Brca2 gen draagster twijfelt over vervanging borsten

Protheses gekregen na amputatie.
Simonebrca2
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 apr 2020 20:33

Ongelezen bericht 17 jun 2020 21:55

Hallo...

Ik ben Simone, 34 jaar mama van 2 kleine draakjes en sinds 1,5 ervan op de hoogte dat ik draagster ben van het brca2 gen.

Vrij vlot de keuze gemaakt om mijn eileiders te laten verwijderen en dus ook mijn borsten. Afgelopen maart zijn mijn eileiders verwijderd maar door de corona is de borstoperatie uitgesteld.

In 2016 heb ik borstimplantaten genomen omdat ik gewoon plat was. Tot zover heb ik nog geen klachten ondervonden, echter zegt mijn man wel dat ik vaak moe was de afgelopen jaren.. Ik geef de schuld aan de kids, meisje van 3 en jongen van 1. Zwangerschap en ontzwangeren kost ook tijd natuurlijk.
Na het lezen en zien van nieuwsberichten rondom siliconen begin ik toch ongerust te worden.
Ik weet gewoon niet wat ik moet doen.
Niet laten opvullen moet ik persoonlijk niet aan denken, eigen vet heb ik niet..Ik dacht zelf nog aan een zoutoplossing die tot een gel wordt gemaakt..(de chirurg raadde dit af ivm leegloop?)
Zijn hier mensen die nog andere alternatieven kennen?

Ik zie jullie reactie graag tegemoet.

Groetjes, Simone
Zusss
Berichten: 637
Lid geworden op: 23 dec 2019 06:32

Ongelezen bericht 18 jun 2020 06:28

Hallo Simone,

Welkom!

Wat heftig dat je draagster bent van het brca2 gen. Γ‰n wat goed dat je hierin hebt gekozen voor je gezondheid door je eileiders te laten verwijderen en straks ook je borsten.
Moedig, verstandig ook maar moet niet makkelijk voor je zijn lijkt mij. πŸ€πŸ’œπŸ€πŸ’œπŸ€

Als je (man) wellicht vermoed dat je vermoeidheid door je implantaten komt zal dit bij hydrogel ook zo zijn. Je lichaam accepteert dan geen lichaamsvreemde materialen en wil ze afstoten met allerlei aandoeningen en ontregeld immuunsysteem tot gevolg...

Zelf heb ik lipo gedaan, Dr Niessen doet dit ook bij heel slanke vrouwen. Je zou een consult kunnen overwegen om te kijken naar je mogelijkheden.

Succes en sterkteπŸ’Ÿ
Liefs,
Zusss
In 2020 bevrijd na 20 jaar ☯️
Op naar een gezond(er) lichaam βš–
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9068
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 18 jun 2020 11:38

🌷Welkom!🌷

Goed dat je het forum hebt ontdekt!πŸ’—
Wat een vreselijk moeilijke situatie voor je!😒

Om te beginnen ga ik je vragen het Welkomsbericht te lezen. Dit is belangrijk, zodat je weet hoe alles werkt en waar de belangrijkste onderwerpen staan.

Reconstructie zonder implantaten is vaak wel mogelijk, ook bij slanke vrouwen. Hier lees je ervaringen van vrouwen die de protheses verwijderden en reconstructie met eigen weefsel of lipofilling kregen viewtopic.php?t=2755
Ik weet dat dr. Kappel een nieuwe methode heeft ontwikkeld voor lipofilling bij erg slanke dames. Ook kun je naar dr. Tuinder in Maastricht. Zij heeft een reconstructie met eigen weefsel methode ontwikkeld voor slanke dames.
Er zijn altijd mogelijkheden zonder implantaten. Ook de hydrogel implantaten en zoutwater implantaten kunnen klachten geven. Vooral als je al met klachten reageerde op siliconen. Zie deel monobloc viewforum.php?f=150

Ik wens je heel veel sterkte en succes voor de komende tijd!🌈

Heel veel liefs,

Luna πŸ˜˜πŸ’•πŸ’•πŸ’•
Website ~ Rechtszaak Allergan ~ Klachten melden ~ Contact

"If justice is denied, let the law of karma take the ride. Nothing in this world is done without a price."
Essi
Berichten: 1916
Lid geworden op: 31 jan 2019 17:11

Ongelezen bericht 18 jun 2020 14:26

Hallo Simone,
Welkom op het forum.
Ik sluit me aan bij wat Luna en zusss hebben gezegd.
Kijk goed rond en lees de verschillende ervaringen. Ik wens je heel veel succes met de stappen die nog te nemen zijn voor jou.
Liefs essi
Susana
Berichten: 799
Lid geworden op: 30 jun 2019 14:43

Ongelezen bericht 18 jun 2020 15:40

Simone, welkom en bedankt voor het delen van jou verhaal!πŸ’

