Risca

Protheses gekregen na amputatie.
Risca

Ongelezen bericht 26 nov 2018 22:56

Na TV uitzending toch wel weer geschrokken, mijn implantaten zitten er alweer 14 jaar in, dit naar aanleiding van borstkanker en gen draagster.
2 jaar geleden ook na tv uitzending laten controleren door plastische chirurgie, toen was alles ok.
Toch wel een moment voor overdenking.
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9068
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 26 nov 2018 23:30

Risca schreef:Na TV uitzending toch wel weer geschrokken, mijn implantaten zitten er alweer 14 jaar in, dit naar aanleiding van borstkanker en gen draagster.
2 jaar geleden ook na tv uitzending laten controleren door plastische chirurgie, toen was alles ok.
Toch wel een moment voor overdenking.
Ik kan mij voorstellen dat je heel erg bent geschrokken, Risca. Lees je zoveel mogelijk in en stel vragen. We zijn er voor je!
Een arts kan je nooit garanderen dat alles goed is met je implantaten. Vergeet niet dat alle implantaten zweten en ook dit geeft bij heel veel vrouwen klachten. En brengt schade! Ook gezwete siliconen gaan migreren en komen in weefsels terecht. En activeren het immuunsysteem.

14 jaar is heel lang Risca 10 jaar is echt de maximale levensduur voor implantaten...

Dat er geen lek zit zegt niks, implantaten kunnen volledig leeglopen zonder scheur, omdat de wand poreus is en siliconen uitzweet. Tussen de 8 en 10 jaar gaat dit zweten sneller dan aan het begin van de implantatie, omdat de wand poreuzer wordt. De wand verweekt als het ware in je lichaam. En zo komt al die zooi in je lijf terecht.

Siliconen blijven niet alleen in het kapsel zitten zoals in de chirurgische bijsluiter staat. Ze kunnen overal naartoe migreren en Jacqueline is daar een bewijs van. Ook bij mij zijn er elders siliconen aangetroffen en ik had géén scheur!
Website ~ Rechtszaak Allergan ~ Klachten melden ~ Contact

"If justice is denied, let the law of karma take the ride. Nothing in this world is done without a price."
Risca

Ongelezen bericht 27 nov 2018 11:26

Beste Luna
Bedankt voor je reactie, ik weet niet of dit de juiste weg is om antwoord te geven op jouw bericht, ben net nieuw hier.

Hoe kan je eigenlijk laten onderzoeken of er siliconen op plekken zitten waar ze niet horen.
Ik neem je advies heel serieus en ga nog maar eens goed bij mijzelf te raden. Het mag niet zo zijn dat er ongemerkt het een en ander in mijn lichaam gaat gebeuren en ik weet dat je natuurlijk niet altijd alles voor kan zijn, maar met deze info kan je mogelijk wel het een en ander voor zijn.
Risca

Ongelezen bericht 27 nov 2018 14:26

Als ik mijn implantaten er uit laat halen, moet ik dan wel weer nieuwe laten plaatsen. Dan ben ik over een aantal jaren weer aan de beurt. :?: :?:
Sol
Berichten: 276
Lid geworden op: 11 okt 2017 20:30

Ongelezen bericht 27 nov 2018 14:47

Risca schreef:Als ik mijn implantaten er uit laat halen, moet ik dan wel weer nieuwe laten plaatsen. Dan ben ik over een aantal jaren weer aan de beurt. :?: :?:
Lieverd, je hoeft van niemand nieuwe te laten plaatsen. Waarom zou je dat doen? Inderdaad, je blijft wisselen dan. Met alle gezondheidsrisico's.....
Risca

Ongelezen bericht 27 nov 2018 14:52

Sol schreef:
Risca schreef:Als ik mijn implantaten er uit laat halen, moet ik dan wel weer nieuwe laten plaatsen. Dan ben ik over een aantal jaren weer aan de beurt. :?: :?:
Lieverd, je hoeft van niemand nieuwe te laten plaatsen. Waarom zou je dat doen? Inderdaad, je blijft wisselen dan. Met alle gezondheidsrisico's.....
Dank je Sol, dat is ook zo. Xxx
Risca

