Geamputeerde borst met gescheurde prothese die eruit moet. Graag contact met lotgenoten.

Protheses gekregen na amputatie.
Marijke
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 sep 2017 22:14

Ongelezen bericht 14 mei 2023 12:02

Hallo lieve dames,

Ik heb heel lang geleden al mijn verhaal hier neergezet. Maar ik zal het hier nog 1 x neerzetten. Op 18 mei 2015 kreeg ik de diagnose borstkanker. Het type het neu 2 positief. Ergens in Jan 2016 was de eerste operatie amputatie met directe reconstructie. Vervolgens op 8 juni 2016 de wisseling van tissue expander naar prothese.
Twee weken na dato was de borst flink ontstoken. Er werd toen door de pc gezegd dat ik er ernstig rekening mee moest houden dat hij er uit moest. Waarop ik toen zei: haal hem er maar uit. De reactie van de verpleegkundige was niet bepaald tactisch laat staan professioneel. Ze zei : is dat niet te rigoureus Mw Beniers? Ik stond werkelijk met een mond vol tanden .
Ik kreeg anti biotica mee.
In het jaar dat volgde merkte ik toch wel veranderingen aan de prothese .
Voordat ik het vergeet te schrijven . Ik heb altijd vanaf het begin af aan het idee gehad dat de prothese NIET goed zat. Onderaan voelde het ribbelig , dus niet glad zoals het hoort! De verandering ging gepaard met pijn, een strak gvoel en benauwdheid.
Mijn mammachirurg adviseerde om terug te gaan naar de pc. Het eerste wat de pc zei met haar wijd open gesperde ogen was: Wat een prachtig resultaat ! En voor de pijn moest ik maar ( ja echt 😕) naar de accupunctuur . Ik ben op het advies van een lotgenoot naar een ander zkh en dus andere pc gegaan . ( second opinion)
Na goed overleg vroeg ze me of ik mee wilde doen met de breast Trial ( 2017)
Ik heb meteen ja gezegd.
Je had toen twee groepen . 1. Lipofilling en 2. Prothese. Je mocht niet kiezen anders zou het geen Trial meer zijn. Helaas werd het bij mij een prothese.
Toen ik eenmaal open lag op de OK, zag mijn pc dat hij gedraaid en geplooid lag!
En met als complicatie een teruggetrokken borstspier. Operatie was op 19 dec 2017.
We zijn nu ruim 5 jaar verder .
Maar de ellende met deze prothese is echter nov 2022 begonnen! Weer dezelfde klachten .Pijn, strak , kortademig, maar ook heel snel moe.
Ik heb het een paar maanden aangekeken.
Afgelopen februari ben ik naar de huisarts geweest voor verwijzing pc.
Daar ben ik 23 maart geweest.
Ze vond het eigenlijk soepel aanvoelen.
En wilde het eigenlijk zo laten.
Ik had mijn standpunt al eerder duidelijk gemaakt : ERUIT!!
Ik heb gelukkig een echo gehad en daar blijkt dus uit dat hij LEKT!
Ook dit x heeft mijn intuïtie mij niet in de steek gelaten.
Hij moet er dus sowieso uit!
Dit gaat 9 juni as gebeuren.
Niet door mijn eigen maar een nieuwe collega van haar!
Verder heb ik wel naar de mogelijkheid lipofilling gevraagd! Ze gaf aan dat ze dat niet zitten om dit bij mij uit te voeren aangezien ik ontstekingsgevoelig ( chronische bijholteontsteking) ben.
En het een zwaar traject is van twee jaar.
Ze legde uit 2 x in het jaar lipofilling.
Totaal dus 4 x en 4 x narcose!
Persoonlijk heb ik het enorm zwaar met het feit dat een borst binnen kort plat is.

Ik las het verhaal van Faya.
Ik zou graag persoonlijk contact willen krijgen als jij / zij dat ook wilt.

Nou dit is mijn verhaal .

