Explantatie en lipofilling dr Niessen (minder goed resultaat)

Deel je ervaringen en foto's.
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9077
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 18 nov 2020 10:06

muszika schreef: ↑
17 nov 2020 16:57
Hallo lieve Luna,

Ik heb ook spijt van lipo. Had ik maar nooit gedaan. Ook hetzelfde kussentje op mijn buik als Natural me again, en mijn L borst nog gevoelig blijft, en ik voel wat meerdere denk ik lipo plekken die wat iets steviger zijn , dus ik weet het niet wat zal verder worden. Binnen in hetzelfde borst voel ik ook iets wat mij zorgen baart. De wondplek daar ook nog gevoelig. Zo gek dat bij de andere R kant alles is oke. Dus ik vraag me af of ik een CT scan zou moeten doen of nog ff wachten . Nu net 6 weken ben po.
Wie heeft vroeg na de lipo een mammografie gekregen en waarom? ik laas ergens maar ik weet het niet meer. Luna misschien jij weet nog wel.



lieve groetjes Muszi
Lieve Muszi, je bent pas 6 weken verder. Ik denk dat angst een grote rol speelt. Probeer dat alsjeblieft los te laten. Het komt echt goed mop, echt!
Voor mammo na lipo moet je echt minimaal half jaar wachten hoor. Minimaal! Hoe langer hoe beter. Je weefsel blijft na explantatie 1 jaar erg onrustig en met een mammo ga je alleen naar meer pijn krijgen erna.
Ook de lipoplekken hebben tijd nodig om te helen vanbinnen.
Het komt echt goed mop!πŸ’•β˜€οΈπŸ¦‹πŸŒ»
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op


"Soms is het leven niet anders. Je kan het aanvaarden of je kan het bevechten. Je kan gaan liggen of je kan opstaan." - Geschreven door een hele moedige en integere dame.
muszika
Berichten: 84
Lid geworden op: 05 jan 2020 09:51

Ongelezen bericht 19 nov 2020 17:16

Heel erg bedankt Luna, ik hoop dat je gelijk hebt. Maar ik ben 68 geweest en dus op deze leeftijd kan ook alles gebeuren.
Weet je Luna wat ik vreemd vind maar eigenlijk ook niet , dat als ik naar de site van vrouwen met borstkanker kijk, dan zie ik vele fotos van vrouwen na een borst amputaties 80 % met siliconen reconstructies met een beetje lipo vulling . Ik vind deze vrouwen dapper omdat echt heel erg moeilijk om zo iets te accepteren. Daarom denk ik dat oke de siliconen zijn niet echt perfect maar soms er is ook geen andere keuze.
De plastische chirurgen die deze implantaten plaatsen gewoon zou moeten vertellen dat na 10 jaar gewoon een nieuwe implantaat nodig is.
Dan toch de kans is veel minder op rare ziektes.

Nogmaals denk ik dat er nog steeds veel meer vrouwen siliconen implantaten krijgen dan vrouwen die deze laten verwijderen.


Lieve groetjes
Muszi
Zusss
Berichten: 637
Lid geworden op: 23 dec 2019 06:32

Ongelezen bericht 19 nov 2020 21:00

muszika schreef: ↑
17 nov 2020 16:57
Hallo lieve Luna,

Ik heb ook spijt van lipo. Had ik maar nooit gedaan. Ook hetzelfde kussentje op mijn buik als Natural me again, en mijn L borst nog gevoelig blijft, en ik voel wat meerdere denk ik lipo plekken die wat iets steviger zijn , dus ik weet het niet wat zal verder worden. Binnen in hetzelfde borst voel ik ook iets wat mij zorgen baart. De wondplek daar ook nog gevoelig. Zo gek dat bij de andere R kant alles is oke. Dus ik vraag me af of ik een CT scan zou moeten doen of nog ff wachten . Nu net 6 weken ben po.
Wie heeft vroeg na de lipo een mammografie gekregen en waarom? ik laas ergens maar ik weet het niet meer. Luna misschien jij weet nog wel.



lieve groetjes Muszi
Lieve Muszi,

Ik ken je verhaal...ik was het inderdaad die mammografie heeft laten doen.
De bedoeling was een echo, gewoon om te kijken of het allemaal rustig was van binnen, qua silliconen enzo maar het ZH wilde persee een mammografie toen ik daar kwam. Mijn protest hielp niet en overdonderd deed ik dit...
Oeff dat deed echt pijn, daarna tijdje meer pijn en steken gehad maar volgens de PC was dat niet erg.
Moest toen echt weer poosje met pijnstillers slapen.
Was na 5mnd.

