zo minimaal geschonden uit de strijd te willen komen, zou ik goed nadenken over de lipo en ook de nadelen afwegen (kans op onregelmatigheden, extra littekens en lipo kan altijd nog als je het resultaat van alleen explantatie niet mooi vindt maar liposuctie/ filling ongedaan maken kan niet meer). Veel succes met je keuze, weet hoe moeilijk die is 😘
Roos1210
Berichten: 81
Lid geworden op: 26 feb 2020 20:07

Ongelezen bericht 16 nov 2020 20:36

Ik herken idd wel wat je zegt van de littekens. Ze zijn bij mij ook groter dan ik had verwacht en vallen ook niet binnen mijn broekje :(
Toch kan ik er mee leven. Als ik geen lipo had gedaan, had ik waarschijnlijk helemaal geen borsten gehad en dat is bij jou natuurlijk anders. Ik hoop voor je dat je na je gesprek in december toch wat geruster bent.
Lizzy2020
Berichten: 29
Lid geworden op: 05 nov 2020 19:28

Ongelezen bericht 17 nov 2020 09:57

Dr. kingma (boerhaave) vertelde mij beter om eerst 4-5 maanden te wachten. Je lijf en borsten te laten herstellen. Dan pas te beslissen. Voor mij was het toen duidelijk dat ik eerst ging voor explantatie en nu straks pas ga kijken. Eerlijk gezegd valt mijn cup aa me mee.
Liefs liz
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9077
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 17 nov 2020 10:56

Lizzy2020 schreef:
17 nov 2020 09:57
Dr. kingma (boerhaave) vertelde mij beter om eerst 4-5 maanden te wachten. Je lijf en borsten te laten herstellen. Dan pas te beslissen. Voor mij was het toen duidelijk dat ik eerst ging voor explantatie en nu straks pas ga kijken. Eerlijk gezegd valt mijn cup aa me mee.
Liefs liz
Wat leuk dat je bij Kingma was! Goed om te weten dat ze nu bij de Boerhave zit. Lieve vrouw dr. Kingma. Ik heb haar in mijn tijd ook mogen ontmoeten. Ze deed de nazorg bij mij, omdat mijn arts(van Loenen) afwezig was. Daarna nog contact gehad met beide artsen.
Het is wel jammer dat hun kijk op de kapsels tegenwoordig anders is dan toen ik geopeereerd werd.

Lief dat je reageerde op Dovi. Ik zou ook altijd kiezen om te wachten👍

☀️💋
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op


"Soms is het leven niet anders. Je kan het aanvaarden of je kan het bevechten. Je kan gaan liggen of je kan opstaan." - Geschreven door een hele moedige en integere dame.
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9077
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 17 nov 2020 15:41

Natural me again schreef:
15 nov 2020 14:42
En dank je wel @Essi en @Sammie, heel lief :)
Soms lukt het ook de boosheid/ frustratie los te laten. Ik moet er gewoon niet naar kijken, dan ga ik me automatisch richten op dat ik me zoveel beter voel (fysiek), en ik voel me zoveel gelukkiger als ik niet steeds naar al mijn imperfecties kijk. Alleen soms op een zwak moment, dan kom ik uit de douche en valt mijn oog toch weer op de spiegel, en auw dan gaat het weer mis. Probeer nu om een maand niet te kijken, heb een kalender voor mezelf gemaakt van 30 dagen :lol: Uiteindelijk moet ik het toch een keer onder ogen zien, maar wil die focus er afhalen, zeker omdat de littekens waarschijnlijk nog verbeteren en het geen zin heeft er elke dag bovenop te zitten en me dan continu rot te voelen om iets wat toch wel zal veranderen.
Je zult hier weer uitkomen lieve schat, echt!
Ik weet zo goed hoe het voelt. Ik heb door de extreem droge ogen en vele oogontstekingen vele zichtbare vaatjes in de ogen. Ik heb mij daar heel lang erg verdrietig over gevoeld en was er constant op gefocusd. Hetzelfde met mij plekjes op het hoofd waar echt weinig haar zit. Wanneer het licht erop valt duidelijk zichtbaar😢 En nu ben ik weer met tanden bezig die steeds doorzichtiger worden door erosie😢 Toch probeer ik er niet constant aan te denken of naar te kijken in de spiegel. De vaatjes in de ogen heb ik geaccepteerd de haren ook wel hoewel ik soms schrik als ik veel haren op mijn borstel zie. Toch weet ik dat ik heus niet kaal word. Mijn tanden maak ik me wel zorgen over omdat dit met de tijd alleen maar erger zal worden. Gelukkig kan de tandarts wel actie ondernemen om de schade in te dammen, maar zoveel composiet in mijn mond lijkt me ook niet gezond voor me... Maar tanden laten afbreken is nog veel erger vind ik.
Waarschijnlijk zal de tandarts in dit stadium nog zeggen dat het nog niet nodig is, maar voor mezelf lijkt het erger dan het is denk ik. We zullen het zien.