Ongelezen bericht 27 nov 2018 20:31

Ik kreeg eerst borstkanker, kreeg een borst besparende operatie. Maar uit onderzoek bleek later dat ik het BRCA 1 gen heb, dus heb ik mijn borsten preventief laten verwijderen. Het advies was toen implantaten, over iets anders werd toen nog niet gesproken. Nu ben ik inmiddels wel meer op de hoogte met reconstructie van eigen weefsel, beste een pittige ingreep.
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9068
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 27 nov 2018 20:39

Risca schreef: Ik kreeg eerst borstkanker, kreeg een borst besparende operatie. Maar uit onderzoek bleek later dat ik het BRCA 1 gen heb, dus heb ik mijn borsten preventief laten verwijderen. Het advies was toen implantaten, over iets anders werd toen nog niet gesproken. Nu ben ik inmiddels wel meer op de hoogte met reconstructie van eigen weefsel, beste een pittige ingreep.
Wat vreselijk moeilijk voor je om dan gisteren die uitzending te zien :( Voor alle vrouwen is dit zwaar, maar vrouwen in jouw positie, of vrouwen zonder borstontwikkeling of extreem kleine borsten, is dit echt kei en keihard! :cry:

Ik zou je willen adviesen naar het UMC in Maastricht te gaan naar dr. van der Hulst. Hij is heel goed in zijn vak en heeft ook al meer vrouwen met klachten geopereerd. Eén van onze leden is in juli door hem geopereerd en zeer tevreden. Het was zeer pittig, maar alles is goed gegaan. De buikwond zorgde aanvankelijk wel voor problemen, maar dat is gelukkig allemaal weer goed gekomen.

Sterkte lieve schat!!!!!❤❤❤
Website ~ Rechtszaak Allergan ~ Klachten melden ~ Contact

"If justice is denied, let the law of karma take the ride. Nothing in this world is done without a price."
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9068
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 27 nov 2018 20:50

Risca schreef:Beste Luna
Bedankt voor je reactie, ik weet niet of dit de juiste weg is om antwoord te geven op jouw bericht, ben net nieuw hier.

Hoe kan je eigenlijk laten onderzoeken of er siliconen op plekken zitten waar ze niet horen.
Ik neem je advies heel serieus en ga nog maar eens goed bij mijzelf te raden. Het mag niet zo zijn dat er ongemerkt het een en ander in mijn lichaam gaat gebeuren en ik weet dat je natuurlijk niet altijd alles voor kan zijn, maar met deze info kan je mogelijk wel het een en ander voor zijn.

Hoi lieverd, ik zie nu dat ik dit berichtje van je niet had gelezen.
Met een MRI kun je laten onderzoeken of er iets niet goed is. Het probleem is wel dat ook een MRI niet alles aan kan tonen...
Het is heel lastig deze kwestie en alleen een biopt van je weefsel kan siliconen aantonen. Een biopt laten doen kan natuurlijk niet zomaar als men niet weet waar het stukje vandaan te halen.
De feiten kennen we: alle siliconen implantaten zweten. Met dit zweten komen er siliconen in het kapsel en vanuit het kapsel kunnen deze deeltjes ook naar de rest van je lichaam zwerven. Als je een lek hebt, komen er heel veel siliconen uit het implantaat naar buiten in het kapsel en vanuit het kapsel in je lijf. Het kapsel houdt wel een groot deel tegen, maar hoe langer je de implantaten hebt, hoe meer er uit het kapsel in je lijf terecht komt.

Ik vind het heel erg om dit nieuws aan vrouwen zoals jij te brengen, maar dit is wel de realiteit. En daar hebben artsen vrouwen nooit voor gewaarschuwd. Jij hebt vast en zeker ook nooit van een chirurgische bijsluiter gehoord.

Sterkte met alles!!!! :(
Website ~ Rechtszaak Allergan ~ Klachten melden ~ Contact

"If justice is denied, let the law of karma take the ride. Nothing in this world is done without a price."
Risca

Ongelezen bericht 27 nov 2018 20:58

Luna
Bedankt voor je reactie, ben wel sterk aan het overdenken om mijn implantaten te laten verwijderen, maar ben er nog niet uit of ik met eigen weefsel aan de slag wil, het is een pittige operatie en mijn lichaam voelt eigenlijk wel erg goed. Voor alsnog was ik onder behandeling in het AMC te Amsterdam. 2 jaar geleden was ik op extra controle, omdat toen ook de implantaten in opspraak kwamen. Allerlei onderzoeken gehad, waaronder ook een MRI. Mijn implantaten zouden nog in takt zijn, maar over zweten van implantaten werd niet gesproken. Ik had wel eindelijk een chirurg die mij een bevestiging gaven, dat mijn borsten er echt niet mooi uit zien. Ze wilde mij wel helpen met een nieuwe operatie om het mooier af te werken, maar toen had ik eigenlijk ook al zo iets alles voelt zo rustig aan, dus even maar geen operatie. Maar nu weer met deze nieuwe info denk ik er toch wel over na om aktie te ondernemen en zelfs geen implantaten of id.
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9068
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 27 nov 2018 21:03

