Belangrijk bericht voor vrouwen met gescheurde Allergan protheses!

Topics over de collectieve rechtszaak.
Luna MKS

Ongelezen bericht 04 mar 2023 09:55

Lieve vrouwen,

Het is niet de bedoeling dat jouw pc de gescheurde protheses bij Allergan claimt door ze op te sturen. Hiermee verlies jij je recht om aanspraak te maken op een schadevergoeding via de rechtszaak die Bureau Clara Wichmann voert.

Mocht je pc iets zeggen over het opsturen en claimen van de protheses, dit absoluut weigeren!

Hopelijk is dit niet vaak gebeurd, want vrouwen lopen hierdoor heel veel geld mis. Er volgt nog een gesprek met de NVPC.

Fijn weekend! 🌻
Jessebel

Ongelezen bericht 08 mar 2023 14:08

In 2004 heb ik een prothese wissel gehad van het merk CUI. In 2010 bleek 1 prothese volledig gescheurd wat veel vochtophoping heeft veroorzaakt. De arts zoog letterlijk de siliconen uit mijn lijf. De prothese is destijds voor onderzoek gestuurd. Betekent dit dat ik geen aanspraak meer kan maken op de claim?
Luna MKS

Ongelezen bericht 08 mar 2023 14:21

Jessebel schreef:
08 mar 2023 14:08
In 2004 heb ik een prothese wissel gehad van het merk CUI. In 2010 bleek 1 prothese volledig gescheurd wat veel vochtophoping heeft veroorzaakt. De arts zoog letterlijk de siliconen uit mijn lijf. De prothese is destijds voor onderzoek gestuurd. Betekent dit dat ik geen aanspraak meer kan maken op de claim?
Hoi Jessebel,

Heb jij toen een vergoeding ontvangen? En heb je iets getekend? Vaak wil de fabrikant dan dat een vrouw afziet van verdere (toekomstige) regelingen of claims. Daar moet ze voor tekenen.

Als de prothese alleen is opgestuurd voor onderzoek, kun je zeker meedoen.

Heb jij alle bewijzen van destijds? Verzamel zoveel mogelijk bewijzen! Staat er ook iets in jouw dossier over dit onderzoek? Neem contact op met de kliniek waar deze prothese werd verwijderd en vraag het dossier op.

Sowieso aanmelden bij Bureau Clara Wichmann, zij kunnen dan alles tot in detail uitzoeken.

Succes!💪

😘💕
Jessebel

Ongelezen bericht 08 mar 2023 17:45

De verzekeraar heeft de prothesewissel vergoed maar vanuit het ZH of de fabrikant geen vergoeding ontvangen, het medisch dossier heb ik. Ik ga mij aanmelden. Dank je wel!
Luna MKS

Ongelezen bericht 08 mar 2023 19:11

Jessebel schreef:
08 mar 2023 17:45
De verzekeraar heeft de prothesewissel vergoed maar vanuit het ZH of de fabrikant geen vergoeding ontvangen, het medisch dossier heb ik. Ik ga mij aanmelden. Dank je wel!
Heel goed lieverd!💪Jij hebt schade gekregen en hebt recht op compensatie. Al is geen enkel bedrag genoeg voor al het leed van vele vrouwen😢

Fabrikanten hadden eerlijk moeten zijn! Ze hebben ontzettend veel geld verdiend over de ruggen van vele vrouwen. Het is gruwelijk! Ik vind het onmenselijk! "Mammon boven de mens" zoals Marlou Boots (oprichtster SVS) heel vaak zei.

Alle vrouwen die dit topic openen: Meld je aan! Samen sterk!💪👭💗👭

Fijne avond😘💕
Luna MKS

Ongelezen bericht 09 mar 2023 13:33

Waarom ik zo stellig en boos ben, komt omdat fabrikanten de ingrediënten van implantaten nooit hebben willen prijsgeven (trade secrets). Waarom zouden ze dat niet doen?

En hoe is het mogelijk dat bij medicijnen, waar je gewoon mee kunt stoppen bij hevige bijwerkingen, altijd een bijsluiter moet zitten met alle gebruikte ingrediënten. Maar bij een product dat langdurig (en volgens de vroegere leugens van fabrikanten én artsen levenslang) in lichamen zit, geen bijsluiter hoeft te zitten met alle ingrediënten die gebruikt zijn bij de vervaardiging ervan?

En wat ik vooral vreemd vind, is dat overheden en toezichthouders dit ook niet als voorwaarde hadden voor het op de markt brengen en houden van deze producten. Hoe kan dit?

Wij strijden tegen al deze zaken (en meer) en al heel lang!

Wisten jullie trouwens dat de 'grandfather' van implantaten (dhr. McGhan) 10 jaar gevangenisstraf kreeg wegens fraude? Dus niet alleen de man achter de PIP implantaten (dhr. Mas).

Strijd met ons mee! Meld je aan voor de rechtszaak tegen 1 van de grootste farmaceuten💪

En meld je klachten bij het MEBI💪
Veralyn92

Ongelezen bericht 04 apr 2023 17:26

Beste Luna,

Ik lees jouw berichtje over dat je je prothesen niet moet opsturen naar de fabrikant. Nou stelt mijn plastisch chirurg voor om de gescheurde prothese op te sturen naar de fabrikant Motiva om zodoende een schadeclaim aan te vragen. De chirurg geeft aan dit nog niet eerder te hebben uitgevoerd bij deze fabrikant, dus heb ook geen idee of het gaat lukken.

Wat kan ik nu het beste doen?

Liefs, Vera
Luna MKS

Ongelezen bericht 04 apr 2023 18:11

Veralyn92 schreef:
04 apr 2023 17:26
Beste Luna,

Ik lees jouw berichtje over dat je je prothesen niet moet opsturen naar de fabrikant. Nou stelt mijn plastisch chirurg voor om de gescheurde prothese op te sturen naar de fabrikant Motiva om zodoende een schadeclaim aan te vragen. De chirurg geeft aan dit nog niet eerder te hebben uitgevoerd bij deze fabrikant, dus heb ook geen idee of het gaat lukken.

Wat kan ik nu het beste doen?

Liefs, Vera
Als jij een schadevergoeding krijgt voor je gescheurde implantaten, dan moet je meestal ook tekenen dat je afziet van eventuele toekomstige claims. De keuze is aan jou of je dat wilt. Ik kan je niet zeggen of er ooit een rechtszaak tegen Motiva komt, maar wij zijn wel dingen op het spoor gekomen die deze kans wel groter maken. Maar ik kan je geen beloftes doen sorry.

Misschien kun je een berichtje naar Bureau Clara Wichmann sturen, dan kunnen zij jou adviseren.

Succes! En liefs! 💖
Plaats reactie

Terug naar “Rechtszaak tegen Allergan”