Op naar de explantatie

Protheses gekregen na amputatie.
DayDay
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 mei 2018 13:25

Ongelezen bericht 20 aug 2018 12:23

Hou meiden,

Ik ben Dayen 40 en heb 6 jaar geleden allergan protheses laten plaatsen na verwijdering van borstweefsel (preventief). Inmiddels is bekend dat ik het Asia Syndroom heb en de explantatie staat nu op de planning voor 21 september. Na de explantatie heb ik dus geen borsten meer en zal helemaal plat door het leven gaan. Lipo heef geen zin gezien ik niet genoeg vet heb. Maar nu mijn vraag...moet ik meteen het overtollige vel weg laten halen of trekt dat vanzelf weer bij? Ik wil geen theezakjes die ik moet opvouwen in mijn bh...dus wat is wijsheid?
Ik hoop op reacties en antwoorden...alvast super bedankt voor de genomen moeite om dit te lezen.

Liefs Dayday
Francien
Berichten: 345
Lid geworden op: 20 feb 2013 04:40

Ongelezen bericht 21 aug 2018 14:52

Hallo Dayen, ik ben hier voor het eerst weer sinds jaren en ik lees als eerste jouw vraag. Dit is heel vervelend voor je, ik kan me er van alles bij voorstellen. Als je flinke prothesen hebt zal de kans groot zijn dat je toch met slap vel komt te zitten. Zelf zou ik dan op een lift aansturen, maar dat is mijn keuze, anderen zouden het wellicht zo laten.
Suzy
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 aug 2018 12:46

Ongelezen bericht 21 aug 2018 15:39

Hallo Dayen,

Ik snap heel goed dat je je daar zorgen om maakt, ik heb zelf ook best flinke protheses en ben door een zeer heftige allergische reacties op medicatie, in de vorm van oedeem, daar eerder ook nog eens gegroeid. Nu is het inmiddels weer gekrompen maar als mijn protheses er uit gaan is dat niet iets waar ik verwacht heel erg blij van te worden. Ik was zeker niet plat maar mijn borsten hebben het flink te verduren gehad door al dat gedoe. Ik zit daar ook veel aan te denken...

Ik weet het, gezondheid is het belangrijkst... Maar ik begrijp je zorgen helemaal.
Ik wil ook geen andere soort protheses omdat mijn lichaam overal nogal heftig op reageert maar denk ook, wat als het er uit is?

Ik heb zelf geen goed advies voor je omdat ik in het zelfde schuitje zit als jij en alles nog moet ondergaan... Ik moet eerst zelfs nog op consult :?

Ik wil je bij deze graag een hart onder de riem steken en heel veel sterkte wensen!
Misschien kunnen andere dames vertellen hoeveel je huid nog krimpt, hoewel dat per persoon ook anders zal zijn lijkt me.
Wat voor advies heeft de arts je gegeven hierover?

Liefs en groetjes van Suzy
DayDay
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 mei 2018 13:25

Ongelezen bericht 21 aug 2018 23:18

Thanks meiden.
Ik heb geen grote protheses heb een b cup 230 cc, maar ik heb inmiddels een afspraak met mijn pc voor de operatie en ik ga het aan hem vragen. Ik ben benieuwd.
Ja Francien...ik ga ook aansturen op een correctie (lift)...eerst maar ff kijken wat hij zegt.
Suzy, heftig he...i know. Na al die ellende ben ik nu wel zover om de ellende eruit te laten halen...maar ja...het moment van die spiegel daar kijk ik wel tegen op. Maar mijn gezondheid en normale leven komen nu toch echt op de eerste plaats. Ga eerst eens het gesprek aan en kijk op de site en op fb hebben we ook een pagina waar veel info gedeeld word. (FB: samen sterk tegen sillicone.) Ik wens jullie allemaal ook heel veel sterkte met de keuzes en gezondheid. Dikke kusss
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9068
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 22 aug 2018 09:17

Lieve Dayday,

Welkom!
Wat een triest verhaal voor je. Laat je je eigen borsten verwijderen zodat je geen kanker krijgt, word je ziek door de siliconen die ze gebruiken voor de reconstructie :(
Hoezo zou je niet voor lipofilling in aanmerking komen? Is dat jouw eigen gedachte of die van je arts? En is die arts wel ervaren genoeg om zo iets te zeggen??? Ik zou dat niet zomaar opgeven namelijk. Verdergaan zonder borsten is een keuze en doen wel meer dames, maar je moet dat niet doen omdat je denkt dat er niks anders is. Ik zou je adviseren om naar dr. Kappel te gaan, zodat zij kan bepalen of je wel lipofilling kan doen. Zij heeft heel veel ervaring met lipofilling bij slankere dames. En anders zou ik naar UMC+ in Maastricht gaan waar ze heel veel ervaring hebben met reconstructies met eigen weefsel en ook met lipofilling. Er is een methode die ze kunnen toepassen bij vrouwen met te weinig buikvet. Ik zou dat echt even doen daar een afspraak maken. Geef het niet zomaar op hoor!
Ik zou de huid niet verwijderen. Op zich heb je geen grote protheses en zal het wel wat bijtrekken. Je houdt zeker geen lappen vel over aan de borsten. Daarbij ben je nog redelijk jong, dus de huid is nog vrij elastisch. Daarbij is de huid belangrijk mocht je wel kiezen voor een reconstructie methode. Ik raad je echt aan om verder te kijken en zeker niet af te gaan op wat 1 arts zegt. Beloof mij dat je verder kijkt. Je bent nog zo jong en dit is echt niet makkelijk! Heb je er echt geen problemen mee om zonder borsten verder te gaan, dan moet je het laten. Maar ik heb het idee dat jij het gewoon hebt opgegeven omdat jij denkt dat er toch niks aan te doen is. Of omdat 1 arts (die er misschien niet genoeg van afweet) heeft gezegd dat er niks aan te doen is.

