Zo druk geweest, een goed teken (9 weken na explantatie)

Vertel hoe het gaat de eerste paar maanden na de operatie.
Sammie
Berichten: 514
Lid geworden op: 13 dec 2019 05:07

Ongelezen bericht 20 jul 2020 08:19

Lieve mooie sterke vrouwen

Ik ben al een tijdje even niet op het forum geweest en heb het gemist.
Ik wil me niet verontschuldigen maar misschien toch wel een beetje. Ik wil in elk geval uitleggen waarom en vertellen dat ik jullie niet vergeten ben. Absoluut niet en zal nooit gebeuren. Alles wat ik nu kan en doe heb ik aan jullie te danken. Aan de fantastische harde werkers achter deze site en dit forum en aan de steun van alle lotgenoten. Ik heb er alles aan te danken. 🍀😇

Dat iis a ook een beetje de reden. Het gaat eigenlijk heel eeg goed met me. Het is nu 9 weken geleden dat ik mijn explantatie had. Ik heb nog wel klachten maar zoveel minder. Eigenlijk heb ik alleen nog maar lage onderrug klachten (ik ben net bij een fysio geweest en heb goede hoop)en last van veel moe ( maar herstel dasr ook weer dneller van dan eerst ). Alle andere pijnen zijn eigenlijk weg. Ik neem helemaal geen pijnstilling meer ipv elke dag tramadol en paracetamol en of ibuprofen.

Ik kan sporten,💪 nog niet op mijn oude niveau zoals voor mijn siliconen maar ik kan sporten en merk meestal vooruitgang. Soms heb ik een mindere dag qua energie maar dan heb ik ervoor ook wel veel gedaan voor iemand die nog moet herstellen.
Mijn man zegt dan; je doet ook veel hoor. Maar ik zeg dan; dat is normaal wat ik doe, voor mijn siliconen deed ik meer, alleen vergeleken met hele dagen op de bank liggen lijkt het veel.
En het is ook wel veel. Ik kan zoveel meer.
Ik ben super druk met een eigen bedrijfje opstarten. Heel klein hoor maar wel van mezelf.
Ik ben kapster en ik zit nu in de ziektewet bij het UWV. Mijn contract werd niet verlengd, vanaf 1 April zit ik bij het UWV. Toevallig valt het net samen met de corona tijd maar kwam echt door langdurig ziek in een half jaar contract.
Omdat ik geen nieuwe baan kan vinden waar ik eerst een uurtje kan opbouwen en zo uitbreiden ( ik kan nog geen 8 uur achterelkaar staan en werken ) en omdat ik zo een nare ervaring heb gehad met mijn vorige 2 werkgevers (door mijn ziek zijn) besluit ik om ook voor mezelf te beginnen.
Ik heb de afgelopen weken een kamertje hier in huis omgebouwed tot mini kapsalon. Met wasbak en al. Een hele echte.
3 augustus een afspraak met het UWV en dan kan ik met behoud van mijn uitkering gaan starten. Eindelijk weer werken. Heb er zoveel zin in!!!
Ik kan alles in mijn eigen tempo doen. Goed opbouwen. Het UWV vult aan wat ik nog niet genoeg bij elkaar haal in het begin.
Ik heb weinig risico omdat ik geen pand hoef te huren of personeel heb. Mijn man heeft een goede vaste baan dus ik mag het proberen en oefenen.
Ik heb al klanten die staan te wachten totdat ik weer begin dus dat is zo leuk en ik voel me vereerd dat ze weer bij me willen komen straks.

Ook zijn we bezig met een grote verbouwing aan het huis. Dat doen we niet zelf maar toch ben je druk met uitzoeken enzo wat je wil en wat kan.

En dan ben ik nog samen met Chika bezig met ons boek en social media van mooizoalsikben aan het opzetten.
Deze laatste 2 gaan niet zo hard maar gaan wel. Chika heeft ook even veel aan haar hoofd dus het staat op een laag pitje maar het pitje is zeker niet uit.
Voor het boek is het begin er. Alleen verhalen van de vrouwen hebben we nog niet. Ik ga me binnenkort weer helemaal hiervoor inzetten en zal jullie vertellen en laten zien wat we tot nu toe hebben. Alles op zijn tijd.

