Explantatie en lipofilling dr Niessen (minder goed resultaat)

Deel je ervaringen en foto's.
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9077
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 22 nov 2020 11:45

Hoi mop, ik heb je foto bekeken, het ziet er idd uit als een onregelmatigheid. Rond de navel hebben vrouwen het meeste vet zitten op de buik, dus de kans is groter dat dit daar gebeurt. Verder zou je veel pijn hebben moeten gehad als er iets anders aan de hand was. Zoals bij Zuss wel het geval is. Die kon zelf niet uit bed komen de eerste 3 weken, dat is extreem en hoort niet bij explantatie en lipo.
Had je een goede compressiebroek gedragen?
En wat gebeurt er als je je buikspieren aanspant? Voel je dan iets en wordt het plekje groter?
Met bindweefselmassage zoals endermologie zou het plekje wat minder zichtbaar kunnen worden. Misschien kun je Susana een pb sturen met je foto. Ze behandeld vaker vrouwen na liposuctie.
Verder moet ik zeggen: wat ben je ontzettend mooi!!!!🀩 Echt serieus, je bent prachtig!!! Heel heel heel veel vrouwen zouden met je willen ruilen!!!!πŸ‘

Alles komt weer goed lieverd, houd vol!πŸ™

πŸ˜˜πŸ’•πŸ’•πŸ’•

Overigens kan dit altijd gebeuren bij alle artsen. Helaas zijn onregelmatigheden een risico. Gelukkig komt het heel weinig voor, maar je kunt ook pech hebben..πŸ˜”

Op Realself.com staan vele foto's van liposuctie en complicaties mochten jullie willen zoeken en vergelijken.
Verder ook van explantatie en lipo of explantatie en lift en alleen explantatie. Hier een topic: https://meldpuntklachtensiliconen.com/f ... php?t=2753
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op


"Soms is het leven niet anders. Je kan het aanvaarden of je kan het bevechten. Je kan gaan liggen of je kan opstaan." - Geschreven door een hele moedige en integere dame.
Natural me again
Berichten: 162
Lid geworden op: 24 feb 2020 20:01

Ongelezen bericht 22 nov 2020 13:05

Luna MKS schreef: ↑
22 nov 2020 11:45
Hoi mop, ik heb je foto bekeken, het ziet er idd uit als een onregelmatigheid. Rond de navel hebben vrouwen het meeste vet zitten op de buik, dus de kans is groter dat dit daar gebeurt. Verder zou je veel pijn hebben moeten gehad als er iets anders aan de hand was. Zoals bij Zuss wel het geval is. Die kon zelf niet uit bed komen de eerste 3 weken, dat is extreem en hoort niet bij explantatie en lipo.
Had je een goede compressiebroek gedragen?
En wat gebeurt er als je je buikspieren aanspant? Voel je dan iets en wordt het plekje groter?
Met bindweefselmassage zoals endermologie zou het plekje wat minder zichtbaar kunnen worden. Misschien kun je Susana een pb sturen met je foto. Ze behandeld vaker vrouwen na liposuctie.
Verder moet ik zeggen: wat ben je ontzettend mooi!!!!🀩 Echt serieus, je bent prachtig!!! Heel heel heel veel vrouwen zouden met je willen ruilen!!!!πŸ‘

Alles komt weer goed lieverd, houd vol!πŸ™

πŸ˜˜πŸ’•πŸ’•πŸ’•

Overigens kan dit altijd gebeuren bij alle artsen. Helaas zijn onregelmatigheden een risico. Gelukkig komt het heel weinig voor, maar je kunt ook pech hebben..πŸ˜”

Op Realself.com staan vele foto's van liposuctie en complicaties mochten jullie willen zoeken en vergelijken.
Verder ook van explantatie en lipo of explantatie en lift en alleen explantatie. Hier een topic: https://meldpuntklachtensiliconen.com/f ... php?t=2753
Dank je wel lieve Luna πŸ™‚ Dat is zo lief!

Als ik mijn buikspieren aanspan gebeurt er niets, ik merk weinig verandering in de plek en voel ook niets naar buiten komen.

Ik heb de compressiekleding van lipoelastic gedragen. Moet wel zeggen dat dit voor geen meter zat! Aan de zijkanten golfde het en stond het hele pak in mijn huid, en als ik rechtop zat voelde ik golfjes rond mijn navel. Ik heb dit op de controle laten zien, maar Niessen zei: zolang het naar buiten golft is het geen probleem en dat was zo volgens hem...

Als het hersteld moet worden, ga ik figuurcorrigerend ondergoed dragen (later ook gekocht). Dat is een egale band die aansluit op de huid, geen gekke golven of ribbels.

