Explantatie en lipo ervaring bij van Selms

Deel je ervaringen en foto's.
Mayo
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 mar 2022 20:50

Ongelezen bericht 01 jun 2022 20:15

Voorsteltopic: viewtopic.php?t=4233

Dag allen,
Hier alvast een korte update over mijn ervaring bij het jvg kliniek.
Ik was er mooi op tijd en werd superlief ontvangen door iedereen. Ik was redelijk rustig totdat ik de verpleegkunddige sprak, toen moest ik toch een traantje laten. Eenmaal op de operatie kamer nog even over koetjes en kalfjes gepraat met dr G. van Selms en wat wat ik zenuwachtig zeg maar voordat ik het wist lag ik weer op mijn kamer!
Tot nu toe gaat het prima met mij. 1 prothese kwam er leeg en gescheurd uit. Hier ben ik best van geschrokken en ben vergeten te vragen als ze alles eruit hebben kunnen halen en als het binnenn het kapsel zat. Dit moet ik nog navragen bij de vlg controle. Heb niet alles onthouden wat er gezegd is. Tja narcose he!
Lipo filling was goed gelukt volgens de arts en vlg de verpleegkundige die het operatie heeft gelezen blijkt dat er rond de 500 cc is teruggeplaatst.
Ook dit verbaasde mij want dat heb ik op deze forum niet gelezen dat dat mogelijk is, meestal rond de300 is het maximale. Alle vertrouwen in de Selms dus het zal vast goed komen met deze hoeveelheid.
Nu op naar herstel. De mri heeft geen gescheurde prothese ontdekt en ik heb hen nooit gevoeld. Zo zie je maar weer een goede keuze gemaakt om ze eruit te halen.
Dames ik ga wat rusten. Later een update.
Wil me nu niet teveel zorgen maken over de gescheurde prothese en lipo filling.
Essi
Berichten: 1916
Lid geworden op: 31 jan 2019 17:11

Ongelezen bericht 01 jun 2022 20:21

YaehhhhπŸŽ‰πŸ₯³
Je hebt het achter de rug!
Concentreer je maar op je herstel.
Liefs essi
Mayo
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 mar 2022 20:50

Ongelezen bericht 01 jun 2022 20:26

Yeah!!!
Sorry dames voor de diverse tikfouten!
Ik gooi het op de narcose?
Even wachten op de laatste medicatie en dan wat proberen te gaan slapen.
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9077
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 01 jun 2022 20:51

Lieve schat, je bent verlost, gefeliciteerd!πŸ₯³

Ik denk dat van Selms 250 per borst heeft ingespoten. Dat kan op zich wel als je van jezelf wel wat meer weefsel hebt. Als ze teveel op een hoopje spuiten, sterft er meer af. Maar van Selms weet wat hij doet hoor. Komt goed!πŸ‘

Vreselijk toch dat je een gescheurd implantaat had en dat zelfs een MRI dat niet heeft gezien. Je bent niet de eerste en ook niet de laatste die dit overkomt...
Ik zal je stukje quoten en bij het deel over scheuren zetten.
viewtopic.php?t=2463

Zou je het ook nog even bij het Landelijk Meldpunt Zorg willen melden dat de scheur niet zichtbaar was?
https://www.landelijkmeldpuntzorg.nl/burger/home
En natuurlijk je klachten bij het Meldpunt Bijwerkingen Implantaten melden als je dat nog niet had gedaan.
viewtopic.php?t=1689

Nu nergens meer aan denken lieverd, maar alleen aan je herstelπŸ™πŸ’—

Lekker slapen en uitrusten. Ik doe meeπŸ˜‰πŸ˜΄πŸŒ 

Dikke kusssπŸ˜˜πŸ’•πŸ’ž
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op


"Soms is het leven niet anders. Je kan het aanvaarden of je kan het bevechten. Je kan gaan liggen of je kan opstaan." - Geschreven door een hele moedige en integere dame.
Mayo
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 mar 2022 20:50

Ongelezen bericht 02 jun 2022 06:23

Goedemorgen dames,

Dank je voor de links, die ga ik thuis in alle rust lezen.
Voor nu al aan het ontbijt en zo naar huis.
Toch nog even nagevraagd maar er is echt 491 en 435 cc ingegaan in mijn borsten. Bij de controle zal ik eea nog eens navragen, ook mbt de kapotte prothese.
Zou het aantal cc wat er in is gegaan dan afhankelijk zijn geweest van mijn eigen borstweefsel, want dat had ik wel volgen de arts.
Nog geen blauwe kunnen 8ntdekken maar het beursen gevoel is al wel in opmars!

