Borsten na explantatie (ALCL, explantatie en dan 2x lipofilling)

Deel je ervaringen en foto's.
Jak
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 feb 2022 19:43

Ongelezen bericht 12 feb 2022 09:40

Hallo allen,
Ik ben net nieuw op dit forum en zoek nog een beetje uit hoe alles werkt. Maar wil graag mijn verhaal met jullie delen. Helaas ben ik 3 jaar geleden gediagnosticeerd met BIA ALCL. Ik had de protheses vanaf 1996, en kreeg in 2016 klachten. Na verschillende ziekenhuizen te hebben bezocht, hoorde ik in 2018 dat ze lek waren. Volgens de pc was er geen enkele relatie tussen kanker en siliconen implantaten, dus voor €1000,- extra kon bij het verwijderen direkt nieuwe worden geplaatst. 2 week na operatie, kreeg ik een telefoontje dat ik direkt moest komen, ik had de zeldzame lymfeklier kanker. De nieuw geplaatste protheses moesten er direkt uit.
Ik ben binnen 3 week opnieuw geopereerd, en een uur nadat ik van ok kwam weer, vanwege een nabloeding. Al met al een zeer nare periode. Wat ik jullie echter wil laten weten, is dat ik dankzij een andere, zeer kundige pc na nogmaals 3x geopereerd te zijn, weer normale borsten heb. Niet groot, maar qua vorm goed. Ik heb eerst een corrigerende ok gehad, toen 2x lipofilling. Met een normale push up bh, voel ik me echt weer vrouw. Hou dus vol meiden, al denk je dit komt niet goed, er is echt nog wat mogelijk. Voor iedereen heel veel sterkte van mij, en wat je keuze ook is, kies voor wat jij wilt.
Dikke knuffel van Jak
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9077
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 12 feb 2022 09:58

Lieve Jak, dankjewel voor je inspirerende verhaal!🙏
Vreselijk toch hoe sommige artsen te werk gaan!
Afschuwelijk voor je waar je doorheen moest😢, maar wel fijn dat je die arts op je pad kreeg die je geholpen heeft❤
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op


"Soms is het leven niet anders. Je kan het aanvaarden of je kan het bevechten. Je kan gaan liggen of je kan opstaan." - Geschreven door een hele moedige en integere dame.
Plaats reactie

Terug naar “Lipofilling”