Explantatie en lipo Tauwja door dokter Niessen

Deel je ervaringen en foto's.
Tauwja
Berichten: 75
Lid geworden op: 25 feb 2021 21:29

Ongelezen bericht 13 nov 2021 20:07

Sabine83 schreef:
13 nov 2021 19:48
Ohw dat klinkt niet fijn Tauwja!!😟
Fijn dat het achter de rug is!!

Hoi het maar goed in de gaten en gewoon bellen als je twijfelt hoor 😚

Mag jij die band nu al af joh? Ik moet hem 3 weken dag en nacht en dan nog 3 weken snachts… zit idd strak!! Ademmm hihi en daardoor is er al helemaal geen ietsiepietsie ‘vrouwelijk’…

Voel je je verder ok??
Ja, dat zei dr. Niessen ook, goed in de gaten houden en als hij weer groter wordt weer aan de bel trekken.

Ja, de verbandtape mocht ik er eigenlijk morgen afhalen (en dan mag ik ook douchen), maar vandaag moest het er toch af voor de ingreep dus toen mocht ik meteen de beha aandoen. Gelukkig had ik daar al op gehoopt en was ik zo slim geweest om de beha mee te nemen. Ik denk namelijk dat wat meer vrijheid toch echt bevorderlijker is voor het overleven van het ingespoten vet, en dat is al zo weinig. Dus ik wil er zuinig op zijn :lol:

Ik voel me verder eigenlijk heel goed, ja. Ik heb vrij weinig pijn, eigenlijk alleen wat beursheid op m'n benen (voelt als flinke blauwe plekken) en wat irritatie aan de hechtingen, maar dat is allebei goed te onderdrukken met paracetamol en diclofenac. Vandaag heb ik twee keer paracetamol genomen en één keer diclofenac. Ik zou het zelfs wel zonder kunnen, denk ik, maar het is fijner om helemaal geen pijn te voelen natuurlijk, dus ik neem het nog maar even. De oxycodon heb ik alleen de eerste nacht genomen, want het is een ontzettend paardenmiddel én gruwelijk verslavend, dus dat neem ik liever niet als het niet echt nodig is. En van de narcose heb ik totaal geen last gehad :)
Tauwja
Berichten: 75
Lid geworden op: 25 feb 2021 21:29

Ongelezen bericht 11 dec 2021 11:36

Nog maar even een nieuwe update van mij, zo'n 4 weken na de explantatie. Helaas is het getob met mijn linkerborst nog niet voorbij. Ik ben inmiddels al vier keer terug geweest om erin te laten prikken in de hoop dat het bloed van de nabloeding weer vloeibaar genoeg geworden is om met een spuit eruit te halen, maar tot nu toe heeft dat nog weinig uitgehaald. Dr. Niessen krijgt er elke keer met moeite 10 ml uit, en aangezien het waarschijnlijk een bloeding is van zo'n 500 ml schiet dat niet op. Ik heb nu weer een afspraak staan voor komende woensdag voor nog een poging.

En nu is sinds een paar dagen ook nog het litteken van mijn linkerborst geïrriteerd/ontstoken. Hoe dat kan weet ik niet, misschien was er ergens iets nog niet helemaal dicht toen ik ging smeren met de Alhydran-crème, of misschien komt het van het prikgaatje wat er aan die kant net boven zit. Maar goed, ik heb foto's naar dr. Niessen gestuurd en die vindt dat ik het maar even moet aankijken, zeker aangezien ik hem komende woensdag toch weer zie, en op zich beperkt het zich vooralsnog tot het litteken en aan weerszijden een halve centimeter ernaast. Als het zich uitbreidt naar de rest van de borst trek ik wel weer aan de alarmbel. En ondertussen slik ik maar wat paracetamol, want het doet nu wel weer pijn.