Tot later
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9077
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 02 jun 2022 07:52

Hoi Mayo,

Fijn dat je naar huis gaat!πŸ˜ƒ

Het aantal cc dat kan worden ingespoten, hangt altijd af van de hoeveelheid eigen weefsel die aanwezig is in een borst. En natuurlijk de hoeveelheid donorvet die er d.m.v. liposuctie verkregen kan worden.
Er moet genoeg receptor gebied in de borsten zijn om in kleine reepjes het vet in te brengen, zodat het genoeg omringt wordt door eigen weefsel. Alleen zo kunnen de bloedvaatjes op tijd het vetweefsel bereiken. En deze in leven houden.
Jij hebt vast veel eigen weefsel in je borsten en brede borsten, anders had de arts dit echt niet kunnen doen. Als er teveel wordt ingespoten, is er ook een grotere kans op complicaties. Omdat er dan veel vetweefsel afsterft en dit voor ontstekingen kan zorgen. Ook had je genoeg donorvet om te oogsten. Dat is vaak wel een probleem bij vele vrouwen.

Alles komt goed hoor!πŸ™ Dokter van Selms weet wat hij doet.

Hoop dat je een mooie, goede dag hebt🌻

KusssπŸ˜˜πŸ’•
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op


"Soms is het leven niet anders. Je kan het aanvaarden of je kan het bevechten. Je kan gaan liggen of je kan opstaan." - Geschreven door een hele moedige en integere dame.
Mayo
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 mar 2022 20:50

Ongelezen bericht 02 jun 2022 10:46

Dag Luna,

Dank voor de toelichting, heb alle vertrouwen in dr Selms en de hoeveelheid die hij heeft gebruikt. Ik had idd genoeg eigen vetweefsel en ww ook brede borsten, haha.
De pijn is tot nu toe minimaal, ben tegen mijn eigen verwachting in erg goed uit de narcose gekomen.
De bont en blauwe plekken zullen met de tijd nog wel komen.
Zelf ben ik enorm blij dat de operatie datum van 4 augustus naar voren is geschoven naar 1juni,vooral omdat ik een lege prothese heb terug gekregen en niemand verwacht had dat er een scheur in zou zitten.
Ik kan mij het niet goed meer herinneren maar vlg mij heeft de arts alles weg kunnen halen.
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9077
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 02 jun 2022 21:06

Mayo schreef: ↑
02 jun 2022 10:46
Dag Luna,

Dank voor de toelichting, heb alle vertrouwen in dr Selms en de hoeveelheid die hij heeft gebruikt. Ik had idd genoeg eigen vetweefsel en ww ook brede borsten, haha.
De pijn is tot nu toe minimaal, ben tegen mijn eigen verwachting in erg goed uit de narcose gekomen.
De bont en blauwe plekken zullen met de tijd nog wel komen.
Zelf ben ik enorm blij dat de operatie datum van 4 augustus naar voren is geschoven naar 1juni,vooral omdat ik een lege prothese heb terug gekregen en niemand verwacht had dat er een scheur in zou zitten.
Ik kan mij het niet goed meer herinneren maar vlg mij heeft de arts alles weg kunnen halen.
Fijn dat je weinig pijn hebt!
Ja, blauwe plekken kunnen zeker nog komen. Soms duurt het even voordat dit naar het oppervlakte komt zeg maar.
Gelukkig heeft hij alles uit je borstholte kunnen verwijderenπŸ™

Slaap lekker😘😴πŸ₯°
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op


"Soms is het leven niet anders. Je kan het aanvaarden of je kan het bevechten. Je kan gaan liggen of je kan opstaan." - Geschreven door een hele moedige en integere dame.
Mayo
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 mar 2022 20:50

Ongelezen bericht 08 jun 2022 13:35

Dag allen,
Inmiddels zijn we een week verder.
Ik voel mij goed, weinig pijn, alleen her er der wat blauwe plekken. De lipofilling is mij qua pijn enorm meegevallen.
Ik kan niet zeggen dat de borsten qua grootte veel kleiner zijn geworden tot nu toe, alleen is de bovenkant wat leger, wat het een natuurlijke uitstraling geeft.
Ik heb mij wel bedacht om een brief te schrijven naar mijn zorgverzekering om voor een vergoeding achteraf in aanmerking te komen.
Ik had verwacht te moeten wennen aan de nieuwe borsten en teleurgesteld te zijn in hoe ze eruit zien, maar niets is minder waar. Ik verwacht dat de borsten kleiner zullen worden en een betere vorm krijgen met de tijd.
En daar zullen ze naar mijn idee alleen maar mooier van worden. Tot nu toe ben ik zeer tevreden met de hele situatie.
Groet Mayo
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9077
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 08 jun 2022 14:13

