BELANGRIJK: Sluit je aan bij de collectieve rechtszaak tegen Allergan

Topics over de collectieve rechtszaak.
Luna MKS

Ongelezen bericht 18 jul 2021 12:28

Niqqi schreef:
18 jul 2021 12:22
Hopelijk! Sowieso raar dat dat dit niet al geldt voor implantaten die van de markt zijn gehaald vanwege allerlei problemen zoals bijv. met Silimed. Maarja, wie weet dat het nog gaat komen en dan zou het al helemaal mooi zijn als het met terugwerkende kracht is.

Ik heb me aangemeld!
Lieve Niqqi, dit komt omdat per rechtszaak 1 bedrijf wordt aangepakt. Hopelijk komen straks alle andere aan de beurt.
We duimen voor jullie, want alle vrouwen verdienen het erkend en gecompenseerd te worden!
mimi1982

Ongelezen bericht 18 jul 2021 18:46

Luna MKS schreef:
18 jul 2021 12:06
mimi1982 schreef:
17 jul 2021 20:32
zouden jullie voor mij ook kunnen kijken of die van mij ertussen horen?
......
Hoi Mimi, ik heb even voor je gekeken. Je hebt CUI implantaten van Inamed, tegenwoordig Allergan.
De andere cijfers heb ik niet kunnen natrekken voor je, maar geen zorgen, met jouw implantaten kun je meedoen aan de rechtszaak.

De vraag die je stelt over het niet hebben van het dossier van implantatie, wordt vaker via de mail gesteld.
:!: Het is van belang dat je kunt aantonen dat jij deze implantaten in je lichaam hebt gehad. Als jij het kaartje en de factuur nog hebt, is dat al een bewijs. Het is wel belangrijk om het dossier op te vragen bij de behandelaar die je implantaten heeft verwijderd, omdat daar ook nog bewijzen in staan. Ik raad dus alle vrouwen aan om dat dossier ook op te vragen.
Artsen die implantaten bij vrouwen verwijderen, zijn sinds een aantal jaar verplicht om dit te registreren. Op implantaten staan meestal de typenummers en deze noteren zij. We gaan ervan uit dat ze dit ook daadwerkelijk doen.

In het vakje 'opmerkingen' kun je iets meer informatie toevoegen over je situatie. Dus bijvoorbeeld ook dat het dossier van implantatie ontbreekt.
Verder is het zo dat vele ziekenhuizen medische dossiers nog wel op microfilm bewaren. Je zou dit bij het ziekenhuis kunnen navragen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Lieve groetjes, Luna

ps. Ik reageer tijdelijk zo weinig en kort mogelijk, excuses.
lieve Luna,
dankjewel voor je snelle reactie!
je typt dat het belangrijk is dat je het dossier opvraag bij de behandelaar die ze er uit heeft gehaald.
maar die heb ik ook niet ik ben pas sinds een paar maanden bezig om ze eruit te krijgen.
ik heb al bloedonderzoek gehad ook zijn er foto's van mijn borsten gemaakt (dat was beide goed) dindag krijg ik een echo van de klieren in mijn oksel die zijn namelijk wat dik.
ik loop niet bij dr Nanayakkara die jullie hier aangeven maar mijn internist heeft wel met hem overlegd.
ik heb over 2 weken weer een belafspraak en ze gaat kijken of het haar lukt om mij nogmaals te bespreken met dr Nanayakkara zodat dr Nanayakkara haar kan helpen met de brief voor de verzekering te schrijven ze zegt dat ik dan de meesten kans heb omdat hij daar meer ervaring in heeft. maar dat ik moet rekenen op een lang traject.
de plastisch chirurgie heb ik wel al geregeld die hoef ik maar te bellen en dan komt het goed.
dus mijn vraag is het erg als ze er nog inzitten?
ps ik heb me wel al ingeschreven voor de rechtszaak
Luna MKS

