Explantatie + lipo Isabel door van Selms 3 januari 2022

Deel je ervaringen en foto's.
isabel
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 jun 2021 21:59

Ongelezen bericht 04 jan 2022 02:46

Voorstel topic: https://meldpuntklachtensiliconen.com/f ... =16&t=3707

Ze zijn eruit na 19 jaar!!!
3 jaunari 2022 explantatie + lipo gehad bij dr van Selms in het Jan v Goyen kliniek. Ik moest me melden om 8u en om 8.45 lag ik op de ok nadat er het een en ander was afgetekend op mijn buik en rug waar het vet geoogst zou worden. De oparatie duurde ongeveer 2 1/2 uur, ik weet nog dat ik op de klok zag dat het 12u was. Gelukkig werd ik heel goed wakker, helemaal niet misselijk ofzo. Ik kreeg een bh en een drukpak aan en kreeg water thee en eten. Dr van Selms kwam kijken hoe het met me ging en vertelde dat de protheses(anatomisch) én op de kop lagen én gedraaid! Gelukkig zagen ze er nog uit als nieuw, na 19 jaar, en had ik maar een heel dun kapsel wat gemakkelijk verwijderd kon worden
Hij had goed vet kunnen 'oogsten' waar bijna geen bloed in zat en heeft 200ml/cc? terug kunnen plaatsen per borst. Om 15u werd ik opgehaald door mijn man en zijn weer in het hotel. We komen van ver dus voor en na de operatie daar geslapen ivm evt complicaties. Savonds lekker wat eten besteld.
Ik slaap slecht in een vreemd bed en dat gaat ook nu nog alleen op mijn rug terwijl ik een echte zijslaper ben.....dus lig ik snachts om half 3 mijn verhaal te typen!
De pijn is echt heel goed te doen met de medicatie(paracetamol en ibuprofin) Het meeste last heb ik van mijn keel vanwege de tube. Misschien omdat ik tijdens de narcose gedraaid ben vanwege lipo. Ach een dropje een heel veel drinken.
Over een paar uurtjes lekker naar huis. Het is me tot nog heel erg mee gevallen.
Heel fijn dat je voor alles terecht kunt in het Jan van Goyen, van afspraak met dr van Selms, de echo en afspraak met internist Verhagen. De explantie werd ook nog gewoon vergoed terwijl ik echt geen hele heftige klachten had maar een aantal was al voldoende om het vergoed te krijgen. Mw Verhagen vertelde dat het 1 keer niet vergoed is geweest wat ze had aangevraagd en dat kwam omdat de persoon in kwestie veel te zwaar was.
Zodra ik fotos heb zonder het pak zal ik ze posten.
2003 bv McGhan st 410mm 320gr dr Kuypers Westfriesgasthuis in Hoorn
3 januari 2022 explantatie met lipofilling Jan van Goyenkliniek dr v Selms
Renny70
Berichten: 38
Lid geworden op: 21 sep 2021 12:15

