Aangenaam! Simone

Protheses gekregen na amputatie.
Simoon88
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 sep 2022 02:10

Ongelezen bericht 18 okt 2022 02:04

Dag lotgenoten

Een tijdje lees ik mee en huiver ik van alle verhalen, vind het onwijs heftig om te leden wat iedereen meemaakt! Bizar

Zelf ben ik 33 jr, in 2018 dubbelzijdige borstkanker en dubbelzijdige amputatie gehad met reconstructie van silliconen implantaten.
Die zijn november 2020 geplaatst . De laatste 1.5 jaar voel ik me slechter, dan hoe ik me tijdens de behandelingen heb gevoeld en dat maakt me echt moedeloos 🙁

Zoals nu lig ik weer een nacht wakker.. pijn aan 1 been/voet.. soort neuropathie, koude tintelende handen en voeten.. kan niet op mn zij of buik liggen door pijn aan de borsten. Misselijk, duizelig, oogproblemen, pijn op de borst, hartkloppingen en nog veel meer.

Ik had de link niet perse met de implantaten gelegd maar nu contact gelegd met de pc en moet 24 okt naar dokter Beekman. Ik hoop zo dat ik daar erkenning, herkenning vind en duidelijkheid. Wat mij ook een keuze kan laten maken; of ik denk dat het hier mee te maken heeft en of ik het aandurf om ze te laten verwijderen. (Lees, hoe is en moet dat dan met de huid etc na deze operatie en verwijdering en of ik dat mentaal aankan + vergoeding )

Door alle ellende zie ik het soms niet meer zitten vd toekomst en ik ben moeder van 3 jonge kinderen. Maar ik heb alle dagen pijn en klachten en slaap nog amper , zonder middelen..

En anders lig ik wakker van pijn..
hopelijk kan ik hier veel antwoorden en steun vinden en HOOP ook vooral voor de toekomst.

Bedankt dat deze site er is!

Mvg Simone
Margreet
Berichten: 94
Lid geworden op: 02 feb 2022 22:22

Ongelezen bericht 18 okt 2022 08:34

Goedemorgen Simone,

Wat een zware tijd maak jij door. En wat goed, dat je stappen genomen hebt.
Ik denk dat dokter Beekman je goed kan helpen. Over vergoeding van een explantatie hoef je je dan geen zorgen te maken.
Vervolg en acceptatie zul je samen met je pc doen.
Je bent jong. Je hebt jonge kinderen, die op jou mogen rekenen en waar jij van wilt kunnen genieten.
Dat lukt nu niet.

Ik zit te zoeken naar woorden en wil heel veel zeggen, maar laat het hier even bij.

Hier op het forum kun je altijd terecht met je verhaal en je vragen.

Liefs,
Margreet 🌸🍀❤️
Wij vrouwen zijn beresterk en laten ons niet uit het veld slaan

2011 borstkanker, 2012 implantaat Allergan
explantatie 24-09-2022 dr. de Vries
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9068
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 18 okt 2022 09:38

Lieve Simone,

Ik stuur je alleen even mijn liefs❤️❤️❤️ en dat ik aan je denk🙏🙏🙏 Ik ben ontzettend ziek door corona en kan helemaal niets momenteel.

Ik weet niet of je dit topic al had gezien:
viewtopic.php?t=2755

Je zult je weg vinden lieverd💪

We denken aan je!🙏🍀

❤️❤️❤️LOVE❤️❤️❤️

Ik heb al veel ellende voorbij zien komen, maar iedere keer komt een verhaal hard binnen, zo ook het jouwe😢
Website ~ Rechtszaak Allergan ~ Klachten melden ~ Contact

"Motherhood: All love begins and ends there."
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9068
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 18 okt 2022 10:22

Website ~ Rechtszaak Allergan ~ Klachten melden ~ Contact

"Motherhood: All love begins and ends there."
Simoon88
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 sep 2022 02:10

Ongelezen bericht 18 okt 2022 20:57

Wat heftig en akelig Luna
Beterschap!!

Bedankt allebei voor jullie berichten. Fijn dat je dat zegt Margreet wat betreft explantatie
Ik maak me er wel zorgen over want moet nu van het ziekenhuis een offerte tekenen om evt gepland te kunnen worden terwijl ik niet weet of ik t zelf moet betalen en hoe verder qua plat..

Liefs
Margreet
Berichten: 94
Lid geworden op: 02 feb 2022 22:22

Ongelezen bericht 19 okt 2022 21:26

Als ik je verhaal lees en begrijp erkent de pc dus je klachten niet? Maar wil wel de implantaten verwijderen? En is een vervolg over hoe na de explantatie niet met je besproken? Hoe kunnen ze dan al ondertekening van een offerte vragen? Men zou goed voor je moeten zorgen!
Op wiens initiatief ga je naar mw. Beekman?

Lees de topics waar Luna naar verwijst even goed door. Dan weet je welk pad er gevolgd moet worden om voor vergoeding in aanmerking te komen.
Wij vrouwen zijn beresterk en laten ons niet uit het veld slaan

2011 borstkanker, 2012 implantaat Allergan
explantatie 24-09-2022 dr. de Vries
Faye
Berichten: 82
Lid geworden op: 05 jun 2022 12:15

Ongelezen bericht 20 okt 2022 16:39

Lieve Simone,

Heel dapper van je dat je actie onderneemt.
Je hebt al een hele weg bewandelt. En je bent echt op de goede weg. Heb vertrouwen.