Behalve kleine calcificaties die nog konden wegtrekken omdat de operatie nog niet lang geleden was toen, was alles goed voor zover ze konden zien zeiden ze.
Bij twijfel of het geruststelling kun je dit altijd doen hè.
Volgens de PC was na 5mnd prima.
Sterkte Muszi😘
Laatst gewijzigd door Zusss op 19 nov 2020 21:06, 1 keer totaal gewijzigd.
In 2020 bevrijd na 20 jaar ☯️
Op naar een gezond(er) lichaam βš–
Zusss
Berichten: 637
Lid geworden op: 23 dec 2019 06:32

Ongelezen bericht 19 nov 2020 21:04

Natural me again schreef: ↑
17 nov 2020 17:45
muszika schreef: ↑
17 nov 2020 16:57
Hallo lieve Luna,

Ik heb ook spijt van lipo. Had ik maar nooit gedaan. Ook hetzelfde kussentje op mijn buik als Natural me again, en mijn L borst nog gevoelig blijft, en ik voel wat meerdere denk ik lipo plekken die wat iets steviger zijn , dus ik weet het niet wat zal verder worden. Binnen in hetzelfde borst voel ik ook iets wat mij zorgen baart. De wondplek daar ook nog gevoelig. Zo gek dat bij de andere R kant alles is oke. Dus ik vraag me af of ik een CT scan zou moeten doen of nog ff wachten . Nu net 6 weken ben po.
Wie heeft vroeg na de lipo een mammografie gekregen en waarom? ik laas ergens maar ik weet het niet meer. Luna misschien jij weet nog wel.



lieve groetjes Muszi
We hadden al even contact gehad, maar echt heel naar dat jij ook dit probleem hebt van de lipo. Ik heb mailcontact gehad met Niessen en hij gaf aan dat het idd een goed idee is om een echo te laten maken van mijn buik.

Volgens mij heeft @Zusss een mammografie gehad na de lipo als ik me goed herinner? Maar volgens mij was dat niet zo kort na de ingreep, pas na enkele maanden.
Klopt ik was het van de mammografieπŸ˜‰ net hierboven al geregeerd aan Muszi.

OkΓ© fijn dat de arts er ook achter staat.
Laat je weten wat er uitkomt?
Sterkte😘
In 2020 bevrijd na 20 jaar ☯️
Op naar een gezond(er) lichaam βš–
Zusss
Berichten: 637
Lid geworden op: 23 dec 2019 06:32

Ongelezen bericht 20 nov 2020 09:10

Muszi ik weet niet of CT een optie is.
Zou het even met je huisarts bespreken.
Echo lijkt mij beter. Waarom is links anders als rechts?
Dat wist ik niet, maar herken ik wel.

Naturel me again en Muszi ik heb eerlijk gezegd helemaal niet zo op mijn navelgebied gelet omdat ik bezig was met mijn buikpijn en andere dingen die nu mijn aandacht vragen,zit er even een beetje doorheen...toen jij Muszi ook aangaf dat er een kussentje omheen zit heb ik vanochtend dit ook geconstateerd, de foto van jou naturel me again deed mij al twijfelen. Het is ook heel zacht en de navel ligt veel dieper als eerst.😱
He bah, wat baal ik hiervan. Op twee plaatsen is mijn buik aangedaan.

Naturel me again laat jij weten waar de arts mee komt als oplossing?