Dus ja, het gaat eigenlijk heel goed. Lichamelijk maar toch ook wel geestelijk.
Het word iets makkelijker om buitenshuis te komen zonder me heel erg naar te voelen. Ik accepteer mezelf en mijn kleine borsten beetje bij beetje wat meer. Steeds meer.
Soms nog wel momentjes maar ik denk dat iedereen dat wel heeft. Onzekere momentjes. Iedereen heeft wel een punt aan zijn of haar lichaam wat diegene lastig vind en daar onzeker over is. Kunst is om daar boven te staan en te weten en te voelen dat dat onzeker puntje je niet definieert. Het maakt je niet de persoon die je bent. Wat je allemaal hebt meegemaakt maakt je deels tot wie je bent en je ziel. Je mooie sterke prachtige ziel. Die is belangrijk. Uiterlijk mag minder heftig op de voorgrond staan.
Dat besef ik me meer en meer en ik voel me er beter door.
Ik ga goed voor mezelf zorgen en lief zijn voor mijn lijf. Ze heeft al zoveel doorgemaakt. Allemaal vanwege dat ik niet genoeg van mezelf hield.
Eetstoornis, automutilatie, siliconen vergiftiging.
Nu is het tijd voor acceptatie en vooral heel veel zelf liefde. En dat gun ik iedereen.
Wees niet zo streng voor jezelf en ben je eigen beste vriendin. Je eigen BFF. 🌺😍

Lieve dames, ik zal er weer wat meer zijn en jullie verhalen lezen en hopelijk een bijdrage kunnen leveren. Er net zo voor jullie zijn als jullie voor mij waren.💞

Dank, heel veel dank en liefs, heel veel liefs
Sammie
Zusss
Berichten: 637
Lid geworden op: 23 dec 2019 06:32

Ongelezen bericht 20 jul 2020 10:25

Heej lieve Sammie,

Leuk weer van je te horen, ik mistte je al😉😉
maar wat ben je ondertussen goed bezig geweest én nog!!
Zo leuk dat dit nu allemaal kan💜
Succes hoor met het opzetten van je eigen zaak. 💇🏼‍♀️💇🏻‍♂️

Liefs van mij😘💕
In 2020 bevrijd na 20 jaar ☯️
Op naar een gezond(er) lichaam ⚖
Essi
Berichten: 1916
Lid geworden op: 31 jan 2019 17:11

Ongelezen bericht 20 jul 2020 10:34

Fijn te horen dat je zo druk bent. Hahaha
Lekker ding ben je toch ook!
Geniet ervan.
Liefs essi
Sammie
Berichten: 514
Lid geworden op: 13 dec 2019 05:07

Ongelezen bericht 20 jul 2020 22:36

Dankjulliewel lieve meiden🎀🌹😘
Chika
Berichten: 175
Lid geworden op: 25 aug 2019 16:45

Ongelezen bericht 21 jul 2020 10:47

Dank je lieve sammie dat je mij ook genoemd hebt.... Ik ben jullie zeker niet vergeten, en ons project ook niet. Maar prive komt er ineens veel tegelijk bij wat ik steeds minder goed kan bolwerken op t moment. Het is ook heel heftig terwijl ik zo snakte naar rust, balans en positieve energie!
gelukkig staat het los van de siliconenproblemen. Ik had dit niet getrokken als ik ook het ziek zijn vam de siliconen er nog bij had.
maar nu ik ook weer gewoon werk moet ik echt grenzen gaan trekken helaas😔

Sammie, wat goed van je! Geeft allemaal positieve energie!!!!

Ik hoop dat alle vrouwen hier na de ellende van die rotborsten weer veel positieve energiebgaan ervaren en de jaren als t ware wat "ingehaald" kunnen worden!! ♥️😘
Sammie
Berichten: 514
Lid geworden op: 13 dec 2019 05:07

Ongelezen bericht 21 jul 2020 13:04

Tuurlijk noem ik jou lieve Chika.

