Explantatie en lipo Buncamper

Deel je ervaringen en foto's.
Frederique

Ongelezen bericht 13 jul 2018 21:42

Ik ga voor je duimen Odysis! Neem je rust. (ik moest ook nog denken aan vrijdag de 13e :shock: )

X Frederique
Odysis

Ongelezen bericht 14 jul 2018 20:12

Update
Vanmorgen was de zwelling al behoorlijk weggetrokken. Dat hadden ze gisteren niet verwacht denk ik. Wel ben ik vanmorgen nog flauwgevallen. Nu heb ik vrij snel lage bloeddruk en misschien ook wel door die afname van zwelling. Gelukkig zat ik nog op de rand van het bed en riep ik nog tegen mijn man dat ik me niet zo lekker voelde. Jeetje hij heeft wel wat te verstouwen met me op dit moment. Verder voel ik me redelijk goed nu. Loop wat rondjes door het huis of tuin en doe lekker rustig aan. Alleen het omhoog komen uit bed is vreselijk..

X Odysis
Lilly

Ongelezen bericht 14 jul 2018 20:14

Beterschap Odysiss, ik hoop dat je goed hebt kunnen slapen na zo'n enerverende dag en in een vreemd bed. Neem aan dat je inmiddels thuis bent?
Rust lekker uit.
Frederique

Ongelezen bericht 14 jul 2018 21:35

Beterschap en sterkte Odysis! Het ergste is geweest, nu rustig gaan herstellen.

X Frederique
Sol

Ongelezen bericht 18 jul 2018 19:18

Lieve Odysis

Hoe is het nu met je ? En de zwelling ?

Liefs Sol
Odysis

Ongelezen bericht 18 jul 2018 21:54

Hallo Sol,

Lief dat je even vraagt.
Het gaat best goed met me. De zwelling is nog wel aanwezig hoor. Het gaat alle kanten op. De bloeduitstortingen zakken naar beneden en zo ook wat vocht hier en daar. Links is nog steeds wat groter dan rechts, maar daar zat ook de nabloeding. Ik heb wel het idee dat er wat verharding ook in zit, maar voor zover ik lees is dit waarschijnlijk een stolsel. De randen van de zwart/paarse plekken worden inmiddels een beetje geel. Het ziet er wel heel erg heftig uit. Maar dit komt waarschijnlijk ook door die nabloeding. Ik ben nog bezig met mijn antibiotica tot en met vrijdag uit voorzorg. Maandag 2x door de kliniek gebeld om te vragen hoe het met me was gegaan het weekend. De PC was ook verbaasd dat de grootste zwelling de volgende morgen alweer verdwenen was. Toch fijn dat ze even bellen. Volgende week op nacontrole en ben heel benieuwd.
Sinds zondagmiddag heb ik geen pijnmedicatie meer hoeven te gebruiken. Het wordt steeds een beetje makkelijker. Wel merk ik dat ik het ene moment best fit ben en het andere moment ineens doodmoe. Maar goed, al met al mag ik niet klagen. Zal kijken of ik een paar foto’s durf te maken om te delen.

X Odysis
Luna MKS

Ongelezen bericht 20 jul 2018 12:53

Lieverd, wil je veel sterkte wensen!!! :(
Ik moet wel zeggen dat ik het een beetje stom vind van je pc om er zoveel cc in te spuiten. Het is gewoon zonde van de cellen.
Er zal heus wel wat overleven, maar er sterft wel meer af dan wanneer hij maar 130 had ingespoten. Vooral de eerste filling is het belangrijk om niet teveel in te spuiten.
Maar het komt heus wel goed. Er blijft zeker wel wat plakken hoor ;) Reken er wel op dat je voor een goede vergroting misschien nog een keer moet. Je kunt altijd naar dr. Kappel, die heeft hier echt veel ervaring mee. Meer dan jouw pc. Zij kan ook heel goed vet wegzuigen bij heel slanke dames.