Blij dat we dit kunnen delen met elkaar.
Knuf voor jullie πŸ˜˜πŸ’•
In 2020 bevrijd na 20 jaar ☯️
Op naar een gezond(er) lichaam βš–
Natural me again
Berichten: 162
Lid geworden op: 24 feb 2020 20:01

Ongelezen bericht 20 nov 2020 12:17

Ohh wat balen Zusss dat jij dit ook hebt :( Echt heel naar na de klachten die je al had. En Muszi ook al :(

Ik heb de dikke plek op mijn buik aan mijn ha laten zien ivm de verwijzing voor de echo. Hij vond het eruit zien als een buikwandbreuk. Nu ben ik helemaal in de stress, want als het dat is dan is het niet of moeilijk meer te herstellen. Hopelijk kan ik snel terecht voor de echo en uiteraard hou ik jullie op de hoogte van mijn consult met Niessen! Pff je hoopt dat het met die ene operatie klaar was en goed, maar helaas, echt balen!
Natural me again
Berichten: 162
Lid geworden op: 24 feb 2020 20:01

Ongelezen bericht 20 nov 2020 12:43

Ik mag komende dinsdag al een echo laten maken, wat fijn zo snel!! Hoop dat ik gauw meer weet want nu zit ik helemaal met de gedachte; wat heb ik mijn lichaam nu weer aangedaan πŸ˜₯
Zusss
Berichten: 637
Lid geworden op: 23 dec 2019 06:32

Ongelezen bericht 20 nov 2020 12:51

Natural me again schreef: ↑
20 nov 2020 12:43
Ik mag komende dinsdag al een echo laten maken, wat fijn zo snel!! Hoop dat ik gauw meer weet want nu zit ik helemaal met de gedachte; wat heb ik mijn lichaam nu weer aangedaan πŸ˜₯
Oh ja,inderdaad een buikwandbreuk lijkt het op.
😱 toch maar weer HA bellen, voel mij wel bezwaard.
Al zo vaak consulten gehad na explantatie...

Heb zo hetzelfde gevoel als jij...☹ en Muszi ook..

Op de echo heb ik hier niets over gehoord, maar de focus lag daar ook niet op, hoewel het gebied wel helemaal gezien is. Maar in hoeverre kunnen ze er iets mee?

Sommige mensen dragen dan zo'n buikband ivm de ingewanden daarπŸ™„

Oh wat erg allemaal. Zo hebben we geen rust na de operatie na jarenlange ellende al...


Kus voor jou😘
Succes dinsdag!! πŸ™πŸ»πŸ™πŸ»
In 2020 bevrijd na 20 jaar ☯️
Op naar een gezond(er) lichaam βš–
muszika
Berichten: 84
Lid geworden op: 05 jan 2020 09:51

Ongelezen bericht 20 nov 2020 18:41

Hallo lieve meiden,

Plaats een hand op dat kussentje gebied en doe enkele buikspier oefeningen. Als een breuk is dan moeten jullie onder je hand iets voelen, als niks voelt dan is gewoon vet, en ik denk zelf dat inderdaad een vet kussentje is.

Ik heb meerdere buikspier oefeningen gedaan en ik voel niks bijzonders.

Ik hoor graag van jullie , houden contact.

Veel liefst
Muszi
Natural me again
Berichten: 162
Lid geworden op: 24 feb 2020 20:01

Ongelezen bericht 20 nov 2020 18:45

Zusss schreef: ↑
20 nov 2020 12:51
Natural me again schreef: ↑
20 nov 2020 12:43
Ik mag komende dinsdag al een echo laten maken, wat fijn zo snel!! Hoop dat ik gauw meer weet want nu zit ik helemaal met de gedachte; wat heb ik mijn lichaam nu weer aangedaan πŸ˜₯
Oh ja,inderdaad een buikwandbreuk lijkt het op.
😱 toch maar weer HA bellen, voel mij wel bezwaard.
Al zo vaak consulten gehad na explantatie...

Heb zo hetzelfde gevoel als jij...☹ en Muszi ook..

Op de echo heb ik hier niets over gehoord, maar de focus lag daar ook niet op, hoewel het gebied wel helemaal gezien is. Maar in hoeverre kunnen ze er iets mee?

Sommige mensen dragen dan zo'n buikband ivm de ingewanden daarπŸ™„

Oh wat erg allemaal. Zo hebben we geen rust na de operatie na jarenlange ellende al...


Kus voor jou😘
Succes dinsdag!! πŸ™πŸ»πŸ™πŸ»
Idem!! Ik durfde mijn huisarts amper meer te vragen om die echo. Ook voor mijn operatie zoveel contact gehad omdat ik steeds werd afgewezen bij internisten en dan moest hij weer bellen, nieuwe verwijzing regelen, uiteindelijk allemaal zonder succes. Nou ja, het is even niet anders. We hebben hier niet om gevraagd.