Veel liefs,
Marijke
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9068
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 15 mei 2023 10:15

Hoi lieverd, nu snap ik wat je via de mail probeerde te zeggen. Je wilde graag je oude topic terugvinden! Ik had die inderdaad voor je gevonden, maar ik dacht dat je onlangs een nieuwe had gemaakt en deze kwijt was. Ik zocht op nieuwe topics, maar niet gevonden, wel je oude: viewtopic.php?f=273&t=1705

Ik vind het heel naar om te beseffen dat je nog steeds met zoveel ellende zit! :(
En nu ook nog eens een gescheurde prothese. Maar aan de andere kant is dit wel de manier om zonder gedoe dat ding er uit te krijgen.

Ja, het is goed als de vrouwen die je voorgingen even iets laten horen. Ik denk dat ze vast zullen reageren. Ik zal ook aan Ilja vragen of ze wil reageren. Als je nog met andere dames wilt spreken die reconstructie met eigen weefsel hebben gehad, dan hoor ik het wel. Wat betreft de lipofilling zou ik naar een andere pc gaan voor een second opinion. Het is wel zo dat je vaker onder narcose moet. Maar je kunt ook 1 keer per jaar de behandeling doen i.p.v. 2 keer. En wat ze zegt over die bijholteontstekingen vind ik krankzinnig. Ze zouden moeten weten dat dit soort ontstekingen juist bij het implanteren van protheses voor problemen kan zorgen. Je kunt hierdoor sneller ontstekingen in de borsten ontwikkelen wat bij jou ook is gebeurd en jij aan de ab moest.

Ik wens je ontzettend veel sterkte lieve schat!!!!!🙏💖🌈🍀🦋

Lots of love, Luna💖💖💖

Ik pas je titel even aan, zodat de dames jouw topic sneller zullen lezen.
Website ~ Rechtszaak Allergan ~ Klachten melden ~ Contact

"If justice is denied, let the law of karma take the ride. Nothing in this world is done without a price."
Faye
Berichten: 82
Lid geworden op: 05 jun 2022 12:15

Ongelezen bericht 16 mei 2023 15:14

Marijke schreef:
14 mei 2023 12:02
Hallo lieve dames,

Ik heb heel lang geleden al mijn verhaal hier neergezet. Maar ik zal het hier nog 1 x neerzetten. Op 18 mei 2015 kreeg ik de diagnose borstkanker. Het type het neu 2 positief. Ergens in Jan 2016 was de eerste operatie amputatie met directe reconstructie. Vervolgens op 8 juni 2016 de wisseling van tissue expander naar prothese.
Twee weken na dato was de borst flink ontstoken. Er werd toen door de pc gezegd dat ik er ernstig rekening mee moest houden dat hij er uit moest. Waarop ik toen zei: haal hem er maar uit. De reactie van de verpleegkundige was niet bepaald tactisch laat staan professioneel. Ze zei : is dat niet te rigoureus Mw Beniers? Ik stond werkelijk met een mond vol tanden .
Ik kreeg anti biotica mee.
In het jaar dat volgde merkte ik toch wel veranderingen aan de prothese .
Voordat ik het vergeet te schrijven . Ik heb altijd vanaf het begin af aan het idee gehad dat de prothese NIET goed zat. Onderaan voelde het ribbelig , dus niet glad zoals het hoort! De verandering ging gepaard met pijn, een strak gvoel en benauwdheid.
Mijn mammachirurg adviseerde om terug te gaan naar de pc. Het eerste wat de pc zei met haar wijd open gesperde ogen was: Wat een prachtig resultaat ! En voor de pijn moest ik maar ( ja echt 😕) naar de accupunctuur . Ik ben op het advies van een lotgenoot naar een ander zkh en dus andere pc gegaan . ( second opinion)
Na goed overleg vroeg ze me of ik mee wilde doen met de breast Trial ( 2017)
Ik heb meteen ja gezegd.
Je had toen twee groepen . 1. Lipofilling en 2. Prothese. Je mocht niet kiezen anders zou het geen Trial meer zijn. Helaas werd het bij mij een prothese.
Toen ik eenmaal open lag op de OK, zag mijn pc dat hij gedraaid en geplooid lag!
En met als complicatie een teruggetrokken borstspier. Operatie was op 19 dec 2017.
We zijn nu ruim 5 jaar verder .
Maar de ellende met deze prothese is echter nov 2022 begonnen! Weer dezelfde klachten .Pijn, strak , kortademig, maar ook heel snel moe.
Ik heb het een paar maanden aangekeken.
Afgelopen februari ben ik naar de huisarts geweest voor verwijzing pc.
Daar ben ik 23 maart geweest.
Ze vond het eigenlijk soepel aanvoelen.
En wilde het eigenlijk zo laten.
Ik had mijn standpunt al eerder duidelijk gemaakt : ERUIT!!
Ik heb gelukkig een echo gehad en daar blijkt dus uit dat hij LEKT!
Ook dit x heeft mijn intuïtie mij niet in de steek gelaten.
Hij moet er dus sowieso uit!
Dit gaat 9 juni as gebeuren.
Niet door mijn eigen maar een nieuwe collega van haar!
Verder heb ik wel naar de mogelijkheid lipofilling gevraagd! Ze gaf aan dat ze dat niet zitten om dit bij mij uit te voeren aangezien ik ontstekingsgevoelig ( chronische bijholteontsteking) ben.
En het een zwaar traject is van twee jaar.
Ze legde uit 2 x in het jaar lipofilling.
Totaal dus 4 x en 4 x narcose!
Persoonlijk heb ik het enorm zwaar met het feit dat een borst binnen kort plat is.