Ongelezen bericht 04 jan 2022 08:51

isabel schreef:
04 jan 2022 02:46
Ze zijn eruit na 19 jaar!!!
3 jaunari 2022 explantatie + lipo gehad bij dr van Selms in het Jan v Goyen kliniek. Ik moest me melden om 8u en om 8.45 lag ik op de ok nadat er het een en ander was afgetekend op mijn buik en rug waar het vet geoogst zou worden. De oparatie duurde ongeveer 2 1/2 uur, ik weet nog dat ik op de klok zag dat het 12u was. Gelukkig werd ik heel goed wakker, helemaal niet misselijk ofzo. Ik kreeg een bh en een drukpak aan en kreeg water thee en eten. Dr van Selms kwam kijken hoe het met me ging en vertelde dat de protheses(anatomisch) én op de kop lagen én gedraaid! Gelukkig zagen ze er nog uit als nieuw, na 19 jaar, en had ik maar een heel dun kapsel wat gemakkelijk verwijderd kon worden
Hij had goed vet kunnen 'oogsten' waar bijna geen bloed in zat en heeft 200ml/cc? terug kunnen plaatsen per borst. Om 15u werd ik opgehaald door mijn man en zijn weer in het hotel. We komen van ver dus voor en na de operatie daar geslapen ivm evt complicaties. Savonds lekker wat eten besteld.
Ik slaap slecht in een vreemd bed en dat gaat ook nu nog alleen op mijn rug terwijl ik een echte zijslaper ben.....dus lig ik snachts om half 3 mijn verhaal te typen!
De pijn is echt heel goed te doen met de medicatie(paracetamol en ibuprofin) Het meeste last heb ik van mijn keel vanwege de tube. Misschien omdat ik tijdens de narcose gedraaid ben vanwege lipo. Ach een dropje een heel veel drinken.
Over een paar uurtjes lekker naar huis. Het is me tot nog heel erg mee gevallen.
Heel fijn dat je voor alles terecht kunt in het Jan van Goyen, van afspraak met dr van Selms, de echo en afspraak met internist Verhagen. De explantie werd ook nog gewoon vergoed terwijl ik echt geen hele heftige klachten had maar een aantal was al voldoende om het vergoed te krijgen. Mw Verhagen vertelde dat het 1 keer niet vergoed is geweest wat ze had aangevraagd en dat kwam omdat de persoon in kwestie veel te zwaar was.
Zodra ik fotos heb zonder het pak zal ik ze posten.
Hoi Isabel!!
Dank je wel voor je verhaal! En wat goed dat het zo gelopen is! Ik ben 4 maart aan de beurt en ik ga hetzelfde doen als jij; explantatie met lipofilling. Ook in het Jan van Goyen maar ik heb dr vd Kar. We hebben bijna hetzelfde verhaal. Ik ben 51 en mijn implantaten zitten er 26 jaar in. Ook zeiden ze tegen mij dat ze er nooit meer uit hoefden. Maar dat ga ik ook doen met al die klachten. Overal pijn, gewrichtspijn, kortademig, vermoeidheid etc.

Blij te horen dat jij er zo goed op reageert. En ik ben benieuwd of je straks blij bent met je resultaat. Maar wat een bevrijding dat je ze kwijt bent!

Wil je me op de hoogte houden over het verloop van je pijnen enzo? En heb je dat kussen ook gekocht? Dat helpt bij het slapen volgens velen.

Bekijk Litollo® Zwangerschapskussen XXL - Voedingskussen - Lichaamskussen - 280cm - Zachte fleece stof - Body pillow - Afneembare hoes - Grijs op: https://www.bol.com/nl/p/litollo-zwange ... _iphoneapp

Ik wens je heel veel sterkte en een snel herstel.

Liefs,
Renny
4 maart 2022 explantatie en lipofilling bij dr vd Kar in de Jan van Goyenkliniek
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9077
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 04 jan 2022 10:25

Lieve Isabel, gefeliciteerd! 🥳

Ik heb even een apart explantatie topic gemaakt en een verwijzing naar je vorsteltopic gemaakt.

Rust maar lekker uit!🥰

Ps. dit is het openbare deel, dus mocht je de foto's afgeschermd willen, houd daar dan rekening mee.
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op


"Soms is het leven niet anders. Je kan het aanvaarden of je kan het bevechten. Je kan gaan liggen of je kan opstaan." - Geschreven door een hele moedige en integere dame.
muszika
Berichten: 84
Lid geworden op: 05 jan 2020 09:51

Ongelezen bericht 04 jan 2022 10:32

Isabel gefeliciteerd en een gezond 2022. Zo te zien dr Kypers heeft een super kwaliteit prothese geplaatst, dus geen troep wat na 3 jaar al kapot gaat. Ik vind hem zeer goed en betrouwbaar arts.


gr Muszika
Essi
Berichten: 1916
Lid geworden op: 31 jan 2019 17:11

Ongelezen bericht 04 jan 2022 13:16

Wat een goed begin van 2022 voor jou.
Fijn dat alles zo goed bevallen is bij van Selms.
Nu lekker herstellen en hou ons op de hoogte hoe het met je herstel gaat.
Liefs essi
isabel
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 jun 2021 21:59