Misschien is het inderdaad pech... Het kan elke arts gebeuren natuurlijk, dat er wat mis gaat. En ik weet ook dat mijn boosheid eigenlijk vooral verdriet is, van ohh is het weer niet goed, wat heb ik mezelf nu weer aangedaan, word ik ooit nog normaal, gezond, gaat mijn partner me nog mooi vinden etc.

Ik ben zo blij de verhalen te lezen van vrouwen die zich gelijk prachtig voelen na de ingreep, voor mij is dat een langere weg ;)
Natural me again
Berichten: 162
Lid geworden op: 24 feb 2020 20:01

Ongelezen bericht 22 nov 2020 13:10

En zal Susana een pb sturen als ik weet wat de plek is na de echo :) Dank je wel voor de tip! 😘
Zusss
Berichten: 637
Lid geworden op: 23 dec 2019 06:32

Ongelezen bericht 23 nov 2020 06:28

Natural me again schreef: ↑
20 nov 2020 18:45
Zusss schreef: ↑
20 nov 2020 12:51
Natural me again schreef: ↑
20 nov 2020 12:43
Ik mag komende dinsdag al een echo laten maken, wat fijn zo snel!! Hoop dat ik gauw meer weet want nu zit ik helemaal met de gedachte; wat heb ik mijn lichaam nu weer aangedaan πŸ˜₯
Oh ja,inderdaad een buikwandbreuk lijkt het op.
😱 toch maar weer HA bellen, voel mij wel bezwaard.
Al zo vaak consulten gehad na explantatie...

Heb zo hetzelfde gevoel als jij...☹ en Muszi ook..

Op de echo heb ik hier niets over gehoord, maar de focus lag daar ook niet op, hoewel het gebied wel helemaal gezien is. Maar in hoeverre kunnen ze er iets mee?

Sommige mensen dragen dan zo'n buikband ivm de ingewanden daarπŸ™„

Oh wat erg allemaal. Zo hebben we geen rust na de operatie na jarenlange ellende al...


Kus voor jou😘
Succes dinsdag!! πŸ™πŸ»πŸ™πŸ»
Idem!! Ik durfde mijn huisarts amper meer te vragen om die echo. Ook voor mijn operatie zoveel contact gehad omdat ik steeds werd afgewezen bij internisten en dan moest hij weer bellen, nieuwe verwijzing regelen, uiteindelijk allemaal zonder succes. Nou ja, het is even niet anders. We hebben hier niet om gevraagd.

Hm wat betreft jouw echo, ik weet het ook niet.. misschien heeft de huisarts nog de resultaten en is het terug te halen? Ik kan me wel voorstellen dat ze vrij specifiek op die plek moeten kijken om het te zien, maar het kan natuurlijk ook zijn dat dit gewoon niet is wat er bij jou aan de hand is. Laten we het hopen! Dan nog liever een vetkussentje dan een buikwandbreuk!! :shock:

Ik zag dat er soms een operatie wordt aangeraden, maar als er geen klachten zijn, dan is voor zover ik lees vaak het advies om niets te doen. De operatie hiervoor leek me best een behoorlijke ingreep, dus hoe vervelend ook, als dit bij mij aan de hand is ga ik het denk ik zo laten :( En misschien inderdaad een band of iets om te voorkomen dat het erger wordt.

Toch wel bijzonder, dat de enige reden dat ik weet dat dit mogelijk aan de hand is, is omdat jij me de tip van de echo hebt gegeven. Zeker aangezien Niessen zo positief reageerde op dit idee, begrijp ik niet goed waarom hij dit dan niet zelf voorgesteld heeft. Misschien is het iets anders, maar nu mijn ha dit zegt denk ik: het lijkt er sterk op en vind dat als pc je toch wel eerst dat kon uitsluiten alvorens met mij herstelopties te bespreken. Maar ja, ik ben nu ook gewoon verdrietig, boos, teleurgesteld, hij kan het nu ook even niet goed meer doen in mijn ogen, dat realiseer ik me ook.

Zelf denk ik bij nader inzien toch dat het om een vetkussentje gaat, afgaande op gesprekken hierboven en na onderzoek van mijn buikspieren en ik zie dat mijn volume in de borsten wat is afgenomen, dus dat is het het denk ik wat precies daar is terug gekomen.
Jammer en niet zo mooi, maar niets aan te doen vrees ik.

