Klein maar fijn - paar dagen na explantatie + lipofilling

Deel je ervaringen en foto's.
Essi
Berichten: 1916
Lid geworden op: 31 jan 2019 17:11

Ongelezen bericht 22 mar 2021 09:17

Ja, ik ben het echt eens met Luna.
Je moet hem dit zeker aangeven. Hij geeft als maar aan dat hij bij hele slanke dames toch lipofilling kan uitvoeren. Doet het ook aan de lopende band en had moeten kunnen inschatten dat de oogst niet veel zou zijn. Ik ben idd blij dat alles je zo is mee gevallen en dat je blij bent met het resultaat.
Anders was dit wel echt heel rot geweest. Veel pijn en heel veel geld kwijt aan een behandeling die niet het "min of meer "verwachte" resultaat die de arts je vertelde heeft gegeven.
Misschien kan hij je nog op de een of andere manier tegemoet komen in je gemaakte kosten.
Succes
Liefs essi
Daantje92
Berichten: 31
Lid geworden op: 29 dec 2020 22:26

Ongelezen bericht 22 mar 2021 11:06

Ik ben het ook helemaal met jullie eens Luna en Essi! Daarom wil ik het ook zeker bespreken met dr. Niessen. Ik zal daar nog over schrijven als ik hem gesproken heb! Ondanks de kleine oogst ben ik wel super tevreden over zijn werk, dat wil ik toch nog benadrukken. Het eerste wat ik iedere ochtend doe is in de spiegel kijken omdat ik ergens nog steeds niet kan geloven dat ik tevreden ben, maar iedere ochtend begint weer goed. Na mijn bv 8 jaar geleden schoten mijn emoties van de grond tot aan het plafond, iedere minuut voelde ik wel een andere emotie. En iedere keer dat ik in de spiegel keek begon ik te janken. Daar was ik zooo bang voor na de explantatie. Als ik iets wat ik graag wilde (bv) al zo'n vreselijke emotionele rollercoaster vond, hoe kon ik deze operatie dan positief ingaan?? Ik volg overigens het programma van dr. Niessen waarbij hij vitaminen/supplementen voorschrijft waarmee je 2 weken voor de operatie start en waar je na de operatie nog een tijd mee doorgaat. Ik vond het wel prijzig allemaal maar als ik het vergeleek met de kosten van de operatie was het natuurlijk een lachertje. Dus wilde ik het toch proberen. Ook heb ik een paar dagen voor de operatie een accupunctuur behandeling gehad, specifiek gericht op de explantatie. Ik heb heel veel peptalk in mijn dagen ingebouwd en om me heen gekeken naar alle mooie vrouwen met kleine borsten. Ik weet natuurlijk niet in hoeverre dat in mijn proces geholpen heeft, omdat ik het niet kan vergelijken met wanneer ik dit allemaal niet had gedaan. Maar misschien zijn het fijne tips voor alle sterke vrouwen die ons nog gaan volgen!!

Veel liefs Daantje
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9077
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 22 mar 2021 17:23

Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op


"Soms is het leven niet anders. Je kan het aanvaarden of je kan het bevechten. Je kan gaan liggen of je kan opstaan." - Geschreven door een hele moedige en integere dame.
Anoniem
Berichten: 33
Lid geworden op: 04 mar 2021 22:07

Ongelezen bericht 24 mar 2021 12:39

Hallo Daantje,

Ik ben benieuwd of jij dr. Niessen al gesproken hebt?

Ik heb jouw voorsteltopic gelezen en herken jouw angsten. Nu ik lees dat jij maar 20cc per borst hebt gekregen, twijfel ik helemaal. Bij mij is ook 120cc per borst geschat.

Ik hoor graag wat zijn verklaring was.

Gaat verder alles goed qua herstel?

Liefs anoniem
Daantje92
Berichten: 31
Lid geworden op: 29 dec 2020 22:26

Ongelezen bericht 24 mar 2021 22:33

Anoniem schreef:
24 mar 2021 12:39
Hallo Daantje,

Ik ben benieuwd of jij dr. Niessen al gesproken hebt?

Ik heb jouw voorsteltopic gelezen en herken jouw angsten. Nu ik lees dat jij maar 20cc per borst hebt gekregen, twijfel ik helemaal. Bij mij is ook 120cc per borst geschat.