Ongelezen bericht 06 jan 2022 12:27

Renny70 schreef:
04 jan 2022 08:51
isabel schreef:
04 jan 2022 02:46
Ze zijn eruit na 19 jaar!!!
3 jaunari 2022 explantatie + lipo gehad bij dr van Selms in het Jan v Goyen kliniek. Ik moest me melden om 8u en om 8.45 lag ik op de ok nadat er het een en ander was afgetekend op mijn buik en rug waar het vet geoogst zou worden. De oparatie duurde ongeveer 2 1/2 uur, ik weet nog dat ik op de klok zag dat het 12u was. Gelukkig werd ik heel goed wakker, helemaal niet misselijk ofzo. Ik kreeg een bh en een drukpak aan en kreeg water thee en eten. Dr van Selms kwam kijken hoe het met me ging en vertelde dat de protheses(anatomisch) én op de kop lagen én gedraaid! Gelukkig zagen ze er nog uit als nieuw, na 19 jaar, en had ik maar een heel dun kapsel wat gemakkelijk verwijderd kon worden
Hij had goed vet kunnen 'oogsten' waar bijna geen bloed in zat en heeft 200ml/cc? terug kunnen plaatsen per borst. Om 15u werd ik opgehaald door mijn man en zijn weer in het hotel. We komen van ver dus voor en na de operatie daar geslapen ivm evt complicaties. Savonds lekker wat eten besteld.
Ik slaap slecht in een vreemd bed en dat gaat ook nu nog alleen op mijn rug terwijl ik een echte zijslaper ben.....dus lig ik snachts om half 3 mijn verhaal te typen!
De pijn is echt heel goed te doen met de medicatie(paracetamol en ibuprofin) Het meeste last heb ik van mijn keel vanwege de tube. Misschien omdat ik tijdens de narcose gedraaid ben vanwege lipo. Ach een dropje een heel veel drinken.
Over een paar uurtjes lekker naar huis. Het is me tot nog heel erg mee gevallen.
Heel fijn dat je voor alles terecht kunt in het Jan van Goyen, van afspraak met dr van Selms, de echo en afspraak met internist Verhagen. De explantie werd ook nog gewoon vergoed terwijl ik echt geen hele heftige klachten had maar een aantal was al voldoende om het vergoed te krijgen. Mw Verhagen vertelde dat het 1 keer niet vergoed is geweest wat ze had aangevraagd en dat kwam omdat de persoon in kwestie veel te zwaar was.
Zodra ik fotos heb zonder het pak zal ik ze posten.
Hoi Isabel!!
Dank je wel voor je verhaal! En wat goed dat het zo gelopen is! Ik ben 4 maart aan de beurt en ik ga hetzelfde doen als jij; explantatie met lipofilling. Ook in het Jan van Goyen maar ik heb dr vd Kar. We hebben bijna hetzelfde verhaal. Ik ben 51 en mijn implantaten zitten er 26 jaar in. Ook zeiden ze tegen mij dat ze er nooit meer uit hoefden. Maar dat ga ik ook doen met al die klachten. Overal pijn, gewrichtspijn, kortademig, vermoeidheid etc.

Blij te horen dat jij er zo goed op reageert. En ik ben benieuwd of je straks blij bent met je resultaat. Maar wat een bevrijding dat je ze kwijt bent!

Wil je me op de hoogte houden over het verloop van je pijnen enzo? En heb je dat kussen ook gekocht? Dat helpt bij het slapen volgens velen.

Bekijk Litollo® Zwangerschapskussen XXL - Voedingskussen - Lichaamskussen - 280cm - Zachte fleece stof - Body pillow - Afneembare hoes - Grijs op: https://www.bol.com/nl/p/litollo-zwange ... _iphoneapp

Ik wens je heel veel sterkte en een snel herstel.