Hm wat betreft jouw echo, ik weet het ook niet.. misschien heeft de huisarts nog de resultaten en is het terug te halen? Ik kan me wel voorstellen dat ze vrij specifiek op die plek moeten kijken om het te zien, maar het kan natuurlijk ook zijn dat dit gewoon niet is wat er bij jou aan de hand is. Laten we het hopen! Dan nog liever een vetkussentje dan een buikwandbreuk!! :shock:

Ik zag dat er soms een operatie wordt aangeraden, maar als er geen klachten zijn, dan is voor zover ik lees vaak het advies om niets te doen. De operatie hiervoor leek me best een behoorlijke ingreep, dus hoe vervelend ook, als dit bij mij aan de hand is ga ik het denk ik zo laten :( En misschien inderdaad een band of iets om te voorkomen dat het erger wordt.

Toch wel bijzonder, dat de enige reden dat ik weet dat dit mogelijk aan de hand is, is omdat jij me de tip van de echo hebt gegeven. Zeker aangezien Niessen zo positief reageerde op dit idee, begrijp ik niet goed waarom hij dit dan niet zelf voorgesteld heeft. Misschien is het iets anders, maar nu mijn ha dit zegt denk ik: het lijkt er sterk op en vind dat als pc je toch wel eerst dat kon uitsluiten alvorens met mij herstelopties te bespreken. Maar ja, ik ben nu ook gewoon verdrietig, boos, teleurgesteld, hij kan het nu ook even niet goed meer doen in mijn ogen, dat realiseer ik me ook.
Natural me again
Berichten: 162
Lid geworden op: 24 feb 2020 20:01

Ongelezen bericht 20 nov 2020 18:49

muszika schreef: ↑
20 nov 2020 18:41
Hallo lieve meiden,

Plaats een hand op dat kussentje gebied en doe enkele buikspier oefeningen. Als een breuk is dan moeten jullie onder je hand iets voelen, als niks voelt dan is gewoon vet, en ik denk zelf dat inderdaad een vet kussentje is.

Ik heb meerdere buikspier oefeningen gedaan en ik voel niks bijzonders.

Ik hoor graag van jullie , houden contact.

Veel liefst
Muszi
Hi Muszi, ah dank je, jullie zitten vol goede tips hier ;) Ik voel ook niet veel bijzonders als ik dat doe, ik voel mijn buikspier trillen maar dat is het ook. Hoop zoooo dat het inderdaad een vet kussentje is. Niet dat we daar op zitten te wachten, maar beter dan zulke serieuze schade!
Essi
Berichten: 1916
Lid geworden op: 31 jan 2019 17:11

Ongelezen bericht 20 nov 2020 19:28

Oh meiden! Wat een gedoe... Ik ben blij te lezen dat jullie het met elkaar kunnen delen en niet alleen staan hierin. Ik kan jullie geen advies of raad geven hierin, maar weet dat ik aan jullie denk en ik hoop dat het allemaal mee valt en dat het idd om vet kussentjes gaat.
Dikke knuffel voor jullie drie. Laat weten hoe het verder verloopt hoor.
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9077
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 21 nov 2020 09:34

Lieve meiden, ik heb niet alles kunnen lezen, maar zag wel voorbij komen dat er aan een buikwandbreuk wordt gedacht. Ik kan me dat bijna niet voorstellen. En mocht het wel zo zijn, dan is dat niet door de lipo gebeurd, dat weet ik bijna zeker. Het kan zijn dat er al iets zat en nu zichtbaarder is geworden.
Laat je goed onderzoeken, een echo of mri geeft uitsluitsel. Je kunt je huisarts je ook laten verwijzen naar een algemeen chirurg, zodat die het goed kan beoordelen.
Waar zit die plek? Vlak bij de navel?

@Natural me again: is het te zien op foto? Zo ja, kun je die even sturen?
Heeft je ha eraan gevoeld? Of alleen gekeken?


@Zus wat kwam er uit jouw echo? Dit zou gewoon te zien moeten zijn als het zo was. Wat zeiden ze?

