Lipofilling door dr. Niessen

Deel je ervaringen en foto's.
cynthia

Ongelezen bericht 05 mei 2014 09:12

Hallo dames,

Hieronder wat tips die ik naar Laura stuurde. Misschien wel handig voor de anderen die hetzelfde gaan doen.

De pijn na de operatie viel mee, ik heb maar 3 dagen pijnstilling geslikt. Je bent wel bont en blauw en het voelt ook zo als je wordt aangeraakt, vooral bij de benen, maar verder valt het mee. De eerste paar dagen zijn het zwaarst, maar daarna gaat het herstel snel. Ik sliep veel de eerste dagen, dat was wel lekker.
De blauwe plekken waren bij mij na twee weken weg, de grootste zwelling ook. Deze is op de 2e/3e dag het ergste.
Je borsten gaan erg jeuken de eerste 2 weken en dat is heel vervelend. Als je krabt, moet je heel voorzichtig zijn dat je niet teveel druk gebruikt, want de vetcellen zijn kwetsbaar!
De eerste weken kun je wat brandende pijn in je borsten ervaren, schrik niet, dat gaat na verloop van tijd wel over.
Na 1-2 weken kon ik alles weer, alleen houd je wel een tijdje last van je borstspieren. Deze zijn wekenlang gevoelig, maar dat is na 2 maanden wel over. Je borsten kunnen voor de menstruatie ook iets gevoeliger zijn dan normaal. Ook dit verdwijnt weer.

De eerste 30 dagen zijn de vetcellen erg kwetsbaar, dus veel beweging is niet goed. Sporten mag de eerste 4 weken niet. Autorijden en fietsen kan wel na 1 week, maar doe wel een goede sport bh aan, want je borsten mogen niet teveel op en neer gaan. Ik had soms last van hobbels, dus probeer autorijden en fietsen zoveel mogelijk te vermijden de eerste 4 weken, dat is mijn ervaring.

Ook moet je de eerste 2 weken geen knellende kleren dragen bij je borst ook geen knellende bh, want dan kunnen de vaatjes niet goed ingroeien. Een goede bh is wel heel belangrijk, maar mag niet knellen!
De bh die ik had, was goed volgens de dokter. Ik had een S gekocht, maar hij was toch wel wat strak, Koop voor de zekerheid 2 maten. Koop ze eventueel vlak voor de operatie, zodat je nog kunt ruilen mocht het toch niet lekker zitten.

Een bh is voor de nacht belangrijk als je op de zij wil liggen. Ik kon alleen op de rug liggen de eerste weken. Op de zij krijg je natuurlijk pijn in de benen en ook in de borsten, omdat ze dan hangen. Daarom kun 's nachts beter ook een bh dragen, alleen mag hij absoluut niet knellen, want dan kunnen de vaatjes niet ingroeien en ook plet je het vet dat erg kwetsbaar is.
Ik heb zonder bh geslapen, maar sliep echt alleen op de rug en niet op de zij. Op een gegeven moment ging ik op de zij, nou dat voelde ik meteen! Pijn, brandende pijn.
Op de buik slapen is echt uit den boze de eerste 4 weken!!! Ik slaap voor de zekerheid helemaal niet op de buik en probeer nog steeds iedere druk tegen de borsten te vermijden. Dat geldt ook voor de autogordel! Op een gegeven moment hoeft dat niet meer, maar je kunt nooit voorzichtig genoeg zijn vind ik. Een mammografie na deze ingreep mag ook niet, dus houd daar rekening mee. Na 1 jaar is het geen probleem lijkt me.

Ik had een sport bh (met uitneembare vulling) en broekje van de Hema. Werk prima tegen de zwellingen en is niet duur.

Ik had deze bh: http://www.hema.nl/winkel/dames-en-here ... (21710499) (kopieer de link maar even anders doet ie het niet)

En dit broekje: http://www.hema.nl/winkel?fh_location=% ... l_99000006

Er is op dit moment veel in de aanbieding bij de Hema!