Risca schreef:
Luna schreef:
Risca schreef:
Ik kreeg eerst borstkanker, kreeg een borst besparende operatie. Maar uit onderzoek bleek later dat ik het BRCA 1 gen heb, dus heb ik mijn borsten preventief laten verwijderen. Het advies was toen implantaten, over iets anders werd toen nog niet gesproken. Nu ben ik inmiddels wel meer op de hoogte met reconstructie van eigen weefsel, beste een pittige ingreep.
Wat vreselijk moeilijk voor je om dan gisteren die uitzending te zien :( Voor alle vrouwen is dit zwaar, maar vrouwen in jouw positie, of vrouwen zonder borstontwikkeling of extreem kleine borsten, is dit echt kei en keihard! :cry:

Ik zou je willen adviesen naar het UMC in Maastricht te gaan naar dr. van der Hulst. Hij is heel goed in zijn vak en heeft ook al meer vrouwen met klachten geopereerd. Eén van onze leden is in juli door hem geopereerd en zeer tevreden. Het was zeer pittig, maar alles is goed gegaan. De buikwond zorgde aanvankelijk wel voor problemen, maar dat is gelukkig allemaal weer goed gekomen.

Sterkte lieve schat!!!!!❤❤❤
Luna
Bedankt voor je reactie, ben wel sterk aan het overdenken om mijn implantaten te laten verwijderen, maar ben er nog niet uit of ik met eigen weefsel aan de slag wil, het is een pittige operatie en mijn lichaam voelt eigenlijk wel erg goed. Voor alsnog was ik onder behandeling in het AMC te Amsterdam. 2 jaar geleden was ik op extra controle, omdat toen ook de implantaten in opspraak kwamen. Allerlei onderzoeken gehad, waaronder ook een MRI. Mijn implantaten zouden nog in takt zijn, maar over zweten van implantaten werd niet gesproken. Ik had wel eindelijk een chirurg die mij een bevestiging gaven, dat mijn borsten er echt niet mooi uit zien. Ze wilde mij wel helpen met een nieuwe operatie om het mooier af te werken, maar toen had ik eigenlijk ook al zo iets alles voelt zo rustig aan, dus even maar geen operatie. Maar nu weer met deze nieuwe info denk ik er toch wel over na om aktie te ondernemen en zelfs geen implantaten of id.
Dat vind ik heel erg moedig van je lieve Risca!

Marga heeft ook geen operatie meer gehad. Gaat plat door het leven en draagt zelfs geen uitwendige protheses. Heel sterkte en zeer mooie vrouw!!! ❤❤❤

Kijk wel even goed hoe je dit aanpakt ivm de vergoeding van het verwijderen van de protheses. We moeten niet hebben dat je daar zelf voor moet betalen. En angst op ziekte, daar kun je niet mee aankomen bij je verzekering.

Ik zou klagen over klachten anders vrees ik dat ze je niet zomaar zullen helpen. Is niet helemaal eerlijk, maar zij waren ook niet eerlijk tegen jou.
Website ~ Rechtszaak Allergan ~ Klachten melden ~ Contact

"If justice is denied, let the law of karma take the ride. Nothing in this world is done without a price."
Risca

Ongelezen bericht 27 nov 2018 22:00

Luna schreef:
Risca schreef:
Luna schreef:
Wat vreselijk moeilijk voor je om dan gisteren die uitzending te zien :( Voor alle vrouwen is dit zwaar, maar vrouwen in jouw positie, of vrouwen zonder borstontwikkeling of extreem kleine borsten, is dit echt kei en keihard! :cry:

Ik zou je willen adviesen naar het UMC in Maastricht te gaan naar dr. van der Hulst. Hij is heel goed in zijn vak en heeft ook al meer vrouwen met klachten geopereerd. Eén van onze leden is in juli door hem geopereerd en zeer tevreden. Het was zeer pittig, maar alles is goed gegaan. De buikwond zorgde aanvankelijk wel voor problemen, maar dat is gelukkig allemaal weer goed gekomen.

