Explantatie bij geamputeerde borsten

Protheses gekregen na amputatie.
Ilja
Berichten: 355
Lid geworden op: 07 feb 2021 13:40

Ongelezen bericht 23 jun 2021 23:07

Zijn er hier ook vrouwen die een borstamputatie hebben en deze dmv siliconenprotheses hebben laten reconstrueren?
Ik heb sinds 4 jaar siliconenprotheses van Allergan en tevens een lipofilling aan de bovenranden vd borsten.
Omdat ik al jaren met veel klachten loop die ook bij de overgang passen sta ik voor een lastige beslissing.
Ik voel mij 24/7 heel opgejaagd/paniekerig zonder dat daar een rede voor is.
Ook heb ik veel ademhalings problemen en voel mij heel benauwd. Slapen lukt niet en ben zo moe en uitgeput.
Concentreren en onthouden wordt met de dag slechter. Ik ben 54 jaar en sinds 3 jaar menstrueer ik niet meer.
Nu denk ik dat mijn klachten misschien wel een combinatie van overgang en siliconenprotheses komen.
Een MRI scan wijst uit dat mijn protheses niet gescheurd zijn. Op 5 juli krijg ik nog een echo.
Vervolgens krijg ik met een plastisch chirurg een gesprek om de protheses te explanteren.
Ik heb dan natuurlijk helemaal geen eigen borstweefsel dus ook geen borstvorm. Betekend dat ik dan plat ben.
Ik heb mij laten inschrijven voor een studie om dmv lipofilling nieuwe borsten te maken.
Hiervoor moet ik wel een soort cups dragen die zorgen dat het ingebrachte vet kan blijven zitten.
Deze moet ik 2 weken voor en 2 weken na de operatie dragen, ongeveer 10 uur per dag.
Zijn er hier vrouwen die dit ook hebben laten doen? Ik hoor het graag!
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9068
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 24 jun 2021 08:32

Hoi Ilja,

In dit topic lees je informatie en welke dames dit hebben laten doen. https://meldpuntklachtensiliconen.com/f ... php?t=2755
Bekijk ook vooral de linkjes die er staan.
Als je in contact wilt komen met Loontje, hoor ik het graag.

Ik vraag je ook nog even het Welkomsbericht te lezen.
viewtopic.php?t=2033
Belangrijk zodat je weet hoe alles hier werkt en hoe je onderwerpen vindt. Dank je!

Veel liefs, succes en sterkte!❀
Website ~ Rechtszaak Allergan ~ Klachten melden ~ Contact

"If justice is denied, let the law of karma take the ride. Nothing in this world is done without a price."
Ilja
Berichten: 355
Lid geworden op: 07 feb 2021 13:40

Ongelezen bericht 25 jun 2021 09:10

Dank je wel voor je reactie. Ik ga voor de lipofilling en explantatie naar plastisch chirurg dokter Kroese-Deutzen in het Rijnstate ziekenhuis in Arnhem. Onder leiding van het ziekenhuis uit Maastricht is er een studie waar ze proefpersonen voor nodig hebben.
Ik krijg dan de zogenaamde vacuΓΌmpomp om vervolgens de lipofilling te laten inspuiten. Weet jij toevallig of deze plastisch chirurg goed aangeschreven staat? Groetjes Ilja
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9068
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 25 jun 2021 09:57

De artsen in Maastricht vallen onder de beste chirurgen van Nederland. Als jouw arts onder hun leiding de operatie doet, komt het helemaal goed hoorπŸ‘

Loontje had hetzelfde laten doen, als je met haar in contact wilt komen, dan hoor ik dat.

Succes en liefs!❀
Website ~ Rechtszaak Allergan ~ Klachten melden ~ Contact

"If justice is denied, let the law of karma take the ride. Nothing in this world is done without a price."
Ilja
Berichten: 355
Lid geworden op: 07 feb 2021 13:40

Ongelezen bericht 25 jun 2021 15:07

Dank je wel. Dit stelt mij wel een beetje gerust. Bij mijn laatste lipofilling in het Radboud ziekenhuis hebben ze vet uit mijn benen gehaald voor de lipofilling. Ze hebben dit aan de binnenkant van mijn benen gedaan. Ik heb echt hele lelijke benen gekregen.
Daarom ben ik nu heel onzeker. Ook de expl
Ilja
Berichten: 355
Lid geworden op: 07 feb 2021 13:40