Ik heb trouwens lang gewacht met het dragen van beugelbh’s, omdat ik niets wilde pletten.

Wees voorzichtig met bepaalde medicijnen voor de ingreep. Laat je goed informeren bij anesthesie.
Stop tijdig met het slikken van bepaalde supplementen zoals omega 3, omdat dit je bloed verdund. Dat geldt ook vit E.

Ik slikte zelf een goede multi vitamine en extra vitamine C. Slikte ook Arnica tabletten 2 weken voor de ingreep. Had ook een Arnica zalfje. Na de ingreep slikte ik selenium en l glutamine voor het sneller herstel en vermindering van zwellingen.

Eet goed de weken voor de ingreep. Veel groenten, eiwitten en koolhydraten. Absoluut niet gaan lijnen voor of na de ingreep! De vetten moeten voldoende voedingsstoffen krijgen om te overleven. En ook moet je natuurlijk genoeg vocht binnenkrijgen. Let er op dat je geen maaltijden overslaat ook niet als je misselijk bent. Misschien kun je medicijnen krijgen tegen de misselijkheid mocht je daar last van hebben.

Ik hoop dat jullie wat aan deze tips hebben.

Succes voor alle dames die deze ingreep ondergaan en alle dames die de implantaten laten verwijderen.

Ik wens iedereen een betere gezondheid en een gelukkiger leven!

Lieve groeten, Cynthia

Nog 1 tip: Niet teveel op internet kijken en lezen over de risico's! Echt, het helpt je niets. Gewoon doorzetten en niet nadenken, het is erop of eronder.
Mijn moeder zei dit tegen mij: of je doet het en laat al je angsten los, of je doet het niet en dan wil ik je er ook nooit meer over horen. Je laat het los en gaat verder met je leven. Je moet nu beslissen!
cynthia

Ongelezen bericht 05 jul 2014 12:31

Hoi dames,

Een maand geleden heb ik voor de 2e keer lipofilling gehad. Dr. Niessen was heel erg tevreden over het resultaat van de 1e keer en zei dat er bij mij heel veel is blijven zitten.
De 2e operatie ging hetzelfde als de eerste. En nogmaals heel goed verzorgd door heel vriendelijk en zorgzaam personeel. Van anesthesist en rest van het operatiepersoneel tot aan de verpleegsters op de afdeling en natuurlijk dr. Niessen die het nogmaals geweldig heeft gedaan.
De pijn in de borsten was dit keer beduidend minder, ik heb daar bijna geen last van gehad eerlijk gezegd. De pijn in de benen was een ander verhaal, vooral aan de binnenkant van de dijen heb ik behoorlijk wat pijn gevoeld. Dit begon 1 week na de ingreep en ik schrok hier best wel van, want dit had ik de eerste keer niet meegemaakt. De consulent van het Esthetisch Centrum Amsterdam had mij wel gewaarschuwd dat de tweede keer iets pijnlijker kon zijn op plekken waar je al eerder een liposuctie hebt ondergaan.
De pijn in de benen voelde ik eigenlijk alleen als ik bepaalde bewegingen maakte. Een trekkend gevoel alsof iemand het weefsel binnenin je been trekt. Dit begon pas na 1 week. Ik denk zelf omdat het littekenweefsel vanbinnen dan aan het genezen is en gaat samentrekken. Ook de beenspieren aan de binnenkant van mijn dijen waren heel erg gevoelig.
Vanaf dag 10 begon de pijn steeds meer af te nemen en na 3 weken had ik geen moeite meer met bewegingen zoals benen buigen, knielen, benen spreiden, zitten en opstaan. Vooral als ik naar de wc moest en de strakke broek aan en uit moest doen was het erg gevoelig allemaal, maar na 3 weken dus niet meer. Na 4 weken zijn de benen nog wel wat gevoelig vooral bij aanraking, maar niet meer zoals dat eerst was. Ik had ook heel harde plekken in de benen en die zijn nu weg.
Zoals bij de eerste keer was ik weer bont en blauw, maar dit was na 2 weken zo goed als weg. Het viel me op dat ik aan de kant met het minste vet, het meest was toegetakeld. Dus meer pijn en meer blauwe plekken.
Ik ben heel erg blij met hoe mijn borsten er nu uit zien. Ik wil nog voor de derde en tevens laatste keer te gaan, maar eerst nog even goed herstellen en natuurlijk afwachten of er nog genoeg vet zit. Desnoods probeer ik wat aan te komen als dat nodig is.

