Explantatie en lipofilling (bij geamputeerde borsten)

Protheses gekregen na amputatie.
Jamaica
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 okt 2020 08:51

Ongelezen bericht 03 okt 2020 11:34

Hi allemaal. Ik heb in 2007 1zijdig borstkanker gekregen en heb er toen voor gekozen beide borsten te laten amputeren en met siliconen op te vullen tot kleine B cup. Mij man was net overleden aan kanker en ik wilde niet in een soortgelijke mallemolen terecht komen ook voor mijn 4 toen nog jongere kinderen. Weinig problemen gehad (wel nog een keer laten vervangen in 2016) totdat ik dit jaar vreemde klachten kreeg. Tussenribspieren die 1 voor 1 "wegschieten" waardoor ik constant met pijn zit. Begin dit jaar heb ik tepelhoftattoos laten zetten bij een gecertificeerde tattoeerster en nu vraag ik mij af of ze misschien zijn gaan lekken. Omdat ik nu zoveel heftige verhalen lees begin ik er ook aan te denken om ze er uit te laten halen en voor lipofilling te kiezen. Weet iemand wat het kostenplaatje hier van is mocht mijn zorgverzekeraar hier niets van vergoeden? Ik hoop op reacties!
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9068
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 03 okt 2020 15:25

🌷Welkom Jamaica!🌷

Wat een triest verhaal weer😢

Ik zal straks reageren op je vraag over lipofilling. Maar vraag je alvast het Welkomsbericht te lezen. Dit is belangrijk, zodat je weet hoe alles werkt en waar de belangrijkste onderwerpen staan.

Tot zo!

Veel liefs, Luna 💕💕💕
Website ~ Rechtszaak Allergan ~ Klachten melden ~ Contact

"If justice is denied, let the law of karma take the ride. Nothing in this world is done without a price."
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9068
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 03 okt 2020 16:22

Hier lees je wat andere vrouwen, die in dezelfde situatie zitten, hebben gedaan: https://meldpuntklachtensiliconen.com/f ... php?t=2755
Helaas wordt lipofilling van 2 geamputeerde borsten idd nog niet vergoed.
De prijs voor lipofilling zit rond de 3500 per sessie geloof ik. Wat de exacte prijzen zijn kan ik je verder niet zeggen, iedere kliniek gehanteerd andere prijzen. Wel kan ik je dr. Rita Kappel aanraden omdat ze veel ervaring heeft met lipofilling bij geamputeerde borsten. Ook bij onze voorzitter (Marga van Amersfoort) heeft ze lipofilling gedaan, gelijktijdig met de explantatie. Maar bij haar was het puur om de gaten wat te vullen. Marga wilde de behandelingen niet voortzetten.
Loontje heeft meerdere sessie gehad en is altijd bereid om haar ervaring en kennis te delen. Wil je met haar in contact komen? Heel lieve dame❤

Ik hoor het wel.

Heel veel liefs en sterkte,

Luna💕💕💕
Website ~ Rechtszaak Allergan ~ Klachten melden ~ Contact

"If justice is denied, let the law of karma take the ride. Nothing in this world is done without a price."
Sammie
Berichten: 514
Lid geworden op: 13 dec 2019 05:07

Ongelezen bericht 03 okt 2020 16:30

Hi Jamaica

Welkom
wat naar wat je allemaal meemaakt. erg verdrietig.

Ik weet er niet veel van maar ik ken een dame die 1 borst heeft laten amputeren ivm borstkanker en 1 siliconen prothese draagt. Door mijn verhaal en de media aandacht, en toch ook wel erg veel vermoeidheid klachten wil ze de siliconen er nu uit. Ze heeft hem al meer dan 20 jaar geloof ik.
Bij haar kunnen ze geen lipo doen omdat er geen bloedvaten en dergelijke meer zitten omdat dat ook weggehaald is met amputatie. Ze gaan nu bij haar een bloedvat uit haar been halen, en met huid en vet van haar buik een borst maken. Als dat bloedvat niet aanslaat pakken ze er 1 uit haar arm.
Een tepel maken ze van haar navel. Zij gaat er dan geen tattoo meer oplaten zetten, ze is allang blij als ze een borst heeft. Toen ze siliconen kreeg was ze 27 jaar en toen had ze het wel gedaan maar nu vind ze dat niet meer belangrijk.

Ik vind het bizar knap wat ze gaan maken bij haar en ben dankbaar dat ze haar helpen om siliconen vrij te leven. Ik ben onder de indruk.
Ik ken haar via via, niet persoonlijk maar ik mag haar na haar operatie, eind okt, interviewen voor mijn boek. En ik weet zeker als ik het haar vraag dat ze erover wilt vertellen als je meer informatie wilt.

liefs Sammie
Plaats reactie

Terug naar “Stel je zelf voor (amputatie)”