Sterkte lieve schat!!!!!❤❤❤
Luna
Bedankt voor je reactie, ben wel sterk aan het overdenken om mijn implantaten te laten verwijderen, maar ben er nog niet uit of ik met eigen weefsel aan de slag wil, het is een pittige operatie en mijn lichaam voelt eigenlijk wel erg goed. Voor alsnog was ik onder behandeling in het AMC te Amsterdam. 2 jaar geleden was ik op extra controle, omdat toen ook de implantaten in opspraak kwamen. Allerlei onderzoeken gehad, waaronder ook een MRI. Mijn implantaten zouden nog in takt zijn, maar over zweten van implantaten werd niet gesproken. Ik had wel eindelijk een chirurg die mij een bevestiging gaven, dat mijn borsten er echt niet mooi uit zien. Ze wilde mij wel helpen met een nieuwe operatie om het mooier af te werken, maar toen had ik eigenlijk ook al zo iets alles voelt zo rustig aan, dus even maar geen operatie. Maar nu weer met deze nieuwe info denk ik er toch wel over na om aktie te ondernemen en zelfs geen implantaten of id.
Dat vind ik heel erg moedig van je lieve Risca!

Marga heeft ook geen operatie meer gehad. Gaat plat door het leven en draagt zelfs geen uitwendige protheses. Heel sterkte en zeer mooie vrouw!!! ❤❤❤

Kijk wel even goed hoe je dit aanpakt ivm de vergoeding van het verwijderen van de protheses. We moeten niet hebben dat je daar zelf voor moet betalen. En angst op ziekte, daar kun je niet mee aankomen bij je verzekering.

Ik zou klagen over klachten anders vrees ik dat ze je niet zomaar zullen helpen. Is niet helemaal eerlijk, maar zij waren ook niet eerlijk tegen jou.
Lieve Luna

Bedankt wederom voor je reactie, en je luisterend oor.
Ga in iedergeval goed nadenken en een verwijsbrief halen bij de huisarts, die kreeg ik vorige keer ook, het AMC heeft toen ook al aangegeven, dat ik ten alle tijden terug mocht komen, dan hopelijk bij dezelfde chirurg, daar had ik een heel goed gevoel bij. Gelukkig hoef ik het niet alleen te ondergaan, mijn man heeft mij altijd de juiste ondersteuning gegeven en nog steeds.
Ik ga je zeker op de hoogte houden.
Lieve groetjes ❤️❤️
Ps ik ben nog maar 1 dag op deze site en het voelt erg goed, maar reageer ik op de juiste manier als ik iets wil roepen, of ga ik op de juiste manier om met deze site om berichten te plaatsen.
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9068
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 27 nov 2018 22:14

Lieve Risca,

Wat fijn dat je een goed gevoel had bij je chirurg en dat je daar altijd terug kunt. Het is heel belangrijk voor een vrouw om dit te hebben.
En je mannetje verdient een ❤
Zo blij dat je er niet alleen voor staat lieverd. Het is al erg genoeg waar jij doorheen moet. Eerst die vreselijke ziekte en je gevecht om te overleven en dan dit :(
Je doet het heel goed met het plaatsen van berichten. ik zal al deze berichten die over jou gaan afsplitsen en in een eigen voorstel topic zetten. Dat is wel handiger voor je.
Als je hulp nodig hebt met het forum of vragen kun je Sol of mij een berichtje sturen.
Ik moet nu echt stoppen, omdat ik echt mezelf overwerk op dit moment.

Heel veel kusjes en slaap lekker lieve schat.

KUS Luna
Website ~ Rechtszaak Allergan ~ Klachten melden ~ Contact

"If justice is denied, let the law of karma take the ride. Nothing in this world is done without a price."
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9068
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 27 nov 2018 22:20

Ik probeer nog even je topic in orde te maken.
Moet alles samenvoegen X
Website ~ Rechtszaak Allergan ~ Klachten melden ~ Contact

"If justice is denied, let the law of karma take the ride. Nothing in this world is done without a price."
Risca

Ongelezen bericht 27 nov 2018 22:27

Dank, dank Luna

Ook jij moet goed voor je zelf zorgen.
Goede nacht en wij komen elkaar zeker weer tegen.
Lieve groetjes
Plaats reactie

Terug naar “Stel je zelf voor (amputatie)”