Sterkte met alles!!!!!!!!!!!

X Luna
Website ~ Rechtszaak Allergan ~ Klachten melden ~ Contact

"If justice is denied, let the law of karma take the ride. Nothing in this world is done without a price."
Sol
Berichten: 276
Lid geworden op: 11 okt 2017 20:30

Ongelezen bericht 24 aug 2018 19:24

Lieve Dayday
e
Wat naar om te lezen, en net wat Luna zegt van de regen in de drup :?

Nee, geef het niet op. Volgens mij ben jij echt een geschikte kandidaat voor lipofilling.
Ik heb namelijk een vrouw in mijn omgeving die een aggresieve vorm van borstkanker had. Hetzelfde verhaal als jouw.

En zij gaat nu dus lipofilling doen. Dan lijkt mij dat jij daar zeker voor in aanmerking komt.
Ik hoop dat je snel een goede pc vind. Zodat je een paar mooie borsten krijgt die je niet ziek maken.

Heel veel sterkte lieverd

Knuffel
DayDay
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 mei 2018 13:25

Ongelezen bericht 03 sep 2018 19:41

Hey meiden!

Thanks! Ik ben vandaag bij de pc geweest, lipofilling is helaas nu geen optie, heb echt te weinig vet helaas. Maar na de operatie en herstel stuurt hij me door naar een arts om te kijken of ik dan een dieplap operatie kan doen. Nu eerst de protheses eruit herstellen en dan kijken we verder. Wellicht kan ik proberen via een dieet vet te kweken om dan in de toekomst alsnog lipofilling te doen. Nu nog 17 dagen doorbijten en dan eindelijk die k#tdingen eruit. Ik houdt jullie op de hoogte!!! Dikke kus voor iedereen! :) :) :)
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9068
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 04 sep 2018 14:32

Zie je nou, er is altijd een weg hoor! Niet te vroeg opgeven dat zei ik toch. En inderdaad een paar kilootjes erbij doet wonderen.
Je kunt eventueel naar een diëtiste gaan om te kijken hoe je dat het beste kunt doen en hoe je het gewicht dan ook kunt houden.
Laat ze je AUB naar Maastricht sturen! Daar zitten de beste pc's op het gebied van reconstructie met eigen weefsel!

Succes en sterkte met de laatste loodjes!

X Luna
Website ~ Rechtszaak Allergan ~ Klachten melden ~ Contact

"If justice is denied, let the law of karma take the ride. Nothing in this world is done without a price."
diana1967
Berichten: 379
Lid geworden op: 22 jan 2018 22:48

Ongelezen bericht 17 sep 2018 22:02

he, wat een heftig verhaal Dayday
en pfft...beslissingen die je moet nemen is ook niet niks
Ik wens je heel veel succes 21 september; zoals Luna en Sol ook zeggen, geef niet op
LIeve groetjes
Diana
Sol
Berichten: 276
Lid geworden op: 11 okt 2017 20:30

Ongelezen bericht 18 sep 2018 15:03

Hee DayDay zal je bij de komende operaties zetten, was er even doorgeglipt.

Liefs
Gebruikersavatar
Luna MKS
Berichten: 9068
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:27

Ongelezen bericht 23 sep 2018 20:34

Hoop dat de operatie goed is gegaan lieve DayDay.

Liefs, Luna
Website ~ Rechtszaak Allergan ~ Klachten melden ~ Contact

"If justice is denied, let the law of karma take the ride. Nothing in this world is done without a price."
DayDay
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 mei 2018 13:25

Ongelezen bericht 28 sep 2018 11:15

Hi meiden!

Alles is goed gegaan, kapsels zijn er ook uit. Nu herstellen. Wel een rare gewaarwording om geen borsten te hebben...voelt een beetje incompleet...maar ja, we weten waarom we het gedaan hebben. Nu begonnen met ontgiften...en afgelopen nacht overgegeven en voelde me niet zo goed maar nu wel weer redelijk. We gaan gewoon door. X
Bella
Berichten: 13
Lid geworden op: 03 sep 2018 13:29

Ongelezen bericht 28 sep 2018 11:54

Heel veel succes de komende tijd!!
margot1
Berichten: 117
Lid geworden op: 09 jan 2018 21:34

Ongelezen bericht 29 sep 2018 22:05

Hoi Dayday.....
Wat ben je precies voor ontgifting aan het doen als ik vragen mag????
DayDay
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 mei 2018 13:25

Ongelezen bericht 17 okt 2018 10:51

margot1 schreef:Hoi Dayday.....
Wat ben je precies voor ontgifting aan het doen als ik vragen mag????
Hoi,

Sorry dat ik zolaat reageer...

Ik was begonnen met Chlorella, omega 3, acaibes poeder en multivitamine via puur&fit besteld...maar merk dat ik last krijg van mijn stoelgang...dus ben nu opzoek naar iets anders, maar die vraag ga ik hier ook neezetten dus hoop op iets anders maar wat wel helpt met ontgiften.

Groetjes
Dayday
Plaats reactie

Terug naar “Stel je zelf voor (amputatie)”