Het goede nieuws is: mijn rechterborst herstelt prima en is vooralsnog weinig geslonken (al realiseer ik me dat dat nog kan komen), en ik hoef het drukpak niet meer aan :D
Laatst gewijzigd door Tauwja op 06 jan 2022 20:35, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9077
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 11 dec 2021 13:53

Ach wat naar dat die borst nog niet is hersteld :(
En het contrast met die andere borst is dan heel groot he? Zo zie je maar hoe ervaringen van vrouw tot vrouw verschillen en zelfs in 1 vrouw van borst tot borst.
Weet dat Niessen goed voor je zorgt, oké? Het is een heel goede kundige arts!
En vertrouw erop dat jij en jouw eigen lichaam sterker zijn dan je denkt.

Alles komt goed!!!
550x433.jpg
Luna
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op


"Soms is het leven niet anders. Je kan het aanvaarden of je kan het bevechten. Je kan gaan liggen of je kan opstaan." - Geschreven door een hele moedige en integere dame.
Tauwja
Berichten: 75
Lid geworden op: 25 feb 2021 21:29

Ongelezen bericht 12 dec 2021 10:37

Bedankt voor je lieve berichtje, Luna. Inderdaad, het verschil is groot, zeker 3 cupmaten, als het er geen 4 zijn. Dat is vervelend en ook best lastig, omdat ik zo niet goed kan wennen aan m'n nieuwe borsten. Laat staan dat ik kan gaan kijken voor nieuwe beha's en zo. Maar ja, het is niet anders.

Op zich heb ik veel vertrouwen in mijn lichaam, hoor, ik weet dat het veel kan hebben :)

Vannacht wat spanning en sensatie gehad -- het litteken sprong in m'n slaap open, en ik werd helemaal onder het bloed wakker. Ik heb een kwartier boven de wasbak gehangen om de stroompjes bloed die eruit kwamen zo goed mogelijk op te vangen, en toen het bloeden een beetje afnam heb ik er een gaasje en wat watten op geplakt en ben ik weer terug naar bed gegaan. Twee uur later werd ik wakker omdat ik weer een stroompje bloed over m'n buik voelde gaan, maar ik dacht: f*ck it, geen zin om weer op te staan, dus ik ben op m'n rug gaan liggen (dan bloedde het lang niet zo) en ben uiteindelijk rond 8 uur wakker geworden. Toen waren het gaasje en de watten inderdaad helemaal doorweekt van het bloed. Dus weer verschoond, en nu bloedt het nog steeds wat, maar lang niet zo heftig meer.

Het goede nieuws: het litteken doet een stuk minder pijn nu de druk eraf is (alleen waar het open is voel ik het nog), de borst lijkt nu wél ietsje geslonken, en als het zo eruit stroomt, dan zal het nu dan eindelijk wél vloeibaar geworden zijn, zo denk ik maar.

Net maar weer een update naar dr. Niessen gestuurd. Die zegt dat het goed is dat het zich eindelijk wat ontlast, en dat ik het er maar lekker uit moet laten komen en dat hij het komende woensdag (als ik weer een prikafspraak heb) gaat spoelen.
Laatst gewijzigd door Tauwja op 28 dec 2021 21:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9077
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 12 dec 2021 10:58

Jeetje, wat een nacht! Goed dat je rustig bent gebleven en gewoon weer je slaap hebt hervat. Soms is het inderdaad beter zo ja. Ze laten bij bepaalde operaties soms ook bewust een stukje hechting open, zodat het vocht eruit kan. Dat geneest gewoon vanzelf wel.
Blij dat je zoveel vertrouwen hebt!

Dikke kus lieverd! <3 <3 <3
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op


"Soms is het leven niet anders. Je kan het aanvaarden of je kan het bevechten. Je kan gaan liggen of je kan opstaan." - Geschreven door een hele moedige en integere dame.
Tauwja
Berichten: 75
Lid geworden op: 25 feb 2021 21:29

Ongelezen bericht 12 dec 2021 11:21

Dank je wel Luna! Gelukkig ben ik niet zo'n paniekhaas als het over dit soort dingen gaat. Ik ben eerder geïrriteerd over het gedoe en de troep die het geeft dan in paniek over het feit dat ik zo bloed :lol: En ik wist dat het waarschijnlijk bloed van die nabloeding was wat eruit kwam, dus geen nieuw bloed wat ik aan het verliezen was, daardoor maakte ik me geen zorgen over dat het zoveel was.

