Update na 3 maanden explantatie door dr. Kappel

Vertel hoe het gaat de eerste paar maanden na de operatie.
Nynke
Berichten: 63
Lid geworden op: 26 nov 2018 14:55

Ongelezen bericht 28 apr 2019 13:16

Dag lieve dames,

Ik ben nu ruim 3 maanden verder en wil jullie graag een update geven.

Ik ben 3 weken geleden in het VU geweest bij Dr. Nannayakara en heb daar diagnose ASIA gekregen. Op de vraag hoe lang duurt het tot ik weer de oude ben reageerde hij eigenlijk onwetend, kan 2, 3, 4 jaar duren per persoon afhankelijk en dan is het maar de vraag of je er niks aan over houdt. Deze bevestiging heeft me enorm geraakt, eindelijk erkenning na al die jaren lang zoeken en bijna het gevoel krijgen dat men denkt dat je gek bent. Dit waren mijn eerste tranen sinds de explantatie. Met deze diagnose ga ik een bezwaarschrift indienen bij de zorgverzekering.

Zoals eerder geschreven heb ik de eerste weken een enorme opleving gehad. Heel veel klachten zijn nog steeds weg of worden minder:
Pijn in mijn lijf, vooral in m'n bovenrug/ elke dag hoofdpijn / nachtzweten / eczeem /jeuk / haaruitval / slecht zien / neurologische klachten /hartritmestoornissen / pijn in lymfeklieren in de hals / depressief gevoel / angstig / PMS / slecht slapen / opgeblazen buik / fibromyalgie klachten / gestopt met pijnstillers (yoehoe!!!).

Ik heb nog wel last van: slechte concentratie, volgens Dr.Nannayakara is dat door de lichamelijke overprikkeling.
Ook nog wel slecht geheugen, moe, slechte huid en veel willen slapen en zwakke conditie.

Ik heb de afgelopen 6 weken alleen maar ellende gehad: eczeem, reacties op voeding en zilveren sieraden, koortslip, bacteriële infecties, schimmel infecties, keelontsteking, in m'n gezicht vreselijke acne aanvallen en extreem vermoeid. Ik kan voor mijn gezin zorgen maar meer kan ik niet van mezelf vragen. Hoewel dit vast een 'goed' proces is valt het me tegen.

Ik heb inmiddels bij een homeopatisch arts 2 kuren gehad om de siliconen te ontstoren. Ik eet bijna geen koolhydraten maar heel veel shakes met fruit en selderij, salades, verse soepen en ik probeer elke nacht dezelfde uren te maken. Als ik me hier goed aan houdt gaat het goed!
Alcohol of laat naar bed is echt NO GO, dan gaat mijn heel systeem haperen en daar moet ik dagen van bijkomen.

Verder trekken m'n borsten heel mooi bij, de onderkant gaat mooi omhoog en verder is het een soort schansje als ik naar beneden kijk. Ik ben van een 70D naar een 70B gegaan, rechterborst is kleiner een A. Littekens zijn prachtig. Ik had niet verwacht dat ik er zo makkelijk mee om zou gaan maar ik ben heel tevreden. Hunkemoller is mijn grootste shop verslaving en ik heb me echt nog nooit zo zelfverzekerd gevoeld als nu. Ondanks alles!

Ik ben heel benieuwd of alle ellende er op deze manier uit komt, of dat überhaupt kan en hoe lang dit nog gaat duren.

Liefs Nynke
Esthertje
Berichten: 131
Lid geworden op: 22 dec 2018 09:24

Ongelezen bericht 28 apr 2019 19:41

Hi Nynke

Fijn om weer iets van je te horen. En dat het je naar omstandigheden goed gaat. Wel heel vervelend dat je nog steeds klachten hebt en heel erg dat er ASIA geconstateerd is.