En ja positieve energie. Daar strooien we mee en gun ik jullie allemaal. We hebben zoveel meegemaakt en krijgen nog steeds veel voor onze kiezen maar leren er steeds beter mee om te gaan hopelijk. En als we samen blijven delen dan delen we ook de steun, de positieve dingen en de liefde natuurlijk.
Want wie met licht strooit laat de wereld glanzen🌹

Chika, alleen maar goed dat je je grenzen kan voelen en er niet voorbij gaat. Denk aan je.
Liefs en een kus
EvaSarah
Berichten: 323
Lid geworden op: 03 jul 2020 11:44

Ongelezen bericht 21 jul 2020 16:26

Wow klinkt goed Sammie ❤️ Goed om te lezen dat het zo fijn gaat
Eurosilicone 280cc vanaf 2004
Evie
Berichten: 85
Lid geworden op: 16 jun 2020 23:38

Ongelezen bericht 21 jul 2020 17:44

Dank je wel voor het delen van je verhaal Sammie!
Sterkte en lief zijn voor jezelf! Zo gek dat we onszelf vaak veel slechter behandelen dan we ooit een ander zo zouden behandelen.

Liefs, Evie
Sammie
Berichten: 514
Lid geworden op: 13 dec 2019 05:07

Ongelezen bericht 07 dec 2020 11:23

Hallo lieve mooie sterke vrouwen,

Ik heb een beetje strijd in mijn hoofdje.
Ik begin met positief. Het gaat goed met me. Ben wel nog veel moe en heb nog rugklachten maar van de andere gezondheids en pijn klachten ben ik af. Mijn bultje in mijn linker borst is nog steeds een fibroadenoom. Doet geen zeer meer en het is heel normaal dat ie af en toe gevoelig kan zijn. Rond menstruatie bijvoorbeeld. Niks aan de hand dus.
Mijn eigen zaakje gaat super goed. Ik heb het erg druk. Dat is super leuk. Ik ben heel dankbaar en voel me vereerd dat mensen naar mij komen.
Sporten gaat op zich ook wel. De ene keer beter dan de andere keer. Soms ben ik teveel moe en kan ik alleen maar werken en daarnaast niks meer. Maar dat vind ik niet erg en accepteer dat goed en luister goed naar mijn lichaam. Soms ben ik zo moe van te voren en dan gaat het sporten heel goed. Soms voel ik me fit en dan kom ik bijna niet vooruit met sporten. Allemaal niet erg. Het is zoas het is en ik ben blij dat ik weer iets kan.
Mijn man is nog steeds geweldig. Hij doet veel in het huishouden en steunt me overal.
We gaan over 2 maanden een grote verbouwing aan het huis doen en ook daar ben ik druk mee. Geeft voor mij nogal veel stress.
En dan om mij heen veel mensen die ik mantelzorg geef. Sommige door corona in allerlei problemen gekomen. Maar ook door blessure, fibromyalgie, artrose....allemaal mensen, mijn dierbare, vriendinnen, ouders, die mijn hulp nodig hebben.
Ik lever boodschappen af bij de deur, bij andere maak ik schoon omdat ze niet zelf kunnen door een ongeluk, ik breng huisdiertjes naar dierenartsen..........

Kortom, het gaat goed en ik ben lekker druk. En dat is een goed teken. Ik ben blij en dankbaar.

Wat betreft mijn uiterlijk......ik heb eigenlijk niet zoveel tijd om er mee bezig te zijn. Ik heb geen pijn meer en dat is mij heel veel waard. Mijn kleine borsten heb ik helemaal geaccepteerd.
Ik ben helaas wat aangekomen en dat vind ik echt niet leuk maar ik eet ook weer goed dus nogal logisch. En dat komt ook wel weer goed. Ik heb een jaar de tijd voor mezelf om weer mezelf te worden. Zit nu net over de helft dus ik laat het allemaal maar gebeuren. Ik zit lekker in mijn vel en ik heb een mooi leven samen met mijn mooie man. De rest komt ook wel goed.

