Borsten na explant en ontgiften

Vertel hoe het gaat de eerste paar maanden na de operatie.
billy91

Ongelezen bericht 15 nov 2019 11:26

Hallo allemaal,
Ik ben 20-08-2019 geopereerd (explant) en heb twee vragen.
1. In het begin was ik nauwkeurig met litteken en borstmassage, maar doordat ik weer aan het werk ben en opga in alle drukte verwaarloos ik dit een beetje. Anderzijds lijkt het soms dat littekens mooier worden doordat je ze wat rust gunt. Is er een concreet advies over hoe vaak en hoelang je jouw borsten masseert voor een mooie resultaat? Ik dacht namelijk dat ik een plooi had na explant die er niet hoort te zitten maar deze trekt niet weg en ik denk dat dit mijn originele plooi is geweest of dat er simpelweg weefsel weg is op die plek. Je kunt cuppen en masseren wat je wilt maar ik denk dat dat niet te herstellen is.
2. Ik heb veel gelezen over ontgiften en supplementen en werd daar ontzettend onrustig door. Ik ben dus niet bewust gaan detoxen en dat soort zaken. Ik vraag mezelf ook af of ik natuurlijk ben gaan ontgiften? Ja ik had in het begin enorme zweetuitbraken en haaruitval en ellende, maar ‘hallo narcose’ denk ik dan. Ik vraag mezelf soms af of ontgiften bestaat? Je hebt organen welke als functie hebben te ontgiften, dus het lijkt mij dat dit gebeurd wanneer dit nodig is. Natuurlijk is gezonde voeding altijd van belang.

Mijn vermoeidheid is verbeterd maar zeker niet top; maar ik heb ook meer gezondheidsproblemen. Ik heb een betere gloed op mijn gezicht, zegt men, en zou niet zulke diepliggende ogen hebben. De lymfeklieren in mijn liezen zijn rustiger dan voorheen. Ik gaap veel minder en heb minder spierspasmen. Mijn gewrichtsklachten zijn erg aanwezig (ik hoopte dat dit zou verbeteren maar dat kwaad is geschied en heeft misschien niets hiermee te maken aangezien ik dus ook een andere chronische ziekte heb). Het is geen roze wolk na explant en je wordt niet wakker met een fantastisch leven na explant. Het is wel een ontzettend goede keuze voor een meer energiek en gezond leven (vind ik). Ik werd erg onzeker door alle positieve verhalen 24 uur na explant, aangezien dit bij mij niet zo was en mijn oogwit nog steeds rood doorlopen is. Iedereen bewandelt haar eigen pad en ik ben blij dat ik de keuze toentertijd heb gemaakt!

Liefs
Susana

Ongelezen bericht 15 nov 2019 18:37

Hoi Billy,
De littekens worden sowieso mooier met de tijd, na 1 jaar ongeveer zijn ze goed hersteld en na 2 jaar worden ze bijna onzichtbaar (als de genezing goed verloopt). Ik blijf mijn borsten dagelijks masseren na het douche, minimaal 5 minuten per borst. Het is goed voor de borsten om ze te masseren ook als je geen klachten hebt, zo voorkomt je harde plekken, of pijnlijke borsten tijdens menstruatie, etc.
Ik zou zeker na een operatie, minimaal 6 maanden regelmatig adviseren om de borsten te masseren.
Als je wilt kun je via pb bericht foto's van jouw borsten opsturen, zodat ik je gerichte advies kan geven.

Over ontgiften, idd het lichaam doet dit dagelijks, alleen het is ook zo, dat je kan ook het lichaam extra aanzetten om te ontgiften door middel van supplementen, voeding, kruiden, etc.