Tegen alle dames die bang zijn om lelijke borsten te hebben na de verwijdering van de implantaten wil ik het volgende zeggen: maak een afspraak bij de dokter en bespreek je mogelijkheden. Ik garandeer je dat je er geen spijt van zult krijgen!

Als je vragen hebt, kun je mij een pm sturen.

Vriendelijke groeten,

Cynthia
Laura

Ongelezen bericht 08 jul 2014 10:39

Nogmaals bedankt voor alle tips en steun Cynthia! En weet je zeker nog een derde x?? Niet gewoon afwachten zoals ik zei. Misschien ben je straks nog meer tevreden.
cynthia

Ongelezen bericht 14 jul 2014 15:27

Bedankt Luna, ben zelf ook heel blij! :D
Na 6 maanden kan ik nogmaals, maar in principe kan het ook eerder.

Laura, jij ook bedankt voor alles he? En ja, ik weet het wel zeker dat ik dit wil. Heb je mijn foto's nog gezien? Zoals het was voordat ik begon?
Ik zal het geen plek kunnen geven als ik niet nog 1 keer ga. Ik doe dit voor mezelf. Nu kan het nog, straks kan het niet meer snap je, daarom doe ik het nu. Later gaat niet meer lukken. Ik wil nooit meer voelen wat ik heb gevoeld, ik voelde me geamputeerd. Ik had geen borsten meer, was echt plat!

Bedankt allemaal voor de reacties!

Groetjes, Cynthia
cynthia

Ongelezen bericht 22 sep 2014 08:51

Hoi allemaal,

Een paar weken geleden ben ik voor de 3e keer geopereerd door dr. Niessen. De arts heeft dit keer wel minder vet in de borsten kunnen doen dan de vorige 2 keer. Je krijgt steeds minder vet op de plek waar hij het weghaalt, dat wordt helaas de beperkende factor.
Ik had om te beginnen niet zoveel vet, maar ben na de eerste keer wel aangekomen, dus kon ik daarna nogmaals. Het gewicht is er niet afgegaan, de borsten zijn dus niet kleiner geworden.
Ik begon met plat, nul borst en heb nu een flinke hand vol. Ik ben heel erg blij dat ik dit voor mezelf heb kunnen doen en ben de dokter en de rest van het team echt ontzettend dankbaar.

Ik hoop dat door mijn ervaringen te delen er meer vrouwen kiezen voor dit veilige alternatief. Ik had ook goed over de de monobloc (zoutwater prothese) nagedacht, maar wilde echt nooit meer iets in mijn lijf hebben wat er niet in hoort. Het is toch een implantaat en moet ook weer eens verwisseld worden en daarnaast heeft het een siliconen omhulsel. En aangezien ik daar niet goed op reageer, leek het mij niet handig om nogmaals de gok te wagen.

Alle vrouwen die nu nog ziek zijn wens ik heel veel sterkte en wil ik zeggen om nooit de hoop te verliezen op herstel. Je kunt echt opknappen na verwijdering van je implantaten en je hoeft niet "verminkt" door het leven te gaan. Veel vrouwen houden hele mooie eigen borsten over na verwijdering en voor de anderen zoals ik is er lipofilling.

Wie mij iets wil vragen kan me altijd een pm sturen.

Lieve groeten,

Cynthia
Plaats reactie

Terug naar “Lipofilling”