Ja, wat je zegt is frustrerend..je moet zelf blijven strijden om afspraken te krijgen.
Heel veel succes morgen en hoop dat er niets uit je echo komt en het daar gewoon rustig isπŸ™πŸ»

Liefs van mij.
In 2020 bevrijd na 20 jaar ☯️
Op naar een gezond(er) lichaam βš–
Natural me again
Berichten: 162
Lid geworden op: 24 feb 2020 20:01

Ongelezen bericht 24 nov 2020 18:30

Vandaag mijn echo gehad, en inderdaad geen buikwandbreuk :) De radioloog zag alleen spieren en vetweefsel, ook geen vocht dus. Het lijkt me nu dat ons eerste vermoedde klopt, en het een vetkussentje is dat is achtergebleven na de lipo. Dat is bijna goed nieuws, want ik schrok wel even van het idee dat er echt schade zou kunnen zijn in mijn buik.

Ik denk dat de enige manier om dit op te lossen een herstel-ingreep is, dus nogmaals liposuctie van dat achtergebleven gebied. Baal nog steeds enorm, want ik zit zo met die littekens en straks moeten ze weer open, maar hopelijk komt het op lange termijn dan goed. Anders zit ik de rest van mijn leven tegen die bult op mijn buik aan te kijken, dus hoe jammer en vervelend ook; als ik de optie krijg aangeboden dit kosteloos te herstellen, dan ga ik die aannemen.
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9077
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 24 nov 2020 19:34

Hoi, heb even de quote verwijderd, omdat dit niet goed zat en jouw bericht niet opvielπŸ˜‰

Gelukkig is het vet zoals ik al dachtπŸ™
Je kunt Susana een pb sturen, ze heeft hier ervaring mee. Misschien heeft ze een goede tip voor je.

Alles komt goed!!!πŸ˜˜πŸ’•
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op


"Soms is het leven niet anders. Je kan het aanvaarden of je kan het bevechten. Je kan gaan liggen of je kan opstaan." - Geschreven door een hele moedige en integere dame.
Zusss
Berichten: 637
Lid geworden op: 23 dec 2019 06:32

Ongelezen bericht 29 nov 2020 07:56

Hi Natural me again,

Gelukkig is er geen buikwandbreuk o.i.d
Hoop dat de arts iets voor je kan betekenen met het vetkussentje op je buik. Ben heel benieuwd.
Succes van de week, zal aan je denken.πŸ™πŸ»πŸ’•

Liefs,
Zusss
In 2020 bevrijd na 20 jaar ☯️
Op naar een gezond(er) lichaam βš–
Zusss
Berichten: 637
Lid geworden op: 23 dec 2019 06:32

Ongelezen bericht 11 dec 2020 11:35

Hoi naturel me again,

Moet steeds aan je denken, ben zooo benieuwd wat er uit het gesprek is gekomen bij de PC.
Hopelijk is het op te lossen.πŸ™πŸ»

Veel liefsπŸ€—
In 2020 bevrijd na 20 jaar ☯️
Op naar een gezond(er) lichaam βš–
Emerald
Berichten: 69
Lid geworden op: 01 jun 2020 19:44

Ongelezen bericht 12 dec 2020 08:23

HΓ© Natural Me, hoe gaat het met je? Ik zat eens te denken maar je zou ook nog CoolSculpting kunnen proberen voor die plek op je buik... voordeel is geen extra littekens en de resultaten schijnen goed te zijn. Van coolsculpting dan niet van andere soorten cryolipolyse.
Natural me again
Berichten: 162
Lid geworden op: 24 feb 2020 20:01

Ongelezen bericht 13 dec 2020 17:58

Zusss schreef: ↑
11 dec 2020 11:35
Hoi naturel me again,

Moet steeds aan je denken, ben zooo benieuwd wat er uit het gesprek is gekomen bij de PC.
Hopelijk is het op te lossen.πŸ™πŸ»

Veel liefsπŸ€—
Ah wat lief, dank je wel Zusss :) Ik heb woensdagavond mijn afspraak, zal daarna zeker wat laten weten! Ik ben zelf ook benieuwd!
Natural me again
Berichten: 162
Lid geworden op: 24 feb 2020 20:01

Ongelezen bericht 13 dec 2020 18:08

Emerald schreef: ↑
12 dec 2020 08:23
HΓ© Natural Me, hoe gaat het met je? Ik zat eens te denken maar je zou ook nog CoolSculpting kunnen proberen voor die plek op je buik... voordeel is geen extra littekens en de resultaten schijnen goed te zijn. Van coolsculpting dan niet van andere soorten cryolipolyse.
Hi Emerald, dank je wel voor de tip! Toevallig dat je dat zegt want een vriendin van me kwam er een paar dagen terug ook mee. Volgens mij wel prijzig als ik meerdere behandelingen nodig heb, maar ik neem het zeker mee als optie. Een herstelingreep vind ik toch wel heftig, ook qua littekens die dan weer van 0 af aan moeten genezen. Dat is wel echt een voordeel van coolsculpting! Zal de optie ook bespreken tijdens mijn consult, wie weet wil de kliniek me tegemoet komen in de kosten...
Zusss
Berichten: 637
Lid geworden op: 23 dec 2019 06:32