Liefs,
Renny
Hoi Renny, ik kan niet anders zeggen dan dat het hartstikke goed gaat. Vandaag neem ik alle pijnstilling nog maar vanaf morgen probeer ik de ibuprofen eraf te halen, kijken of het ook gaat met alleen paracetamol. Ik voel eigenlijk weinig, alleen bij gaan staan en zitten aan mijn buik vanwege de lipo. Mijn borsten zijn natuurlijk wel erg gevoelig maar is echt goed te doen. Ik heb een normaal voedingskussen gekocht op marktplaats en dat is wel een uitkomst omdat ik altijd op mijn zij of buik slaap en met dit kussen doe je dan achter je rug zodat je toch een beetje op je zij kunt liggen. De rest van het kussen onder je knieen. Ideaal.
Het is een fijn idee dat ze eruit zijn en ik heb best nog leuke borsten overgehouden. Even afwachten wat er echt overblijft maar het ziet er volgens mij goed uit. Jij alvast succes en je bent daar in zeer goede handen in de kliniek
2003 bv McGhan st 410mm 320gr dr Kuypers Westfriesgasthuis in Hoorn
3 januari 2022 explantatie met lipofilling Jan van Goyenkliniek dr v Selms
Renny70
Berichten: 38
Lid geworden op: 21 sep 2021 12:15

Ongelezen bericht 06 jan 2022 17:47

isabel schreef:
06 jan 2022 12:27
Renny70 schreef:
04 jan 2022 08:51
isabel schreef:
04 jan 2022 02:46
Ze zijn eruit na 19 jaar!!!
3 jaunari 2022 explantatie + lipo gehad bij dr van Selms in het Jan v Goyen kliniek. Ik moest me melden om 8u en om 8.45 lag ik op de ok nadat er het een en ander was afgetekend op mijn buik en rug waar het vet geoogst zou worden. De oparatie duurde ongeveer 2 1/2 uur, ik weet nog dat ik op de klok zag dat het 12u was. Gelukkig werd ik heel goed wakker, helemaal niet misselijk ofzo. Ik kreeg een bh en een drukpak aan en kreeg water thee en eten. Dr van Selms kwam kijken hoe het met me ging en vertelde dat de protheses(anatomisch) én op de kop lagen én gedraaid! Gelukkig zagen ze er nog uit als nieuw, na 19 jaar, en had ik maar een heel dun kapsel wat gemakkelijk verwijderd kon worden
Hij had goed vet kunnen 'oogsten' waar bijna geen bloed in zat en heeft 200ml/cc? terug kunnen plaatsen per borst. Om 15u werd ik opgehaald door mijn man en zijn weer in het hotel. We komen van ver dus voor en na de operatie daar geslapen ivm evt complicaties. Savonds lekker wat eten besteld.
Ik slaap slecht in een vreemd bed en dat gaat ook nu nog alleen op mijn rug terwijl ik een echte zijslaper ben.....dus lig ik snachts om half 3 mijn verhaal te typen!
De pijn is echt heel goed te doen met de medicatie(paracetamol en ibuprofin) Het meeste last heb ik van mijn keel vanwege de tube. Misschien omdat ik tijdens de narcose gedraaid ben vanwege lipo. Ach een dropje een heel veel drinken.
Over een paar uurtjes lekker naar huis. Het is me tot nog heel erg mee gevallen.
Heel fijn dat je voor alles terecht kunt in het Jan van Goyen, van afspraak met dr van Selms, de echo en afspraak met internist Verhagen. De explantie werd ook nog gewoon vergoed terwijl ik echt geen hele heftige klachten had maar een aantal was al voldoende om het vergoed te krijgen. Mw Verhagen vertelde dat het 1 keer niet vergoed is geweest wat ze had aangevraagd en dat kwam omdat de persoon in kwestie veel te zwaar was.
Zodra ik fotos heb zonder het pak zal ik ze posten.
Hoi Isabel!!
Dank je wel voor je verhaal! En wat goed dat het zo gelopen is! Ik ben 4 maart aan de beurt en ik ga hetzelfde doen als jij; explantatie met lipofilling. Ook in het Jan van Goyen maar ik heb dr vd Kar. We hebben bijna hetzelfde verhaal. Ik ben 51 en mijn implantaten zitten er 26 jaar in. Ook zeiden ze tegen mij dat ze er nooit meer uit hoefden. Maar dat ga ik ook doen met al die klachten. Overal pijn, gewrichtspijn, kortademig, vermoeidheid etc.