Het proces van acceptatie kost tijd. Jij had echt pech met de resultaten van lipo. Het doet me echt verdriet voor jou en ik hoop dat er nog een oplossing voor je komt. Maar hoe dan ook weet ik dat je op een dag dit los zult laten. Echt!!!
Alles is zo relatief.

Ik denk aan je!!!!!❤❤❤

Ps. Ik ben nog steeds een mooie vrouw hoor ondanks alles en jij ook!!!!! Ik heb je fotos gezien en ik vond je echt heel heel mooi!!!!!🤩
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op


"Soms is het leven niet anders. Je kan het aanvaarden of je kan het bevechten. Je kan gaan liggen of je kan opstaan." - Geschreven door een hele moedige en integere dame.
muszika
Berichten: 84
Lid geworden op: 05 jan 2020 09:51

Ongelezen bericht 17 nov 2020 16:57

Hallo lieve Luna,

Ik heb ook spijt van lipo. Had ik maar nooit gedaan. Ook hetzelfde kussentje op mijn buik als Natural me again, en mijn L borst nog gevoelig blijft, en ik voel wat meerdere denk ik lipo plekken die wat iets steviger zijn , dus ik weet het niet wat zal verder worden. Binnen in hetzelfde borst voel ik ook iets wat mij zorgen baart. De wondplek daar ook nog gevoelig. Zo gek dat bij de andere R kant alles is oke. Dus ik vraag me af of ik een CT scan zou moeten doen of nog ff wachten . Nu net 6 weken ben po.
Wie heeft vroeg na de lipo een mammografie gekregen en waarom? ik laas ergens maar ik weet het niet meer. Luna misschien jij weet nog wel.



lieve groetjes Muszi
Natural me again
Berichten: 162
Lid geworden op: 24 feb 2020 20:01

Ongelezen bericht 17 nov 2020 17:45

muszika schreef:
17 nov 2020 16:57
Hallo lieve Luna,

Ik heb ook spijt van lipo. Had ik maar nooit gedaan. Ook hetzelfde kussentje op mijn buik als Natural me again, en mijn L borst nog gevoelig blijft, en ik voel wat meerdere denk ik lipo plekken die wat iets steviger zijn , dus ik weet het niet wat zal verder worden. Binnen in hetzelfde borst voel ik ook iets wat mij zorgen baart. De wondplek daar ook nog gevoelig. Zo gek dat bij de andere R kant alles is oke. Dus ik vraag me af of ik een CT scan zou moeten doen of nog ff wachten . Nu net 6 weken ben po.
Wie heeft vroeg na de lipo een mammografie gekregen en waarom? ik laas ergens maar ik weet het niet meer. Luna misschien jij weet nog wel.



lieve groetjes Muszi
We hadden al even contact gehad, maar echt heel naar dat jij ook dit probleem hebt van de lipo. Ik heb mailcontact gehad met Niessen en hij gaf aan dat het idd een goed idee is om een echo te laten maken van mijn buik.

Volgens mij heeft @Zusss een mammografie gehad na de lipo als ik me goed herinner? Maar volgens mij was dat niet zo kort na de ingreep, pas na enkele maanden.
Plaats reactie

Terug naar “Lipofilling”