Nogmaals heel veel sterkte het komt allemaal goed. Even door deze moeilijke fase heen. En je borsten zullen vast heel mooi worden!! Zelfs met 1 keertje! :D

Liefs, Luna
Odysis

Ongelezen bericht 21 jul 2018 12:12

Hoi lieve Luna,

Ik weet niet waarom zoveel. Hebben we ook niets over afgesproken. We gaan het zien wat er over blijft. Nu na 1 week valt het me reuze mee. Ik hoop natuurlijk dat het zo blijft;-) In mijn linkerborst nog steeds veel zwelling, zeker in vergelijking met rechts. Gevoelsmatig zit daar geen zwelling. Ik had verwacht dat dit dit eigenlijk deze week wel een beetje weg zou trekken. Natuurlijk is er ten op zichte van de eerste dag met de nabloeding heel veel zwelling weggetrokken. Maar toch.. lijkt nog hetzelfde als vorig weekend. Donderdag heb ik een afspraak bij dr. van Selms en hoor ik wel wat hij er van vindt. Waar ik dan benieuwd naar ben is dat ik vanwege die zwelling (waarschijnlijk bloed vd nabloeding) preventief AB kreeg. Oud bloed kan gaan ontsteken. Nu heb ik gisteren de laatste AB gehad, maar er zit nog zwelling en een fikse paarse bloeduitstorting. Dat kan nu na de AB toch ook nog gaan ontsteken?? Nou ja, ook daar zal de PC wel antwoord op hebben.
Ik ben nog wel steeds een beetje licht in m’n hoofd. Nu is het natuurlijk ook best warm steeds, dus dat zal ook meewerken. Vandaag bij de kapper gezeten en wat boodschapjes gedaan. Ik voel me echt beter als ik iets te doen heb :lol:
Fijn weekend!

Oh ja Luna: kan ik al beginnen met chlorella of is dat met lipofilling niet verstandig??

