BELANGRIJK: Sluit je aan bij de collectieve rechtszaak tegen Allergan

Topics over de collectieve rechtszaak.
Luna MKS

Ongelezen bericht 30 mar 2022 17:22

Zou iedereen met Allergan protheses zich willen aanmelden voor de collectieve rechtszaak?

Dank jullie wel!👍
Mayo

Ongelezen bericht 06 apr 2022 20:42

Hi Luna,

Ook ik heb allergahn protheses. Gelukkig geen klachten!
En laat ze binnenkort verwijderen, afweging is met/zonder lipo filling. Ben al in gesprek met de arts en zal de operatie geheel zelf bekostigen.
Is het raadzaam om mij ook aan te melden?
Groet Mayo
Essi

Ongelezen bericht 07 apr 2022 20:05

Mayo schreef:
06 apr 2022 20:42
Hi Luna,

Ook ik heb allergahn protheses. Gelukkig geen klachten!
En laat ze binnenkort verwijderen, afweging is met/zonder lipo filling. Ben al in gesprek met de arts en zal de operatie geheel zelf bekostigen.
Is het raadzaam om mij ook aan te melden?
Groet Mayo
Ik reageer even omdat Luna nu even een stapje terug doet en minder kan reageren. Ze reageert wel op hele dringende zaken.
Ik kan je zeggen dat het heel belangrijk is dat je je aan meld voor de rechtzaak!
Hoe meer mensen hun stem laten horen hoe beter het is. Je zegt dat je gelukkig geen klachten hebt, maar dat kan wel komen. Alleen gaat het daar niet over. Vrouwen moeten niet hoeven betalen voor de explantatie of herstel operatie. De rechtzaak gaat het onrecht wat vrouwen aangedaan is door de fabrikant proberen recht te trekken door deze rechtzaak.
Ik leg het vast niet zo goed uit als Luna zou kunnen, maar ik hoop dat ik je het belang van het aanmelden voor de rechtzaak duidelijk heb gemaakt.
Succes
Liefs essi
Mayo

Ongelezen bericht 07 apr 2022 22:11

Hi Essi,

Je boodschap is goed overgekomen hoor :lol:
Dank je wel,ik sluit mij aan!
Repelsteeltje

Ongelezen bericht 21 apr 2022 08:48

Ik heb een vraag i.v.m. het aanmelden bij het RIVM. De kliniek waar ik 20 jaar geleden mijn implantaten heb laten zetten hebben geen gegevens meer van mij (kliniek is later overgenomen). Ik ben zelf het paspoort door meerdere verhuizingen kwijt geraakt :oops: . Dus wist behalve hoe ze er toen uitzagen niet welk type en merk ik had. Nu hebben ze mijn implantaten vorige week verwijderd omdat ik veel klachten had en blijken het Eurosilicone (France) implantaten te zijn met ruwe buitenkant. Er staat een rondje op de achterkant met boven een letter met 3 cijfers daaronder het aantal cc en daaronder weer een letter met 3 cijfers.
Er wordt gevraagd in de RIVM vragenlijst wat is het:
Referentienummer
Lot / batch nummer
Modelnummer
Catalogusnummer
Serienummer

Ik heb geen idee wat nou welk nummer moet zijn. Op internet kan ik ook geen uitleg vinden. Weet iemand dit?
Luna MKS

Ongelezen bericht 21 apr 2022 10:31

Repelsteeltje schreef:
21 apr 2022 08:48
Ik heb een vraag i.v.m. het aanmelden bij het RIVM. De kliniek waar ik 20 jaar geleden mijn implantaten heb laten zetten hebben geen gegevens meer van mij (kliniek is later overgenomen). Ik ben zelf het paspoort door meerdere verhuizingen kwijt geraakt :oops: . Dus wist behalve hoe ze er toen uitzagen niet welk type en merk ik had. Nu hebben ze mijn implantaten vorige week verwijderd omdat ik veel klachten had en blijken het Eurosilicone (France) implantaten te zijn met ruwe buitenkant. Er staat een rondje op de achterkant met boven een letter met 3 cijfers daaronder het aantal cc en daaronder weer een letter met 3 cijfers.
Referentienummer
Lot / batch nummer
Modelnummer
Catalogusnummer
Serienummer

Ik heb geen idee wat nou welk nummer moet zijn. Op internet kan ik ook geen uitleg vinden. Weet iemand dit?
Hoi, meestal staan daar referentie- en lotnummers.
Als je het niet zeker weet, dan kun je invullen: zie opmerkingen laatste pagina vragenlijst.
Bij opmerkingen schrijf je dan precies wat er achter je implantaten staat.

