kleding advies na operatie (dr kappel)

Lees informatie en tips of stel vragen.
Cyn

Ongelezen bericht 28 mar 2021 21:03

Hoi lieve dames,

17 April worden mijn implantaten verwijderd door dr Kappel.
Ze gaf bij het informatieve consult aan dat na de operatie ene strakke top gedragen moet worden. we zijn hier niet verder op ingegaan omdat ik uiteraard zoveel vragen had.
Gezien shoppen momenteel een dingetje is wil ik deze op tijd aanschaffen (tijdvak reserveren of lange levertijd)
Onder een strak topje kan natuurlijk wel veel vallen.
Iemand een idee ? Bh top, bovenlichaam top? en strak..maar hoe strak? en wat voor soort stof moet ik aan denken ?is dit misschien ivm de drains de eerste 48 uur? en erna dan?

Hoe lang draag je dit?
weet vanuit de vergroting dat inde bh die je bij de operatie kreeg erg lang droeg, en ik ivm de littekens deze zelfs langer droeg dan nodig, en erna maanden genoot van bh loos door het leven (een lach en een traan als ik dat happiness gevoel nu weer even opschrijf)

bedankt alvast <3
Groetjes
Nica

Ongelezen bericht 28 mar 2021 22:23

Hoi Cyn,
Ik ben 2 weken geleden geopereerd door Frank Niessen. Ik heb toen op zijn advies bij lipoelastic een bh gekocht, maar die zijn erg prijzig. Dokter Kappel zegt dus een top. Op t forum zijn verschillende dames geopereerd door dokter Kappel, misschien kunnen zij jou helpen. Ik wens je veel succes. Liefs Nica
WabiSabi

Ongelezen bericht 29 mar 2021 07:32

Hi Cyn, deze bh krijg je aan als je door Van Selms geopereerd wordt. tenminste ik...
Zit erg lekker.

https://www.emdawear.nl/2020/08/10/een- ... essiebeha/
Lien

Ongelezen bericht 29 mar 2021 08:19

Hoi cyn,
Je krijgt een soort bandeauverband. Een dubbelgevouwen stuk elastisch verband die ze na de operatie vanaf je heupen omhoog kunnen schuiven.
Ik heb na 3 dagen een postoperatieve bh aangetrokken met rits voor.
Succes
Marie

Ongelezen bericht 29 mar 2021 19:38

Hoi Cyn,

Zoals Lien ook al aangeeft krijg je van dr. Kappel zelf een strakke top die je de eerste dagen kan dragen. Ik had zelf een postoperatieve bh gekocht met rits voor; die droeg ik daarna, maar vond ik niet fijn zitten. Ik heb toen wat topjes aangeschaft van de H&M en die zitten heerlijk.

Liefs Marie
Cyn

Ongelezen bericht 29 mar 2021 21:34

@marie en lien bedankt voor het advies betreft specifiek dr kappel

Wat 'fijn' om te lezen dat je na 3 dagen al een postoperatieve BH aankon...ik wilde al een stapel ?tops? bestellen in de veronderstelling dat ik die weken zou dragen ivm de littekens en de eventuele gevoeligheid. Ik kan nu al ruim 1,5 jaar niet fatsoenlijk een BH aan, en de afgelopen maanden zijn sport bh's ook de oplossing niet meer :(

Ik heb 10-4 mijn POS gesprek en krijg dan denk ik pas alle info...ik weet momenteel eigenlijk niet meer dan POS&OK datum
Ben nogal een control freak :S merk dat ik het lastig vind en mij waar ik kan wil voorbereiden. Ook omdat ik best ver van amsterdam woon en waarschijnlijk een hotel boek tot maandag (ivm totale rust kunnen nemen en het verwijderen van de drains en de (kleine) kans op nabloeding ect ect)
Probeer het maar een beetje los te laten

bedankt weer voor jullie lieve reacties
Marie

Ongelezen bericht 30 mar 2021 14:36

Cyn schreef:
29 mar 2021 21:34

Wat 'fijn' om te lezen dat je na 3 dagen al een postoperatieve BH aankon...ik wilde al een stapel ?tops? bestellen in de veronderstelling dat ik die weken zou dragen ivm de littekens en de eventuele gevoeligheid. Ik kan nu al ruim 1,5 jaar niet fatsoenlijk een BH aan, en de afgelopen maanden zijn sport bh's ook de oplossing niet meer :(