Ik herken veel in je verhaal, het troost me ook dat ik er niet alleen in ben. Dat het niet tussen m’n oren zit. Het is dus blijkbaar echt van de siliconen. Ook ik blijf erg moe, reageer allergisch op voeding en metalen.
Geheugen en concentratie zijn beperkt. Ik wil zo graag dat dit over is. Werken lukt nauwelijks.

Op 9 juni mag ik naar Nanayakkara. Wil je iets vertellen over je consult en hoe de diagnose gesteld wordt?

Liefs
Esther
Fabvic11
Berichten: 49
Lid geworden op: 06 apr 2019 18:52

Ongelezen bericht 28 apr 2019 20:04

Hoi Nynke

Wat fijn om dit te lezen! Ik ben 2 weken post explantatie en ik merk op “goede” dagen dat mijn klachter op de achtergrond staan. Maar idd zodra je maar iets wijzigt aan het strikte regime qua ritme dan volgt de klap Snel.

Ik schrik van de opmerking van dr Nanayakara.. “dan is het maar afwachten wat je eraan overhoudt”? Wat bedoelt hij? Of de klachten die wegtrekken? Of de ontwikkeling van iets Ergers? Ben je nu nog bij hem onder behandeling? Of is de diagnose het “eindstation”?

Ik ben verder erg benieuwd of je een baan hebt? En hoe dit je afgaat in combinatie met je gezin...

een hele hoop vragen :oops: sorry maar alvast bedankt voor het delen.

Ik heb ook het boek van Medical Medium en neem de bekende selerij sapjes (neus dicht en gaan, kan er noet aan wennen)

Ontzettend fijn dat je de goede kant op gaat.

Gr
Fabvic11
Berichten: 49
Lid geworden op: 06 apr 2019 18:52

Ongelezen bericht 28 apr 2019 20:18

Oh en.. zou je mij adviseren een verwijzing naar dr Nanayakara te vragen? Het liefst blijf ik
Bij mijn eigen internist, ik heb haar het protocol doorgestuurd van Cohen en Nanarakaya als leidraad..

Wat voor onderzoeken zet Dr Nanayakara in? Heb jij ook een echo of pet scan gehad? Ik zou zo graag mijn klieren willen onderzoeken..

Hoop dat je kans ziet me op weg te helpen..

Dankjewel alvast
Liefs
Essi
Berichten: 1916
Lid geworden op: 31 jan 2019 17:11

Ongelezen bericht 28 apr 2019 20:30

Hoi Nynke, bedankt voor je update.
Ben blij voor je dat er verbetering in je klachten zit, en snap je geschrokken bent van de asia.
Ook ik ben benieuwd naar een heleboel dingen. Maar ik zag dat er al wat van mijn vragen door andere meiden aan je gesteld zijn. Hihihi, wacht je antwoorden wel af. Had jij trouwens zelf een medisch dossier mee genomen naar het VU ? Of liep je al bij hem? Heeft hij nog bloed onderzoek bij jou gedaan om tot zijn conclusie te komen? De wachtlijst is zo lang bij hem dat ik er ook niet op ga wachten. Zodra ik geopereerd mag worden ga ik er voor en kijk wel of ik daarna nog iets kan met de verzekeraar.
Nogmaals bedankt voor je verhaal en geniet van al je nieuwe hunkermuller aankopen.
Groetjes Essi
Nynke
Berichten: 63
Lid geworden op: 26 nov 2018 14:55

Ongelezen bericht 30 apr 2019 15:25

Dag lieve dames,

Fijn dat jullie dingen herkennen, liever niet natuurlijk maar het steunt me!