Ongelezen bericht 19 jul 2021 11:03

mimi1982 schreef:
18 jul 2021 18:46
lieve Luna,
dankjewel voor je snelle reactie!
je typt dat het belangrijk is dat je het dossier opvraag bij de behandelaar die ze er uit heeft gehaald.
maar die heb ik ook niet ik ben pas sinds een paar maanden bezig om ze eruit te krijgen.
ik heb al bloedonderzoek gehad ook zijn er foto's van mijn borsten gemaakt (dat was beide goed) dindag krijg ik een echo van de klieren in mijn oksel die zijn namelijk wat dik.
ik loop niet bij dr Nanayakkara die jullie hier aangeven maar mijn internist heeft wel met hem overlegd.
ik heb over 2 weken weer een belafspraak en ze gaat kijken of het haar lukt om mij nogmaals te bespreken met dr Nanayakkara zodat dr Nanayakkara haar kan helpen met de brief voor de verzekering te schrijven ze zegt dat ik dan de meesten kans heb omdat hij daar meer ervaring in heeft. maar dat ik moet rekenen op een lang traject.
de plastisch chirurgie heb ik wel al geregeld die hoef ik maar te bellen en dan komt het goed.
dus mijn vraag is het erg als ze er nog inzitten?
ps ik heb me wel al ingeschreven voor de rechtszaak
Je kunt je gewoon aanmelden, want het zal nog even duren voordat de rechtszaak echt van start gaat.
Maar ook vrouwen die de implantaten nog in zich hebben, kunnen zich aanmelden. Het geld dat we hopen te krijgen, is bedoeld voor explantatie en eventueel reconstructie.

Wat betreft je stuk over de internist en de brief die ze moet samenstellen, verwijs ik je naar dit topic.
Als je vragen hebt over dat onderwerp, dan graag in dat topic, anders loopt alles door elkaar heen.

Goed dat je je al had aangemeld!

Succes Mimi!
Luna MKS

Ongelezen bericht 20 jul 2021 15:31

Er zijn vrouwen die hebben aangegeven te wachten op de uitkomst van de rechtszaak, zodat ze het geld hebben om de explantatie en eventuele reconstructie te kunnen betalen. Helaas zal het nog even duren voor de rechtszaak echt van start gaat laat staan voordat deze eindigt.

Alle vrouwen met systemische klachten, hebben recht op vergoeding van verwijdering van hun implantaten als ze voldoen aan de voorwaarden van het Zorginstituut Nederland. Het is daarom belangrijk om daar nu al werk van te maken. Hier lees je meer informatie.

Succes en sterkte!
NicoleMcGhan410

Ongelezen bericht 26 jul 2021 12:25

Hoi, ik ben nieuw hier en moet nog veel uitzoeken. Ik heb mij aangemeld voor de rechtzaak tegen McGhan. Ik heb alleen geen email terug ontvangen, ook niet in mijn spam box.

Mvg Nicole
Luna MKS

Ongelezen bericht 26 jul 2021 12:30

Hoi Nicole, waar had je je aangemeld? Op de site van Clara Wichmann?
(Naar beneden scrollen om gegevens in te vullen)

Of bij ons?

Van Clara Wichmann krijg je nu nog geen mail. Je gegevens worden verwerkt en bewaard, zodat ze later contact met je kunnen opnemen.

Wij reageren altijd op mails die we ontvangen, en als jij eerst mailt, dan komt de reactie niet meer in spam.

Laat even weten waar je je gegevens had achtergelaten, dank je!
Luna MKS

Ongelezen bericht 27 jul 2021 13:49

HIER lees meer over het doel van de rechtszaak, over de achtergrond en over Bureau Clara Wichmann.

Borstimplantaten worden niet als onveilig beschouwd. Wij hebben in het verleden met Bureau Clara Wichmann geprobeerd een verbod op borstimplantaten te krijgen, totdat bewezen is dat deze veilig zijn. Helaas hebben we die rechtszaak verloren, vanwege onvoldoende bewijzen en het feit dat men vindt dat de er een grote groep vrouwen niet zonder borstimplantaten kan. Een stukje over die rechtszaak lees je HIER.