Blij te horen dat jij er zo goed op reageert. En ik ben benieuwd of je straks blij bent met je resultaat. Maar wat een bevrijding dat je ze kwijt bent!

Wil je me op de hoogte houden over het verloop van je pijnen enzo? En heb je dat kussen ook gekocht? Dat helpt bij het slapen volgens velen.

Bekijk Litollo® Zwangerschapskussen XXL - Voedingskussen - Lichaamskussen - 280cm - Zachte fleece stof - Body pillow - Afneembare hoes - Grijs op: https://www.bol.com/nl/p/litollo-zwange ... _iphoneapp

Ik wens je heel veel sterkte en een snel herstel.

Liefs,
Renny
Hoi Renny, ik kan niet anders zeggen dan dat het hartstikke goed gaat. Vandaag neem ik alle pijnstilling nog maar vanaf morgen probeer ik de ibuprofen eraf te halen, kijken of het ook gaat met alleen paracetamol. Ik voel eigenlijk weinig, alleen bij gaan staan en zitten aan mijn buik vanwege de lipo. Mijn borsten zijn natuurlijk wel erg gevoelig maar is echt goed te doen. Ik heb een normaal voedingskussen gekocht op marktplaats en dat is wel een uitkomst omdat ik altijd op mijn zij of buik slaap en met dit kussen doe je dan achter je rug zodat je toch een beetje op je zij kunt liggen. De rest van het kussen onder je knieen. Ideaal.
Het is een fijn idee dat ze eruit zijn en ik heb best nog leuke borsten overgehouden. Even afwachten wat er echt overblijft maar het ziet er volgens mij goed uit. Jij alvast succes en je bent daar in zeer goede handen in de kliniek
Oh dat biedt hoop!!! Ik dacht dat je wekenlang pijn zou hebben maar dat valt bij jou mee, gelukkig. Hopelijk zal het bij mij hetzelfde geval zijn.
Wat vind je van de lipofilling? Ben je echt veel slanker geworden? Waar hebben ze het bij jou geoogst?
Ik heb namelijk maatje 36/38 maar heb wel een buik rol op m’n maag. Heel irritant. Met sporten gaat dat niet weg zelfs niet in combinatie met een dieet. Dus hopelijk kunnen ze dat helemaal weghalen. Geen idee wat ik daarvan kan verwachten. En of het vet is zonder al te veel olie en bloed. Dat is pas te zien tijdens de operatie?
Kreeg je ook een drukpak van de kliniek?
4 maart 2022 explantatie en lipofilling bij dr vd Kar in de Jan van Goyenkliniek
isabel
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 jun 2021 21:59

Ongelezen bericht 06 jan 2022 18:10

Geen idee of dit nu onder jouw bericht komt Renny. Ze hebben bij mij van mijn buik en rug vet weggehaald maar das nog opgezet denk ik. Het uitgangspunt is dat er genoeg vet wordt geoogst en niet om je slanker te maken denk ik (maar misschien met maatje 36/38 wel)
Je krijgt van de kliniek een bh en een pak. Ik had nog van Magic? Ofzo die broek van onder je borsten tot de enkels besteld bij de wehkamp maar dit vonden ze overbodig. Pak in de was en jezelf in de douche en daarna doe je ff zonder. Het is zo droog. Hoeft maar 1x per week gewassen
2003 bv McGhan st 410mm 320gr dr Kuypers Westfriesgasthuis in Hoorn
3 januari 2022 explantatie met lipofilling Jan van Goyenkliniek dr v Selms
Mayo
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 mar 2022 20:50

Ongelezen bericht 21 mar 2022 11:39

Dag Isabel.