Ongelezen bericht 25 jun 2021 15:09

Sorry, laatste stukje tekst viel weg. Ik zou heel graag met Loontje in contact komen.
Ik ben alleen nog niet zo handig met deze site.
Groetjes Ilja
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9068
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 25 jun 2021 16:14

Ik begrijp het. Helaas is de binnenkant van de dijen altijd een heel lastig stukje om vet weg te nemen. Daar heb je sneller kans op oneffenheden, omdat de huid daar ook slapper is.
Je kunt aan de pc vragen dit te corrigeren. Daarnaast helpt diepe bindweefselmassage ook redelijk goed. Dit zou je een paar weken na de operatie kunnen laten doen. Overleg het met je pc en vraag om een machtiging, zodat het (gedeeltelijk) vergoed kan worden.

Ik zal je een mail sturen met de contactgegevens van Ilona (Loontje). Heel lieve vrouw <3
Zou je haar eerst een WhatsApp bericht kunnen sturen en erbij zeggen dat Luna haar nummer had doorgegeven. Dank je!

Succes!

ps. Kijk wel even in je spammap. Onze mails verdwijnen vaak in de spammap. We vermoeden dat het door het woord 'siliconen' komt.
Website ~ Rechtszaak Allergan ~ Klachten melden ~ Contact

"If justice is denied, let the law of karma take the ride. Nothing in this world is done without a price."
Ilja
Berichten: 355
Lid geworden op: 07 feb 2021 13:40

Ongelezen bericht 25 jun 2021 22:30

Ik ga vragen of de pc iets aan die lelijke benen kan doen. Gelukkig heb ik nog wel wat buikvet, ha ha.
Ik ga na mijn operatie zeker even kijken voor bindweefsel therapie. Dank je wel voor de tip.
Vanavond heb ik al even met Loontje geappt. Volgende week kan ik haar bellen. Zo fijn om met een ervaringsdeskundige
te kunnen praten. Zo lief dat zij hiertoe bereid is. Ook wil ik jou bedanken voor alle moeite.

Groetjes Ilja
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9068
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 26 jun 2021 08:57

Ilona is een zeer zeer lieve vrouw!❀

Jouw topic heb ik trouwens veplaatst naar 'Stel je zelf voor (protheses na amputatie)'. Waar je meer verhalen leest van andere vrouwen.
viewforum.php?f=273

Fijn weekend lieve IIja🌻
Website ~ Rechtszaak Allergan ~ Klachten melden ~ Contact

"If justice is denied, let the law of karma take the ride. Nothing in this world is done without a price."
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9068
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 03 mei 2022 18:43

Lieve Ilja,

Ik heb jou een mailtje gestuurd met een vraag.
Hoop dat je snel kunt antwoorden.

Dank je mop!

Dikke kusπŸ˜˜πŸ’•πŸ’•πŸ’•
Website ~ Rechtszaak Allergan ~ Klachten melden ~ Contact

"If justice is denied, let the law of karma take the ride. Nothing in this world is done without a price."
Ilja
Berichten: 355
Lid geworden op: 07 feb 2021 13:40

Ongelezen bericht 03 mei 2022 18:45

Luna MKS schreef: ↑
03 mei 2022 18:43
Lieve Ilja,

Ik heb jou een mailtje gestuurd met een vraag.
Hoop dat je snel kunt antwoorden.

Dank je mop!

Dikke kusπŸ˜˜πŸ’•πŸ’•πŸ’•
Hoi Luna,

Ik heb je net terug gemaild.

Groetjes Ilja
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9068
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 03 mei 2022 21:17

Ilja schreef: ↑
03 mei 2022 18:45
Luna MKS schreef: ↑
03 mei 2022 18:43
Lieve Ilja,

Ik heb jou een mailtje gestuurd met een vraag.
Hoop dat je snel kunt antwoorden.

Dank je mop!

Dikke kusπŸ˜˜πŸ’•πŸ’•πŸ’•
Hoi Luna,

Ik heb je net terug gemaild.

Groetjes Ilja
πŸ₯°
Website ~ Rechtszaak Allergan ~ Klachten melden ~ Contact

"If justice is denied, let the law of karma take the ride. Nothing in this world is done without a price."
Plaats reactie

Terug naar β€œStel je zelf voor (amputatie)”