Ik heb mijn consult bij hem ook pas gehad na de explantatie, ik wilde er niet op wachten. Ik heb obv een verwijzing van de huisarts (ik stond erop) een afspraak ingepland in november en kon eind maart terecht). Het consult bij Nannayakara; zakelijk, weinig woorden, kort en bondig, hardhandig lichamelijk onderzoek bij lymfeklieren, trok nav mijn klachtenlijst conclusie, bloedonderzoek wel gedaan maar kwam niks uit (voorspelde hij al), gaf aan dat 1 op de 500 ASIA krijgt en ik daar 100% 1 van ben. Ik vermoed door mijn type implantaten (monobloc) en de ontwikkelde allergieën en nachtzweten. Ik was binnen een minuut of 15/20 weer buiten. Hij vond me al erg goed sinds de operatie en zei letterlijk ‘of de voedingssupplementen helpen weet ik niet , ga op yoga oid en pak je leven weer op’.
Hij gaf aan altijd paraat te staan voor vragen en ik maak eruit op dat het lang gehad hebben van implantaten en diagnose ASIA ook blijvende klachten teweeg kan brengen. Ik ga hier niet vanuit en ben heel optimistisch, ondanks al de SH*T die nu mijn lichaam uitkomt, zit echt onder de acne en om de haverklap infecties en opgezette lymfeklieren. Ik merk dat ik het meest baal van mijn super onrustige huid, verlang er naar om er weer eens goed, fit en blij uit te zien. Ik voel me mooier en sexier zonder implantaten en dat straal ik nu niet uit. Ik lijk op een krentenbol met rode rozijnen, niet cute!

2 weken na het consult kreeg ik zijn brief met de diagnose ASIA en deze is ook tav de huisarts verzonden. Dossier kun je digitaal inzien bij VU.

Ik zou absoluut naar Nannayakara gaan omdat hij als éxpert wordt gezien op dit gebied en er terecht ook heel veel over weet. Voor mij is de diagnose een bevestiging na 12 jaar zoeken en 15 jaar ziek. Tevens wil ik proberen om mijn zorgverzekering te laten betalen.

Omdat ik al bijna een jaar liep mijn hele pijnlijke lymfeklieren (van onderkant hals tot in mn nek pijn) in mijn hals heb ik een echo gehad, via de huisarts. Hieruit bleek een verdikking aan beide kanten, de pijn is weg maar ik wil dit wel in de gaten houden ivm het verhoogde risico op lymfeklierkanker nav implantaten. Ik overweeg een prescan.

Ik drink elke ochtend een shake met daarin; blauwe bessen, 1 grapefruit, 6 selderij stengels en water. Ik drink dit al jaren met nu met meer selderij en minder fruit. Ik slik nu nog; magnesium, super starflower, L glutamine, vitamine C en selenium. Mijn regime (voeding, bewegen en slaap) is het enige wat me zekerheid geeft op het gebied van ‘fit’ zijn.

Ik werk niet, wil het wel maar ik ben nog best vaak zwak, alles behalve scherp en niet enthousiast!

Fijn dat jullie meelezen, zaken herkennen en reageren = steunen!
Hoe gaat het met jullie?

Liefs Nynke
Esthertje
Berichten: 131
Lid geworden op: 22 dec 2018 09:24

Ongelezen bericht 01 mei 2019 07:42

Hey Nynke

Ik gun je van harte dat je huid weer mooi gaat stralen. Het is wel een heel eerlijk beeld dat je schetst. Ik herken dat ‘je aan je regime houden’ om je enigszins staande te houden. Hier word ik verdrietig van. Ik maak me er ook zorgen over. Het lijkt erop dat ik ook ASIA heb.
Ik probeer uit alle macht te reintegreren, masr het wil niet. Mijn hersenen werken niet mee en ik dut s middags gewoon helemaal weg.
Hoe moet dat nou? Ik ben alleenstaand en heb een goedbetaalde baan. Ben bang dat ik dit kwijt ga raken. Hoe kijkt een UWV eigenlijk tegen ASIA aan? Best een bron van zorg.
Probeer het dag voor dag te bekijken en ben blij dat de rommel eruit is.