Fijn om jouw verhaal hier tegen te komen. Ook ik wil gaan voor een explantatie + lipo ondergaan bij dr Selms. Alleen vindt ik het wel erg spannend allemaal en wil mij er goed in verdiepen en eerst verhalen aanhoren van degene die dit al gedaan hebben.
Weet jij ook zo de gevaren van de liposuctie ? Dit hebben zij mij niet versteld, ook niet welke cup maat ik kan verwachten. Dr Selms heeft mij vaker geopereerd dus ik voel me erg bij hem op mijn gemak.
Het is het niet weten en de risico's van de operatie wat mij doet twijfelen om voor de lipo te gaan

Groet Mayo
Mia
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 jul 2021 21:13

Ongelezen bericht 21 mar 2022 16:18

Hoi Mayo,
Ik herken mezelf zo in jouw verhaal, ik ging doordat ik mezelf over lipo ging verdiepen, ook twijfels vanwege angst en risico’s op evt bloeding, ik kreeg oprecht angst. Dr Selms wilde mijn ook draaien en maar liefst 300 cc per borst doen, ja er bleef maar de helft zitten ofzo… maar ik was juist mijn ‘zware vracht’ zo beu!

Heb telefonisch de arts na mijn afspraak met anesthesiste nog gesproken gehad om deze angst weg te nemen, ja ze doen dit dagelijks… maar je moet maar net die gene zijn… ik wilde ook t draaien eigenlijk niet, dacht op rug moeten ze misschien nog meer moeite doen om überhaupt iets te kunnen oogsten.. en dan bv wel doorzetten als alleen buik en lovehandles konden, ik had hier gelezen dat dit vet ook beter hecht, maar blijkbaar was dat te weinig om resultaat te behalen? Ik vertelde hem dat ik juist geen flinke boobs meer wilde, 300cc voelde ik me dus ook niet zo lekker mee, zelfs als helft bleef zitten zou ik dan naar mijn idee toch weer een D cup hebben en heb gecanceld, ik wilde toch eerst zien wat er ‘over’ was als die 220cc troep eruit was. Ze zijn zoals je bij vele lees, ook bij mij na implantatie namelijk ook flink gegroeid (van kleine C naar E!)

De schade valt me tot nog toe best mee en elke dag trekt het nog verder bij… ik denk dat ik nu toch nog een C cup heb.
Ja dr Selms is zeer zeker een zeer kundige en fijne arts, maar ook bij mij toch iets te luchtig over de lipo-ingreep en weinig info helaas, waardoor ik het uit angst dus eigenlijk (voorlopig?) niet gedaan heb
Mayo schreef:
21 mar 2022 11:39
Dag Isabel.

Fijn om jouw verhaal hier tegen te komen. Ook ik wil gaan voor een explantatie + lipo ondergaan bij dr Selms. Alleen vindt ik het wel erg spannend allemaal en wil mij er goed in verdiepen en eerst verhalen aanhoren van degene die dit al gedaan hebben.
Weet jij ook zo de gevaren van de liposuctie ? Dit hebben zij mij niet versteld, ook niet welke cup maat ik kan verwachten. Dr Selms heeft mij vaker geopereerd dus ik voel me erg bij hem op mijn gemak.
Het is het niet weten en de risico's van de operatie wat mij doet twijfelen om voor de lipo te gaan

Groet Mayo
Mayo
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 mar 2022 20:50

Ongelezen bericht 06 apr 2022 21:23

Hi Mia,
Hoe is het nu met je?
Ik ben inmiddels voor een 2e consult gegaan en ben gelukkig wat wijzer geworden. Alleen blijf ik het lastig vinden om een keuze te maken.
Als ik explantatie met lipo doe, dan heb ik er alles aan gedaan om mooie en symmetrische borsten te krijgen. Dan is het resultaat ook iets wat ik zal moeten accepteren.
Als ik alleen voor explantatie kies, en het resultaat vind tegenvallen dan zal ik constant afvragen hoe ze eruit hadden gezien met de lipo filling. Ik ben bang dat dit mij zoveel onrust gaat geven... dat ik geneigd ben om explantatie met lipo te doen,terwijl ik erg opzie tegen de operatie en herstel.
Als alleenstaande ben je zo afhankelijk van anderen. Ik lees dat sommige weinig last hebben en anderen zich de eerste week erg beroerd voelen.
Mentaal vergt het wel wat, de acceptatie, onzekerheid, resultaat...
Plaats reactie

Terug naar “Lipofilling”