Twee weken na de explantatie, even een update vanuit mij!
Dag van de explantatie: zaterdag 11 juni - 13.15 melden. Ze liepen iets uit dus we moesten iets langer wachten. Uiteindelijk mocht ik mee en vanaf daar ging het best snel. Omkleden, topje aan voor na de operatie en infuus aanleggen. Super aardige verpleegkundige, Trudy, echt een engel en heeft zo goed voor mij gezorgd! Foto's maken, team ontmoeten en uiteraard ook dr. Kappel nog even kort gezien. Wat een geoliede machine, dat ging echt als een speer.
Ik was gelukkig kalm en niet nerveus, ik vind narcose niet zo spannend (beste vriendin is anesthesist, helpt misschien ook). Ik ben dus ook met goede mood de narcose in gegaan! Ik kwam ook goed uit de narcose, was snel fit. Snel een kopje thee gekregen en wat toast, en lopen en plassen ging ook goed! Ik mocht dus ook weer snel naar huis. Ik had een klein beetje pijn, dus daar wat paracetamol gekregen.
Ter plekke hebben ze de kapsel van mijn implantaten gehaald, gelukkig waren die niet super verdikt. Wel, zoals dr. Beekman al had gezien, een scheur in de linker. Gelukkig nog in het kapsel, maar ze konden de siliconen er zo uit duwen. Beide ook flink leger en slap, voelden heel erg olie-achtig aan (Kappel zei dat dit ook op zweten duidt) en flink verkleurd... Zo zo ontzettend blij dat ze eruit zijn!
Eenmaal thuis, meer ongemak dan pijn. Weer eventjes lastig met de drains maar ach dat viel ook mee. Ik heb de twee daaropvolgende dagen de naproxen genomen en wat paracetamol, maar eigenlijk heb ik weinig pijn gehad. Alleen slecht geslapen, maar dat is bij mij het eerste wat er mis gaat als er ' iets' anders is haha. Vrij weinig vocht in de drains, dus maandags mochten deze eruit. Viel mee, alleen deed rechts wat zeer, met het topje uit doen trok deze het draadje mee dus dat was even pijnlijk, hechtingen los halen was ook niet zo fijn. Drains eruit halen was verder niet pijnlijk. Wel een bevrijding om niet meer met buisjes te sjouwen
Verder was ik echt snel fit, heb vanaf dag twee dagelijks wat stukjes gewandeld, goed gedronken en gegeten en supplementen genomen. Ik was verbaasd hoeveel energie ik had! Ik moest echt mezelf temperen om niet teveel te doen. Ik had eigenlijk twee weken ziek gemeld op werk, maar na de eerste week heb ik gevraagd of ik kon starten met halve dagen en ook dat ging prima.
Ik word soms nog even overvallen door extreme moeheid, maar ik denk dat mijn lijf druk aan het werk is. Ik zweet veel en dat ruikt ook niet zo fris
Qua resultaat, ze zijn echt prachtig. Eigenlijk mooier dan de laatste jaren met protheses omdat de protheses wat hoger bleven zitten dan de rest van mijn borsten, waardoor ik een soort van 'langere' borst kreeg. Nu zijn het weer fijne, warme en zachte cupjes. Ik heb mazzel, want ik heb nog steeds veel borstweefsel (goede C, kleine D?) van mijzelf. Ik vermoed zelfs dat ik de meeste BH's nog redelijk zal passen.
Kortom, ik ben heel blij dat alles zo meevalt. Ik weet dat het voor sommige dames echt veel zwaarder is, fysiek maar ook mentaal. Maar ik heb ook de bevestiging gekregen dat het Γ©cht beter is zo. Dus voor wie nog twijfelt, ga de reis aan - je lijf zal je dankbaar zijn en mentaal, dus rust dat die gifbommen eruit zijn; heel waardevol.
Morgen heb ik weer controle bij Kappel!
Liefs en sterkte aan de dames die nog in het proces zitten of binnenkort geopereerd worden!