Ik las het verhaal van Faya.
Ik zou graag persoonlijk contact willen krijgen als jij / zij dat ook wilt.

Nou dit is mijn verhaal .

Veel liefs,
Marijke
Hoi Marijke,

Ik weet niet of je Faya met mij bedoelde Faye?
Je mag me zeker benaderen.
Wat een weg heb ook jij afgelegd kanjer. En je gevoel heeft je niet misleid. Laat niemand je van pad afbrengen. Jij weet innerlijk zelf het beste wat goed voelt en wat niet. Dat had ik ook.
De dokters en verpleegkundigen zijn allemaal zo ontwetend...of wetend maar er niet aan willen.
Wij vrouwen voelen in ons lichaam of er echt iets niet klopt.
Maar medisch willen ze alles verantwoorden op andere oorzaken als de prothese.
Het is vaak een pad die we afleggen om te komen waar we moeten zijn. Ook al gaat er een aantal jaar overheen. We weten uiteindelijk na alle klachten 1 ding hij moet eruit.
Het is nu nog even doorbijten tot 9 juni. Maar je hebt een datum en daar kan je je aan vasthouden. Je kan het Marijke. Wij vrouwen vinden altijd weer ergens de kracht om door te gaan. Dat zit in onze genen.
Probeer ontspanning te vinden in de dingen die je leuk vindt. In een hobby. Lekker naar buiten, wandelen, proberen je zinnen te verzetten. Niet te ver vooruit denken. Maar elke dag is er weer 1 en weer1dag dichter bij 9 juni.
Hoe je moet kiezen tussen lipofilling en plat dat kan ik niet voor je bepalen. Maar ik weet voor mezelf dat ik de goede keus heb gemaakt. Ik hoop ook voor jou dat jij er uit komt.
Ik wil je wel meegeven dat we nog steeds zijn wie we zijn. Ik ben nog steeds Faye die sport en sportmaatje van ....nog steeds Faye de zus van.... ik ben nog steeds Faye de vrouw van.... nog steeds Faye de moeder van ....ik ben nog steeds Faye de vriendin van..... en ik kan zo nog doorgaan. Ik bent nog steeds de waardevolle, lieve persoon die ik was ook zonder borst. Daar hou ik me aan vast. Mensen die me kennen kijken niet anders naar me. Ik ben nog steeds hetzelfde gevoelsmens als wat ik was voor mijn operantie. En dat ben jij ook topper. Daarin moet je blijven geloven.
Ik weet niet of je nu een stapje verder bent gekomen.
Hoop echt dat je wat aan mijn verhaal hebt lieve Marijke. Want mijn steun heb je waar je ook voor kiest, waar jij je ook goed bij voelt.