Komt wel goed :) Hopelijk zit er nu dan eindelijk wat schot in de zaak en gaat die linkerborst nu ein-de-lijk slinken.
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9077
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 12 dec 2021 11:30

Tauwja schreef:
12 dec 2021 11:21
Ik ben eerder geïrriteerd over het gedoe en de troep die het geeft dan in paniek over het feit dat ik zo bloed :lol:
:lol:
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op


"Soms is het leven niet anders. Je kan het aanvaarden of je kan het bevechten. Je kan gaan liggen of je kan opstaan." - Geschreven door een hele moedige en integere dame.
Essi
Berichten: 1916
Lid geworden op: 31 jan 2019 17:11

Ongelezen bericht 13 dec 2021 22:19

Sterkte 😘
Tauwja
Berichten: 75
Lid geworden op: 25 feb 2021 21:29

Ongelezen bericht 16 dec 2021 10:46

Gisteravond nogmaals bij dr. Niessen geweest, maar tot zijn verbazing en frustratie wilde het bloed er nog steeds niet uit komen met de spuit. Blijkbaar was het ten dele vloeibaar geworden maar nog altijd grotendeels gestold. Dat had hij nog maar 1 keer eerder meegemaakt, zei hij (wat waarschijnlijk verklaart waarom hij zolang met die spuiten wilde blijven klooien en niet eerder grondiger ingreep). Maar het werd nu toch wel tijd om echt in te grijpen, dus hij heeft het onder plaatselijke verdoving opengemaakt, schoongemaakt, schoongespoeld met zout water, en weer gehecht. Dat klinkt vrij onschuldig als ik het zo zeg, maar het was echt heel, heel erg naar. Het bloed kwam er namelijk grotendeels niet vanzelf uit, omdat het nog altijd gestold was, dus hij moest echt met z'n vingers en een pincet erin en gaan zitten wroeten en schrapen om al die gestolde stukjes bloed eruit te krijgen. En die plaatselijke verdoving werkt dus alleen op de huid, niet aan de binnenkant :shock: Het was een bizar gevoel, die vingers aan de binnenkant, en ontzettend oncomfortabel en best heel pijnlijk. En het hechten heb ik ook deels gevoeld, want toen was de verdoving blijkbaar alweer deels uitgewerkt. Hij heeft wel een of twee keer bijgespoten toen ik dat aangaf, maar het laatste hechtinkje heeft hij zonder afgemaakt. En daar wilde de naald er niet goed in en moest hij extra duwen, dus ik kon m'n lachen goed houden. :(

Nu moet ik heel voorzichtig zijn, want de huid is heel kwetsbaar door alles wat er gebeurd is, dus ik moet echt oppassen dat het niet uitscheurt.

Dus nu ziet mijn linkerborst er ein-de-lijk bijna uit zoals de rechter. Hij is nog wel iets groter (misschien omdat hij opgerekt is door die nabloeding, en er zal nog steeds wel wat bloed in zitten), en bovenaan zit een harde rand van gestold bloed en littekenweefsel dat mijn lichaam zelf moet gaan opruimen.

Gelukkig heb ik wel goed geslapen vannacht. Gisteravond had ik ontzettend veel pijn (heb zelfs weer wat oxycodon genomen), maar nu al een stuk minder.

