Implantaten en Artritus Psoriatica (Claire)

Protheses gekregen na amputatie.
Claire

Ongelezen bericht 19 mar 2012 05:54

Welke implantaten: ?



Sinds 1990 meerdere keren implantaten gehad i.v.m amputatie.In 2005 weer geopereerd aangezien een van de protheses kapot was..In 2007 ziek geworden.Diagnose Artritus Psoriatica.Zijn er vrouwen die deze diagnose ook hebben gekregen na plaatsing van protheses.Zo ja, om welke prothese gaat het.
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9068
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 19 mar 2012 09:45

Hoi Claire,
Ik heb nog geen enkele dame over deze specifieke aandoening horen praten, maar dat maakt op zich niet veel uit, want het is een reumatische aandoening. Je immuunsysteem heeft zich tegen je gericht. Deze klachten hebben we allemaal. Bij de een wel aangetoond bij de andere niet, maar dat neemt de klachten niet weg. Die zijn er wel degelijk.
Gewrichtsklachten en vermoeidheid hebben wij echt bijna allemaal. En de rest van de klachten varieert. Huidklachten, allergieën, astma, maagdarmstoornissen, neurologische stoornissen, enz enz. Ik kan je garanderen: het komt door de implantaten! Daar twijfelt geen enkele vrouw aan.
Alle implantaten geven deze klachten. Je kunt niet zeggen deze is veiliger dan deze. Veilige implantaten bestaan niet! Het heeft niets te maken met het soort merk, maar eerder met je gevoeligheid. Kijk maar naar hoeveel vrouwen met PIP rondlopen en niet over klachten klagen. Maar dat wil niet zeggen dat deze vroeg of laat niet ontstaan.
Je hebt door de jaren heen een gevoeligheid opgebouwd. Door deze gevoeligheid is je immuunsysteem zo geïrriteerd geraakt dat het zich tegen je lichaam is gaan richten. Je lichaam is zijn vijand geworden. Terwijl hij met man en macht de implantaten eruit probeert te krijgen.
Ik weet dat het voor jou nog moeilijker is dan voor vele van ons om te horen, maar toch zal ik ze uitspreken: de enige manier om vermindering van je klachten te krijgen een explantatie is. Misschien zijn er alternatieven voor je.
Denk aan je lichaam. Heel veel sterkte Claire.
Liefs, Luna
Website ~ Rechtszaak Allergan ~ Klachten melden ~ Contact

"If justice is denied, let the law of karma take the ride. Nothing in this world is done without a price."
Laurie
Berichten: 42
Lid geworden op: 07 mar 2012 08:43

Ongelezen bericht 19 mar 2012 19:51

Hai Claire,

De klachten die herken ik ook, maar ik ben nog niet door een reumatoloog gezien wel had de neuroloog vermoedens dat we het in die richting moesten vinden. Je schrijft dat je in 2007 ziek bent geworden welke protheses hebben ze bij je geplaatst?

Laurie
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9068
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 20 mar 2012 07:45

Het heeft niets te maken met het merk. Echt niet. Als je gevoelig bent, dan ben je gevoelig. Er zijn tal van vrouwen met precies hetzelfde implantaat als wij die (nog) geen klachten hebben.
En natuurlijk kan het zijn dat een bepaald merk implantaat sneller lekt of scheurt, maar in feite komt de samenstelling van alle implantaten op hetzelfde neer. In een onderzoek kwam naar voren dat de snelheid waarmee er reacties optreden, te maken heeft met het moleculaire gewicht van de gel. Maar uiteindelijk veroorzaken alle siliconen in het lichaam reacties. Het lichaam reageert niet voor niets met het vormen van kapselweefsel.
Na verloop van tijd komen er steeds meer siliconen moleculen uit de envelop vrij. Eerst komt dit in het kapselweefsel. Als het daar blijft, dan is er nog niet zo heel veel aan de hand. Hoewel ook dit per vrouw verschilt, er zijn vrouwen die echt heel erg gevoelig zijn. Dit heeft met je constitutie te maken. Denk maar aan hoeveel kinderen er niet worden geboren die allerlei allergieën hebben en weer een hoop die nergens last van hebben. Deze verschillen zie je ook bij vrouwen.
Hoe langer je de implantaten hebt, hoe meer siliconen ook uit het kapsel komen en vanuit de lymfe en het bloed door je lichaam worden vervoerd. Dit gebeurd met ALLE MERKEN! En alle merken zijn giftig!

Ik ga dit stuk ook weer toevoegen aan het stuk dat ik bij de risico's plaatste. Ik vind het belangrijk dat vrouwen weten dat je met geen enkel merk veilig bent.
Website ~ Rechtszaak Allergan ~ Klachten melden ~ Contact

"If justice is denied, let the law of karma take the ride. Nothing in this world is done without a price."
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9068
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 20 mar 2012 14:44

Welke implantaten had je? Dan doe ik het op de lijst. Wij willen laten zien dat alle merken ziekmaken!

Had je ook al een vragenlijst ingevuld? Zou je dat willen doen?
Bedankt & Groetjes! http://klachtensilicon.forum2go.nl/vrag ... n-t98.html
Website ~ Rechtszaak Allergan ~ Klachten melden ~ Contact

"If justice is denied, let the law of karma take the ride. Nothing in this world is done without a price."
Gebruikersavatar
Monique MKS
Berichten: 185
Lid geworden op: 02 feb 2012 16:06

Ongelezen bericht 02 apr 2012 19:04

Hoi Claire,

Ongeveer 60 % van de vrouwen die de vragenlijst hebben ingevuld, melden klachten aan gewrichten en/of reuma! Dus dat percentage is erg hoog.
De psoriatica variant is nog niet gemeld, maar dus niet echt vreemd.

Misschien zou je op het reumaforum deze vraag eens kunnen stellen. Wellicht zijn er daar ook vrouwen die de relatie met siliconen nog niet hebben ontdekt.

Veel succes en vooral veel sterkte.

warme groet
Monique MKS
Website ~ Rechtszaak Allergan ~ Klachten melden ~ Contact

Alles zal aan het licht komen.
Plaats reactie

Terug naar “Stel je zelf voor (amputatie)”