Ik hoor graag wat zijn verklaring was.

Gaat verder alles goed qua herstel?

Liefs anoniem
Hoi anoniem,

Ik heb dr. Niessen gesproken. Hij was totaal verbaasd toen ik naar de 20cc vroeg. Hij heeft blijkbaar 120cc kunnen oogsten. Daar was ik dan weer totaal verbaasd over. De schatting vooraf was 100cc maar dan zouden mijn heupen ook gedaan worden. Uiteindelijk heeft hij het vet alleen bij mijn benen weg gehaald..

Qua herstel gaat het super goed. Alles ziet er netjes uit. Ik heb weinig pijn. Bij mijn borsten had ik maar ongeveer 3 tot 4 dagen wat pijntjes (m.n. op de plek van de hechtingen) maar was echt goed te doen. Benen duurt wat langer. Het ene moment doet het wat meer pijn, het andere moment lijkt het gewoon een flinke spierpijn.

Twijfel jij erover of je alleen explantatie wil of icm lipofilling? Of waar zit je twijfel?

Liefs Daantje
Nica
Berichten: 35
Lid geworden op: 18 mar 2021 22:25

Ongelezen bericht 25 mar 2021 06:31

Lieve Daantje,

Wat goed en mooi om jouw enthousiaste woorden te lezen wat betreft acceptatie van je oude/nieuwe ik. Het lijf wat bij je past en die zo sterk is. Ik ben twee weken geleden geopereerd door dokter Niessen. Ik heb best wel een paar heftige weken achter de rug, maar met vragen kreeg ik gelijk antwoord. Ik ben ook ontzettend goed geholpen in het OCA. Ik wens je een heel goed herstel toe en idd ook ik kan niet wachten op het kopen van een mooie bh, en straks weer een bikini ( dat gaat nog een uitdaging worden). Ga jij ook nog het voedingsplan volgen en zit je ook nog aan de vitaminen? Ik ben ook vrij slank en als we dan geen gluten, lactose en suiker mogen, hoe blijven we dan op gewicht? ps dat beetje vet wat is ingespoten, moet natuurlijk wel blijven zitten...Groetjes Nica
Anoniem
Berichten: 33
Lid geworden op: 04 mar 2021 22:07

Ongelezen bericht 25 mar 2021 06:45

Hai Daantje,

Wat fijn dat het 120cc blijkt te zijn :D
En dat het herstel goed gaat.

Ik ben ontzettend bang om eventuele oneffenheden te krijgen. Ik ben vrij slank. Mijn operatie staat gepland voor eind april. En dan twijfel ik of dat wel handig is, zo voor de zomer.
Ik twijfel aan alles. Ben al weken van slag en huilerig.
Ik wil absoluut geen protheses meer. Ik heb nu last van 1 borst als ik een bh draag. In die prothese zit een vouw onderin, al vanaf het begin. Nu maak ik me daar zorgen om.

Ik heb mijn protheses 7 jaar geleden laten plaatsen en heb 2x een hersteloperatie gehad omdat 1 borst pijn deed en 1 borst verkeerd zat.... Misschien ook wel de reden dat ik zo angstig ben. Mijn b-cup was toen helemaal leeg, nog wel a-cup maar de zogenoemde theezakjes. Ik heb mijn 2 kinderen borstvoeding gegeven. Vandaar explantie en lipofilling.


Hai Nica,

Ik heb net jouw verhaal gelezen. Hopelijk gaat het herstel steeds een beetje beter.

Ik eet ook veel zoetigheid en vraag me ook af hoe ik op gewicht blijf, als ik dat straks niet mag.