Ik heb 10-4 mijn POS gesprek en krijg dan denk ik pas alle info...ik weet momenteel eigenlijk niet meer dan POS&OK datum
Ben nogal een control freak :S merk dat ik het lastig vind en mij waar ik kan wil voorbereiden. Ook omdat ik best ver van amsterdam woon en waarschijnlijk een hotel boek tot maandag (ivm totale rust kunnen nemen en het verwijderen van de drains en de (kleine) kans op nabloeding ect ect)

Ik ben ook best een control freak, dus herkenbaar hoor :) Schrijf vooral al je vragen op en je mag ze natuurlijk ook hier stellen. Je mag me ook altijd een pb sturen, geen enkel probleem. Hoever rijden woon je van Amsterdam? Voor mij was het ook een stuk rijden. Je kan gerust naar huis na de operatie hoor. In je eigen bed slaap je vaak toch wat fijner. De drains kun je door je huisarts laten verwijderen, dus je hoeft dan niet helemaal terug naar Amsterdam of Zwolle.
Maar je moet uiteraard doen waar jij je goed bij voelt :)

Liefs Marie
Mir

Ongelezen bericht 08 apr 2021 16:47

Cyn schreef:
29 mar 2021 21:34

Blij dat je deze vraag gesteld hebt Cyn! Het zijn ook mijn vragen, nu ik net bericht heb gekregen dat ik 1 mei aan de beurt ben, ook bij dr Kappel.
En Marie en Lien: ook van mij dus dank voor jullie info!
Mar3kids

Ongelezen bericht 08 apr 2021 18:38

Hoi

Je krijgt bij dokter Kappel alles gedoseerd dus eerst het een en dan het ander.
Het tijdstip van je ok krijg je pas de dinsdag voor je operatiedag te horen.
Als je nog vragen hebt stel ze gerust!
X
Cyn

Ongelezen bericht 09 apr 2021 08:48

@Marie ja ik ben nogal een bezige bij.
Ik heb lekker een luxe3 hotel met sauna en bad geboekt voor de avond ervoor, de dag erna verhuizen we naar een studio met keukenblok voor 2 nachtjes.
Ik weet dat ik thuis te veel zal doen en te weinig ruimte neem voor eventuele emoties ect. DUs mn plan is 2 dagen lekker uitrusten, uithuilen noem maar op en dan die maandag als de drains eruit zijn letterlijk alle ellende daar te laten en fris en opgeladen richting huis te gaan als mn nieuwe Ik.
is jou operatie ook een week verschoven, was wel even een domper maar ach wat is nou een weekje he! lopen al zo lang met de ellende
Susana

Ongelezen bericht 09 apr 2021 12:52

Cyn schreef:
09 apr 2021 08:48
Ik heb lekker een luxe3 hotel met sauna en bad geboekt voor de avond ervoor, de dag erna verhuizen we naar een studio met keukenblok voor 2 nachtjes.
Ik weet dat ik thuis te veel zal doen en te weinig ruimte neem voor eventuele emoties ect. DUs mn plan is 2 dagen lekker uitrusten, uithuilen noem maar op en dan die maandag als de drains eruit zijn letterlijk alle ellende daar te laten en fris en opgeladen richting huis te gaan als mn nieuwe Ik.
is jou operatie ook een week verschoven, was wel even een domper maar ach wat is nou een weekje he! lopen al zo lang met de ellende
Cyn, wat mooi hoe je dit ga aanpakken!! Ik wens je heel veel succes met je proces 💜🦋
Explantatie + borstlift 2 september 2019
Je klachten melden: viewtopic.php?f=142&t=1689 🍀
Voor vragen over borst- en littekenverzorging: info@inbalanstotaal.nl 💌
Website massagepraktijk: https://www.inbalanstotaal.nl/borstmassage/ 🦋
Susana's blog: https://www.inbalanstotaal.nl/blog/ ✍️
Essi

Ongelezen bericht 09 apr 2021 16:51

Cyn schreef:
09 apr 2021 08:48
Goed bezig!😉
Cyn

Ongelezen bericht 30 apr 2021 23:43

@lien
Zou je mij eens een link kunnen sturen wat voor bh je toen kocht, als je dat nog hebt uiteraard!
Ik vind het erg spannend met de hechtingen en litekens

@marie
Zou jij dat eens met de tops van de hema willen doen?

Kan natuurlijk niet eeuwig rondlopen met het dubbel gevouwen bandeau verband (of hoe het mag heten)van dr kappel

Bedankt meiden!
Plaats reactie

Terug naar “Kleding”