Laten we hopen dat het gedoe voorbij is nu, want pffffff. Ik ben absoluut geen watje, maar dit wil ik niet nog een keer meemaken :(
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9077
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 16 dec 2021 14:16

Ach jeetje, wat naar!😢
Gelukkig heb je wel wat kunnen slapen🙏
Hoop zo dat dit snel voorbij is🙁
Sterkte lieve schat!💞🌠

Denk aan je! Knufff🤗
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op


"Soms is het leven niet anders. Je kan het aanvaarden of je kan het bevechten. Je kan gaan liggen of je kan opstaan." - Geschreven door een hele moedige en integere dame.
Essi
Berichten: 1916
Lid geworden op: 31 jan 2019 17:11

Ongelezen bericht 18 dec 2021 20:33

Tauwja schreef:
16 dec 2021 10:46
Gisteravond nogmaals bij dr. Niessen geweest, maar tot zijn verbazing en frustratie wilde het bloed er nog steeds niet uit komen met de spuit. Blijkbaar was het ten dele vloeibaar geworden maar nog altijd grotendeels gestold. Dat had hij nog maar 1 keer eerder meegemaakt, zei hij (wat waarschijnlijk verklaart waarom hij zolang met die spuiten wilde blijven klooien en niet eerder grondiger ingreep). Maar het werd nu toch wel tijd om echt in te grijpen, dus hij heeft het onder plaatselijke verdoving opengemaakt, schoongemaakt, schoongespoeld met zout water, en weer gehecht. Dat klinkt vrij onschuldig als ik het zo zeg, maar het was echt heel, heel erg naar. Het bloed kwam er namelijk grotendeels niet vanzelf uit, omdat het nog altijd gestold was, dus hij moest echt met z'n vingers en een pincet erin en gaan zitten wroeten en schrapen om al die gestolde stukjes bloed eruit te krijgen. En die plaatselijke verdoving werkt dus alleen op de huid, niet aan de binnenkant :shock: Het was een bizar gevoel, die vingers aan de binnenkant, en ontzettend oncomfortabel en best heel pijnlijk. En het hechten heb ik ook deels gevoeld, want toen was de verdoving blijkbaar alweer deels uitgewerkt. Hij heeft wel een of twee keer bijgespoten toen ik dat aangaf, maar het laatste hechtinkje heeft hij zonder afgemaakt. En daar wilde de naald er niet goed in en moest hij extra duwen, dus ik kon m'n lachen goed houden. :(

Nu moet ik heel voorzichtig zijn, want de huid is heel kwetsbaar door alles wat er gebeurd is, dus ik moet echt oppassen dat het niet uitscheurt.

Dus nu ziet mijn linkerborst er ein-de-lijk bijna uit zoals de rechter. Hij is nog wel iets groter (misschien omdat hij opgerekt is door die nabloeding, en er zal nog steeds wel wat bloed in zitten), en bovenaan zit een harde rand van gestold bloed en littekenweefsel dat mijn lichaam zelf moet gaan opruimen.

Gelukkig heb ik wel goed geslapen vannacht. Gisteravond had ik ontzettend veel pijn (heb zelfs weer wat oxycodon genomen), maar nu al een stuk minder.

Laten we hopen dat het gedoe voorbij is nu, want pffffff. Ik ben absoluut geen watje, maar dit wil ik niet nog een keer meemaken :(

Het zit je niet mee zeg!
Nu hopen dat het eindelijk voorbij is en je kan gaan herstellen.
Liefs essi
Tauwja
Berichten: 75
Lid geworden op: 25 feb 2021 21:29

Ongelezen bericht 19 dec 2021 20:39

Dank jullie wel, dames <3 Helaas begon het gisteren toch weer te lopen en is het weer deels open. Dr. Niessen had al gezegd dat de huid superzwak en kwetsbaar is, blijkbaar is het (zonder dat ik iets geks gedaan heb) toch uitgescheurd. Gelukkig heb ik daar weinig van gevoeld, want het was me in eerste instantie niet eens opgevallen. Ik droeg nog altijd verband erop om te voorkomen dat m'n beha in contact kwam met de hechtingen, omdat dat zou irriteren, en ik merkte gisteravond opeens dat dat verband weer doorweekt was. Wel is wat eruit komt nu een combinatie van bloed en ander vocht, want het is veel lichter van kleur dan een week geleden. Daarstraks ben ik onder de douche geweest en daarna kwam er zelfs alleen maar geel vocht uit. Lymfevocht, denk ik.