Liefs Anoniem
Daantje92
Berichten: 31
Lid geworden op: 29 dec 2020 22:26

Ongelezen bericht 25 mar 2021 10:48

Nica schreef:
25 mar 2021 06:31
Lieve Daantje,

Wat goed en mooi om jouw enthousiaste woorden te lezen wat betreft acceptatie van je oude/nieuwe ik. Het lijf wat bij je past en die zo sterk is. Ik ben twee weken geleden geopereerd door dokter Niessen. Ik heb best wel een paar heftige weken achter de rug, maar met vragen kreeg ik gelijk antwoord. Ik ben ook ontzettend goed geholpen in het OCA. Ik wens je een heel goed herstel toe en idd ook ik kan niet wachten op het kopen van een mooie bh, en straks weer een bikini ( dat gaat nog een uitdaging worden). Ga jij ook nog het voedingsplan volgen en zit je ook nog aan de vitaminen? Ik ben ook vrij slank en als we dan geen gluten, lactose en suiker mogen, hoe blijven we dan op gewicht? ps dat beetje vet wat is ingespoten, moet natuurlijk wel blijven zitten...Groetjes Nica
Lieve Nica,

Wat verdrietig om te lezen dat je zo'n heftige weken achter de rug hebt!! Is je herstel zo zwaar? Of vooral het mentale stuk?

Ik heb me niet aan het volledige plan van dr. Niessen gehouden. Uit fase 1 van het plan heb ik de liposomale vitamine C, de multivitaminen en mineralen en de arnica genomen. Van de probiotica kreeg ik enorme buikpijn dus daar ben ik na een weekje weer mee gestopt. Ik heb ook de Alhydran gebruikt. Qua eet- en drinkpatroon heb ik weinig aangepast. Ik drink wel minder koffie. Ik drink nu nog meer water en thee dan normaal. En vanaf 2 weken voor de operatie heb ik ook geen druppel alcohol gedronken en dit blijf ik doen tot minimaal 4 weken na de operatie. Ik eet altijd veel maar wel meestal gezond. Weinig vlees, heel veel (groene) groenten. Maar daarnaast ook gewoon rijst, pasta's, brood (wel meestal speltpasta en speltbrood).

Ik denk dat het allerbelangrijkste is dat je naar je lichaam blijft luisteren. Ik ben geen voorstander van zomaar van alles uit je voedingspatroon slopen. Ik probeer gewoon gezonde keuzes te maken. Het plan van dr. Niessen is uiteindelijk alleen een advies en geeft wat handvatten om die gezonde keuzes te maken. Zo kan voor de één die probiotica uitstekend werken, terwijl ik me er super beroerd door voelde. Je lichaam weet wel wat het nodig heeft.

Helaas zal het vet wat is ingespoten nog wat afnemen, des te meer reden om gewoon lekker te blijven eten haha.

Liefs Daantje
Daantje92
Berichten: 31
Lid geworden op: 29 dec 2020 22:26

Ongelezen bericht 25 mar 2021 11:22

Anoniem schreef:
25 mar 2021 06:45
Hai Daantje,

Wat fijn dat het 120cc blijkt te zijn :D
En dat het herstel goed gaat.

Ik ben ontzettend bang om eventuele oneffenheden te krijgen. Ik ben vrij slank. Mijn operatie staat gepland voor eind april. En dan twijfel ik of dat wel handig is, zo voor de zomer.
Ik twijfel aan alles. Ben al weken van slag en huilerig.
Ik wil absoluut geen protheses meer. Ik heb nu last van 1 borst als ik een bh draag. In die prothese zit een vouw onderin, al vanaf het begin. Nu maak ik me daar zorgen om.

Ik heb mijn protheses 7 jaar geleden laten plaatsen en heb 2x een hersteloperatie gehad omdat 1 borst pijn deed en 1 borst verkeerd zat.... Misschien ook wel de reden dat ik zo angstig ben. Mijn b-cup was toen helemaal leeg, nog wel a-cup maar de zogenoemde theezakjes. Ik heb mijn 2 kinderen borstvoeding gegeven. Vandaar explantie en lipofilling.


Hai Nica,

Ik heb net jouw verhaal gelezen. Hopelijk gaat het herstel steeds een beetje beter.

Ik eet ook veel zoetigheid en vraag me ook af hoe ik op gewicht blijf, als ik dat straks niet mag.