Sterkte lieve meiden!β€πŸ€πŸ¦‹β˜€οΈ

muszika schreef: ↑
19 nov 2020 17:16
Heel erg bedankt Luna, ik hoop dat je gelijk hebt. Maar ik ben 68 geweest en dus op deze leeftijd kan ook alles gebeuren.
Weet je Luna wat ik vreemd vind maar eigenlijk ook niet , dat als ik naar de site van vrouwen met borstkanker kijk, dan zie ik vele fotos van vrouwen na een borst amputaties 80 % met siliconen reconstructies met een beetje lipo vulling . Ik vind deze vrouwen dapper omdat echt heel erg moeilijk om zo iets te accepteren. Daarom denk ik dat oke de siliconen zijn niet echt perfect maar soms er is ook geen andere keuze.
De plastische chirurgen die deze implantaten plaatsen gewoon zou moeten vertellen dat na 10 jaar gewoon een nieuwe implantaat nodig is.
Dan toch de kans is veel minder op rare ziektes.

Nogmaals denk ik dat er nog steeds veel meer vrouwen siliconen implantaten krijgen dan vrouwen die deze laten verwijderen.


Lieve groetjes
Muszi
Lipofilling van beide borsten na kanker werd niet vergoed, protheses wel, dus het is niet raar dat je dat ziet. Dat is aan het veranderen gelukkig.
Pc's prefereren eigen weefsel en lipo. Bij bestraalde borsten is er een grotere kans op complicaties met implantaten.

Probeer je op andere dingen te focussen ok. Er is veel gebeurd in je borsten dus alles wat je voelt is niet gek.
Je kunt als je heel bang bent om een mri vragen want mammo is niet goed nu. Toch weet ik zeker dat ze je geen mri laten doen, daar moet een heel goede reden voor zijn.
Kanker doet meestal geen pijn, meestal, maar soms wel.
Over 4 maanden kun je een mammo laten doen als je dat wilt.

β€πŸ’‹
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op


"Soms is het leven niet anders. Je kan het aanvaarden of je kan het bevechten. Je kan gaan liggen of je kan opstaan." - Geschreven door een hele moedige en integere dame.
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9077
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 21 nov 2020 10:08

In dit onderzoeksverslag staan foto's daar staan er veel van de buik. Ook waar een stukje is vergeten of onregelmatigheden. Kijk even of je dit kunt vergelijken.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3901919/

Een buikwandbreuk (hernia) wordt niet genoemd als complicatie overigens.
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op


"Soms is het leven niet anders. Je kan het aanvaarden of je kan het bevechten. Je kan gaan liggen of je kan opstaan." - Geschreven door een hele moedige en integere dame.
Natural me again
Berichten: 162
Lid geworden op: 24 feb 2020 20:01

Ongelezen bericht 22 nov 2020 11:01

Luna MKS schreef: ↑
21 nov 2020 10:08
In dit onderzoeksverslag staan foto's daar staan er veel van de buik. Ook waar een stukje is vergeten of onregelmatigheden. Kijk even of je dit kunt vergelijken.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3901919/

Een buikwandbreuk (hernia) wordt niet genoemd als complicatie overigens.
Hi Luna, ik heb je gemaild met een foto. De plek zit inderdaad rond mijn navel, en de huisarts heeft het alleen gezien en niet gevoeld.

Als ik bij de foto's kijk, lijkt wat ik heb het meeste op een ondercorrectie. Ik weet vrijwel zeker dat ik voor de operatie geen buikwandbreuk had. Heb heel lang 51kg gewogen en mijn buik was toen misschien nog wel platter dan nu zonder onregelmatigheden. Ook nooit zwanger geweest, fanatiek gesport oid.

Dus ik denk, als een buikwandbreuk niet door lipo kan ontstaan dat het dat dan niet is en het eerder een ondercorrectie is (of alsnog vocht). Heb via Realself een dame gevonden die ook een ondercorrectie had rond de navel (zag er hetzelfde uit) en daarbij schreef een van de artsen dat dit gebied extra aandacht behoeft bij de operatie en het meest ondergecorrigeerde gebied is. Dat vind ik ook beter passen bij dat we het alle 3 hebben.

Hopelijk hoor ik dinsdag meer en kan ik volgende maand met Niessen een goede oplossing vinden!
Plaats reactie

Terug naar β€œLipofilling”