Ik zou de implantaten bewaren mocht er ook een rechtszaak tegen deze farmaceut komen

Succes!🌷

Ik reageer nog steeds zo weinig mogelijk.
Repelsteeltje

Ongelezen bericht 21 apr 2022 11:45

Dank je wel Luna!
Essi

Ongelezen bericht 21 apr 2022 11:50

Repelsteeltje schreef:
21 apr 2022 08:48
Referentienummer
Lot / batch nummer
Modelnummer
Catalogusnummer
Serienummer

Ik heb even mijn oude paspoorten erbij gepakt. Mijn eerste waren ook van eurosilicone.
Op het oude implantaat kan ik niets meer terug lezen, die is te ver vergaan (was lek) dat is echt een zakje smurrie.
Op mijn paspoort zie ik:
ref. Nummer dit zijn 5 cijfers
Lot nummer dit zijn 5 cijfers
Serie nummer dat is bij mij een letter met 3 cijfers, weer een letter en 2 cijfers. Maar wel allemaal achter elkaar door.
Verder staat er geen catalogus nummer of modelnummer op het paspoort, wel het type.
Bij mij is dat cristalline paragel.
Het gewicht is bij euro siliconen idd in cc 's aangegeven.
Ik zou denken dat jou letter met 3 cijfers, onderbroken door de cc's maar gevolgd door de volgende letter en 3 cijfers het serie nummer is.
Ik weet het natuurlijk niet, maar het zou kunnen.
Lotnummer en referentie nummers bestaan bij mij uit 5 cijfers zonder letter.
Bij mijn allergan implantaten, die zijn nog heel kan ik duidelijk de merknaam, lot nummer en gewicht zien staan. Allergan geeft gewicht aan in gram op deze implantaten.
Lastig als je niet precies weet wat je in moet vullen.
Liefs essi
Luna MKS

Ongelezen bericht 21 apr 2022 13:07

Lieve Essi, lief al je moeite! Dank je dat je zoveel doet nu ik gas terug neem.🙏
Weet ook echt niet of ik ooit weer volledig terugkeer hier op het forum... Enkel achter de schermen.

Nog even over de nummers. Dit verschilt per merk. Hier zie je een foto:
20220421_125838.jpg
Ik zou de gegevens bij opmerkingen plaatsen. Lijkt mij het handigst.
Ik ben nu niet in staat om het voor je uit te zoeken, lieve Repelsteeltje, want anders had ik dat gedaan. Maar het is verder ook niet zo belangrijk voor de vragenlijst.
:!: Maak wel goede foto's van je implantaten waarop alles duidelijk zichtbaar is, zodat jij straks bewijzen hebt. Kan zijn dat er over een tijd ook een rechtszaak tegen deze farmaceut komt. Alles hangt af van hoe de zaak tegen Allergan gaat.

Liefs voor jullie allen❤❤❤
Repelsteeltje

Ongelezen bericht 24 apr 2022 16:51

Essie en Luna heel erg bedankt voor jullie informatie😘
Luna MKS

Ongelezen bericht 08 mei 2022 10:19

Breng deze even onder de aandacht.

We hebben de afgelopen maanden geen mails over de rechtszaak naar nieuwe leden gestuurd, omdat ik er niet aan toe kwam de ledenlijsten bij te werken.

We hopen dat iedereen met Allergan, zich bij Bureau Clara Wichmann aanmeldt.

Samen sterk!💪

Vergeet ook niet je klachten bij het RIVM te melden. Zie mijn onderschrift.

Fijne zondag iedereen!🌈
Luna MKS

Ongelezen bericht 22 mei 2022 17:00

Even een reminder.

Vergeet je niet aan te melden.
Tevens je klachten melden bij het RIVM.
Luna MKS

Ongelezen bericht 24 mei 2022 10:29

Ik zet deze tekst uit het topic 'Voorbereiding explantatie consult' ook nog even hier👇

Voor de rechtszaak tegen Allergan of eventuele toekomstige rechtszaken, is het belangrijk dat je weet wat er in je lichaam zat en daar bewijzen van zijn. Mocht je geen dossier (meer) hebben, vraag dan aan je arts die de implantaten verwijderd heeft, om in het operatieverslag te vermelden welke implantaten je had (inlcusief nummers achterop), en er tevens foto's van te maken. Verder is het belangrijk om de implantaten mee te krijgen, dus zorg ervoor dat dit ook daadwerkelijk gebeurt.
Luna MKS

Ongelezen bericht 30 jun 2022 12:51

Voor de volledigheid, plaats ik hier nog even de video over de rechtszaak.

Dit is een belangrijke video over medische vragen voor alle gedupeerden van Allergan implantaten.

Hierbij algemene vragen die op Facebook gesteld werden tijdens deze bijeenkomst en beantwoord door het Meldpunt.
Luna MKS

Ongelezen bericht 31 jul 2022 21:40

Ik merk dat velen ons nieuwe forum nog niet hebben ontdekt. Ik zag op het oude forum soms over de 100 bezoekers tegelijk. Ondanks aangeven dat we zijn verhuisd, gaat er ergens iets mis geloof ik. We wachten het maar af, uiteindelijk heeft straks iedereen het door.

Voor wie hier al kijkt en zich nog niet had gemeld voor de rechtszaak tegen Allergan, even deze reminder. Hoe meer vrouwen zich melden, hoe beter: samen sterk!

Vergeet ook niet je klachten bij de overheid te melden.
Plaats reactie

Terug naar “Rechtszaak tegen Allergan”