Ik wens jou een goed herstel en hoop af en toe van je te horen. Je schrijft mooi en vanuit je hart. Dankjewel

Liefs
Esther
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9068
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 01 mei 2019 10:08

Lieve Nynke, erg he die pukkels! Ik zat ook onder toen!! Rug, borsten, gezicht vreselijk!!!! Echt zoveel acne! En dat terwijl ik niks dierlijks gebruik, want daar kan het door verergeren.
Het gaat wel weer over maar zal wel wat maandjes duren😒
Probeer zo min mogelijk te smeren. Misschien kun je Jojoba olie als dagcreme gebruiken? Onderzoek even verschillende soorten olieen.
Sterkte, komt goed hoor!
💋🌹

Lees even dit: https://www.dr-jetskeultee.nl/olien-in- ... erzorging/
Ik heb goede ervaringen met Jojoba en Rijstvliesolie.
Ik koop ze hier: https://www.de-kruiderie.com/nl/home
Alleen biologische kopen hoor!👍
🌺🌻😊😘
Website ~ Rechtszaak Allergan ~ Klachten melden ~ Contact

"Motherhood: All love begins and ends there."
Nynke
Berichten: 63
Lid geworden op: 26 nov 2018 14:55

Ongelezen bericht 01 mei 2019 12:38

Dag Esther,

Jeetje wat heftig voor je. Het lastige is dat je niet kunt doen wat je wilt en naar uitkijkt. Ik voel dat als teleurstelling en vooral in mezelf en m'n lijf.
Ik weet niet hoe UWV er tegenaan kijkt, interessant onderwerp. Sterkte, en hou vol! Fijn dat we in hetzelfde schuitje zitten, hoop dat we allebei tegen de zomer aan wat fitter zijn.

Dag Luna,

Ik ben vegan en gebruik alles al bio. Dank voor je tips!

Liefs Nynke
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9068
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 01 mei 2019 12:49

Hier nog een die hard veganist😉 Om etische redenen hoor.

Lees even wat over jojoba olie bij acne, echt, het kan heel veel helpen om je huid wat tot rust te brengen, omdat het talg oplost en ontstekingen remt. En beter dan cremes vol zooi!😉
De reden voor biologische olie is omdat er in de gewone soms nog bestrijdingsmiddelen worden gevonden. Dat is slecht voor je huid.
💋

Ps. Let op je D en B12. Zie niet staan dat je dat gebruikt
Website ~ Rechtszaak Allergan ~ Klachten melden ~ Contact

"Motherhood: All love begins and ends there."
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9068
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 01 mei 2019 13:18

Ach lieve Esther, lees nu je berichtje😢
UWV is genadeloos! Ze erkennen ASIA niet als ziekte helaas.
Je zult het op CVS/ME of fibromyalgie moeten gooien. Hier zijn betere protocollen voor bij het UWV. Beide ziektebeelden vallen onder ASIA. Dit zei prof. Cohen Tervaert mij persoonlijk omdat ik al beide ziekten had lang voor de siliconen. Ook in wetenschappelijke publicaties komt naar voren dat deze ziektebeelden onder dezelfe paraplu vallen. Ik had hier mailcontact over met een andere dame, want die zit met hetzelfde probleem bij het UWV.
Ik zal die mails/linkjes naar haar zsm plaatsen. Misschien hebben jullie er wat aan.

Voor vandaag en voor de komende dagen ga ik echt weer stoppen.

Sterkte moppie!!!!!!!!!!💋🌹💕🌺🌻🥰
Website ~ Rechtszaak Allergan ~ Klachten melden ~ Contact

"Motherhood: All love begins and ends there."
Esthertje
Berichten: 131
Lid geworden op: 22 dec 2018 09:24

Ongelezen bericht 01 mei 2019 13:23

Thanks Luna ❤️
Nynke
Berichten: 63
Lid geworden op: 26 nov 2018 14:55

Ongelezen bericht 09 mei 2019 11:18

Dag Luna,

B12 krijg in als injectie elke 3 weken in mn bil :D
Plaats reactie

Terug naar “Update eerste jaar na de operatie”