Liefs, en ik wens je alle kracht toe
Faye
Ilja
Berichten: 355
Lid geworden op: 07 feb 2021 13:40

Ongelezen bericht 03 jun 2023 20:27

Hoi Marijke,
Wat een naar verhaal. Ik doe mee aan de breast trial ll met de vacuümpomp.
Inmiddels heb ik 4 lipofillingen achter de rug. Ik heb gelukkig een goede ervaring ermee. Ik ben zo blij dat mijn siliconenprotheses eruit zijn. Ik heb nu een volle 80 c cup en ben er echt trots op. Het voelt zo soepel en zacht. Ik ben iedere 4 maanden geopereerd en dat was goed te doen. Ik lees dat jij binnenkort onder het mes gaat. Ik wens je heel veel sterkte toe. Ik weet hoe heftig dit is.

Lieve groetjes Ilja
Marijke
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 sep 2017 22:14

Ongelezen bericht 12 jul 2023 14:02

Hoi Ilja,

Ik ben 9 juni geopereerd!
De prothese was idd gescheurd!
De foto’s spreken boekdelen laten we maar zeggen. Ik heb eigenlijk wat vraagjes voor je mbt de lipofilling en de vacuümpomp.
Ik lees dat je elke 4 maanden geopereerd bent en dat je al 4 x lipofilling achter de rug hebt. Hoe gaat dat dan in zijn werk die vacuümpomp? Hoe vaak , hoe lang qua tijd / minuten / uren etc?
Is het dan steeds 6 weken lang niet tillen/ sjouwen/ sporten etc?
Hoelang lig je onder het mes?
In hoeverre ervaar jij de ‘aanslag’ op je lichaam mbt vermoeidheid etc mbt de narcose die je elke x krijgt?
Moet je speciale broeken aanschaffen ?
Ik weet niet of jij dat wilt , maar ik zou het fijn vinden als je mij hier wat meer over kunt vertellen bv via de e-mail / telefonisch.

Liefs,
Marijke
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9068
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 12 jul 2023 15:28

Marijke schreef:
12 jul 2023 14:02
Hoi Ilja,

Ik ben 9 juni geopereerd!
De prothese was idd gescheurd!
De foto’s spreken boekdelen laten we maar zeggen. Ik heb eigenlijk wat vraagjes voor je mbt de lipofilling en de vacuümpomp.
Ik lees dat je elke 4 maanden geopereerd bent en dat je al 4 x lipofilling achter de rug hebt. Hoe gaat dat dan in zijn werk die vacuümpomp? Hoe vaak , hoe lang qua tijd / minuten / uren etc?
Is het dan steeds 6 weken lang niet tillen/ sjouwen/ sporten etc?
Hoelang lig je onder het mes?
In hoeverre ervaar jij de ‘aanslag’ op je lichaam mbt vermoeidheid etc mbt de narcose die je elke x krijgt?
Moet je speciale broeken aanschaffen ?
Ik weet niet of jij dat wilt , maar ik zou het fijn vinden als je mij hier wat meer over kunt vertellen bv via de e-mail / telefonisch.

Liefs,
Marijke
Ach lieve Marijke, ik zie nu dat ik jouw datum ben vergeten aan ons lijstje toe te voegen en we je geen succes hebben gewenst😞 Wat jammer! Ik probeer altijd met jullie mee te gaan in gedachten, maar dus je datum niet genoteerd😞 SORRY!!!

Ben blij dat die rommel eruit is! Zag je mailtje met de foto en zal hem bij het topic 'Verwijderde implantaten' plaatsen.

Hoe voel je je nu?

Ik zal Ilja even vragen of ik haar nummer mag geven. Ik kom er later op terug.

Dikke kus en pas goed op jezelf!💖🙏😘💕
Website ~ Rechtszaak Allergan ~ Klachten melden ~ Contact

"If justice is denied, let the law of karma take the ride. Nothing in this world is done without a price."
Ilja
Berichten: 355
Lid geworden op: 07 feb 2021 13:40

Ongelezen bericht 12 jul 2023 19:11

Hoi Marijke,
Ik kreeg een berichtje van Luna ofdat ik met jou contact op zou willen nemen.
Als je het fijner vind dan mag je mij wel een persoonlijk bericht sturen.
Ik kan je dan ook mijn telefoonnummer geven dat is misschien handiger.
Ik snap heel goed dat je met veel vragen zit. Ik ben inmiddels ervaringsdeskundige en ik zou je graag het e.e.a. van mijn ervaringen willen vertellen.

Lieve groetjes Ilja
Plaats reactie

Terug naar “Stel je zelf voor (amputatie)”