Ik kan je zeggen bij dokter Beekman ben je in goede handen. Het is een hele lieve internist.
Ze heeft voor mij een verslag gemaakt.
Ik had geen van de opties waarbij een zorgverzekering normaal gesproken akkoord gaat voor verwijdering van de prothese.
Echter haar verslag gaf aan dat door verwijdering van de prothese de klachten die ik heb bij 2/3 van de vrouwen verminderen of zelfs verdwijnen. Lees anders mijn stukjes of het forum maar even door.
Dit verslag en aanvraag van mijn PC zijn door de ziektekostenverzekering goedgekeurd.
Ik heb er daarom ook alle vertrouwen in dat dat bij jou ook zal gebeuren. Je zit bij de goede arts.

Ik heb zelf een ruwe prothese van Allergan. Die zijn ook uit de handel genomen, Ik heb me ook aangesloten bij de rechtzaak tegen Allegan.

Ik wens je heel veel sterkte en succes om toe om door te gaan.
Je kan het kanjer

Liefs
Faye
Simoon88
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 sep 2022 02:10

Ongelezen bericht 24 okt 2022 11:02

Dag Margreet

Pc weet niet goed of het door de protheses komt en noemt het discutabel. Op mijn eigen verzoek en zoektocht ga ik nu naar beekman en dokter kappel.

Ziekenhuis umcg waar pc werkt heeft aanvraag zorgverzekeraar gedaan en omdat ik geen uitsluitsel heb kan ik niet gepland worden voor verwijderings operatie . Enkel als ik een offerte teken en dan desnoods zelf betaal (€4000 a €5000)

Ik hoop bij beide dokters duidelijkheid en advies te krijgennhierin en dat dokter beekman iets kan doen richting de zorgverzekeraar

Gr Simone
Margreet
Berichten: 94
Lid geworden op: 02 feb 2022 22:22

Ongelezen bericht 24 okt 2022 21:30

Simoon88 schreef:
24 okt 2022 11:02
Dag Margreet

Pc weet niet goed of het door de protheses komt en noemt het discutabel. Op mijn eigen verzoek en zoektocht ga ik nu naar beekman en dokter kappel.

Ziekenhuis umcg waar pc werkt heeft aanvraag zorgverzekeraar gedaan en omdat ik geen uitsluitsel heb kan ik niet gepland worden voor verwijderings operatie . Enkel als ik een offerte teken en dan desnoods zelf betaal (€4000 a €5000)

Ik hoop bij beide dokters duidelijkheid en advies te krijgennhierin en dat dokter beekman iets kan doen richting de zorgverzekeraar

Gr Simone
Dag Simoon,

Ik denk dat je door deze weg te bewandelen meer succes voor vergoeding zult hebben.
Ik had in 2019 al een negatief gesprek met mijn pc van hetzelfde ziekenhuis, dus heb ze niet eens de gelegenheid gegeven en ben begin dit jaar mijn eigen weg gegaan. Gelukkig is dat allemaal goed verlopen, mede omdat ik goed voorbereid door de info op dit forum.

Ik duim met je mee, dat je door mevrouw Beekman en mevrouw Kappel goed geholpen wordt.

Liefs,
Margreet
Wij vrouwen zijn beresterk en laten ons niet uit het veld slaan

2011 borstkanker, 2012 implantaat Allergan
explantatie 24-09-2022 dr. de Vries
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9068
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 29 okt 2022 10:43

Simoon88 schreef:
24 okt 2022 11:02
Dag Margreet

Pc weet niet goed of het door de protheses komt en noemt het discutabel. Op mijn eigen verzoek en zoektocht ga ik nu naar beekman en dokter kappel.

Ziekenhuis umcg waar pc werkt heeft aanvraag zorgverzekeraar gedaan en omdat ik geen uitsluitsel heb kan ik niet gepland worden voor verwijderings operatie . Enkel als ik een offerte teken en dan desnoods zelf betaal (€4000 a €5000)

Ik hoop bij beide dokters duidelijkheid en advies te krijgennhierin en dat dokter beekman iets kan doen richting de zorgverzekeraar

Gr Simone
Lieve Simone, zonder brief van de internist zal de aanvraag worden afgewezen, tenzij je een bewezen scheur of kapsel baker 4 hebt.

Het is vervelend dat de pc de aanvraag heeft gedaan, want nu krijg je dus een afwijzing en zul je in bezwaar moeten als je besluit om bij deze pc de operatie te doen.

Als je naar een andere pc gaat (in ander ziekenhuis of kliniek), moet deze een nieuwe aanvraag doen en dan hoef je niet in bezwaar. Ik zou eerst de naar de internist gaan en haar een brief laten opstellen voordat een andere pc een nieuwe aanvraag doet. Zoals ik in de mail al aangaf ben je bij Rita Kappel en de Vries echt in goede handen. Dus dat komt echt helemaal goed hoor!

Margreet had je trouwens een pb gestuurd. Hoop dat je die hebt gelezen. Laat even weten.

Fijn weekend lieverd!♥️
Website ~ Rechtszaak Allergan ~ Klachten melden ~ Contact

"Motherhood: All love begins and ends there."
Plaats reactie

Terug naar “Stel je zelf voor (amputatie)”