Mayo schreef: ↑
08 jun 2022 13:35
Dag allen,
Inmiddels zijn we een week verder.
Ik voel mij goed, weinig pijn, alleen her er der wat blauwe plekken. De lipofilling is mij qua pijn enorm meegevallen.
Ik kan niet zeggen dat de borsten qua grootte veel kleiner zijn geworden tot nu toe, alleen is de bovenkant wat leger, wat het een natuurlijke uitstraling geeft.
Ik heb mij wel bedacht om een brief te schrijven naar mijn zorgverzekering om voor een vergoeding achteraf in aanmerking te komen.
Ik had verwacht te moeten wennen aan de nieuwe borsten en teleurgesteld te zijn in hoe ze eruit zien, maar niets is minder waar. Ik verwacht dat de borsten kleiner zullen worden en een betere vorm krijgen met de tijd.
En daar zullen ze naar mijn idee alleen maar mooier van worden. Tot nu toe ben ik zeer tevreden met de hele situatie.
Groet Mayo
Lieve Mayo, ik dacht dat jij de verwijdering vergoed kreeg op basis van systemische klachten. Als dat niet het geval is, kun je inderdaad achteraf om vergoeding vragen. Ik raad je dit ook zeker aan.
In dit topic vind je voorbeeldbrieven voor aanvragen van vergoeding bij achteraf gebleken scheur: viewtopic.php?t=669 Pas dit aan naar jouw situatie.
Het operatieverslag waarin vermeld staat dat 1 implantaat gescheurd was, is wel nodig. Liefst ook foto's als je die hebt.

Succes!πŸ€πŸ™πŸ˜˜πŸ’ž
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op


"Soms is het leven niet anders. Je kan het aanvaarden of je kan het bevechten. Je kan gaan liggen of je kan opstaan." - Geschreven door een hele moedige en integere dame.
Mayo
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 mar 2022 20:50

Ongelezen bericht 21 jun 2022 21:45

Dag allen,

Vorige week op controle geweest en de hechtingen laten verwijderen. Alles zag er goed uit.
Omdat mijn arts op vakantie is ga ik over 2 weken weer heen. Heb toch nog wat vragen over de operatie en gescheurde prothese. De assistente zou de aanvraag regelen voor een vergoeding achteraf. Vandaag het antwoord ontvangen dat mijn zorgverzekering de explantatie vergoed. Dat is super goed nieuws. Alleen het deel van de lipofilling betaal ik zelf maar dat ga ik alsnog proberen via de belasting terug te krijgen.
Wat betreft mijn borsten, daar ben ik tot op de dag van vandaag, 21 dagen na de operatie, onwijs blij mee. Qua vorm en symmetrie gewoon super!!
Een blij mens 😁
Essi
Berichten: 1916
Lid geworden op: 31 jan 2019 17:11

Ongelezen bericht 21 jun 2022 21:47

πŸ‘πŸ˜˜
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9077
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 22 jun 2022 09:41

Mayo schreef: ↑
21 jun 2022 21:45
Dag allen,

Vorige week op controle geweest en de hechtingen laten verwijderen. Alles zag er goed uit.
Omdat mijn arts op vakantie is ga ik over 2 weken weer heen. Heb toch nog wat vragen over de operatie en gescheurde prothese. De assistente zou de aanvraag regelen voor een vergoeding achteraf. Vandaag het antwoord ontvangen dat mijn zorgverzekering de explantatie vergoed. Dat is super goed nieuws. Alleen het deel van de lipofilling betaal ik zelf maar dat ga ik alsnog proberen via de belasting terug te krijgen.
Wat betreft mijn borsten, daar ben ik tot op de dag van vandaag, 21 dagen na de operatie, onwijs blij mee. Qua vorm en symmetrie gewoon super!!
Een blij mens 😁
πŸ₯³πŸ˜˜πŸ’
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op


"Soms is het leven niet anders. Je kan het aanvaarden of je kan het bevechten. Je kan gaan liggen of je kan opstaan." - Geschreven door een hele moedige en integere dame.
Plaats reactie

Terug naar β€œLipofilling”