Ik moet zeggen dat ik er wel even flink van schrok dat het weer lekte, want ik dacht dat het nu toch echt dicht zou blijven met die nieuwe hechtingen. Dus ik heb dr. Niessen gisteravond gebeld, maar ik kreeg eigenlijk hetzelfde te horen als een week geleden: vervelend, maar laat maar lopen, blijkbaar wil m'n lichaam het graag kwijt. Zolang het niet gaat ontsteken is het allemaal niet zo erg, alleen lastig. Dus ik ga morgen maar weer naar de apotheek voor nieuwe verbanden. Wat het wel extra vervelend maakt is dat ik een erg gevoelige huid heb die niet goed reageert op de pleistertape. Inmiddels zit er rond mijn borst allemaal uitslag met vervelende jeukende bultjes :(
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9077
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 20 dec 2021 09:14

Wat naar allemaal! :(
Bij de apotheek zijn ook hypoallergene pleisters te koop. Overleg het daar, want ze kunnen je echt wel goed adviseren. Ik heb altijd wel heel goede ervaringen bij de apotheek. Heel deskundige mensen. De één meer dan de andere, maar er is altijd wel iemand aanwezig die veel hierover weet.

Blijf aan je denken ondanks dat ik ook echt niet oke ben... :(

Heel veel kusjes lieverd en hopelijk gaan de weken snel voorbij en ben je hier van af.

❤LOVE❤
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op


"Soms is het leven niet anders. Je kan het aanvaarden of je kan het bevechten. Je kan gaan liggen of je kan opstaan." - Geschreven door een hele moedige en integere dame.
Tauwja
Berichten: 75
Lid geworden op: 25 feb 2021 21:29

Ongelezen bericht 28 dec 2021 14:45

Weer even een update: mijn linkerborst lekt nog steeds flink maar is niet meer verder geslonken. Het litteken is lelijk aan het genezen, breed en dik met een soort uitpuilend stuk vlees/huid eraan (volgens mij is dat de onderrand van de oude wond, die steekt uit omdat het nu van binnenuit aan het dichtgroeien is). Dus ik heb er vanochtend door de huisarts naar laten kijken en die vond het ook maar niks, al lijkt er geen infectie te zijn, en vond dat ik dr. Niessen nog maar eens moest bellen. Dat heb ik straks gedaan, en hij is deze week op vakantie, maar we hebben afgesproken dat hij me op de lijst zet voor de eerstvolgend ok-datum, volgende week ergens, en dat hij het onder narcose opnieuw openmaakt om het nog eens grondig schoon te maken. Over het lelijke litteken maakt hij zich geen zorgen, dat valt wel te corrigeren zei hij, dus dat is een opluchting. Maar het feit dat de borst maar niet verder wil slinken vindt hij wel problematisch, waarschijnlijk kan het van binnen dan namelijk niet goed aan elkaar groeien omdat er nog steeds vocht in de holte zit. Dus dan maar weer een nieuwe operatie :-\ Zucht.

Verder heb ik de apotheek nog maar een keer om advies gevraagd voor een alternatief voor pleistertape, want inmiddels is de hele huid rond mijn borst rood en schraal. De vorige keer gaven ze me zijdetape, omdat daar blijkbaar minder mensen op reageren. Daar leek ik wel minder jeuk van te krijgen maar die trok wel m'n huid kapot bij het verwijderen. Nu hebben ze me bandafix gegeven, een soort netje waarmee je verbanden op z'n plek kunt houden. Hopelijk blijft dat een beetje goed zitten en ben ik nu van die ellendige tape af. De hypoallergene tape had ik overigens al, maar daar reageer ik dus ook op :(
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9077
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 28 dec 2021 21:06

Wat ontzettend zielig!😢
Ja, als er vocht blijft zitten, kan het weefsel vanbinnen echt niet genezen.
Hopelijk knap je snel op na de ingreep.
Sterkte lieve schat!🙏🌠💕
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op


"Soms is het leven niet anders. Je kan het aanvaarden of je kan het bevechten. Je kan gaan liggen of je kan opstaan." - Geschreven door een hele moedige en integere dame.
Plaats reactie

Terug naar “Lipofilling”