Het klopt ook, voor iedereen pakt het anders uit. Ik had veel pijn op mijn borsten en die is nu helemaal weg. Ik slaap heel veel beter en dieper. Over mijn allergieën, dat kan ik nog niet zeggen, want op dit moment is rustig, meestal begint in het voorjaar.
Als je vragen hebt, stel ze gerust 🍀
Explantatie + borstlift 2 september 2019
Je klachten melden: viewtopic.php?f=142&t=1689 🍀
Voor vragen over borst- en littekenverzorging: info@inbalanstotaal.nl 💌
Website massagepraktijk: https://www.inbalanstotaal.nl/borstmassage/ 🦋
Susana's blog: https://www.inbalanstotaal.nl/blog/ ✍️
billy91

Ongelezen bericht 15 nov 2019 20:44

Susana schreef:
15 nov 2019 18:37
Hoi Billy,
De littekens worden sowieso mooier met de tijd, na 1 jaar ongeveer zijn ze goed hersteld en na 2 jaar worden ze bijna onzichtbaar (als de genezing goed verloopt). Ik blijf mijn borsten dagelijks masseren na het douche, minimaal 5 minuten per borst. Het is goed voor de borsten om ze te masseren ook als je geen klachten hebt, zo voorkomt je harde plekken, of pijnlijke borsten tijdens menstruatie, etc.
Ik zou zeker na een operatie, minimaal 6 maanden regelmatig adviseren om de borsten te masseren.
Als je wilt kun je via pb bericht foto's van jouw borsten opsturen, zodat ik je gerichte advies kan geven.

Over ontgiften, idd het lichaam doet dit dagelijks, alleen het is ook zo, dat je kan ook het lichaam extra aanzetten om te ontgiften door middel van supplementen, voeding, kruiden, etc.

Het klopt ook, voor iedereen pakt het anders uit. Ik had veel pijn op mijn borsten en die is nu helemaal weg. Ik slaap heel veel beter en dieper. Over mijn allergieën, dat kan ik nog niet zeggen, want op dit moment is rustig, meestal begint in het voorjaar.
Als je vragen hebt, stel ze gerust 🍀
Dankjewel voor jouw reactie.
Ik ga je een pb sturen!
Liefs
jourdan

Ongelezen bericht 31 dec 2019 12:40

Hoi Billy,

Ik heb op 19 dec jl een explant gehad. Ik was meteen een soort van opgelucht. Mijn positieve state of mind zal het herstel van mijn lichaam hopelijk stimuleren (ik geloof dat).

Na het lezen van jouw verhaal en de reactie van Susan, ben ik nu een beetje onzeker over of ik mijn borsten, opgevuld met eigen vet, nu wel of niet moet masseren. Na de operatie heb ik hier specifiek om gevraagd bij mijn chirurg, omdat ik me herinnerde dat ik de implantaten destijds juist wel dagelijks moest masseren om de boel soepel te krijgen/houden.
Mijn chirurg zei me expliciet dit niet te doen. Ik mocht wel meteen op mijn zij liggen (daar vroeg ik naar), maar masseren niet.Gewoon afblijven en het vet laten rusten.
Misschien mag je bij opvulling met eigen vet na de 6 weken herstel pas masseren, omdat het 'slechte' vet eerst nog zal verdwijnen.. Of helemaal niet masseren?

Uiteraard vraag ik het bij mijn controle afspraak nog na, maar die is over twee weken pas en ben gewoon al benieuwd. Ik kwam aanvankelijk alleen maar ervaringen van 'lotgenoten' lezen...

Anyway, fijne jaarwisseling alvast en een 2020 met klachtenvrije en gezonde borsten en lichaam.
Groet!
Luna MKS

Ongelezen bericht 01 jan 2020 20:04

Bij lipofilling nooit masseren! Echt niet, want je verpest de resultaten.
Het vet heeft echt tijd nodig om sterk genoeg te zijn.
Ik zou echt minimaal 3 maanden wachten.
Het is echt niet goed en ook overbodig. Het masseren komt vanzelf wel.
Succes meiden!
Plaats reactie

Terug naar “Update eerste jaar na de operatie”