SVS verzamelt sinds 1992 (dus bijna 30 jaar) bewijzen dat implantaten niet veilig zijn, maar het is wetenschappelijk gezien heel moeilijk om een causaal verband aan te tonen. Gelukkig is het causale verband tussen borstimplantaten en ALCL nu eindelijk aangetoond (wij wisten al lang dat dit verband er was) en vanaf hier zullen wij samen met de vrouwen van Bureau Clara Wichmann verder werken. Daarom is de aankomende rechtszaak heel belangrijk en roepen we alle vrouwen op om zich te MELDEN. Ook vrouwen die nu nog geen klachten hebben, want je kunt die alsnog gaan ontwikkelen.
Roos1210

Ongelezen bericht 28 jul 2021 10:15

Fijn dat er al veel mensen zijn die zich hebben aangemeld! Is er een bepaald aantal personen nodig voordat alles van start gaat?
Luna MKS

Ongelezen bericht 28 jul 2021 12:14

Roos1210 schreef:
28 jul 2021 10:15
Fijn dat er al veel mensen zijn die zich hebben aangemeld! Is er een bepaald aantal personen nodig voordat alles van start gaat?
Helaas mag ik niet ingaan op aantallen, maar ik kan je zeggen dat het wel goed zit hoor ;)

Zo trots op jullie dat jullie ook meedoen!!! Ik had oude CUI implantaten die al lang niet meer gebruikt worden. En ik doe ook zeker mee! En Marga ook :D Zij had de McGhan daarna Monobloc. Monique had de heel oude CUI van Dow Corning, dus die kan helaas niet meedoen :(
Roos1210

Ongelezen bericht 28 jul 2021 14:58

Geen probleem hoor Luna! Ik was gewoon nieuwsgierig ;)
Luna MKS

Ongelezen bericht 29 jul 2021 12:27

Roos1210 schreef:
28 jul 2021 14:58
Geen probleem hoor Luna! Ik was gewoon nieuwsgierig ;)
Dat snap ik lieve Roos!

Wij laten het juridische deel verder volledig over aan de vrouwen van Clara Wichmann, want dat is hun expertise. En wat zijn ze goed!👍 Ze hebben al vele rechtszaken gewonnen ten behoeve van de rechten van vrouwen in Nederland.
Trots en dankbaar!🙏
Luna MKS

Ongelezen bericht 29 jul 2021 12:31

Mocht je twijfels hebben of je implantaten meedoen met de claim, neem dan even contact op via het contactformulier.
Luna MKS

Ongelezen bericht 30 jul 2021 14:08

Aantal zieke vrouwen.jpg
Zie HIER meer informatie en quotes in beeld.

:!: MELD je massaal aan zodat al dit leed stopt!
Luna MKS

Ongelezen bericht 31 jul 2021 12:28

20210731_121838.jpg
Er melden zich daarnaast ook vele zieke vrouwen die geen lid van het forum worden. En nu, met de aankomende rechtszaak, zien we een enorme toename in aanmeldingen achter de schermen.

De problemen door (siliconen) borstimplantaten zijn vele malen groter dan men wil geloven of toegeven.

Daarom is het heel belangrijk om je AAN TE SLUITEN voor de collectieve rechtszaak / schadeclaim.

Daarnaast is het heel belangrijk om je klachten bij het Meldpunt Bijwerkingen Implantaten te MELDEN.
Zomon

Ongelezen bericht 09 aug 2021 08:18

Het is nu 2 maanden verder. Is er al iets te zeggen wanneer ze gaan starten.

Na mijn1e aanmelding heb ik verder niets meer van ze vernomen.

Liefs Zomon.
2001 borstvergroting Mcghan 410 - 270 cc
2021 explantatie na 20 jaar.
Plaats reactie

Terug naar “Rechtszaak tegen Allergan”