Liefs Odysis
Luna MKS

Ongelezen bericht 22 jul 2018 11:03

Hoi lieverd,

AB krijg je vanwege kans op infectie door bacterien. Een nabloeding hoeft geen reden voor een AB kuur te zijn. Dit hebben ze preventief gegeven. Je borst kan niet zomaar een infectie oplopen door een zwelling. Alleen als er een ingang is waar bacterieen makkelijk doorheen kunnen.
Het is heel goed dat je de AB kreeg, want als de boel wel geinfecteerd raakt, heb je een groot probleem en kun je zelfs weefsel verliezen. Maar dat zal bij jou echt niet gebeuren. Je had verder ook geen koorts en voelde je niet beroerd, dus er was sowieso geen sprake van een infectie.
Ik weet niet of je diclofenac of ibuprofen in huis hebt? Dit zijn ontstekingsremmers en kunnen helpen om het proces wat te bespoedigen. Slik daar wel een maagbeschermer bij.
Een zwelling na een nabloeding kan behoorlijk wat tijd nodig hebben om weer te ontzwellen. En het warme weer helpt ook niet mee en vertraagd alles behoorlijk. Daarbij heb je ook nog eens lipofilling gehad wat ook voor zwelling geeft, dus je hebt veel vocht in de borst en je lymfevaten hebben nu veel te verwerken. Er zijn door de operatie natuurlijk heel wat kleine lymfevaatjes geraakt en die moeten herstellen voordat ze hun werk weer kunnen doen. Dan gaat het vocht pas echt beter weg. Gelukkig herstellen de kleine vaatjes vrij snel en begint het ontzwellen ook. De eerste paar dagen heb je vaak de meeste zwelling. Daarna wordt het langzaam minder. Je bent nu net iets meer dan een weekje verder en dat is maar heel kort. Het zal minimaal nog 3 tot 4 weken duren voor de grootste zwelling weg is. Lipofilling en explantatie geven ongeveer 3 weken de grootste zwelling. Daarna is er nog wat restvocht wat langzaam wegtrekt en niet echt meer zichtbaar is. Door de nabloeding is er veel meer vocht en juist dit vocht is hardnekkig. Daar gaat echt veel meer tijd in zitten en de warmte helpt niet echt mee, want door warmte zetten de bloedvaten uit en is er meer zwelling.
Helaas is er niks anders dan geduld hebben. Maak je verder geen zorgen over de kans op infectie, want je hebt nu een AB kuurtje gehad dus dat zit wel goed. Wat je wel moet blijven doen is goed je wonden verzorgen. Is je litteken al goed dicht? Na 1 week hoort dit wel al gesloten te zijn aan de buitenkant. Als je ergens nog een opening hebt waar vocht uit lekt, dan is dat wel weer lastiger, want dan kunnen via die ingang bacteriën in de borst komen. Maar ik geloof dat het bij jou niet zo is, anders had je het wel gezegd.
Doe gewoon rustig aan en maak je geen zorgen. Drink wel veel water, want dat helpt enorm. Tegen jou zeg ik liever niet om brandnetelthee te drinken (wat vochtafdrijvend is) want het kan je stofwisseling verhogen en dat is nu niet handig in jouw geval. Ook kun je nu beter geen chlorella nemen, want ook dit kan je stofwisseling behoorlijk verhogen en dan ga je de vetcellen verbranden. Echt niet handig. Sowieso is de zomer niet echt het juiste moment om lipofilling te doen en al helemaal niet met deze temperaturen. Warmte betekent dat een lichaam meer verbrand. Als je niks doet en in de sauna gaat zitten, verhoog je toch je verbranding en dit alleen maar door de warmte. Maar goed, sowieso is het geopereerd worden met deze hoge temperaturen niet echt fijn, want de warmte vertraagd nou eenmaal de genezing en daar kunnen we niks aan doen. Hoe dan ook komt het echt wel goed met je hoor, dus relax!!!!
Mocht je weer kiezen voor lipofilling zou ik echt naar dr. Kappel gaan en dan pas na een half jaar. Dan zitten we in december dat is het ideale moment om lipofilling te doen.

Sterkte lieverd ook met die hitte!!! Lijkt me echt vreselijk om nu geopereerd te zijn pffffff

X Luna
Odysis

Ongelezen bericht 24 jul 2018 14:03

Dankje Luna voor je uitgebreide verhaal. Ik ben een ietsiepietsie ongeduldig denk ik ;)
Ik voel me inderdaad prima, maar het is vooral ongemakkelijk ook en af en toe gevoelig.
Zeker met die warme kleding nu ook aan. Pffff. Bijna niet te doen. Maar ik doe lekker rustig aan.

X Odysis
Odysis

Ongelezen bericht 26 jul 2018 16:42

Update:

Net terug van PC controle.
Fikse zwelling doordat er nog bloed in zit. Dat wordt eerst stroperig en na een tijdje weer dunner. Kans bestaat dat het lichaam dit niet zo snel helemaal kan oplossen. Over 2 weken weer terug bij eigen PC en dan mogelijk troep er uit zuigen met een naald. Dit was niet helemaal wat ik in gedachten had.

X Odysis
diana1967

Ongelezen bericht 30 jul 2018 17:51

Super Odys, explantatie achter de rug.
En vrijdag de 13e is vanaf nu gewoon een geluksdag.
Ik wens je een heel voorspoedig herstel.
Lieve groetjes
Diana
Luna MKS

Ongelezen bericht 31 jul 2018 12:28

Ja, naar zeg voor je meissie :( Het kan zijn dat het toch nog goed komt en er geen naalden aan te pas hoeven te komen. IK DUIM VOOR JE!!!!!!!!

X Luna
Odysis

Ongelezen bericht 04 aug 2018 00:59

Thanks Luna!! Het is al ietsje afgezakt gelukkig. Hen goede hoop.

X Odysis
Luna MKS

Ongelezen bericht 04 aug 2018 13:20

Hoop dat het verder zakt mop!

X Luna
Plaats reactie

Terug naar “Lipofilling”