Ik heb alleen veel moeite met hier komen, of juist niet komen zoals de laatste tijd. Ik wil heel heel graag helpen en er voor andere zijn. Zoals anderen er ook voor mij waren en zijn. Maar ik red het even niet. Voor mijn gevoel is het even teveel. Als ik 3 dagen niet op het forum heb gekeken dan kan ik de verhalen bijna niet meer bijhouden. En doordat ik er dan tegenop ga zien om het allemaal te lezen, iedereen haar verhaal te volgen ook nog, stel ik het uit en zo ben ik er dan al een heel tijd niet geweest.
Ik vind dat erg en voel me schuldig. Het spijt me dat ik er niet ben om andere te steunen en helpen waar ik kan.
Maar toch moet ik even afstand nemen.
Ik ben bezig met een boekje, verhalen bundelen van vrouwen. Omdat ik wil beschrijven hoe heftig dit proces is. Of je nou ziek bent of niet. Bizar zwaar wat je allemaal moet doen om gehoord te worden.....dat boekje ben ik echt niet vergeten en de verhalen van de dames die ik al geïnterviewd heb zijn en gaan echt niet verloren. Ik ben nog steeds van plan om dat boekje te gaan schrijven maar ik stel het even uit. Ik red het niet en kies ervoor om andere dingen te doen. Zoals mijn eigen zaakje.
Ik hoop niet dat jullie het mij kwalijk nemen.

Ik blijf denken aan jullie en alle dames die deze weg nog moeten gaan volgen. Ik zal iedereen vertellen over deze site en de steun die ik heb mogen ontvangen.
Maar ik neem even een tijdje afstand.

Lieve mooie sterke power vrouwen, bedankt en tot binnenkort.
Altijd in mijn gedachten en ik blijf de engelen vragen om jullie te helpen.

Alle liefs en gezondheid
Sammie
❤🥰❤🥰❤🥰❤🥰❤🥰
EvaSarah
Berichten: 323
Lid geworden op: 03 jul 2020 11:44

Ongelezen bericht 07 dec 2020 12:48

Sammie schreef:
07 dec 2020 11:23
Hallo lieve mooie sterke vrouwen,

Ik heb een beetje strijd in mijn hoofdje.
Ik begin met positief. Het gaat goed met me. Ben wel nog veel moe en heb nog rugklachten maar van de andere gezondheids en pijn klachten ben ik af. Mijn bultje in mijn linker borst is nog steeds een fibroadenoom. Doet geen zeer meer en het is heel normaal dat ie af en toe gevoelig kan zijn. Rond menstruatie bijvoorbeeld. Niks aan de hand dus.
Mijn eigen zaakje gaat super goed. Ik heb het erg druk. Dat is super leuk. Ik ben heel dankbaar en voel me vereerd dat mensen naar mij komen.
Sporten gaat op zich ook wel. De ene keer beter dan de andere keer. Soms ben ik teveel moe en kan ik alleen maar werken en daarnaast niks meer. Maar dat vind ik niet erg en accepteer dat goed en luister goed naar mijn lichaam. Soms ben ik zo moe van te voren en dan gaat het sporten heel goed. Soms voel ik me fit en dan kom ik bijna niet vooruit met sporten. Allemaal niet erg. Het is zoas het is en ik ben blij dat ik weer iets kan.
Mijn man is nog steeds geweldig. Hij doet veel in het huishouden en steunt me overal.
We gaan over 2 maanden een grote verbouwing aan het huis doen en ook daar ben ik druk mee. Geeft voor mij nogal veel stress.
En dan om mij heen veel mensen die ik mantelzorg geef. Sommige door corona in allerlei problemen gekomen. Maar ook door blessure, fibromyalgie, artrose....allemaal mensen, mijn dierbare, vriendinnen, ouders, die mijn hulp nodig hebben.
Ik lever boodschappen af bij de deur, bij andere maak ik schoon omdat ze niet zelf kunnen door een ongeluk, ik breng huisdiertjes naar dierenartsen..........