Liefs Anoniem
Hoi anoniem,

Volgens mij schreef ik in mijn voorsteltopic ook over die angst voor oneffenheden. Ik was daarnaast ook bang voor vocht in mijn benen en de littekens van de liposuctiegaatjes. Dus het is heel herkenbaar!! Tot nu toe heb ik nog niets van oneffenheden. Ik heb weinig tot geen last van vocht. De liposuctiegaatjes zijn heel klein (het grootste gaatje is 4 millimeter). Ik weet natuurlijk niet hoe het er over een paar weken uitziet maar voor mij waren die angsten vooralsnog nergens voor nodig. Dr. Niessen gaf ook aan dat hij heel erg let op wat hij qua vet nog achterlaat zodat het niet te dun wordt allemaal en je zo min mogelijk oneffenheden krijgt. Ik denk dat dat dus goed is gelukt.

Je twijfel over die datum begrijp ik ook maar eind april lijkt me goed te doen. Begin juni hoef je het pak dan niet meer aan. En aangezien het waarschijnlijk weer een 'corona-zomer' wordt lijkt dit me juist een heel goed moment. Het voelt vast nooit als het juiste moment om zo'n operatie aan te gaan maar ik kan me ook voorstellen dat je zo snel mogelijk van al jouw twijfels af wil en van het ongemak dat de protheses je geven. Straks is die ongezonde troep er uit (dat heb ik wel duizend keer tegen mezelf gezegd in de periode voor de operatie)!! Wat een gedoe heb je al gehad met die rotdingen :( Ik hoop dat je de komende weken nog rust mag vinden in je keuze!!

Ik heb ook op het berichtje van Nica gereageerd over wat ik heb gedaan met het programma van dr. Niessen. Misschien heb je daar iets aan :)

Liefs Daantje
Natural me again
Berichten: 162
Lid geworden op: 24 feb 2020 20:01

Ongelezen bericht 25 mar 2021 13:17

Oh gelukkig zeg, dat het 120cc blijkt te zijn! Anders was het toch wel erg zonde! Is die 120cc dan per borst of in totaal? Heel fijn dat je tevreden bent zover en de lipoplekken er ook goed uitzien.
Wat betreft opereren voor de zomer; ik ben in juni geopereerd en in augustus ben ik op vakantie gegaan. Heb er persoonlijk niet heel lang last van gehad. Ik vond zelf de drukkleding met de hitte meevallen, maar april/ mei lijkt me prima te doen.
Anoniem
Berichten: 33
Lid geworden op: 04 mar 2021 22:07

Ongelezen bericht 25 mar 2021 20:08

Wat fijn om te horen dat jij zo tevreden bent Daantje
En bedankt voor het geruststellen.😊
Ik ben gewoon een maler en dan is overal wel een tegen voor te bedenken.

Ook bedankt voor jouw berichtje Natural me again🙂

Liefs Anoniem
Daantje92
Berichten: 31
Lid geworden op: 29 dec 2020 22:26

Ongelezen bericht 05 apr 2021 11:02

Ik vond het tijd voor een kleine update ;)

Bijna drie weken geleden werd ik geopereerd door dr. Niessen.
Ik ben vanaf dag 1 super tevreden over het resultaat. En het herstel is heel goed gegaan. Inmiddels voel ik er vrijwel niks meer van, alleen af en toe nog in mijn benen als ik bijvoorbeeld lang heb gezeten. De littekens herstellen goed en ook de lipogaatjes zien er prima uit.

In de tweede week had ik super veel jeuk aan mijn borsten. Waarschijnlijk omdat het allemaal herstelde maar ik denk ook dat het te maken had met het vet wat ik in die week verloor. Ineens was 'alles' weg! Ondanks dat vind ik ze nog steeds prachtig! Ze zijn echt mooier dan toen de implantaten er in zaten. Het ziet er zo ontspannen uit, het past bij mijn lichaam. Mijn partner is het gelukkig helemaal met me eens :D Zegt iedere keer als hij ze ziet dat ze veel mooier zijn. En dan zegt hij sorry omdat hij mijn voorsituatie niet wil afkraken :lol: Het enige wat ik echt zat ben zijn het pak en de operatiebh. Vind dat zo irritant onder alle kleding. Geen rokje of jurkje door dat stomme pak en dan die platte bh waardoor je echt helemaal niks hebt. Ik heb vandaag voor het eerst een mooie bh gepast, wat verheug ik me er op om die aan te trekken!!

Liefs Daantje
Plaats reactie

Terug naar “Lipofilling”