Ongelezen bericht 15 dec 2020 06:02

Natural me again schreef: ↑
13 dec 2020 17:58
Zusss schreef: ↑
11 dec 2020 11:35
Hoi naturel me again,

Moet steeds aan je denken, ben zooo benieuwd wat er uit het gesprek is gekomen bij de PC.
Hopelijk is het op te lossen.πŸ™πŸ»

Veel liefsπŸ€—
Ah wat lief, dank je wel Zusss :) Ik heb woensdagavond mijn afspraak, zal daarna zeker wat laten weten! Ik ben zelf ook benieuwd!
Ah okΓ©, dacht dat je al geweest was.
Veel succes morgenavond! πŸ€πŸ€πŸ€
In 2020 bevrijd na 20 jaar ☯️
Op naar een gezond(er) lichaam βš–
muszika
Berichten: 84
Lid geworden op: 05 jan 2020 09:51

Ongelezen bericht 15 dec 2020 09:05

hallo Naturel again,


zoals jij, heb ik ook dat vetkussentje naast mijn navel. Maar op mijn stomme verbazing met buikspier oefeningen{ iedere dag 20 keer} nu is bijna verdwenen. .

Nu is niet meer storend, maar ja ik ben bijna 68 jaar dus het is ook minder belangrijk.

Ik wens je het alle beste met je beslissing,

veel liefs Muszi
Natural me again
Berichten: 162
Lid geworden op: 24 feb 2020 20:01

Ongelezen bericht 17 dec 2020 11:06

Gisteren mijn afspraak gehad en de mogelijkheden besproken. Op dit moment weeg ik relatief weinig en valt de plek iets minder op, maar je ziet hem alsnog. Alsof er een cirkeltje rond mijn navel zit. Niessen zag het ook en kon het niet goed plaatsen. Hij zei dat als hij een stukje vergeten zou zijn, het er meer als een hap uit zou zien en niet als een symmetrisch ronde cirkel. Ook onregelmatigheid door drukkleding waren niet waarschijnlijk, want dan zou je eerder een vouw verwachten. Misschien nog littekenweefsel, al vind ik dat zelf onwaarschijnlijk omdat ik het vanaf het begin had.

Hij zou een kosteloze herstelcorrectie kunnen doen. Daarbij zouden beide lipo-littekens weer open gemaakt worden. Er is geen garantie dat het dan beter wordt. Een andere optie is om het met coolsculpting te proberen. Al had hij ook een patiΓ«nt gezien, waarbij dit geen goed resultaat had en het weefsel juist harder werd.

Nu mijn gewicht wat lager is, vind ik het er nog wel ok uitzien zoals het nu is. Optie is nog om te kijken hoe mijn gewicht zich ontwikkelt en als het toch lukt om wat aan te komen, ik het dan alsnog laat doen. Al zijn de littekens dan wel weer verder genezen en vind ik het jammer om dan weer vanaf 0 te moeten beginnen.

We hadden het ook nog gehad over de gehaastheid. Hij herkende zelf niet dat hij gehaast werkt, maar dacht dat het zo overkwam omdat hij heel geconcentreerd is. En aftekenen gaat snel, maar dat komt ook omdat hij precies weet welke plekken hij moet hebben. Dit geloof ik ook wel, bij mij ontstond de indruk vooral omdat op de OK-dag het leek alsof we nooit afspraken hadden gemaakt (zoals geen lipo bij benen en heupen, alle littekens volledig uitsnijden) en ik gewoon als de standaard werd afgetekend en geopereerd.

Maar goed, wat betreft de plek op mijn buik is het heel lastig te zeggen waardoor dit nu is gekomen. Het is in ieder geval netjes dat hij het kosteloos wil oplossen. Ik moet even goed nadenken wat ik ga doen!

En fijn Muszika dat het bij jou beter is geworden met buikspieroefeningen! Misschien kan ik dat ook nog proberen!
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9077
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 17 dec 2020 15:20

Nou zeker wel fair van dr. Niessen om het kosteloos te willen behandelen! Dat vind ik heel netjes en ik weet dat hij dat wel vaker gedaan heeft hoor.
Ik hoop voor je dat het niet nodig zal zijn, want het lijkt me idd niks om weer onder het mes te moeten voor dat kleine stukje :(
Sterkte en succes mop!!! <3 <3 <3
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op


"Soms is het leven niet anders. Je kan het aanvaarden of je kan het bevechten. Je kan gaan liggen of je kan opstaan." - Geschreven door een hele moedige en integere dame.
Plaats reactie

Terug naar β€œLipofilling”