Kortom, het gaat goed en ik ben lekker druk. En dat is een goed teken. Ik ben blij en dankbaar.

Wat betreft mijn uiterlijk......ik heb eigenlijk niet zoveel tijd om er mee bezig te zijn. Ik heb geen pijn meer en dat is mij heel veel waard. Mijn kleine borsten heb ik helemaal geaccepteerd.
Ik ben helaas wat aangekomen en dat vind ik echt niet leuk maar ik eet ook weer goed dus nogal logisch. En dat komt ook wel weer goed. Ik heb een jaar de tijd voor mezelf om weer mezelf te worden. Zit nu net over de helft dus ik laat het allemaal maar gebeuren. Ik zit lekker in mijn vel en ik heb een mooi leven samen met mijn mooie man. De rest komt ook wel goed.

Ik heb alleen veel moeite met hier komen, of juist niet komen zoals de laatste tijd. Ik wil heel heel graag helpen en er voor andere zijn. Zoals anderen er ook voor mij waren en zijn. Maar ik red het even niet. Voor mijn gevoel is het even teveel. Als ik 3 dagen niet op het forum heb gekeken dan kan ik de verhalen bijna niet meer bijhouden. En doordat ik er dan tegenop ga zien om het allemaal te lezen, iedereen haar verhaal te volgen ook nog, stel ik het uit en zo ben ik er dan al een heel tijd niet geweest.
Ik vind dat erg en voel me schuldig. Het spijt me dat ik er niet ben om andere te steunen en helpen waar ik kan.
Maar toch moet ik even afstand nemen.
Ik ben bezig met een boekje, verhalen bundelen van vrouwen. Omdat ik wil beschrijven hoe heftig dit proces is. Of je nou ziek bent of niet. Bizar zwaar wat je allemaal moet doen om gehoord te worden.....dat boekje ben ik echt niet vergeten en de verhalen van de dames die ik al geïnterviewd heb zijn en gaan echt niet verloren. Ik ben nog steeds van plan om dat boekje te gaan schrijven maar ik stel het even uit. Ik red het niet en kies ervoor om andere dingen te doen. Zoals mijn eigen zaakje.
Ik hoop niet dat jullie het mij kwalijk nemen.

Ik blijf denken aan jullie en alle dames die deze weg nog moeten gaan volgen. Ik zal iedereen vertellen over deze site en de steun die ik heb mogen ontvangen.
Maar ik neem even een tijdje afstand.

Lieve mooie sterke power vrouwen, bedankt en tot binnenkort.
Altijd in mijn gedachten en ik blijf de engelen vragen om jullie te helpen.

Alle liefs en gezondheid
Sammie
❤🥰❤🥰❤🥰❤🥰❤🥰
Lieve lieve Sammie! Je bent een kanjer! En ik herken je verhaal hoor! Het is ook lastig om te blijven herhalen en ergens ook door moet met je nieuwe ik. Gewoon je niet schuldig voelen. Je doet wat je kan en draagt een steentje bij en dat is geweldig ❤️

Liefs EvaSarah
Eurosilicone 280cc vanaf 2004
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9068
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 07 dec 2020 14:01

Gekke Sammie, ik wil nooit meer 'sorry' van jou horen!😉

You're a😇

😘💕💕💕
Website ~ Rechtszaak Allergan ~ Klachten melden ~ Contact

"Motherhood: All love begins and ends there."
Essi
Berichten: 1916
Lid geworden op: 31 jan 2019 17:11

Ongelezen bericht 07 dec 2020 16:05

Hahaha, lekkere drukte maker. Voel jij je nou maar niet schuldig. Ik herken ook heel veel in wat je schrijft. Vrouwen komen en gaan hier op het forum. Is normaal en is ook goed als je na een tijdje weer verder gaat met andere dingen in je leven. Je hebt genoeg vrouwen kunnen steunen en inspireren. Er komen weer nieuwe vrouwen die jou voorbeeld zullen volgen.
Liefs essi
Plaats reactie

Terug naar “Update eerste jaar na de operatie”