Wow er is veel gebeurt in jou leven in zo korte tijd: zwangerschappen, bevallingen, operaties, etc , vind heel normaal dat je moe zou voelen! Gelukkig ben je nog jong en je lichaam kan snel herstellen.
Mijn advies: zorg goed voor jezelf πŸ’œβ˜―οΈ
Explantatie + borstlift 2 september 2019
Je klachten melden: viewtopic.php?f=142&t=1689 πŸ€
Voor vragen over borst- en littekenverzorging: info@inbalanstotaal.nl πŸ’Œ
Website massagepraktijk: https://www.inbalanstotaal.nl/borstmassage/ πŸ¦‹
Susana's blog: https://www.inbalanstotaal.nl/blog/ ✍️
Sammie
Berichten: 514
Lid geworden op: 13 dec 2019 05:07

Ongelezen bericht 18 jun 2020 23:59

Welkom
Een extra knuffel voor jou. Wat een heftigheid allemaal.
Veel sterkte en liefs.
πŸ’–
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9068
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 19 jun 2020 09:51

Hoi Simone,

Graag wijs ik je nog op 2 artikelen over reconstructie bij erg slanke dames die in ons deel 'Borstreconstructie met eigen weefsel' staan.

https://fmtgezondheidszorg.nl/doorbraak ... n-amerika/

https://www.ad.nl/gezond/nieuwe-technie ... ~ae5c813b/


Ik raad je aan het deel 'Kanker' goed door te nemen, daar vind je veel meer informatie viewforum.php?f=132

Geef niet op hoor!πŸ™

Ik wens je ontzettend veel sterkte!πŸ’—πŸŒˆπŸ€
Website ~ Rechtszaak Allergan ~ Klachten melden ~ Contact

"If justice is denied, let the law of karma take the ride. Nothing in this world is done without a price."
Simonebrca2
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 apr 2020 20:33

Ongelezen bericht 21 jun 2020 12:25

Wauw wat een lieve berichten! Dank jullie wel! ❀
En bedankt voor de tips, ik ga me hierin verdiepen. Fijn dat iedereen elkaar zo een beetje kan helpen.

Liefs Simone
Essi
Berichten: 1916
Lid geworden op: 31 jan 2019 17:11

Ongelezen bericht 23 jun 2020 12:53

We zijn er voor elkaar. Ieder op haar beurt heeft weer een mooie waarde volle bijdrage voor dit forum.
Zo helpen we elkaar. Het delen van ook jou verhaal, ervaringen en straks misschien operatie verslag en of foto's kunnen ook weer voor andere vrouwen een steun zijn.
Heel veel liefs essi
Simonebrca2
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 apr 2020 20:33

Ongelezen bericht 25 jun 2020 13:47

De eerste stappen zijn gezet. Ik heb een mail gestuurd en daar uitgelegd dat ik niet meer gerust ben op het plaatsen van nieuwe protheses. Daarin ook aangegeven dat ik graag naar 1 van de artsen wil die jullie me hebben aangeraden.

Over een aantal weken moet ik weer voor een borstonderzoek (dit moet ieder half jaar) ik heb nu 2 x een mri gehad en ze willen dit keer een mammografie doen..Echter heb ik al protheses en ik vroeg me af of dit ook kwaad kan...er is toen tegen mij gezegd dat het geen kwaad kan maar ik heb er een slecht gevoel bij.
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9068
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 25 jun 2020 13:55

Mammografie met implantaten raden we sterk af!
https://www.mks.meldpuntklachtensilicon ... ammografie
Jouw situatie is wel heel lastig natuurlijk. Ik zou weer een mri doen. Maar ze zullen wel hetzelfde plaatje blijven opzetten dat mammografie prima kan met implantaten....
Website ~ Rechtszaak Allergan ~ Klachten melden ~ Contact

"If justice is denied, let the law of karma take the ride. Nothing in this world is done without a price."
Sammie
Berichten: 514
Lid geworden op: 13 dec 2019 05:07

Ongelezen bericht 26 jun 2020 14:43

Spannend, je eerste stappen zijn gezet. Goed gedaan. Ik hoop dat ze je een beetje met rust laten als je zegt geen mammografie maar een echo of MRI. En zijn andere optie alleen zijn die duurder wel minder gevaarlijk als je borstprothesen draagt.

Hopelijk kom je snel bij een PC waar jij je veilig voelt en dat er opties voor je zijn zonder siliconen.

Veel liefs voor jou em sterkte, kracht en steun op deze moeilijk weg.
Liefs Sammie
Simonebrca2
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 apr 2020 20:33

Ongelezen bericht 28 aug 2020 12:17

Ondertussen een gesprek gehad over een alternatief. In mijn geval is er geen optie voor lichaamseigen materiaal..dus gekozen voor een zoutwateroplossing. Ik heb er vrede mee.
2 weken geleden een mammografie gehad, nog geen bijzonderheden gelukkig. Alles is nog schoon.
Nu afwachten wanneer ik geholpen kan worden. De corona heeft de hele planning vooruitgeschoven.
Essi
Berichten: 1916
Lid geworden op: 31 jan 2019 17:11

Ongelezen bericht 28 aug 2020 22:00

πŸ‘β€
Sammie
Berichten: 514
Lid geworden op: 13 dec 2019 05:07

Ongelezen bericht 29 aug 2020 07:53

goed zo dat je er vrede mee hebt. Ik hoop dat uitstel door corona meevalt en dat je snel geholpen mag.
Succes en sterkte
Liefs Sammie
Plaats reactie

Terug naar β€œStel je zelf voor (amputatie)”